![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2861 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wij pissen in de pot ja. Maar uw hyperbool dat de menselijke invloed op het aards klimaat is als een zwembad zeik uitkappen in een pispot is niet meer dan dat, hyperbool. Ik ben niet voor verspilling. Ik ben zuinig met mezelf en mijn spullen. Maar ik wil evengoed genieten van het leven, zonder elke keer met de vinger gewezen te worden door bomen-neukers. En dan, louter empirisch vast te stellen, ZELFS als gij gewoon gelijk zou hebben, dat wat de mens aan het doen is op aarde gelijk is aan "een zwembad zeik in ne pispot kappen," zijn de antwoorden daarop alleen maar méér belastingen, machtsconcentratie en collectivisme. Dat laatste alleen al bewijst voor mij dat het inderdaad gewoon een zoveelste gemanufactuurde "existentiële crisis" is, ter meerdere eer en glorie van een paar psychopaten en wat klimaat-oligarchen.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 april 2025 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2862 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, dat zijn nochtans vrij duidelijke wetenschappelijke punten.
En dat heeft niks te maken met "wat we eraan moeten doen", welke een totaal andere vraag is. Het effect gaat vrij indrukwekkend zijn, en dat "gelooft" gij dus niet. Omdat het U in de grond niet aanstaat, want de vraag is welke wetenschappelijke aanwijzingen gij hebt die zo doordringend zijn dat gij die "consensus" kunt weerleggen met hoge graad van scepticisme ten aanzien van uw "alternatief". Dat is wat ik bedoelde. Hoe kunt gij nu zo zeker weten dat die consensus verkeerd is en dat wat alternatieven U zeggen, juist is ? Dat is toch precies waar het over gaat, kwakzalvers die contrairen zijn, achterna lopen ? Ah, de "Groote Conspiratie" en "mijnen Einstein Weet Het" ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2863 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2864 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft men Trump nog steeds niet goed door?
Op gebied van illegalen en zij die geen meerwaarde zijn voor het land eruit te zetten daar kan ik hem echt geen ongelijk in geven. Natuurlijk zijn er andere zaken waar hij velen met boos gemaakt heeft of was dat een truc in de zin van : eens kijken hoever ik kan gaan???? Het zwaard van Damocles dat dreigt te vallen bij sommige acties? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 30 april 2025 om 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2865 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prijzen worden aan de meet gegeven.
![]() |
#2866 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Poet heeft hij ondertussen al dan niet bedoeld ook goed bij zijn pietje.
De olieprijzen zijn zo hard gezakt, dat ze het aan het voelen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2867 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2868 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hegseth noemt ‘per ongeluk’ Trump, Rubio en Noem woke.
https://www.standaard.be/buitenland/.../63393808.html Citaat:
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 april 2025 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2869 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2870 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 30 april 2025 om 15:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2871 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 april 2025 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2872 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 30 april 2025 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2873 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trump blijft herhalen dat een bewezen gephotoshopte foto écht is.
Dement tot en met. https://www.reddit.com/r/GlobalNews/...els_of_abrego/
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 april 2025 om 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2874 | |
|
![]() Citaat:
Ik kijk gewoon naar "qui bono." De bevolking verarmt en wordt cultureel uiteengereten. DAT is een feit. En een handvol poppenspelers profiteert daarvan. Empirisch bewijs. Door veel bangmakerij voor de zoveelste apocalyps. "Maar nu gaan we er ECHT aan zenne." Of zoals gij het hierboven stelt "het effect gaat vrij indrukwekkend zijn." De truuk die door sektes en georganiseerde religie wordt gebruikt. Vertel eens, WAT exact gaat het effect zijn dan?? Eigenlijk zoals tijdens snotvalling19. Of denkt gij dat dat "iets nieuws" was, die barnumreclame voor "soumission" en medische experimentatie. (Met, ik hoop nog steeds, een veel sterker stijgend aantal vax-doden dan nu het geval is. Soit, de chemischen brol zit erin, en ik kan nog heel wat decennia wachten...) En met welk op de wetenschappelijke methode verkregen bewijs exact dan, voor het "effect" dat gij voorspelt? De voorspelling dat de zeespiegel binnen 150 jaar gaat stijgen? Dat de ijskappen smelten? Dat de zeehondjes dood gaan? Dat er meer PPM van welk gas dan ook in de lucht gaat? Dat het "klimaat wijzigt?" boehoehoe.... Of nog een andere onzichtbare vijand? Wij zijn mieren. Insignificant in het ontstaan en het voortbestaan van het heelal en die kloot grond waar we op leven. Wij pissen in een oceaan. Maar klimaat-apparatsjiks denken dat de oligarchen en de bisschoppen en de pausen van de klimaatreligie ons gaan redden, redden zeg ik U, van de nakende apocalyps. Just zoals brandgeurtje en Marc Von Ranzig ons gingen redden door ons op te sluiten, en ons nen burka aan te smeren, en ons te injecteren met chemischen brol. En door belastingen. En machtsconcentratie. En anpr-camera's. En door de wetgeving op de privacy naast zich neer te leggen, als volleerde trump-imiterende dictators. (speciaal voor jou ![]() https://www.hln.be/grimbergen/het-he...kduckgo.com%2F Ziet 'em lachen, den dictator van Grimbergen. "Maar allez, we doen het voor de kindjes," zie ik hem stilletjes prevelen, boven een lege gemeentekas... Neenee, als er wat dan ook gebeurt op aarde, dan zullen wij dat louter moeten ondergaan. En wat aerosols in de lucht spuiten gaat daar geen flikker aan helpen. Door op de nagel van insignificante wijzigingen in het klimaat te blijven kloppen, de nagel van "dit is nog nooit gebeurd" zet je de klimaatpausen gewoon uit de wind. Niets meer of minder. Je staat ermee aan de kant van de hogepriesters van de klimaathysterie die GEEN ENKELE oplossing aanbieden, voor een probleem waar wij TOCH niets aan kunnen doen. Mocht je effectief in de toekomst kunnen kijken en WETEN wat er ons te wachten staat, dan doe je je eigen zaak oneer aan door de kant van de main-stream te kiezen. De main-stream die het louter en alleen voor de angst en de controle te doen is. Er BESTAAT geen aard-omvattende op de wetenschappelijke manier bekomen stelling of axioma, die niet-te-weerleggen vaststelt WAT er exact "aan de hand is met het klimaat" "hoe dat komt" "en wat er aan moet gedaan worden om dat om te keren." En als er die WEL is, dan moogt ge ze hier posten.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 april 2025 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2875 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee vaststellingen:
- het duurde toch enkele tientallen jaren voordat een kleine maar groeiende groep tamelijk alerte wetenschappers voldoende gehoor kreeg om een oude consensus ('the sky is the limit') te vervangen door een nieuwe ('what goes around comes around'). - fossiele brandstoffen kropen/kruipen niet spontaan massaal uit de grond met de bedoeling te verbranden en zodoende grote en nog altijd groeiende hoeveelheden broeikasgassen de atmosfeer in te blazen, net zomin als dat grote wouden zichzelf massaal om kapten/om kappen & wég werkten/wég werken met de bedoeling bij te kunnen dragen aan de stijging van de hoeveelheden broeikasgassen in de atmosfeer. Als louter die twee vaststellingen van mij ook al een 'klimaatpaus' maken, dan is dat maar zo. Ik ga daar niet wakker van liggen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2876 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2877 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
natuurlijk is het een echte.... een echte gephotoshopte foto ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2878 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is in literatuur (voornamelijk maar niet uitsluitend poëzie) en religie plaats genoeg voor metaforen. Als het over 'het klimaat' gaat, geef ik toch de voorkeur aan in tabellen opgenomen harde/rauwe 'data' die liefst door niks of niemand 'gefilterd' worden. Ik heb daarbij overigens geen behoefte aan een bias 'pro of contra' 'klimaatreligie'. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2879 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() De vraag is natuurlijk hoe hoog je de lat legt om iets als een "echt gesprek over Dostojevski" te beschouwen. Met wat vergelijken we hier de GPT? Met de gemiddelde mens?
![]() |
![]() |
#2880 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gezegd, het is niet de zwaarste hindernis die de mensheid voor zich heeft, qua door mensen veroorzaakte natuurrampen. Wij hebben veel ergere dingen in de maak dan enkel die klimaatsverandering. En dat stemt mij vrolijk, de toekomstige generaties hebben geen schijn van kans ! Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2025 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |