Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2005, 16:42   #2861
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
A similar report ran on MSNBC.com, but it was revised later in the day to remove Kirk Long's story. Here's what the MSNBC page looks like now; and here is the story they originally ran, as archived by yourbbsucks.com.
Van yourbbsucks.com:
Citaat:
Long said he heard the north tower shake and thought something in the basement had exploded.

"At that time I never knew that the south tower had gone down," he said.
Ik maak daarvan dat hij dacht dat er in de kelder iets explodeerde. Later kwam hij erachter, dat dat het geluid van de zuidtoren was, die tegen de vlakte ging.

Dat begrijp IK eruit, maar hé, ik ben geen PCT.

Ook van ybbs:
Citaat:
In March, the state's highest court ordered the city to release the oral histories and radio transmissions but said the city could edit out potentially painful and embarrassing portions.
Vind ik eigenlijk veel erger, omdat dat betekent dat PCT's deze archieven altijd kunnen beschouwen als gefilterde archieven.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mephisto on 16-08-2005 at 17:45
Reason:
--------------------------------

Citaat:
A similar report ran on MSNBC.com, but it was revised later in the day to remove Kirk Long's story. Here's what the MSNBC page looks like now; and here is the story they originally ran, as archived by yourbbsucks.com.
Van yourbbsucks.com:
Citaat:
Long said he heard the north tower shake and thought something in the basement had exploded.

Ik maak daarvan dat hij dacht dat er in de kelder iets explodeerde. Later kwam hij erachter, dat dat het geluid van de zuidtoren was, die tegen de vlakte ging.

Dat begrijp IK eruit, maar hé, ik ben geen PCT.

Ook van ybbs:
Citaat:
In March, the state's highest court ordered the city to release the oral histories and radio transmissions but said the city could edit out potentially painful and embarrassing portions.
Vind ik eigenlijk veel erger, omdat dat betekent dat PCT's deze archieven altijd kunnen beschouwen als gefilterde archieven.[/size]

[size=1]After edit by Mephisto on 16-08-2005 at 17:43
Reason:

Citaat:
Van yourbbsucks.com:
Citaat:

Dat begrijp IK eruit, maar hé, ik ben geen PCT.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
[left][b][size=3]A similar report ran on MSNBC.com, but it was revised later in the day to remove Kirk Long's story. Here's what the MSNBC page looks like now; and here is the story they originally ran, as archived by yourbbsucks.com.
Van yourbbsucks.com:
Citaat:

Dat begrijp IK eruit, maar hé, ik ben geen PCT.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 16 augustus 2005 om 16:45.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 16:57   #2862
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Oh, maar als Exodus het woord agent nooit in de mond heeft genomen zullen zijn beweringen over Lennon wel kloppen, zeker?

Erg dat jij net d�*�*rover valt!

Van alternatieve fysica tot Black Nobility, van de protocollen tot de FED als schaduwregering, van Reptilians tot de moord op Diana, behalve het monster van Loch Ness hebben de believers hier zowat elke onnozele roddel opgevoerd die maar bestaat ...
Je zit hier weer te generaliseren dat het niet mooi meer is. Ik heb nooit gezegd dat ik in reptillians geloof, verre van. Voor mij is het nog altijd een samenzwering onder mensen.
Je reageert, als een volleerde believer, op iets dat ik niet geschreven heb.

Waar generaliseer ik? Durf je beweren dat de thema's die ik noem (alternatieve fysica, Black Nobility, de protocollen, de FED als schaduwregering, de Reptilians, de moord op Diana) hier niet door believers vernoemd zijn als deel van één af ander snood plan?
En waar schrijf ik dat jij in al deze zever gelooft?
Nergens, hé. Elke believer maakt zijn eigen selectie uit de roddels die in de wereld circuleren.
Oud 16 augustus 2005, 18:18   #2863
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
ik eigenlijk veel erger, omdat dat betekent dat PCT's deze archieven altijd kunnen beschouwen als gefilterde archieven.
Ten eerste is amper een deel van de archieven vrijggeven.
Ten tweede hebben burgers 4 jaar moet procederen om die transcripten vrij te krijgen.
De regering heeft alles geprobeerd wat in haar macht lag om de release te verhinderen.
Waarom??
En ten derde wordt uiteraard de mogelijkheid geboden in het arrest om alsnog bepaalde aspecten uit de transcripten classified te houden.
Vraag blijft; Wat staat er op die tapes dat wij niet mogen horen??
(het verhaaltje dat sommige passages te schokkend zou zijn voor de nabestaanden is absolute bullshit. Het zijn overigens net de weduwen van de brandweerlui die vier jaar lang geijverd hebben voor de release van de tapes.)

Mogelijk antwoord. Melding van (net zoals enkele tientallen getuigen onder de burgers die daar waren) explosies,bommen, ed...???[edit]
[size=1]After edit by democratsteve on 16-08-2005 at 19:19
Reason:

Citaat:
Citaat:
ik eigenlijk veel erger, omdat dat betekent dat PCT's deze archieven altijd kunnen beschouwen als gefilterde archieven.
Ten tweede hebben burgers 4 jaar moet procederen om die transcripten vrij te krijgen.
De regering heeft alles geprobeerd wat in haar macht lag om de release te verhinderen.
Waarom??
En ten derde wordt uiteraard de mogelijkheid geboden in het arrest om alsnog bepaalde aspecten uit de transcripten classified te houden.
(het verhaaltje dat sommige passages te schokkend zou zijn voor de nabestaanden is absolute bullshit. Het zijn overigens net de weduwen van de brandweerlui die vier jaar lang geijverd hebben voor de release van de tapes.)

Mogelijk antwoord. Melding van (net zoals enkele tientallen getuigen onder de burgers die daar waren) explosies,bommen, ed...???[/size]

Citaat:
Vind ik eigenlijk veel erger, omdat dat betekent dat PCT's deze archieven altijd kunnen beschouwen als gefilterde archieven.
Waarom??

Mogelijk antwoord. Melding van (net zoals enkele tientallen getuigen onder de burgers die daar waren) explosies,bommen, ed...???[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door democratsteve : 16 augustus 2005 om 18:19.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 18:53   #2864
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Oh, maar als Exodus het woord agent nooit in de mond heeft genomen zullen zijn beweringen over Lennon wel kloppen, zeker?

Erg dat jij net d�*�*rover valt!

Van alternatieve fysica tot Black Nobility, van de protocollen tot de FED als schaduwregering, van Reptilians tot de moord op Diana, behalve het monster van Loch Ness hebben de believers hier zowat elke onnozele roddel opgevoerd die maar bestaat ...

Maar heeft Exodus nu letterlijk agent gezegd wat Lennon betreft?
Dat is een vraag die van groot belang is...
dat is helemaal niet belangrijk ....
tenzij het uit jouw mond komt natuurlijk
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 20:21   #2865
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
btw al eens 'risk' gespeeld ?
(bijna) elke vrijdag ...
Oud 16 augustus 2005, 20:22   #2866
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Ben jij nou hélemaal compleet gestoord?
Lennon onder invloed van Amerika door middel van [nota bene] een Japanse dame?

Welke idiote ideologieën hang jij in godsnaam aan?
Leer nádenken, man. In plaats van feiten als lang op voorhand beraamde complotten te zien. De wereld hangt aan elkaar van gewelddadige gebeurtenissen. De enige die daar een touw aan vast kan knopen heet God. Dáárom heeft men de theorie van "Intelligent Design" ontworpen.

..
Ik geloof niet in God, ik geloof eerder Exodus ...
Oud 16 augustus 2005, 20:24   #2867
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Idd want er word niets in bewezen.

Nogmaals, waar haal jij vandaan dan dat geen 2.1 tot 2.3 kangehaald worden op de schaal van richter. Toon aan is de meest normale vraag.
Heb ik dat ergens beweerd?

Water weg!!
Oud 16 augustus 2005, 20:33   #2868
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun

Water weg!!
Misschien niet maar mij vraag je om een bron en hem vraag je niets. Rara waarom weer é. Zijn posting had je niet gelezen zekers? [edit]
[size=1]After edit by illwill on 16-08-2005 at 21:34
Reason:

Citaat:

Water weg!!
Misschien niet maar mij vraag je om een bron en hem vraag je niets. Rara waarom weer é. Zijn posting had je niet gelezen zekers? [/size]

Citaat:

Water weg!!
Dat zeg ik niet maar mij vraag je om een bron en hem vraag je niets. Rara waarom weer é. Zijn posting had je niet gelezen zekers? [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door illwill : 16 augustus 2005 om 20:34.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 20:38   #2869
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
En als je goed gelezen hebt, weet je dat ik ook niet in God geloof. Oftewel: Toeval is een niet-te-overziene samenloop van omstandigheden. Controle daarover is volgens mij niet-bestaande. Of het moet zijn dat die Illuminati leerscholen hebben waar ik geen weet van heb.

En ik heb véél esoterisch materiaal gelezen & voorbij zien komen..

eso·te·risch (bn.)
1 bestemd voor de ingewijden => hoger, occult; <=> exoterisch

Zelfs de bouw van de pyramiden is ondertussen logisch verklaard. Niks geen buitenaardse wezens of wat voor kul dan ook. Gewoon tijd over en veel mankracht.[edit]
[size=1]After edit by Mephisto on 16-08-2005 at 21:40
Reason:

Citaat:
En als je goed gelezen hebt, weet je dat ik ook niet in God geloof. Oftewel: Toeval is een niet-te-overziene samenloop van omstandigheden. Controle daarover is volgens mij niet-bestaande. Of het moet zijn dat die Illuminati leerscholen hebben waar ik geen weet van heb.

eso·te·risch (bn.)

Zelfs de bouw van de pyramiden is ondertussen logisch verklaard. Niks geen buitenaardse wezens of wat voor kul dan ook. Gewoon tijd over en veel mankracht.[/size]

[size=1]After edit by Mephisto on 16-08-2005 at 21:39
Reason:

Citaat:

eso·te·risch (bn.)
1 bestemd voor de ingewijden => hoger, occult; <=> exoterisch[/size]

Citaat:

En ik heb véél esoterisch materiaal gelezen & voorbij zien komen..[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 16 augustus 2005 om 20:40.
Oud 16 augustus 2005, 20:48   #2870
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

eso·te·risch (bn.)

Zelfs de bouw van de pyramiden is ondertussen logisch verklaard. Niks geen buitenaardse wezens of wat voor kul dan ook. Gewoon tijd over en veel mankracht.
Bedankt voor de onnodige verheldering ... algehele controle is onmogelijk ... maar geschiedenis vindt niet plaats, geschiedenis wordt gemaakt ... er zijn boven de door ons gekende (politieke & economische) machten en krachten achter de coulissen mensen aanwezig die de touwtjes in handen hebben en die door één actie de geschiedenis in een totaal andere richting sturen ...

De brand van de Reichstag in Berlijn ...
De aanval op Pearl Harbour ...
De moord op JFK ...
De aanslag op 9-11 ...

en zoveel meer ...
Oud 16 augustus 2005, 20:56   #2871
Mephisto
Minister

Standaard

De 100 dodelijkste vliegtuigongelukken..
De aanval van Filip de IIe op Nederland..

O ja, niet vergeten, de rancune van Joodse bankiers, die voor de 2e wereldoorlog uit hun macht werden gezet bij het Britse koningshuis. Jij dicht geld & macht wel een heel grote rol toe.

De Franse Revolutie. Wie zat erachter? Markies de Sade misschien?
Never mind. Het is zonde van je hersenen om ze aan zoiets beklemmends als samenzweringsdenken te wijden. Dat is precies het tegenovergestelde als waar het brein toe in staat is. Dat maak je jezelf met dit soort onzin onmogelijk..
Oud 16 augustus 2005, 21:02   #2872
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

O ja, niet vergeten, de rancune van Joodse bankiers, die voor de 2e wereldoorlog uit hun macht werden gezet bij het Britse koningshuis. Jij dicht geld & macht wel een heel grote rol toe.

Never mind. Het is zonde van je hersenen om ze aan zoiets beklemmends als samenzweringsdenken te wijden. Dat is precies het tegenovergestelde als waar het brein toe in staat is. Dat maak je jezelf met dit soort onzin onmogelijk..
Het feit dat jij dit beklemmend noemt zegt veel over jezelf en je houding tegenover 'anders denken'. Facts are facts ... ik lig er niet wakker ... vind het gewoon leuk me er in te verdiepen ... in tegenstelling tot velen onder ons slik ik geen informatie, noch van de main stream, noch van andere bronnen ...
Oud 16 augustus 2005, 21:03   #2873
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opnieuw zo'n typische houding ... ridiculiseren door alles onder hetzelfde hoedje te plaatsen ... toeval is toeval, het kan echter van tijd tot tijd een handje geholpen worden ...
Oud 16 augustus 2005, 21:38   #2874
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:

Waarom??

Mogelijk antwoord. Melding van (net zoals enkele tientallen getuigen onder de burgers die daar waren) explosies,bommen, ed...???
Dat zèg ik!
Het is eigenlijk veel erger dat een rechter het toestaat om in de tapes te knippen, want dat is olie op het vuur van de PCT's.
Oud 16 augustus 2005, 21:46   #2875
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Opnieuw zo'n typische houding ... ridiculiseren door alles onder hetzelfde hoedje te plaatsen ... toeval is toeval, het kan echter van tijd tot tijd een handje geholpen worden ...
D'accord. En dát precies is het probleem van die paranoïde gasten: die gaan dan achter alles wat ook maar enigszins significant is voor de geschiedenis, zoeken naar missing links en gaten in de theorieën en wat dan ook. Kijken of het toeval niet een handje is geholpen is nog tot daar aan toe. Maar geloven dat de Duivel in Hoogsteigen Persoon bij de Rockefellers op bezoek gaat is toch wel wat vergezocht, vind ik. Temeer daar het begrip Duivel is gebaseerd op Bacchus, de Griekse God van Lusten, van Plezier en van Natuur. Of zoiets. Soort van Oppergod uit de Griekse Oudheid.

Lijkt me straf dat zo'n mythe vrij rondloopt..

Zo ook voor 9/11. Het feit dat die gastjes op hoog nivo zakendoen (Bush/Bin Laden) wil nog niet zeggen dat ze, in handjeklap, 2 torens laten instorten. Die beschuldiging vind ik érg straf en daar wil ik dus gegronde bewijzen voor zien. Geen ontkrachting van de tegenpartij, want dat is slappe zever. 100% bewijs, een handtekening, een manifest, iets dat Bush & Co. of CIA, of welke regeringsfunctionaris dan ook rechtstreeks bindt aan die aanslagen. Niet het 'achterwege blijven van bewijs' als speculatief vermoeden gebruiken.

Dat er iets fout zit, dat weet ik ook wel. Anders vliegen er geen 2 vliegtuigen in 2 torentjes. Maar wát dan?

Weet je hoe de grootste jongen, vroeger op school, zichzelf groot hield?
Door op de kleintjes te bashen. En in wezen gebruiken jullie dezelfde technieken. Door te bashen op de officiële en minder officiële theorieën vinden jullie jezelf hele pieten. Maar wat blijft er over van jullie theorieën als we die doorprikken? Toch ook enkel een "Ja, maar.. de officiële versie klopt ook niet"?[edit]
[size=1]After edit by Mephisto on 16-08-2005 at 22:47
Reason:

Citaat:
D'accord. En dát precies is het probleem van die paranoïde gasten: die gaan dan achter alles wat ook maar enigszins significant is voor de geschiedenis, zoeken naar missing links en gaten in de theorieën en wat dan ook. Kijken of het toeval niet een handje is geholpen is nog tot daar aan toe. Maar geloven dat de Duivel in Hoogsteigen Persoon bij de Rockefellers op bezoek gaat is toch wel wat vergezocht, vind ik. Temeer daar het begrip Duivel is gebaseerd op Bacchus, de Griekse God van Lusten, van Plezier en van Natuur. Of zoiets. Soort van Oppergod uit de Griekse Oudheid.

Zo ook voor 9/11. Het feit dat die gastjes op hoog nivo zakendoen (Bush/Bin Laden) wil nog niet zeggen dat ze, in handjeklap, 2 torens laten instorten. Die beschuldiging vind ik érg straf en daar wil ik dus gegronde bewijzen voor zien. Geen ontkrachting van de tegenpartij, want dat is slappe zever. 100% bewijs, een handtekening, een manifest, iets dat Bush & Co. of CIA, of welke regeringsfunctionaris dan ook rechtstreeks bindt aan die aanslagen. Niet het 'achterwege blijven van bewijs' als speculatief vermoeden gebruiken.

Dat er iets fout zit, dat weet ik ook wel. Anders vliegen er geen 2 vliegtuigen in 2 torentjes. Maar wát dan?

Door op de kleintjes te bashen. En in wezen gebruiken jullie dezelfde technieken. Door te bashen op de officiële en minder officiële theorieën vinden jullie jezelf hele pieten. Maar wat blijft er over van jullie theorieën als we die doorprikken? Toch ook enkel een "Ja, maar.. de officiële versie klopt ook niet"?[/size]

Citaat:

Door op de kleintjes te bashen. En in wezen gebruiken jullie dezelfde technieken. Door te bashen op de officiële en minder officiële theorieën vinden jullie jezelf hele pieten. Maar wat blijft er over van jullie theorieën als we die gaan doorprikken?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 16 augustus 2005 om 21:47.
Oud 16 augustus 2005, 22:07   #2876
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft niets met paranoia te maken, gewoon de zaken netjes op een rij zetten volstaat ... de puzzel vertoont nog vele gaten maar de afbeelding is zo klaar als een klontje ... De Rockefellers zijn van een totaal ander niveau, zij kijken op een totaal andere manier naar onze kleine planeet ...
Citaat:
Ooit Hittler weten confirmeren dat hij de opdracht heeft gegeven ter afbranding van de Reichstag?
Ooit Roosevelt weten verkondigen dat hij Pearl Harbour heeft geënsceneerd?
Of twijfel jij ook nog aan de waarheidsgetrouwheid van deze constructies?
Citaat:
Door op de kleintjes te bashen. En in wezen gebruiken jullie dezelfde technieken. Door te bashen op de officiële en minder officiële theorieën vinden jullie jezelf hele pieten. Maar wat blijft er over van jullie theorieën als we die doorprikken? Toch ook enkel een "Ja, maar.. de officiële versie klopt ook niet"?
Wie voelt er zich hier de hoge piet? Er is veel meer aan de hand dan "Ja, maar ... de officiële versie klopt ook niet" dat weet U verdomd goed ... Verdiep U eens een aantal maanden in de materie, en raadpleeg zowel de conspiracy theoriën als de officiële rapporten ... U zal merken dat er veel onwaarheden op de conspiray sites is te vinden, men zou zelf gaan denken dat er bepaalde sites zijn op poten gezet om de andersdenkenden te ridiculiseren, maar die eerste groep bevat veel meer waarheidgetrouwe informatie dan de officiële geschriften ...
Oud 16 augustus 2005, 22:47   #2877
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Franse revolutie is ook metebehulp van de illuminati en de vrijmetselaarsloges gebeurd. De feiten zijn er.

Citaat:
Het is niet beklemmend en het is geen samenzweringsdenken. Het is de studie van de ECHTE geschiedenis, en wat er zich echt afspeelt in de wereld.
Oud 17 augustus 2005, 09:36   #2878
exodus

Standaard

Citaat:

Wat je vraagt is onmogelijk. En zelfs al zou het bestaan, dan nog zou je het niet geloven, of zou je zeggen dat het document vals is.
Wanneer zou je het geloven? Moest het op alle mainstream zenders tegelijk verschijnen als "breaking news"...

Het volstaat naar de officiële theorie te kijken en te zien op hoevel punten ze faalt + dan nog eens te kijken wie het motief heeft en het is overduidelijk.

Bv. het geval WTC7. Elk rationeel mens kan daar niets anders dan besluiten dat het controlled demolition was... wie heeft er die explosieven ingestoken . Al Quada?

Kijk naar het geheel van feiten. Ik ga ze nu niet weer allemaal opsommen. Deze wegen allemaal te zwaar door en wijzen naar inside job.
Oud 17 augustus 2005, 10:04   #2879
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De Franse revolutie is ook metebehulp van de illuminati en de vrijmetselaarsloges gebeurd. De feiten zijn er.
En wij moeten jullie serieus nemen?
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2005, 10:09   #2880
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud
En wij moeten jullie serieus nemen?
The French Revolution

If one desires to point to a major world event proven to have been inspired by secret society machinations, one need look no further than the French Revolution, which devastated that nation between 1787 and 1799. Revolutionary leaders, in seeking to overthrow the decadent monarchy of King Louis XVI, launched the first national revolution of modern times.

Although popularly believed to have begun due to a public uprising over lack of food and government representation, the record is quite clear that the revolution was instigated by cells of French Masonry and the German Illuminati.

The New Encyclopedia Britannica tells us that in France there arose a political system and a philosophical outlook that no longer took Christianity for granted, that in fact explicitly opposed it... The brotherhood taught by such groups as the Freemasons, members of secret fraternal societies, and the Illuminati, a rationalist secret society, provided a rival to the Catholic sense of community."

Secret society researcher and author Nesta H. Webster was even more pointed, writing in 1924, "[The Masonic book A Ritual and Illustrations of Freemasonry] contains the following passage, 'The Masons... originated the Revolution with the infamous Duke of Orleans at their head.'"

Author Bramley wrote, "During the first French Revolution, a key rebel leader was the Duke of Orleans, who was grand master of French Masonry before his resignation at the height of the Revolution. Marquis de Lafayette, the man who had been initiated into the Masonic fraternity by George Washington, also played an important role in the French revolutionary cause. The Jacobin Club, which was the radical nucleus of the French revolutionary movement, was founded by prominent Freemasons."

It was the Duke of Orleans, grand master of the Grand Orient Lodge of Freemasons, who reportedly bought all the grain in 1789 and either sold it abroad or hid it away, thus creating near starvation among commoners. Galart de Montjoie, a contemporary, blamed the Revolution almost solely on the Duke of Orleans, adding that he "was moved by that invisible hand which seems to have created all the events of our revolution in order to lead us towards a goal that we do not see at present..."

Drawing on an impressive number of contemporary writings, Webster added, "If, then, it is said that the [French] Revolution was prepared in the lodges of Freemasons - and many French Masons have boasted of the fact - let it always be added that it was Illuminized Freemasonry that made the Revolution, and that the Masons who acclaim it are Illuminized Masons, inheritors of the same tradition introduced into the lodges of France in 1787 by the disciples of Weishaupt, 'patriarch of the Jacobins.'"

Guiseppe Balsamo, a student of the Jewish Cabala, a Freemason, and a Rosicrucian, became known as Louis XVI's court magician Caliostro. He wrote how the German Illuminati had infiltrated the French Freemason lodges for years and added, "By March 1789, the 266 lodges controlled by the Grand Orient were all 'illuminized' without knowing it, for the Freemasons in general, were not told the name of the sect that brought them these mysteries, and only a very small number were really inititated into the secret."

Jacobins and Jacobites

Pro-revolutionary members of France's National Constituent Assembly had formed a group which became known as the Society of the Friends of the Constitution. After the Assembly moved to Paris, this group met there in a hall leased from the Jacobins' convent of Catholic Dominican Friars. These revolutionaries, sworn to protect the revolution from the aristocrats, soon were known as the Jacobin Club. Since that time, all revolutionaries have been called Jacobins.

At least that is the official story of the Jacobins. As usual, the Jacobins are tied to earlier secret societies, in this case a movement to restore a kingship in Britain.

In 1688 England's unpopular and pro-Catholic Stuart king, James II, was deposed by his Dutch son-in-law, the Protestant William of Orange. James - whose name in Latin was Jacobus, hence the name Jacobites - fled to France. There he continued to be supported by Freemasons in Scotland and Wales who sought to restore him to the English throne. They were accused by French Freemasons of converting Masonic rituals and titles into political support for this restoration.

According to some versions of Masonic history, James was ensconced in the Chateau of Saint-Germain by his friend, French King Louis XIV where he established a system of Masonry that became known as the Scottish Rite of Freemasonry.

After a series of failed rebellions, the Jacobites in Scotland were finally crushed at the battle of Culloden Moor near Inverness in 1746. Their leader, Charles Edward Stuart, "Bonnie Prince Charlie, the young pretender," escaped to France, taking with him Jacobites imbued with "Freemasonic ideals". A year later in Arras, France, Charles chartered a Masonic Sovereign Primordial Chapter of Rose Croix known as "Scottish Jacobite"...

French Masons too were heavily involved in the political events of that day. Webster noted, "All the revolutionaries of the Constituent Assembly were initiated into the third degree" of Illuminized Masonry, including revolutionary leaders such as the Duke of Orleans, Valance, Lafayette, Mirabeau, Garat, Marat, Robespierre, Danton, and Desmoulins.

Honre-Gabriel Riquetti, Comte de Mirabeau, a leading revolutionary, indeed espoused ideals which were identical with Adam Weishaupt, founder of Bavarian Illuminized Masonry. In personal papers Mirabeau called for the overthrow of all order, all laws, and all power to "leave the people in anarchy." He said the public must be promised "power to the people" and lower taxes but never given real power "for the people as legislators are very dangerous as they only establish laws which coincide with their passions." He said the clergy should be destroyed by "ridiculing religion."

Mirabeau ended his tirade by proclaiming "What matter the means as long as one arrives at the end?" - the same end-justifies-the-means philosophy preached from Weishaupt to Lenin to Hitler.

Contrary to popular history the storming of the Bastille was not the spontaneous action of a downtrodden mob. "That brigands from the South were deliberately enticed to Paris in 1789, employed and paid by the revolutionary leaders, is a fact confirmed by authorities too numerous to quote at length... In other words, the importation of the contingent of hired brigands conclusively refutes the theory that the Revolution was an irrepressible rising of the people," wrote Webster.

We see in the French Revolution the first time where grievences were systematically created in order to exploit them," wrote author still.

Such exploitation began with the Freemasons as early as 1772 when the Grand Orient Lodge was firmly established in France, counting 104 lodges. This number grew to 2,000 lodges by the time of the Revolution, with 447 lodge members participating in the 605 member Estates-General. One of their primary goals was the Nationalization of all Church property to help pay off the large debts Revolutionary France incurred in assisting their Jacobite Masonic brethrens plans during the American revolution.

Meanwhile, buoyed by the situation in France, Masonic-based revolutionary clubs sprang up in other countries, including England, Ireland, the German states, Austria, Belgium, Italy, and Switzerland. Tensions between outside nations and France rose until 1792 when France declared war on Austria and Prussia.

Confronted with both a war and a revolution, France degenerated into the Reign of Terror, during which time King Lous XVI, Marie Antoinette, and many thousands, chiefly aristocrats, were executed.

In a move similar to Hitler's action 150 years later, the Jacobins closed down all Masonic lodges in 1791, ironically fearful that Freemasonry's organizing power might be turned against them.

"Behind the Conventions, behind the clubs, behind the Revolutionary Tribunal, there existed... that most secret convention which directed everything... an occult and terrible power of which the other Convention became the slave and which was composed of the prime initiates of Illuminanism" noted Webster.

Author Epperson, after an exhaustive study of the subject, agreed. He wrote, "The invisible hand that guided the entire French Revolution was the Illuminati, only 13 years in existance, yet powerful enough to cause a revolution in one of the major countries of the world."

Wars, riots, and coups continued in France until a young General Napoleon Bonaparte finally seized complete control in 1799. Although he carried on his own brand of terror in Europe for years, Napoleon proclaimed an end to the revolution. France was in shambles. Hundreds of thousands had died of starvation, war, violence, and the guillotine. The power of both the monarchy and the monolithic church had been largely destroyed.

"So in the 'great shipwreck of civilization,' as a contemporary has described it, the projects of the Cabalists, the Gnostics, and the Secret Societies which for nearly eighteen centuries had sapped the foundation of Christianity found their fulfillment," commented Webster.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be