Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2022, 11:03   #29121
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
China is een land dat enorm te lijden had onder het westerse kolonialisme, "no dogs and Chinese allowed". De goede oude tijd dus voor oude rakkers als U. Toen Chinezen doodarm waren en het Westen volledig het centrum van de wereld.
Ondertussen is de situatie veranderd, Chinezen worden geleidelijk aan even welvarend dan het Westen, en zelfs welvarender, want het Westen is einde Latijn, mensen kunnen zelfs hun energierekeningen niet meer betalen. Bovendien apen de Chinezen het al heel lang defectueuze westerse politieke model niet na, dat verzekert dat de 1% rijksten altijd winnen. Dat vindt U inderdaad verschrikkelijk fout.
Dat is natuurlijk BS, China heeft vooral te lijden gehad onder de Japanse bezetting en de gevolgen vd eigen Russische expansiedrang , richting Centraal Azië en Siberië , sinds de 17e eeuw.
De " ongelijke verdragen " ivm grensafbakening zijn daar een uitvloeisel van , alsook de bemoeienissen , recenter dan , in Mongolië die maakten dat het onafhankelijk van China werd (itt Tibet, mss terecht, maar niet vanuit Chinees standpunt).
Denk maar niet , dat de Chinezen dat vergeten zijn.
Oud 9 september 2022, 11:16   #29122
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ja omdat ik de Russische invasie niet voorspeld had, net zomin als Zelensky himself, daar pak je me natuurlijk graag op. Wat je weglaat is dat ik erbij zei dat een oorlog in Donbass wel zeer waarschijnlijk was. En ook dat ik al vele jaren voorspelde dat wat gebeurde op Maidan massaal ging escaleren.
Ik heb in 2015 een bundeling gekocht van in het Duits vertaalde artikelen die de in Duitsland wonende Amerikaan William Engdahl tussen 2010 en 2014 schreef. Hij beschrijft daarin hoe de VS - een decennium geleden al - alles in het werk stellen om Rusland tot de huidige oorlog in Oekraïne te dwingen, en wijst er ook vaak op dat de Amerikanen daarmee niet alleen Rusland, maar ook de EU en vooral Duitsland willen ruïneren.
Ik weet niet of Rusland nog een andere keuze had, wilde het de Amerikaanse agressie overleven, en de Russische regering wist het misschien zelf niet toen de oorlog begon, maar ik weet wel wie de risico's gecreëerd heeft, en dat de situatie - op de datum van de Russische inval na - voorspelbaar was, en al lang.
Oud 9 september 2022, 11:37   #29123
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik heb in 2015 een bundeling gekocht van in het Duits vertaalde artikelen die de in Duitsland wonende Amerikaan William Engdahl tussen 2010 en 2014 schreef. Hij beschrijft daarin hoe de VS - een decennium geleden al - alles in het werk stellen om Rusland tot de huidige oorlog in Oekraïne te dwingen, en wijst er ook vaak op dat de Amerikanen daarmee niet alleen Rusland, maar ook de EU en vooral Duitsland willen ruïneren.
Wat is daar verkeerd mee ? Rusland moet toch totaal vernietigd worden zou ik denken ? Het is een groot land met veel grondstoffen, het kan toch niet zijn dat zoiets niet veroverd wordt ? En ja, de EU en dus Duitsland zijn een beetje te veel meewillige vazal van de Russen zonder die kapot willen te krijgen he, dus ja, veel keuze hebben de Amerikanen niet. Als ze - zoals ze niet anders kunnen - Rusland totaal willen vernietigen, en de EU en Duitsland doen daar niet aan mee, dan is het toch normaal dat de EU en Duitsland mee in de brokken moeten delen ? Wat is daar vreemd aan ?

Je gaat mij toch niet zeggen dat we dat immense Rusland aan dat Russische volk dat zo achterlijk is als de kont van een varken, gaan laten terwijl wij het zouden kunnen aanslaan eens de Russen geextermineerd ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 12:02   #29124
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat is daar verkeerd mee ? Rusland moet toch totaal vernietigd worden zou ik denken ? Het is een groot land met veel grondstoffen, het kan toch niet zijn dat zoiets niet veroverd wordt ? En ja, de EU en dus Duitsland zijn een beetje te veel meewillige vazal van de Russen zonder die kapot willen te krijgen he, dus ja, veel keuze hebben de Amerikanen niet. Als ze - zoals ze niet anders kunnen - Rusland totaal willen vernietigen, en de EU en Duitsland doen daar niet aan mee, dan is het toch normaal dat de EU en Duitsland mee in de brokken moeten delen ? Wat is daar vreemd aan ?

Je gaat mij toch niet zeggen dat we dat immense Rusland aan dat Russische volk dat zo achterlijk is als de kont van een varken, gaan laten terwijl wij het zouden kunnen aanslaan eens de Russen geextermineerd ?
waarom zou je rusland pakken
is het niet eenvoudiger om afrika op een moderne manier te herkoloniseren en te zorgen dat de rijkdom uit de grond van afrika naar ons komt ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 12:21   #29125
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
waarom zou je rusland pakken
is het niet eenvoudiger om afrika op een moderne manier te herkoloniseren en te zorgen dat de rijkdom uit de grond van afrika naar ons komt ?
Volgens mij gaat Patrick van oordeel zijn dat er daar ondertussen al teveel nuttelozen rondlopen. En nuttelozen elimineren op dergelijke schaal kost erg veel resources.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 12:24   #29126
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volgens mij gaat Patrick van oordeel zijn dat er daar ondertussen al teveel nuttelozen rondlopen. En nuttelozen elimineren op dergelijke schaal kost erg veel resources.
Nee, nee, ik noem dat een investering. Maar kijk, we zitten nu toch meer te jammeren voor Russisch gas, dan voor kamelenmelk he. En bovendien is het een beetje zot om Afrika terug gaan te veroveren terwijl die andere in uw achtertuin aan het binnenvallen is. Nee, je moet het in de juiste volgorde doen. Eerst de Russen pakken. Heel groot land, weinig volk. Gemakkelijker.
En dan, eens Rusland binnen, Afrika pakken. Zonder muizenissen in uw achtertuin.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 13:44   #29127
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Grootspraak komt voor de val
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 15:03   #29128
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

De Oekraieners zetten hun doorbraak in de richting van Kupyansk en Izium door. Er zouden zich al vooropgeschoven neo-nazi milities bij de buitenwijken van Izium en Kupyansk bevinden. Echter, de Russen sturen versterkingen en vechten. Het stadje Balakleya stond gisteren grotendeels onder Oekraiense controle maar nu zou er opnieuw zwaar gevochten worden in het centrum.
De Oekraieners hebben een verrassingsoffensief uitgevoerd in de regio Kupyansk waar de Russen onderbemand waren. Sinds enkele dagen zijn er massale versterkingen onderweg.

Op de andere fronten geen beweging nadat de Russen enkele stadjes innamen in Donetsk regio eerder deze week.
https://news.ru/europe/vstupili-v-po...h-proryva-vsu/
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 15:04   #29129
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Dat is natuurlijk BS, China heeft vooral te lijden gehad onder de Japanse bezetting en de gevolgen vd eigen Russische expansiedrang , richting Centraal Azië en Siberië , sinds de 17e eeuw.
De " ongelijke verdragen " ivm grensafbakening zijn daar een uitvloeisel van , alsook de bemoeienissen , recenter dan , in Mongolië die maakten dat het onafhankelijk van China werd (itt Tibet, mss terecht, maar niet vanuit Chinees standpunt).
Denk maar niet , dat de Chinezen dat vergeten zijn.
Nooit van de Bokser opstand en de opium oorlogen gehoord zeker ?
Oud 9 september 2022, 15:21   #29130
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Oekraieners zetten hun doorbraak in de richting van Kupyansk en Izium door. Er zouden zich al vooropgeschoven neo-nazi milities bij de buitenwijken van Izium en Kupyansk bevinden. Echter, de Russen sturen versterkingen en vechten. Het stadje Balakleya stond gisteren grotendeels onder Oekraiense controle maar nu zou er opnieuw zwaar gevochten worden in het centrum.
De Oekraieners hebben een verrassingsoffensief uitgevoerd in de regio Kupyansk waar de Russen onderbemand waren. Sinds enkele dagen zijn er massale versterkingen onderweg.

Op de andere fronten geen beweging nadat de Russen enkele stadjes innamen in Donetsk regio eerder deze week.
https://news.ru/europe/vstupili-v-po...h-proryva-vsu/

neo-nazi milities
Oud 9 september 2022, 16:39   #29131
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Oekraieners zetten hun doorbraak in de richting van Kupyansk en Izium door. Er zouden zich al vooropgeschoven neo-nazi milities
en opnieuw maak je je schuldig aan haatzaaierij jegens Oekraïene en is dit een zoveelste stukje getoeter zonder onderbouwing.

maar zelfs al heb je gelijk, op welke manier geeft dit rusland recht tot haar staatsterrorisme en de duizenden oorlogsmisdaden?
de 1e misdaad was de aanval op 24/2
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 16:58   #29132
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit van de Bokser opstand en de opium oorlogen gehoord zeker ?
Jongen toch, uiteraard wel, maar je moet de juiste analogie maken, he.
Ergens vermoed ik toch wel , dat jij als historicus, af en toe naast je pedalen trapt, en ik denk dat dat komt wgs jouw enorme vooroordelen.
De bokser opstand vergelijken met de 'ongelijke verdragen'...
Chinezen zijn slimmer dan dat , hoor.
En , ik moet zeggen, dat het argument dat een toetreding van UA tot de nato enigszins als zeer problematisch door Russische leiders ervaren wordt, dat ik dat kan "begrijpen"; UA als lid vd nato , is wat geografische diepte betreft, wel heel anders dan de Baltische landen, bvb.
Als flamingant ook kan ik wel aandacht hebben voor Russische minderheden, alhoewel , het toch vaak gaat door het staatsgezag , vaak - vooral in steden - "ingeplante" bevolking.
In feite ben jij een groot-Russische imperialist, en ik bedoel dat niet als een kleinering of zo, dat is gewoon jouw mening.
Zoals de alldeutschen. Net zo.

Laatst gewijzigd door stab : 9 september 2022 om 17:00.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 17:17   #29133
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Jongen toch, uiteraard wel, maar je moet de juiste analogie maken, he.
Ergens vermoed ik toch wel , dat jij als historicus, af en toe naast je pedalen trapt, en ik denk dat dat komt wgs jouw enorme vooroordelen.
De bokser opstand vergelijken met de 'ongelijke verdragen'...
Chinezen zijn slimmer dan dat , hoor.
En , ik moet zeggen, dat het argument dat een toetreding van UA tot de nato enigszins als zeer problematisch door Russische leiders ervaren wordt, dat ik dat kan "begrijpen"; UA als lid vd nato , is wat geografische diepte betreft, wel heel anders dan de Baltische landen, bvb.

In feite ben jij een groot-Russische imperialist, en ik bedoel dat niet als een kleinering of zo, dat is gewoon jouw mening.
Zoals de alldeutschen. Net zo.
https://en.wikipedia.org/wiki/Boxer_Rebellion

De ongelijke verdragen waren trouwens ook een zaak van het Westen.
Ongelijk verdrag is de naam die de Chinezen in de jaren 1920 hebben gegeven aan verdragen die China tussen medio 19e en begin 20e eeuw onder dwang afsloot met andere landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Rusland.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ongelijk_verdrag

De gemeenste van allemaal was (uiteraard) het VK. Ze dwongen China met geweld om hun door Indische slavenarbeid geproduceerde opium te aanvaarden en te kopen, op het moment dat China kampte met waarschijnlijk de grootste drugsepidemie in de geschiedenis van de mensheid.

https://en.wikipedia.org/wiki/Opium_Wars

Zoals steeds zijn degene die het liefst met het vingertje zwaaien de grootste schurken.

Citaat:
Als flamingant ook kan ik wel aandacht hebben voor Russische minderheden, alhoewel , het toch vaak gaat door het staatsgezag , vaak - vooral in steden - "ingeplante" bevolking.
Enkel in het zuiden"ingeplant" maar dan wel door Catarine De Grote, en, belangrijk, toen woonden er ook geen Oekraïners, die werden net als de Russen ingeplant in de op de Turken veroverde steppen.

Ik had liever gehad dat Oekraïne zich ontwikkelde tot een federatie en een land met respect voor alle bevolkingsgroepen, maar sinds 2014 bleek dat onmogelijk, er werd een culturele genocide gepleegd op de Russisch talige bevolking van Oekraïne. Dus met dank aan Verhofstadt en co.
Oud 9 september 2022, 17:28   #29134
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

neo-nazi milities
MoD: 'Kraken' Nationalists Gun Down 100 Ukrainian Servicemen Who Fled Amid Russian Forces' Advance

https://www.farsnews.ir/en/news/1401...n-Wh-Fled-Amid

Kraken, which recruited convicts, carry out punitive raids in the Kharkov Region against residents that are suspected by the Ukrainian Security Service, known as SBU, of pro-Russian views.

"Militants of the nationalist unit Kraken, comprised mainly of radicals and rapists and murderers released from prisons, conduct punitive raids in the Kharkov Region, during which the so-called death squads at night break into the houses of local residents that are suspected by the SBU of pro-Russian sentiments, subject them to physical violence and take them away to unknown locations," he said.

Mizintsev said dozens of people that had been detained that way haven’t yet returned home and there are no reports about what happened to them.

https://tass.com/defense/1458143

The Kraken combat formation is a Kharkiv unit of the nationalist Azov regiment, which is part of the National Guard of Ukraine.

https://southfront.org/ukrainian-kra...region-photos/

https://www.aljazeera.com/news/2022/...-azov-regiment

In January 2018, Azov rolled out its street patrol unit called National Druzhyna to “restore” order in the capital, Kyiv. Instead, the unit carried out pogroms against the Roma community and attacked members of the LGBTQ community.
A 2016 report by the United Nations Office of the High Commissioner for Human Rights (OCHA) has accused the Azov regiment of violating international humanitarian law.

The report detailed incidents over a period from November 2015-February 2016 where Azov had embedded their weapons and forces in used civilian buildings, and displaced residents after looting civilian properties. The report also accused the battalion of raping and torturing detainees in the Donbas region.

In June 2015, both Canada and the United States announced that their own forces will not support or train the Azov regiment, citing its neo-Nazi connections.
In October 2019, 40 members of the US Congress led by Representative Max Rose signed a letter unsuccessfully calling for the US State Department to designate Azov as a “foreign terrorist organisation” (FTO). Last April, Representative Elissa Slotkin repeated the request – which included other white supremacist groups – to the Biden administration.

In 2016, Facebook first designated the Azov regiment a “dangerous organisation”.

Under the company’s Dangerous Individuals and Organizations policy, Azov was banned from its platforms in 2019. The group was placed under Facebook’s Tier 1 designation, which includes groups such as the Ku Klux Klan and ISIL (ISIS). Users engaging in praise, support or representation of Tier 1 groups are also banned.

“But we are continuing to ban all hate speech, hate symbolism, praise of violence, generic praise, support, or representation of the Azov regiment, and any other content that violates our community standards,” it added.

Dit zijn uw vriendjes in Oekraïne.
Oud 9 september 2022, 18:42   #29135
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Die informatie over die masale executie uitgevoerd door 'Kraken' is al meerdere keren bevestigd.

Club "Misto", een soort van hotel in Kharkov, zou dienst doen als hun hoofdkwartier. Zojuist is deze informatie vrijgekomen over dat 'Kraken' hoofdkwartier in Kharkov:
https://vk.com/wall-67189577_187288?lang=en
The result of the blow to the club "Misto" in the center of Kharkov on
Klochkovskaya, 190. In the building was one of the locations of the national
battalion "Kraken".
(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Misto.png‎
Bekeken: 58
Grootte:  647,2 KB
ID: 116729  

Oud 9 september 2022, 18:45   #29136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik moet toegeven dat die stroom verwijzingen naar fringe websites zoals farsnews of soutfront wel een heel grote amusementsfactor hebben.

Bv dat optelsommetje dat die Iraanse propagandist daar neerpent over de materiële verliezen en het aantal geëlimineerde oekraïense soldaten is echt opzienbarend.

Volgens die ayatollah-scribulent heeft oekraiene al meer materiaal verloren dan dat ze er bij de aanvang van de oorlog hadden. Even overtuigend als hun onzin over de eigen desastreuze verliezen van hun 'elite' troepen in Syrië of het zootje ongeregeld dat na elke raketaanval in Irak een pak slaag krijgt.

Met fanatici die zelfs in de zwaarste nederlaag een succes zien omdat er nog een paar het overleefden voor de volgende ronde valt niet te redeneren. Wat ook de bedoeling niet is, het is propaganda.

En dan gaan die fanatici oorlogscorrespondentje over oekraine spelen ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 9 september 2022 om 18:47.
Oud 9 september 2022, 18:53   #29137
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Hotel "Misto" ligt op twee kilometer van het centrum van Kharkov.

Een vijfsterrenaccommodatie, een hotel met 8 verdiepingen, etc.

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Club-Misto.gif‎
Bekeken: 59
Grootte:  345,0 KB
ID: 116731  

Oud 9 september 2022, 19:41   #29138
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
opnieuw dezelfde vraag

op welke manier praat dit Russisch staatsterrorisme en de duizenden russische oorlogsmisdaden goed?

farsnews is blijkbaar een iraans nieuwsagentschap.
neen, ik roep niet bij voorbaat propaganda of fakenews
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 22:16   #29139
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
MoD: 'Kraken' Nationalists Gun Down 100 Ukrainian Servicemen Who Fled Amid Russian Forces' Advance

https://www.farsnews.ir/en/news/1401...n-Wh-Fled-Amid

Kraken, which recruited convicts, carry out punitive raids in the Kharkov Region against residents that are suspected by the Ukrainian Security Service, known as SBU, of pro-Russian views.

"Militants of the nationalist unit Kraken, comprised mainly of radicals and rapists and murderers released from prisons, conduct punitive raids in the Kharkov Region, during which the so-called death squads at night break into the houses of local residents that are suspected by the SBU of pro-Russian sentiments, subject them to physical violence and take them away to unknown locations," he said.

Mizintsev said dozens of people that had been detained that way haven’t yet returned home and there are no reports about what happened to them.

https://tass.com/defense/1458143

The Kraken combat formation is a Kharkiv unit of the nationalist Azov regiment, which is part of the National Guard of Ukraine.

https://southfront.org/ukrainian-kra...region-photos/

https://www.aljazeera.com/news/2022/...-azov-regiment

In January 2018, Azov rolled out its street patrol unit called National Druzhyna to “restore” order in the capital, Kyiv. Instead, the unit carried out pogroms against the Roma community and attacked members of the LGBTQ community.
A 2016 report by the United Nations Office of the High Commissioner for Human Rights (OCHA) has accused the Azov regiment of violating international humanitarian law.

The report detailed incidents over a period from November 2015-February 2016 where Azov had embedded their weapons and forces in used civilian buildings, and displaced residents after looting civilian properties. The report also accused the battalion of raping and torturing detainees in the Donbas region.

In June 2015, both Canada and the United States announced that their own forces will not support or train the Azov regiment, citing its neo-Nazi connections.
In October 2019, 40 members of the US Congress led by Representative Max Rose signed a letter unsuccessfully calling for the US State Department to designate Azov as a “foreign terrorist organisation” (FTO). Last April, Representative Elissa Slotkin repeated the request – which included other white supremacist groups – to the Biden administration.

In 2016, Facebook first designated the Azov regiment a “dangerous organisation”.

Under the company’s Dangerous Individuals and Organizations policy, Azov was banned from its platforms in 2019. The group was placed under Facebook’s Tier 1 designation, which includes groups such as the Ku Klux Klan and ISIL (ISIS). Users engaging in praise, support or representation of Tier 1 groups are also banned.

“But we are continuing to ban all hate speech, hate symbolism, praise of violence, generic praise, support, or representation of the Azov regiment, and any other content that violates our community standards,” it added.

Als ik dan toch moet kiezen , dan liever die vriendjes dan uw vriendjes hé....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 22:21   #29140
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Wat maken de collega forummers van het offensief van UKR in Kharkiv/Izyum?…

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be