Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2006, 14:43   #2901
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Omdat het toch alweer een dagje geleden is:


Leve een onafhankelijk Vlaanderen.


Een Vlaanderen zonder overspelige politici. Een Vlaanderen zonder corrupte politici en overheidsfunctionarissen. Een Vlaanderen zonder liegende politici. Een Vlaanderen waar geen jongetjes door een VLD-er doodgeschoten kunnen worden omdat hij zo nodig met zijn pistool in de tuin moest schieten. Een Vlaanderen waar politici hun bek dichthouden over de politici van andere landen. Een Vlaanderen waar vrijheid van meningsuiting heerst. Een Vlaanderen waar jongeren niet reeds vanaf hun twaalfde met alcohol in aanraking komen. Een Vlaanderen dat kranten uitgeeft die niet elk weekend een fors aantal zichzelf doodgereden jongeren op de voorpagina moeten brengen. Een Vlaanderen waar een dealer die drugs aan kinderen verkoopt terplekke gelyncht wordt. Een Vlaanderen waar ouders die hun kinderen verwaarlozen onder hun hol getrapt worden. Een Vlaanderen waar de politie niet hoeft te beven als ze een vluchtende misdadiger neerschiet. Een Vlaanderen enz. enz. enz.
Dus, een Vlaanderen waar het goed toeven is.
Blijkbaar hebben Kim en Staaf uw litanie verkeerd begrepen.
Zou het kunnen dat u bedoelt dat u elke Vlaamse politicus over dezelfde kam scheert en dus afwijst? Of zijn er ook Vlaamse politici die u een beetje ziet zitten?

Grappig - en typerend voor uw stijl van onnadenkend rond u heen schoppen (een stijl die ook veel VB'ers hanteren) - vond ik dat u in één adem (ik heb de passage onderstreept) tegelijk pleit voor vrije meningsuiting en tegen de vrije meningsuiting van politici.
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 9 februari 2006 om 14:44.
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2006, 18:46   #2902
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Blijkbaar hebben Kim en Staaf uw litanie verkeerd begrepen.
Zou het kunnen dat u bedoelt dat u elke Vlaamse politicus over dezelfde kam scheert en dus afwijst? Of zijn er ook Vlaamse politici die u een beetje ziet zitten?

Grappig - en typerend voor uw stijl van onnadenkend rond u heen schoppen (een stijl die ook veel VB'ers hanteren) - vond ik dat u in één adem (ik heb de passage onderstreept) tegelijk pleit voor vrije meningsuiting en tegen de vrije meningsuiting van politici.
Politici hebben dat uit te voeren wat geacht wordt de wil van het volk te zijn. Kortom: doeners. De uitvoering maken ze zichzelf onmogelijk als ze zich in hun ministeriele kwaliteiten uiten over politici in andere landen waar ze op vele gebieden mee moeten samenwerken. Als ze hun recht op vrije meningsuiting willen laten gelden, mag dat uiteraard. Maar dan eerst aftreden. Als politicus vertegenwoordigen ze een bepaald deel van het volk. Geven ze dan ook de mening daarvan weer?
Grappig - en typerend voor uw stijl van onzorgvuldig met andermans posts omspringend (een stijl die ook veel SP.a-ers, SP-ers en pro-walen hanteren) - vond ik dat U in een adem veronderstelt dat Kim en Staaf de intelligentie ontberen om mijn posts te begrijpen.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 20:36   #2903
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Politici hebben dat uit te voeren wat geacht wordt de wil van het volk te zijn. Kortom: doeners. De uitvoering maken ze zichzelf onmogelijk als ze zich in hun ministeriele kwaliteiten uiten over politici in andere landen waar ze op vele gebieden mee moeten samenwerken. Als ze hun recht op vrije meningsuiting willen laten gelden, mag dat uiteraard. Maar dan eerst aftreden. Als politicus vertegenwoordigen ze een bepaald deel van het volk. Geven ze dan ook de mening daarvan weer?
Het probleem is dat we eindeloos kunnen discussiëren over wat de wil van het volk is.
Als het volk nu eens zou willen dat een politicus bij gelegenheid voor zijn mening durft uitkomen? Ondenkbaar?
Moet die politicus dan toch eerst aftreden?

Was alleen iemand als Gaston Eyskens die steevast elke journalistenvraag beantwoordde met zijn legendarische "geen commentaar" een politicus met verantwoordlijkheidszin?
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 10 februari 2006 om 20:37.
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2006, 23:30   #2904
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

[quote=Salmon L.A.;1542817]Als het volk nu eens zou willen dat een politicus bij gelegenheid voor zijn mening durft uitkomen? Ondenkbaar?
Moet die politicus dan toch eerst aftreden?

quote]

Dan moet dat volk ook de consequenties aanvaarden. Waarmee ik op een oud gezegde kom. N.l. het volk krijgt de regering die het verdient.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2006, 07:21   #2905
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Het probleem is dat we eindeloos kunnen discussiëren over wat de wil van het volk is.
Integendeel.
Als de burgers initiatiefrecht hebben om bindende referenda in te richten, dan kunnen ze hun wil eenduidig kenbaar maken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 17:01   #2906
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Integendeel.
Als de burgers initiatiefrecht hebben om bindende referenda in te richten, dan kunnen ze hun wil eenduidig kenbaar maken.
Akkoord, maar dat initiatiefrecht is er nu niet.
Tot het zover is ga ik ervan uit dat een politicus alleen naar het aantal voorkeurstemmen moet kijken om te weten in welke mate hij de wil van zijn of haar achterban vertolkt.
De wil van de achterban van een politicus of politieke partij is per definitie zelden of nooit de wil van het hele volk.
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 12 februari 2006 om 17:02.
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 17:39   #2907
Lestat080
Partijlid
 
Lestat080's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2006
Locatie: België
Berichten: 298
Standaard

Het zou inderdaad leuk zijn moesten de Belgicisten op dit forum een front vormen. Misschien contact met elkaar opnemen en ervoor zorgen dat het Belgische licht op dit forum nooit gedoofd wordt.

Ik vind het een zeer ludieke actie, en wat kan ik meer doen dan je gelijk te geven. Wat me wel opvalt, is dat plots enkele flaminganten gaan zwaaien met zogenaamde argumenten.

Zij zijn het die vooral argumenten uit het verleden halen, of sterker, uit de tweede wereldoorlog. Sommigen hebben zelfs een sympathie voor nazistische mensen.

Onlangs publiceerde ik een kleine column op dit forum. Het was goed onderbouwd en de flaminganten konden, zoals 75% van de gevallen, geen tegenargumenten geven. Dan begonnen ze me maar uit te schelden en te kleineren. Op de grond van die ongewilde ruzie kwam de topic dan tot leven. Nu gaan ze hier de moraalridders uithangen, foei jongens.

Mag ik erop wijzen dat de Belgicisten zich in het algemeen vele minder extreem opstellen dan de Vlaamsgezinden. Let op, er zijn op dit forum ook veel flaminganten waarmee een eerlijke discussie mogelijk is.

Sommigen op dit forum beginnen snel over iets nieuws of verdraaien je woorden, als je niets kunt terugzeggen. Kleineren blijkt ook tot een kunst verheven te zijn. Mijn maag begint wel draaierig te worden als diezelfde personen hier plots de heiligen komen uithangen.

Deze post was volgens mij puur komisch bedoeld, maar zoals gewoonlijk is het weer uitgelopen op een zoveelste forumoorlog. Jammer, maar een feit.

Laat ons nu eens ophouden met das gescheld en laat ons samen, deftig, als Belgen of Vlamingen, een eerlijke discussie voeren. Ik hoop dat sommigen mij willen volgen. Hopelijk is er niet (weer) iemand die mij via scheldwoorden met de grond gelijk wil maken.

Michel
Lestat080 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 17:49   #2908
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lestat080 Bekijk bericht
Mag ik erop wijzen dat de Belgicisten zich in het algemeen vele minder extreem opstellen dan de Vlaamsgezinden...
Michel
Beste Michel Lestat080,

Belgicisten hoeven zich niet extreem op te stellen omdat ze de status quo vertegenwoordigen. Ze zijn 150 jaar al extreem geweest...

Het is als amerikanen die Sitting Bull extreem vinden, Nieuw-Zeelanders die klagen over extreme maori's, Australiërs over extreme aboriginals, Russen over extreme letten, esten of litouwers, afrikaanders die klagen over zulu's...etc.

Good Bye Belgium!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 18:14   #2909
Lestat080
Partijlid
 
Lestat080's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2006
Locatie: België
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Good Bye Belgium!
Droom gerust verder.

Dat kan geen kwaad
Lestat080 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 18:32   #2910
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Good Bye Belgium!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 18:58   #2911
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lestat080 Bekijk bericht
Droom gerust verder.

Dat kan geen kwaad
Dat zei Colijn ook...


En Kimmeke, van u had ik meer argumenten verwacht...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 19:05   #2912
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
En Kimmeke, van u had ik meer argumenten verwacht...
Af en toe bekijk ik de zaken wat luchtiger. Het is zondag voor iets he!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 19:16   #2913
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Af en toe bekijk ik de zaken wat luchtiger. Het is zondag voor iets he!
Ach ja. Een fijne zondagavond nog.

Good Bye Belgium!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 22:07   #2914
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
De wil van de achterban van een politicus of politieke partij is per definitie zelden of nooit de wil van het hele volk.
In dit geval heb je volkomen gelijk. Mag ik daarbij aannemen dat De Guchts onsmakelijke opmerkingen aan het adres van Nederlandse politici gefiatteerd wordt door de hele VLD? Mag dat datzelfde m.b.t. Vandenbossche en haar partij veronderstellen? Mag ik dan ook veronderstellen dat overeenkomstige opmerkingen aan het adres van die twee politici EN hun achterban van de zijde van buitenlandse politici dan in datzelfde hilarische licht bezien worden?
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 23:19   #2915
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Allez zeg, al zo lang niks meer gepost, en België bestaat nog altijd.

Good evening Belgium!
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2006, 23:32   #2916
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 30 oktober 2005
Berichten: 877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann Bekijk bericht
Allez zeg, al zo lang niks meer gepost, en België bestaat nog altijd.

Good evening Belgium!
OK than. Welcome on board.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 08:38   #2917
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann Bekijk bericht
Allez zeg, al zo lang niks meer gepost, en België bestaat nog altijd.

Good evening Belgium!
't Ziet er absoluut niet slecht uit.
Het Vlaamse KArtel zit goed in een houdgreep van Di Rupo.
Leterme maakt Vlaamse wind, maar in het debat kreeg hij lik op stuk.
Het was zelfs Di Rupo die op den duur Leterme bedreigde met het einde van België. Toen trok Yves zijn staart snel in, en zei dat hij daar helemaal niet van wou horen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2006, 08:52   #2918
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann Bekijk bericht
Allez zeg, al zo lang niks meer gepost, en België bestaat nog altijd.

Good evening Belgium!
Welkom terug!

Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 16:41   #2919
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Thanx. (al denk ik wel dat ik enkel nog sporadisch zal posten)

Bij deze: good afternoon Belgium, en alle flaminganten een gelukkige Walentijn gewenst!

Laatst gewijzigd door Yann : 14 februari 2006 om 16:42.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 17:53   #2920
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter
 
Salmon L.A.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2005
Berichten: 2.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann Bekijk bericht
Thanx. (al denk ik wel dat ik enkel nog sporadisch zal posten)

Bij deze: good afternoon Belgium, en alle flaminganten een gelukkige Walentijn gewenst!
Mooi gevonden!
__________________
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006:
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be