Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2009, 12:54   #2901
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Lees ze er dan gerust op na in deze thread, ik heb ze meerdere malen gepost. Maat wat baten kaars en bril ...
Heb ik gedaan, en argumenten zijn er niet.
Wat baten kaars en bril om iets te zien dat er niet is.

Je stelt dat sporadisch een joint roken mag toegestaan worden, heb je al ergens uitgelegd wat je bedoelt met sporadisch?
Heb je al uitgelegd waarom jij dagelijks of wekelijks alcohol mag drinken en een ander niet met dezelfde regelmaat een joint mag roken?
Waar blijft je studie die de relatie tussen cannabis en heroïne moet aantonen?
Op mijn stelling dat jongeren er toch zelf zullen achterkomen wat cannabis is en doet, is je enige argumentatie "liever niet". Leg eens uit hoe dat hen zal tegenhouden.
Waar heb je uitgelegd wat er misdadig is aan het gebruik van cannabis? Je komt niet verder dan "ja maar het is illegaal". Idem voor de handel en kweek.

Geef anders zelf de link naar je argumenten.
Veel valt er niet te herlezen want het grootste deel van je posts zijn 1 lijn lang.

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 maart 2009 om 12:54.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2009, 13:09   #2902
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Zijn drugsfans van nature agressief of worden ze zo door het gebruik? Kip/ei ...
Alcohol wekt de agressie op, ja.
Daarom drink je het best met mate.
http://forum.politics.be/showthread....30#post3881930
Oud 4 maart 2009, 13:27   #2903
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Alcohol wekt de agressie op, ja.
Daarom drink je het best met mate.
http://forum.politics.be/showthread....30#post3881930
En van die mushrooms ga je uit ramen springen. Als we dan toch bezig zijn met veralgemeningen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2009, 13:36   #2904
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
En van die mushrooms ga je uit ramen springen. Als we dan toch bezig zijn met veralgemeningen.
Blij dat je tenminste dat toegeeft.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2009, 13:57   #2905
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans zijn die duizenden anderen die zich wagen aan de paddo's nog steeds in orde. 1 op de zoveel. Hoe naief om dat dan te verbieden. Dan moet je ook auto's verbieden, die maken namelijk een stuk meer slachtoffers.
Oud 4 maart 2009, 13:59   #2906
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Nochtans zijn die duizenden anderen die zich wagen aan de paddo's nog steeds in orde. 1 op de zoveel. Hoe naief om dat dan te verbieden. Dan moet je ook auto's verbieden, die maken namelijk een stuk meer slachtoffers.
Uiteraard zijn die enkelen niet representatief voor een grotere populatie, daarom dat mijn opmerking ook sarcastisch was. Net zoals artisjok stelt dat men agressief wordt door de consumptie van alcoho.
Oud 4 maart 2009, 14:00   #2907
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Ik stop er dan wel mee, maar ik blijf ook ronduit tegen het verbod hoor...
Iets verbieden lost niets op.
Oud 4 maart 2009, 14:26   #2908
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

plus het feit dat de marihuana plant tal van nuttige gebruiken kent en die ook geboycot worden door het onderontwikkeld standpunt tov die plant
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2009, 14:28   #2909
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Allez, rolt er nog ene.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2009, 14:29   #2910
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard zijn die enkelen niet representatief voor een grotere populatie, daarom dat mijn opmerking ook sarcastisch was. Net zoals artisjok stelt dat men agressief wordt door de consumptie van alcoho.
Ik stelde niet dat men agressief wordt door de consumptie van alcohol, ik stelde dat alcohol agressie opwekt.

Je hebt gelijk, ik had moeten schrijven : alcohol kan agressie opwekken.
Mijn excuses voor deze veralgemening.

P.S. Heb je je argumenten al teruggevonden?
Oud 5 maart 2009, 13:11   #2911
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Roosendaal en Bergen op Zoom sluiten coffeeshops

ROOSENDAAL - Het gedoogbeleid voor softdrugs in de Nederlandse grensgemeenten Roosendaal en Bergen op Zoom wordt afgeschaft. Na een overgangsperiode zullen er vanaf 16 september geen coffeeshops meer toegelaten worden op het grondgebied van de gemeenten en de reeds aanwezige softdrugszaken worden verplicht te sluiten.

Dat is het resultaat van de nota cannabisbeleid 2009 die dinsdag door beide burgemeesters werd bekrachtigd. Met de beslissing willen ze een einde maken aan de grote stroom van 25.000 drugstoeristen per week uit de buurlanden.

Tot nu werden er per gemeente maximum vier coffeeshops toegelaten. Dat beleid wordt nu vervangen door nultolerantie. De gemeenten lanceren een uitgebreide communicatiecampagne gericht op Belgische softdrugsgebruikers. Daarvoor wordt samengewerkt met de provincie en de stad Antwerpen.

De politie gaat verder een uitgebreid actieplan tegen drugstoerisme uitvoeren. Er komen controles op de weg en op treinen en dealers worden nauwlettend in het oog gehouden. De hennepteelt op zich wordt vanaf nu ook veel strikter aangepakt. (BEH)
-----------------------------------------------------------
Link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht
Oud 5 maart 2009, 13:36   #2912
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De hasjkikkers zouden het toch handiger kunnen aanpakken: een eigen "godsdienst" inrichten die het ritueel gebruik van cannabis voorschrijft; verder duidelijke afkeer van andersdenkenden eveneens te boek stellen en geen door ongelovigen ontworpen wetten boven die van de religie erkennen. Daarbij flink lawaai maken over een ieder die openlijk hun geloof critiseert ("beledigt") en zulks af en toe illustreren met een rituele moord.

Het zal niet lang duren of 1 van hen wordt ergens tot Burgemeester benoemd en ziedaar, minstens in die plaats zijn alle bedevaartgangers welkom om in de koffietempels zich te laven aan de veel gezondere vervanger van wierook.

Oud 5 maart 2009, 14:05   #2913
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
De hasjkikkers zouden het toch handiger kunnen aanpakken: een eigen "godsdienst" inrichten die het ritueel gebruik van cannabis voorschrijft; verder duidelijke afkeer van andersdenkenden eveneens te boek stellen en geen door ongelovigen ontworpen wetten boven die van de religie erkennen. Daarbij flink lawaai maken over een ieder die openlijk hun geloof critiseert ("beledigt") en zulks af en toe illustreren met een rituele moord.

Het zal niet lang duren of 1 van hen wordt ergens tot Burgemeester benoemd en ziedaar, minstens in die plaats zijn alle bedevaartgangers welkom om in de koffietempels zich te laven aan de veel gezondere vervanger van wierook.
heb ik ook zitten denken, als er mensen zijn die overtuigd zijn dat zij met messen mogen rondlopen dan kan een stickie zeker geen probleem geven. Leve de godsdienstvrijheid!
Oud 5 maart 2009, 14:10   #2914
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
heb ik ook zitten denken, als er mensen zijn die overtuigd zijn dat zij met messen mogen rondlopen dan kan een stickie zeker geen probleem geven. Leve de godsdienstvrijheid!
Wat is er mis met een mes?

Op welke gronden zijn deze verboden?
Oud 5 maart 2009, 14:12   #2915
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Haha, als ik het zo even lees, shops weg, nul tolerantie, meer controles...
Ben ik toch blij dat ik er een punt heb achter gezet.

Toch blijf ik het jammer vinden dat de teelt hier verboden is. De politiek zou eens met homegrowers moeten praten, er is toch geen overlast bij homegrown sensimillia (zaadloze dames ).
Achja...

Eigenlijk is het België haar fout dat er zoveel Belgen tot Nederland gaan voor hun zakje wiet he. Nu dat weg gaat, zullen er veel hun centje op willen pakken. Vroeger kon je niet rijk worden op wiet, nu kan je al boven de €10 de gram vragen voor wat straatwiet.
Als er één ding is dat ik haat, is afhankelijk zijn van een ander om rookwaar te bemachtigen, net daarom geef ik er de brui aan.

Als BE nu eens 5 a 6 planten zou gedogen, er geen heisa over maakt, en der gewoon stil over is, ... Geloof me dierbaar België, het zou U en Uw buurland veel overlast besparen.
Het is "maar" wiet he, het is niet omdat mensen er ziekelijke gedachten bij halen dat het daarom verziekt is.
Als cannabis één probleem had, is het haar illegaliteit.
Het mag gezegd worden, wietplanten mogen growen, zou pas vrijheid aantonen.

Want het mag misschien een cliché zijn, een minderjarige kan zich lazarus zuipen met het uitgaan, maar een volwassen man/vrouw mag geen marihuana roken. Dat is toch absurd lief België?
Zie maar dat rap deftig gedoogd wordt, kan ik mijn hobby verder onderhouden, want de mens (waaronder ik) zal toch steeds een roes opzoeken. Geef ze dan toch iets goed?
Oud 5 maart 2009, 14:13   #2916
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ja, het is absurd. Maar je hebt veel rechtsliberalen, kleinburgers, oude mensen en dergelijk stijf volk.
Oud 5 maart 2009, 14:16   #2917
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja, het is absurd. Maar je hebt veel rechtsliberalen, kleinburgers, oude mensen en dergelijk stijf volk.
En weinig flanellen condooms.
Oud 5 maart 2009, 14:17   #2918
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
En weinig flanellen condooms.
Veel te weinig.
Oud 5 maart 2009, 14:43   #2919
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Wat is er mis met een mes?

Op welke gronden zijn deze verboden?

Wie weet, als er al mensen zijn die histerisch worden bij joints, dan zullen er toch zeker ook wel bestaan die angstig worden bij het zien van een groep mensen die met een dolk rondlopen, denk ik zo. Maar als er groepen bestaan die het perfect aanvaardbaar vinden van met wapens rond te lopen zonder rekening te houden met hun omgeving dan moet een jointje toch ook zeker kunnen, die redenering volgend. Dus kunnen we best allemaal rastafari worden en vrijheid van godsdienst inroepen.
Oud 5 maart 2009, 15:03   #2920
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Roosendaal en Bergen op Zoom sluiten coffeeshops

ROOSENDAAL - Het gedoogbeleid voor softdrugs in de Nederlandse grensgemeenten Roosendaal en Bergen op Zoom wordt afgeschaft. Na een overgangsperiode zullen er vanaf 16 september geen coffeeshops meer toegelaten worden op het grondgebied van de gemeenten en de reeds aanwezige softdrugszaken worden verplicht te sluiten.

Dat is het resultaat van de nota cannabisbeleid 2009 die dinsdag door beide burgemeesters werd bekrachtigd. Met de beslissing willen ze een einde maken aan de grote stroom van 25.000 drugstoeristen per week uit de buurlanden.

Tot nu werden er per gemeente maximum vier coffeeshops toegelaten. Dat beleid wordt nu vervangen door nultolerantie. De gemeenten lanceren een uitgebreide communicatiecampagne gericht op Belgische softdrugsgebruikers. Daarvoor wordt samengewerkt met de provincie en de stad Antwerpen.

De politie gaat verder een uitgebreid actieplan tegen drugstoerisme uitvoeren. Er komen controles op de weg en op treinen en dealers worden nauwlettend in het oog gehouden. De hennepteelt op zich wordt vanaf nu ook veel strikter aangepakt. (BEH)
-----------------------------------------------------------
Link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht
Eindelijk een keerpunt. We gaan de strijd winnen.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be