![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#29401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tomm, ik sta er echt verbaasd naar te kijken, hoe jij écht lijkt (of wilt...) geloven dat Rusland voor een militair avontuur dat lijkt te mislukken geloofwaardig kan dreigen met kernwapens... Het is bijna lachwekkend, moest het niet zo droevig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29403 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus we daar voor kiezen, dan kunnen we ook kiezen om tegen de navo te zeggen op te krassen? De Gaulle had dat in februari 1966 goed in de smiezen. Anders gezegd, het was geen europese keuze om nordstream 2 dicht te draaien, maar een "westerse." Dus geografisch europa heeft juist gene zak in de pap te brokken. De navo/who/imf/bis/wef en de véél honderden militaire basissen over de gehele "westerse wereld, zijn de pilaren van een bezettingsmacht, en zij die er mee akkoord gaan om onder het juk van die macht te blijven zijn collaborateurs.
![]() |
![]() |
#29404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat in Lviv / Lvov de russofoben zitten, de vijand dus, die uit is op genocide van de bevolking van Oost- en Zuid-Oekraïne.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 13 september 2022 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29405 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Rusland zet de toon en heeft het zich op vlak van "Winning hearts and minds" wel extreem moeilijk gemaakt door Bucha en anderen. Heeft niks met éénzijdigheid te maken; het is gewoon erg logisch voor Oekraïne om niet op diplo te rekenen na die gebeurtenissen. Rusland had een kans om Oekraïne via soft power met een beetje druk & dreiging te kunnen inpalmen, zoals het deed met Krim. That ship has long sailed, dankzij Rusland zelf. Oekraïne (althans het overgrote deel ervan) is voor lange tijd buiten de invloedsfeer van Rusland, dankzij Rusland zelf. Op zich vind ik dat de meest bizarre strategische blunder van Putin. Awel ja, ik ben eerder terughoudend in voorspellingen, maar hier moogt ge mij op afrekenen se. Als Rusland straks (conventionele) hell on earth gaat loslaten op civiel Oekraïne, dan heb ik me 100% vergist!
![]() |
![]() |
#29406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voila, blij dat u dat voorbeeld zelf aanhaalt. De Gaulle had in de jaren 60 de vrije keuze om de NAVO te verlaten. Als een Warschau-pact land zoiets probeerde, stonden er binnen de kortste keren Soviettanks in de hoofdstad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29408 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest Rusland beslissen om kernwapens in te zetten, zou ik me vooral als Rus zorgen beginnen maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29410 | |
|
![]() Citaat:
En ik meen dat de Sovjetunie van het Warschau-pact niet te vergelijken is met het huidige rusland. Ik denk dat "het westen" meer en meer te vergelijken is met die vroegere "sovjet-unie."
![]() |
![]() |
#29411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ondertussen is het de russische luchtmacht die zo ver mogelijk van het gevechtstheater blijft met hun moderne sukhoy S-34' en het is UA die met ex sovjet vliegtuigen voorzien van amerikaanse raketten de toptechnologie van Rusland verslaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29412 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Frankrijk heeft onder De Gaulle de NAVO niet verlaten maar zich teruggetrokken uit de militaire commandostructuur. In geval van aggressie zou artikel 5 nog steeds gehonnoreerd worden. Frankrijk werd een zogenaamde zelfstandige bondgenoot.
![]() |
#29413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het huidige Rusland vindt nog steeds dat zij recht heeft op een soort bufferzone van landen. Waarom heeft Rusland meer recht op een "neutrale bufferzone" dan bijvoorbeeld Estland? Wat maakt Rusland meer soeverein (met andere woorden: waarom heeft zij meer het recht om te kiezen welke bondgenootschappen etc. zij aangaat) dan de landen waarvan Rusland vindt dat zij tot haar 'invloedssfeer' horen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29414 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bretton Woods
Het probleem van vandaag zit in de akkoorden van Bretton Woods I, die niet meer relevant zijn. Er is al een Bretton Woods II, het opgeven van de goudstandaard. Om het kalf te redden. Maar ook dat volstaat niet meer. Volgens Zoltan Pozsar (een bankier) zitten we op dit ogenblik in de overgang naar Bretton Woods III. Dat is ook wat mensen als Glaziev publiek verklaren: dat de toestand ernstig is en dat het niet om Oekraïne gaat.
![]() |
#29415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ze zelfs geen politiek lid meer wenste te zijn, gelooft u dan dat er Amerikaanse tanks Parijs waren binnengereden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29416 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
+ Oekraïne is (vele) tienduizenden nieuwe soldaten aan het trainen in het VK en Polen + Oekraïne krijgt steeds modernere en betere wapens van de VS, VK en Duitsland + Oekraïne is extreem gemotiveerd + Oekraïne krijgt winterkleding van de VS, Canada, Zweden, Finland en Denemarken - Rusland krijgt haar troepen niet vervangen en geen nieuwe gemobiliseerd - Rusland vecht met meuk uit de jaren 60, wapenindustrie ligt op zijn gat en koopt in bij Noord-Korea - Rusland (de soldaten althans) zitten er compleet doorheen en worden als stront behandeld - Rusland heeft amper mogelijkheden om nieuw materiaal naar de frontlinies te krijgen
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 13 september 2022 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29418 | |
|
![]() Citaat:
De militaire arm is de navo. Die tot de jaren '90 aan het ijzeren gordijn stopte. En die sindsdien enkel maar opgeschoven is naar het oosten. Of dat dat nu "vrijwillig" is of niet, ze ZIJN opgeschoven. Voor dat de rus oekraïne binnenviel zat de navo compleet op zijn gat. Er moest een nieuwe vijand van het bondgenootschap komen. Die is er nu. Daarom dat er in bepaalde hoeken van het net zelf beweerd wordt dat putin evengoed gewoon deel uitmaakt van de NWO en zijn rol naar behoren speelt.
![]() |
![]() |
#29419 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geheel begrijpelijk. Die landen hebben na de verschrikkingen van Nazi-Duitsland, immers nog 45 jaar onder Soviet terreur geleefd. Logisch dat zij dan zoeken naar een militair bondgenootschap dat hen tegen Rusland kan beschermen. Waarom vindt u dat zulke landen minder de vrijheid zouden mogen hebben om te kiezen tot welke bondgenootschappen zij behoren dan bijvoorbeeld Rusland? Wat maakt Rusland een meer 'volwaardig' land dan de landen die Rusland als bufferzone beschouwt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze hoera berichten dienen enlel om de bevolking van West-Europa, die kou zal lijden deze winter, te blijven motiveren. In plaats van wapens zou Europa dat geld veel beter kunnen besteden aan gezondheidszorg en betaalbare energie. Het is nu onze taak om de propaganda te doorprikken en de mensen te overtuigen op wie ze vooral niet moeten stemmen. In Frankrijk is dat al grotendeels gelukt, ook in Italie is de regering gevallen over wapenleveringen aan Oekraine. Bulgarije wil geen wapens leveren en af van de sancties. Laatst gewijzigd door tomm : 13 september 2022 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |