Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 september 2020, 15:50   #281
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Allee, ik zal het hier nog maar eens plaatsen voor de dromers die enkel en alleen aan hun driekleur waarde achten.

Iedereen die hier in Vlaanderen woont, zich Vlaming voelt, zich als Vlaming gedraagt, hier mee bouwt aan Vlaanderen, zich engageert om Vlaming te zijn en zich de Vlaamse taal/zijnde het Nederlands, eigen maakt en het niet alleen kent maar het ook dagdagelijks gebruikt en er zijn kinderen in groot brengt.

En of die groen, geel, rood, bruin of zwart is, maat voor mij geen moer uit.

Dat is mijn visie van wie tot het eigen volk behoord.
Een Vlaming heeft het Nederlands als moedertaal en woont in Vlaanderen. Dat die Vlaming voor of tegen België bent, is van geen belang.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 15:52   #282
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vlaming in de betekenis van inwoner van het Vlaamse gewest.

Ik voel mij vooral een echte Euregionalist.
En dit is wat een Vlaming is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 15:54   #283
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een Vlaming heeft het Nederlands als moedertaal en woont in Vlaanderen. Dat die Vlaming voor of tegen België bent, is van geen belang.
Dit is verwarrend want volledig tegengesteld aan wat bijvoorbeeld Panda zegt.

Wat is een Franstalige Vlaming dan?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 15:58   #284
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk ben ik administratief een Vlaming. Omdat ik in het Vlaams gewest woon. Ik heb daar ook geen enkel probleem mee. Ik ben een Nederlandstalige Belg en wees maar zeker dat ik opkom voor de Vlaamse taal. Alleen, de geschiedenis van 1302 daar heb ik, noch mijn voorouders, ook maar iets mee te maken.,
Zo is het.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 16:49   #285
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een Vlaming heeft het Nederlands als moedertaal en woont in Vlaanderen. Dat die Vlaming voor of tegen België bent, is van geen belang.
Wilmés woont in Vlaanderen en is dus een Vlaming, maar haar moedertaal is Frans.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 16:52   #286
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een Vlaming heeft het Nederlands als moedertaal en woont in Vlaanderen. Dat die Vlaming voor of tegen België bent, is van geen belang.
Rattachisten die willen aansluiten bij Frankrijk zijn evenmin van belang.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 17:52   #287
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Bij Gert, na de eigenlijke uitzending, liet Bart zich ontvallen: "We maken ze kapot, hé Theo."

Dat Bart daarmee bedoelde dat hij keihard oppositie ging voeren, had de (s)linkse media blijkbaar niet begrepen.


https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200921_...t-de-oppositie


Het is blijkbaar een term die in het voetbal veel gebruikt wordt.
Gewoon een uiting van grote frustratie, die woorden an Bartje. Hij mag niet meer meespelen en moet een pak mensen ontslaan. Leuk is anders voor een machtsgeile politicus als Bartje.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 september 2020 om 17:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 08:16   #288
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.817
Standaard

Bart De Wever: "We maken ze kapot, hé Theo."

Hij verduidelijkt:

Citaat:
Het politieke landschap ziet er volgens mij nu zo uit: aan één oever heb je de antisysteempartijen Vlaams Belang en PVDA, op de andere oever zitten de systeempartijen die nu een regering hebben gevormd, en daartussen loopt de stroom van N-VA, die niet tégen het systeem is, maar het wel grondig wil hervormen. Wij moeten die stroom breder proberen te maken zonder ons op één van die oevers te begeven, door consequent onszelf te blijven en een constructief alternatief aan te bieden. Niet met holle slogans, maar met genuanceerde boodschappen zullen we mensen van beide oevers moeten afsnoepen.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 08:18   #289
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Gewoon een uiting van grote frustratie, die woorden an Bartje. Hij mag niet meer meespelen en moet een pak mensen ontslaan. Leuk is anders voor een machtsgeile politicus als Bartje.
Welke mensen moet ie precies ontslaan?
Weet ik niets van.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 08:20   #290
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een Vlaming heeft het Nederlands als moedertaal en woont in Vlaanderen. Dat die Vlaming voor of tegen België bent, is van geen belang.
De definitie van wat een Vlaming is, zou moeten matchen met de definities van wat
een Antwerpenaar, Kortrijkzaan, .... is,
wat een Corsicaan, een Bask, een Schot, een Hawaïaan ... is
wat een Nederlander, Fransman, ... is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 08:20   #291
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bart De Wever: "We maken ze kapot, hé Theo."

Hij verduidelijkt:
Strak plan van Bart.
Alle N-VA mandatarissen en leden zullen hieraan meewerken, meewerken door ons constructief op te stellen, zonder onze eigenheid te verliezen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 08:26   #292
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Strak plan van Bart.
Alle N-VA mandatarissen en leden zullen hieraan meewerken, meewerken door ons constructief op te stellen, zonder onze eigenheid te verliezen.
Allemaal in het gelid! Voorwaarts!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Adolf-Hitler-parade-Nazi-Munich.jpg‎ (104,4 KB, 36x gelezen)
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 08:32   #293
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.322
Standaard

ze maken elkaar wel kapot

gewoon geduldig zijn voor de genadestoot
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 08:45   #294
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
ze maken elkaar wel kapot

gewoon geduldig zijn voor de genadestoot
Bouchez gaat de Vlaamse oppositie nog vaak een plezier doen. Het enige wat hem interesseert is zijn machtstrijd met Magnette.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 10:10   #295
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zelfs de gebroeders Van Eyck kan men strikt genomen niet beschouwen als Vlamingen. Tenminste, indien ze geboren werden in Maaseik. Immers Maaseik maakte deel uit in hun tijd van het Prinsdom Luik. Jan van Eyck was dus eigenlijk een Luikenaar.
De gebroeders Van Eyck werden inderdaad geboren in Maaseik volgens de annalen van destijds. Jan Van Eyck heeft zelfs lange tijd in Brugge gewoond en is er ook overleden. Toch hangt hun grootste meesterwerk in Gent in de St Baafs cathedraal. De Vlaamse Primitieven waren waren wereldburgers die vooral in Gent en Brugge opgang maakten. Als ik jou moet geloven waren bijna alle V.P. van vreemde origine en zat er geen échte Vlaming tussen, wat natuurlijk waanzin is. Niet hun geboorteplaats was van belang maar wel de kwaliteit van hun werken die in de regel geniaal was.

Ik merk op dat je steevast de Vlaamse cultuur ontkent in het algemeen en de Vlaamse schilderkunst in het bijzonder. Anderen doen dit ook maar dit doet niets af van het het feit dat je jezelf buiten onze gemeenschap plaatst en inderdaad zoals reeds gezegd in deze draad de triestige schare belgicisten vervoegt die ook van mening zijn dat de Vlaamse cultuur niet bestaat. Intriest allemaal.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 10:34   #296
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De gebroeders Van Eyck werden inderdaad geboren in Maaseik volgens de annalen van destijds. Jan Van Eyck heeft zelfs lange tijd in Brugge gewoond en is er ook overleden. Toch hangt hun grootste meesterwerk in Gent in de St Baafs cathedraal. De Vlaamse Primitieven waren waren wereldburgers die vooral in Gent en Brugge opgang maakten. Als ik jou moet geloven waren bijna alle V.P. van vreemde origine en zat er geen échte Vlaming tussen, wat natuurlijk waanzin is. Niet hun geboorteplaats was van belang maar wel de kwaliteit van hun werken die in de regel geniaal was.

Ik merk op dat je steevast de Vlaamse cultuur ontkent in het algemeen en de Vlaamse schilderkunst in het bijzonder. Anderen doen dit ook maar dit doet niets af van het het feit dat je jezelf buiten onze gemeenschap plaatst en inderdaad zoals reeds gezegd in deze draad de triestige schare belgicisten vervoegt die ook van mening zijn dat de Vlaamse cultuur niet bestaat. Intriest allemaal.
Je weet toch dat onze wijze uit de Limburg de Latijnse cultuur prefereert?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 10:42   #297
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.318
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De gebroeders Van Eyck werden inderdaad geboren in Maaseik volgens de annalen van destijds. Jan Van Eyck heeft zelfs lange tijd in Brugge gewoond en is er ook overleden. Toch hangt hun grootste meesterwerk in Gent in de St Baafs cathedraal. De Vlaamse Primitieven waren waren wereldburgers die vooral in Gent en Brugge opgang maakten. Als ik jou moet geloven waren bijna alle V.P. van vreemde origine en zat er geen échte Vlaming tussen, wat natuurlijk waanzin is. Niet hun geboorteplaats was van belang maar wel de kwaliteit van hun werken die in de regel geniaal was.

Ik merk op dat je steevast de Vlaamse cultuur ontkent in het algemeen en de Vlaamse schilderkunst in het bijzonder. Anderen doen dit ook maar dit doet niets af van het het feit dat je jezelf buiten onze gemeenschap plaatst en inderdaad zoals reeds gezegd in deze draad de triestige schare belgicisten vervoegt die ook van mening zijn dat de Vlaamse cultuur niet bestaat. Intriest allemaal.
Jan Van Eyck wordt aanzien als de voorloper v.d. renaissance.
Toen hij in Brugge woonde, vond het het olieverfschilderen uit ! In de 15de eeuw.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 10:44   #298
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.318
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zeg maar wat is. Het is niet omdat u de dingen niet wil zien zoals ze toen waren, dat ik dat moet doen. Het begrip 'Vlamingen' of 'Vlaams zijn' zoals wij dat nu verstaan, is vrij recent. Zelfs nog tijdens het VKN had Orangist Jan Frans Willems het nog altijd over Brabanders en Vlamingen als twee verschillende entiteiten.

En inderdaad, Jan Van Eyck was geen Vlaming, noch een Brabander, maar een Luikenaar. Zo was het nu eenmaal.
En Hitler was géén Duitser maar een Oostenrijker.
Zo was het nu eenmaal.
https://forum.politics.be/images/smilies/icon_evil.gif
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 10:47   #299
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
T'is niet omdat er binnen de partij geen betere kandidaat-voorzitter zou zijn, dat niet mag gezegd worden dat hij veel van zijn pluimen kwijt is. Zijn jaloerse blik in de Zevende Dag naar het verslag vd VB-actie aan Parking C sprak boekdelen.
De jaloerse blik was er niet. In tegendeel, BDW heeft gezegd dat de betoging van het VB een succes was. Jouw
posting is trouwens tekenend voor de manier waarop de N-VA in het algemeen en BDW in het bijzonder op het ogenblik gedemoniseerd worden. Absoluut niet fraai allemaal.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 10:57   #300
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 45.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De gebroeders Van Eyck werden inderdaad geboren in Maaseik volgens de annalen van destijds. Jan Van Eyck heeft zelfs lange tijd in Brugge gewoond en is er ook overleden. Toch hangt hun grootste meesterwerk in Gent in de St Baafs cathedraal. De Vlaamse Primitieven waren waren wereldburgers die vooral in Gent en Brugge opgang maakten. Als ik jou moet geloven waren bijna alle V.P. van vreemde origine en zat er geen échte Vlaming tussen, wat natuurlijk waanzin is. Niet hun geboorteplaats was van belang maar wel de kwaliteit van hun werken die in de regel geniaal was.

Ik merk op dat je steevast de Vlaamse cultuur ontkent in het algemeen en de Vlaamse schilderkunst in het bijzonder. Anderen doen dit ook maar dit doet niets af van het het feit dat je jezelf buiten onze gemeenschap plaatst en inderdaad zoals reeds gezegd in deze draad de triestige schare belgicisten vervoegt die ook van mening zijn dat de Vlaamse cultuur niet bestaat. Intriest allemaal.
Ik ontken niets. Ik stel vast. En wat stel ik vast?

Wel, dat de gebroeders Van Eyck eigenlijk Luikenaars waren, ook al woonde Jan van Eyck geruime tijd in Brugge.

Dat Van der Weyden ook in Brussel werkte maar een Franstalige was uit Doornik.

Dat Dirk Bouts van geboorte een Haarlemmer was en geen Vlaming.

En zo zijn er nog ettelijke voorbeelden.

Dat zijn nu eenmaal de feiten. En dus zou men best de term 'Vlaamse Primitieven' vervangen door een andere term of specifiëren dat in de term 'Vlaamse Primitieven', het woordje 'Vlaams' niets te maken heeft met het 'Vlaming zijn'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 oktober 2020 om 11:00.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be