Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2011, 14:03   #281
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Deze subjectieve mening mag je met de rest delen. Het is echter een mening van een individu en echter kan elke individu een andere mening hebben, waardoor het een opeenhoping van meningen zijn. Het feit dat je naar de persoon kijkt , maakt het al bekent dat je de instinctieve methode van denken hanteert. Een methode die genoeg contradicties bevat, maar enkel voor je raap. Dit om de persoon zwart te maken en niet zijn argumenten. In tegenstelling tot een echte onderzoeker die kijkt niet naar de persoon maar naar de uitspraken van de persoon. En bestudeert deze uitspraken, blijft kritisch, onafhankelijk en objectief.

Ondanks dit met vriendelijke groeten,
Ik maak u niet zwart, nog heb ik er intenties toe. Maar u hebt echt totaal geen flauw benul wat kapitalisme juist inhoudt (u geeft uw eigen mening over kapitalisme als een feit), en ik en rikbe wijzen u erop dat u een andere defenityie hanteert van kapitalisme den de rest van deze aardbol. We geven u zelfs een link met de juiste defenitie erin.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 14:06   #282
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Voor je verder gaat met je belachelijk te maken, leer eerst wat kapitalisme is:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitalisme
Je maakt jezelf belachelijk. Je leeft in een kapitalistische systeem, terwijl je niet een de geest van het kapitalisme kent. Kapitalisme is een basisidee, namelijk het secularisme. Dat stelt dat het er niet toe doet wie de mens, het leven en het universum geschapen heeft. De mens is soeverein. Hieruit resulteren concepten (ideeën) over hoe de mens naar het leven moet kijken. En deze concepten hebben zich gevormd tot het economische concept, sociaal concept, democratie, strafrechtsysteem etc. Dit zijn concepten die uit het basisidee voortvloeien. Ik discussieer niet over de concepten in tegenstelling tot jullie. Nee' ik maak jullie basisidee kapot, want als ik jullie basisidee kapot maak dan maak ik tegelijkertijd tijd alle jullie concepten kapot. Want hoe kan het zijn dat een incomplete, valse ideologie een juiste systeem neerzet. Dit is onmogelijk. Terwijl jullie gaan discussiëren over het islamitische concept hoofddoek discussieer ik over het kapitalistische basisidee en maak ik jullie basisidee, helemaal kapot. Dus wie is hier nou onwetend. Nee' je moet verder kijken. En wat je vooral moet doen is niet alleen de werken van de kapitalisten bestuderen, maar het werk van zowel de communisten als de islam als het christendom etc in zijn geheel. En je niet afzonderlijk houden tot 1 bron.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 14:09   #283
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat 'n kromdenkerij en perversiteiten die door Uw islam geïndoctrineerd worden.

Vandaar dat er in Uw religie zelfs aanbevelingen zijn, wat te doen met de geit (of ander dier) dat 'geconsummeeerd' werd, 't vlees niet zélf opeten, maar verkopen in 'n ander dorp.
Khomeini:

Om 't nog niet te hebben over de 'instructies' over baby's:


Bron: Khomeini's boek, Tahrirolvasyleh, vol. 4, Darol Elm, Gom, Iran, 1990,

Toppunt van pervers, overtreffende trap voor pervers, er zijn geen superlatieven om zoiets te benoemen!

Ik dacht niet dat seks met dieren iets is dat 'kapitalisten' prefereren of goedkeuren.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 14:10   #284
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik maak u niet zwart, nog heb ik er intenties toe. Maar u hebt echt totaal geen flauw benul wat kapitalisme juist inhoudt (u geeft uw eigen mening over kapitalisme als een feit), en ik en rikbe wijzen u erop dat u een andere defenityie hanteert van kapitalisme den de rest van deze aardbol. We geven u zelfs een link met de juiste defenitie erin.
Kom met weerleggingen met argumenten. Tot nu toe heb je enkel een conclusie die onbewezen is. Want met elke argument dat je komt heb ik een argument voor jou klaar liggen. En als je te weinig kennis erover hebt probeer het niet.

Met vriendelijke groet,
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 14:12   #285
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Kom met weerleggingen met argumenten. Tot nu toe heb je enkel een conclusie die onbewezen is. Want met elke argument dat je komt heb ik een argument voor jou klaar liggen. En als je te weinig kennis erover hebt probeer het niet.

Met vriendelijke groet,
Wat is er mis met dit argument? Hoe duidelijker kan je het hebben als dit???

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitalisme

Trouwens. Jij beschuldigt me dat ik niet weet wat kapitalisme is. De woorden pot en ketel komen dan wel serieus in mijn gedachten naar boven.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 6 april 2011 om 14:23.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 14:16   #286
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Ik discussieer niet over de concepten in tegenstelling tot jullie. Nee' ik maak jullie basisidee kapot, want als ik jullie basisidee kapot maak dan maak ik tegelijkertijd tijd alle jullie concepten kapot.
Door alles op 1 hoop te gooien en nergens te relativeren of feiten te bekijken ben je een grotere racist als iedereen wiens concept je kapot (opmerkelijke woordkeuze en herhaling) wilt krijgen. En dan verwonderd zijn dat men in een hoek geduwd wordt als men dergelijk denken openbaar maakt.

Je wilt gewoon geen punten inzien. Je visie is vertroebeld. Waarom vraag je trouwens achter argumentatie en bewijzen, volgens islam is er toch maar 1 schrift wat niet verdraaid is door de kapitalisten? Dit is nutteloos me dunkt.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 6 april 2011 om 14:16.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 14:26   #287
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Wat is er mis met dit argument? Hoe duidelijker kan je het hebben als dit???

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitalisme
Dit is geen argument dit is een doorverwijzing. Ik maak een statement, jij kijkt op internet vindt een site, leest dit, vervolgens kom je terug naar mij en dan zeg je tegen mij dat ik er geen snars van snap? Je weet niet welke boeken ik gelezen heb, waar ik mij kennis vandaan heb. Je baseert je enkel op 1 bron. Ik zou me afvragen hoe snel jij een oordeel zou vellen over de islam. Enkel een site van Geert Wilders lezen, dan heb je waarschijnlijk je mening van islam al gevormd. Dit is echt een lage, oppervlakkige methode van denken. Heb je geen idee wat kapitalisme is gaat het een weekje of 10 echt bestuderen in de bieb.

Bye the way, Ik zie schelfie staan staat dat voor de vrome volgelingen?


Met vriendelijke groet,

Laatst gewijzigd door the way you think : 6 april 2011 om 14:33.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 14:30   #288
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Je wilt gewoon geen punten inzien. Je visie is vertroebeld. Waarom vraag je trouwens achter argumentatie en bewijzen, volgens islam is er toch maar 1 schrift wat niet verdraaid is door de kapitalisten? Dit is nutteloos me dunkt.
Als ik het heb over een hoofddoek, over het dragen van een baard dan maken jullie de ideeën van de islam en de moslims ook kapot, dus waarom zou ik het recht niet hebben om jullie ideeën kapot te maken.Met kapot maken bedoel ik (beargumenteren, weerleggen waarom iets wel juist is en waarom iets niet juist is, aan de hand van feiten en bewijzen). Dit recht heb ik en dit recht hebben jullie en dit is wat de heer geert wilders steeds doet. Met een mooie woord; Vrijheid van meningsuiting.

Met vriendelijke groet,

Laatst gewijzigd door the way you think : 6 april 2011 om 14:36.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 14:35   #289
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Dit is geen argument dit is een doorverwijzing. Ik maak een statement, jij kijkt op internet vindt een site, leest dit, vervolgens kom je terug naar mij en dan zeg je tegen mij dat ik er geen snars van snap? Je weet niet welke boeken ik gelezen heb, waar ik mij kennis vandaan heb. Je baseert je enkel op 1 bron. Ik zou me afvragen hoe snel jij een oordeel zou vellen over de islam. Enkel een site van Geert Wilders lezen, dan heb je waarschijnlijk je mening van islam al gevormd. Dit is echt een lage, oppervlakkige methode van denken. Heb je geen idee wat kapitalisme is gaat het een weekje of 10 echt bestuderen in de bieb en kom dan terug met argumenten, of je maakt een afspraak met mij dan leg ik je het in levende lijve uit inclusief de bewijsvoering van het bestaan van Allah(sbht), en wat onze werkelijke doel hier op aarde is, namelijk het streven naar het islamitische rijk met al haar systemen. Ik ben hier niet om de mensen naar islam uit te nodigen, nee zij nodigen zichzelf maar uit. Ik ben hier om enkel te bewijzen dat de islam het alomvattende idee is dat enkel tot geluk leidt het eeuwige geluk, namelijk het paradijs. En ik maak elke andere incomplete basisidee kapot, dat maar denkt in de buurt komen van Islam. T

Bye the way, Ik zie schelfie staan staat dat voor de vrome volgelingen?


Met vriendelijke groet,
Ik heb economie gestudeerd, en u gaat mij vertellen dat ik niets ken van economische systemen en wat ze inhouden? Qua arrogantie kan dit wel tellen.
Uw idee van een Islamitisch rijk, bewijs dat een god zou bestaan en het idee dat de Islam de ware godsdienst is is uw goed recht, maar hou die praatjes voor uw eigen. We leven hier in een seculiere, Westerse maatschappij en wij hebben geen boodschap aan die prietpraat. Wilt uw leven in Islamitisch paradijs, raad ik u de regio's Noord - Afrika, Midden - Oosten en delen van Azië aan. Daar kan u leven in uw Islamitisch paradijs zoveel als je wilt.

Ons basisidee krijgt u niet kapot (wat een woordkeuze, eigenlijk) en uw post druipt van de arrogantie. Ik had gehoopt om met u een boeiende discussie te hebben over wat kapitalisme juist inhoudt, maar ik kan evengoed discussiëren met de maan. Dat heeft zelfs meer effect dan discussieren met u.

Ik heb niet echt een mening over Islam die wordt gevormd door Filip de Winter en Co, maar door het dagelijkse leven en gebrainwashte pipo's gelijk uzelve.
En bij de weg. Schelfie staat niet voor vrome volgelingen. Hoe komt u daarop?
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 6 april 2011 om 14:40.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 14:40   #290
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Ons basisidee krijgt u niet kapot (wat een woordkeuze, eigenlijk) en uw post druipt van de arrogantie. Ik had gehoopt om met u een boeiende discussie te hebben over wat kapitalisme juist inhoudt, maar ik kan evengoed discussiëren met de maan. Dat heeft zelfs meer effect dan discussieren met u.
Sorry voor de woordkeuze ik bedoelde eigenlijk weerleggen. Natuurlijk willen jullie niet discussiëren het is enkel de waarheid dat zal zeggen vieren en de valsheid zal uiteindelijk ten onder gaan.

Citaat:
En bij de weg. Schelfie staat niet voor vrome volgelingen. Hoe komt u daarop?
Een verkeerde interpertatie van mij in een andere taal.

Maar maakt niets uit ,hoor. Ik ben weg hier mij zie je niet meer terug op deze site.


Groetjes en sterkte.

Laatst gewijzigd door the way you think : 6 april 2011 om 14:42.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 14:42   #291
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Sorry voor de woordkeuze ik bedoelde eigenlijk weerleggen. Natuurlijk willen jullie niet discussiëren het is enkel de waarheid dat zal zeggen vieren en de valsheid zal uiteindelijk ten onder gaan.



Met vriendelijke groet ik ben weg hier mij zie je niet meer terug op deze site,


Groetjes en sterkte.
Dacht niet dat ik het ooit zou zeggen op een forum: Maar GOOD RIDDANCE!
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 15:30   #292
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Als ik het heb over een hoofddoek, over het dragen van een baard dan maken jullie de ideeën van de islam en de moslims ook kapot, dus waarom zou ik het recht niet hebben om jullie ideeën kapot te maken.
Oog om oog maakt beide kanten blind.
Goed dat je bevestigt vuur met vuur te bestrijden, dat bevestigt dat islam en westen nooit verenigbaar zullen zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Dit recht heb ik en dit recht hebben jullie en dit is wat de heer geert wilders steeds doet.
Jij mag je op dat recht beroepen.
Maar waarom krijgt Wilders dan zoveel commentaar als hij zich op hetzelfde recht beroept?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 16:06   #293
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Maar maakt niets uit ,hoor. Ik ben weg hier mij zie je niet meer terug op deze site.


Groetjes en sterkte.
Heel verstandige beslissing.
Ook veel sterkte, je zal het nodig hebben.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 16:33   #294
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Sorry voor de woordkeuze ik bedoelde eigenlijk weerleggen. Natuurlijk willen jullie niet discussiëren het is enkel de waarheid dat zal zeggen vieren en de valsheid zal uiteindelijk ten onder gaan.
Hij lijkt wel een dubbelnick van HarrieChristus.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 16:53   #295
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Heel verstandige beslissing.
Ook veel sterkte, je zal het nodig hebben.
2
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 17:13   #296
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Dit klopt helemaal. Alleen je bent 1 belangrijke aspect vergeten. Het is een resultaat van een basisidee, en dit basisidee is het kapitalisme. En uit het kapitalisme vloeien allemaal concepten voort, waaronder secularisme, de rechtstaat, vrijheid van bezit etc.

Het basisidee van het kapitalisme zegt; Het doet er niet toe of god nou wel of niet bestaat. Dus over de mens het leven en het universum wat er voor is en wat er na komt en wat de relatie is tussen deze, wordt niet over gediscussieerd. Het geloof mag namelijk niet mengen met politiek. De wetten van god worden in de kerk gehouden en niet erbuiten. Dit kwam door de lange strijdt die werd gevoerd tussen de intellectuelen-denkers en de kerk-aanhangers, die jaren is gevoerd.

De vraag is echter welke basisidee is het juiste basisidee, want dit zorg ervoor dat er concepten uit voortvloeien waarin men gelooft. En hierdoor kan je de renaissance bereiken door een idee te hebben over de mens het leven en het universum wat er voor is en wat er na komt en wat de relatie is tussen dezen.

Met vriendelijke groet,
Ik ben het kapitalisme niet slecht gezind maar dat is een vrij recent fenomeen en helemaal niet determinerend voor de Westerse waarden.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 17:14   #297
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
De Arabische wereld is pakken beter. Het is mijn droom om hier weg te trekken.
Ik hou u niet tegen. Hasta la vista ... baby!
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 17:16   #298
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Moorden overal, corruptie van de ministers en politici, racisme, alles is duur, vergrijzing, hetgeen ik niet begrijp: ze zeggen de vergrijzing is op komst maar in Godsnaam waarom moeten de jongeren werken voor de ouderen van nu, hoe zit het met de jongeren van toen? Waarom is er telkens minder en minder geld? Ik zal je de antwoord geven: de grote buik van de politiekers, de geldzuigmachine van de overheid dat de schatkist verder en verder uitholt en alles opslorpt,
Hebt u het nu over Egypte, Tunesië, Libië, Marokko, Algerije, Sudan of een ander Arabisch land?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 17:17   #299
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Je zegt dat ze "massaal" komen, alstublieft geef me weeral een bewijs en feiten,

De Europeanen zijn medeschuldig aan de toestand in Midden-Oosten en Noord-Afrika, Europa wil natuurlijk wel genietn van de natuurlijke rijkdommen van Noord-Afrika maar verder niets, oké maar stel dat de Arabieren de oliekraan ditchtdoen, wat zal er dan gebeuren met Europa dan zul je zien dat Europeanen terug de koets moeten gaan gebruiken, de ezel, de paard eventueel de kameel, dus alstublieft zonder ons Moslims zat Europa zwaar in de put,

Wij willen de Islam niet bijbrengen, wij geven gewoon onze mening, wij zeggen wat wij denken, als jij een hekel aan Islam hebt dan ga je naar een andere topic en lees je iets anders, alstublieft eh seg
Echt grappig.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 17:21   #300
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Maar maakt niets uit ,hoor. Ik ben weg hier mij zie je niet meer terug op deze site.
Gaat u professionele hulp zoeken? Lijkt mij aangewezen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be