Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 12 maart 2009, 11:03   #281
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Volgens Francientje was de anti-zionistische propaganda reeds in 1988 tot in de NYT doorgedrongen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NYT
LEAD: As Israel prepared to lift a three-day blockade of the occupied West Bank and Gaza Strip, Prime Minister Yitzhak Shamir warned today that rioters would be crushed ''like grasshoppers.''

As Israel prepared to lift a three-day blockade of the occupied West Bank and Gaza Strip, Prime Minister Yitzhak Shamir warned today that rioters would be crushed ''like grasshoppers.''

One Palestinian was killed today, bringing the toll to at least 112 in clashes with Israelis in the occupied territories since Dec. 9.

Villagers identified the victim as Suleiman Ahmed al-Jundi, 17 years old, and said he was shot by troops during clashes in Yatta, south of Hebron. Military personnel said he was killed when an army patrol was attacked.

The clandestine leadership of the Palestinian uprising called for a general strike and clashes with Israeli soldiers next week to protest a visit by Secretary of State George P. Shultz. Head-Smashing Threatened

But Mr. Shamir, standing atop an ancient West Bank castle, told reporters: ''Anybody who wants to damage this fortress and other fortresses we are establishing will have his head smashed against the boulders and walls.''

In an exception to the restrictions on news coverage in the occupied territories, reporters were taken by bus to the inauguration of an Israeli tourism site at the fortress near Bethlehem built by Herod the Great in the time of Jesus.

In remarks aimed at Arab rioters, the Prime Minister said: ''We say to them from the heights of this mountain and from the perspective of thousands of years of history that they are like grasshoppers compared to us.''

The Israeli authorities imposed a series of restrictions on the occupied territories on Monday to counter plans for demonstrations on Wednesday, the anniversary of Palestinian demonstrations in 1976 against Israeli land seizures. The restrictions included a ban on Palestinians leaving the West Bank and Gaza Strip, the closure of the entire occupied territories to news coverage, the closing of links to Jordan and travel curbs inside the West Bank.

A senior defense official said that a round-the-clock curfew on the Gaza Strip was lifted at 5 P.M. today but that an overnight curfew would remain in force. The other restrictions imposed on Monday are to be lifted on Friday morning, he said.

Military officials said clashes erupted today in Rafa and the Jabaliya refugee district in the Gaza Strip. One Palestinian was wounded.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 12 maart 2009 om 11:05.
Andy is offline  
Oud 12 maart 2009, 11:12   #282
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Volgens Francientje was de anti-zionistische propaganda reeds in 1988 tot in de NYT doorgedrongen.
Bedankt Andy. Je plaatst een en ander in context. 'Rioters' etc.
Heel wat anders dan 'Palestinians etc '
Mijn vraag: waarom quoten de pro palestijnen hier constant vervalse of uit
hun context gehaalde quotes? Wat denken ze daarmee te winnen?
Francientje is offline  
Oud 12 maart 2009, 11:37   #283
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

1. Ik noteer dat u de vergelijking met insecten blijkbaar niet erg aanstootgevend vindt. U leest er immers overeen alsof het niets was. In 1988 had de New York Times toch iets meer manieren. Met een dag of tien vertraging dook daar de volgende bedenking op:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NYT
Inexcusably, Prime Minister Shamir says that Palestinian rioters will be crushed ''like grasshoppers.'' Does this man, a leader of Jews who were trampled on for centuries because they were Jews, believe that human beings are insects?
bron
Ook de uitermate gewelddadige retoriek van Shamir viel u blijkbaar niet op....

2. De reden waarom anderen daar 'Palestinians' of 'Arabieren' plaatsen is dezelfde reden waarom Shamir het heeft over 'rioters'. M.i. zou het correcter zijn om niet te spreken over 'Palestijnen' maar over Palestijnen (of niet-Joodse inwoners van Israël) die zich liever verzetten dan hun land ingepikt te zien.
De specifieke reden waarom Shamir het heeft over rioters is natuurlijk ook voor de hand liggend. Als vertegenwoordiger van de Israëlische overheid moet hij het inzetten van ordediensten (en leger) tegen deze manifestanten kunnen legitimeren naar het binnenlandse en buitenlandse publiek. En tegen zo'n context is het interessanter om te spreken over relschoppers, oproerlingen en insecten dan over manifestanten die hun ongenoegen duidelijk maken. Dat laatste zou Shamir immers noodzaken ook te zeggen waarom die nederzettingen er nu precies moeten komen...
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 12 maart 2009 om 11:40.
Andy is offline  
Oud 12 maart 2009, 12:33   #284
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
1. Ik noteer dat u de vergelijking met insecten blijkbaar niet erg aanstootgevend vindt. U leest er immers overeen alsof het niets was. In 1988 had de New York Times toch iets meer manieren. Met een dag of tien vertraging dook daar de volgende bedenking op:
bron
Ook de uitermate gewelddadige retoriek van Shamir viel u blijkbaar niet op....

2. De reden waarom anderen daar 'Palestinians' of 'Arabieren' plaatsen is dezelfde reden waarom Shamir het heeft over 'rioters'. M.i. zou het correcter zijn om niet te spreken over 'Palestijnen' maar over Palestijnen (of niet-Joodse inwoners van Israël) die zich liever verzetten dan hun land ingepikt te zien.
De specifieke reden waarom Shamir het heeft over rioters is natuurlijk ook voor de hand liggend. Als vertegenwoordiger van de Israëlische overheid moet hij het inzetten van ordediensten (en leger) tegen deze manifestanten kunnen legitimeren naar het binnenlandse en buitenlandse publiek. En tegen zo'n context is het interessanter om te spreken over relschoppers, oproerlingen en insecten dan over manifestanten die hun ongenoegen duidelijk maken. Dat laatste zou Shamir immers noodzaken ook te zeggen waarom die nederzettingen er nu precies moeten komen...
Gossie, ik vind grasshoppers minder gevaarlijk dan 'rioters', wie die rioters
dan ook moge zijn. Met andere woorden , dit is gewoon zelfverdediging.
Francientje is offline  
Oud 12 maart 2009, 12:57   #285
Kritische Theorie
Gouverneur
 
Kritische Theorie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Mijn punt was dat je jongens van
zestien, zeventien en achttien jaar geen kinderen meer kunt noemen!
Uw punt is net als uw mening een geisoleerd en dus ook marginaal verschijnsel.

Citaat:
In het Verdrag inzake de Rechten van het Kind wordt onder een kind verstaan, ieder mens jonger dan 18 jaar, tenzij volgens de op het kind van toepassing zijnde recht de meerderjarigheid eerder bereikt wordt
__________________

Kritische Theorie is offline  
Oud 12 maart 2009, 13:28   #286
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Juist ja, wat dus betekent dat de ouders voor honderd procent verantwoordelijk voor
ze zijn als we dit letterlijk moeten nemen. Waarom nemen Palestijnse ouders hun verantwoordelijkheid niet op en verbieden ze hun tieners niet met raketten en dergelijke te gaan spelen?

En ik betwijfel of de Rechten van het Kind door Hamas erkend worden. Want uit de mond
van Hamas gehoord: 'Als hij twaalf is, dan wordt hij door ons beschouwd als een man en mag hij wapens dragen en mee vechten.'
You can't have your cookie and eat it also.
Francientje is offline  
Oud 12 maart 2009, 13:44   #287
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

O, ik zie pas nou jouw tweede puntje
'In het Verdrag inzake de Rechten van het Kind wordt onder een kind verstaan, ieder mens jonger dan 18 jaar, tenzij volgens de op het kind van toepassing zijnde recht de meerderjarigheid eerder bereikt wordt.'
Volgens Hamas die daar de scepter zwaait zijn ze volwassen als ze twaalf zijn (Islamietisch recht).
Dus hoe zit het nu? Kinderen of volwassenen?
Francientje is offline  
Oud 12 maart 2009, 13:48   #288
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Gossie, ik vind grasshoppers minder gevaarlijk dan 'rioters', wie die rioters
dan ook moge zijn. Met andere woorden , dit is gewoon zelfverdediging.
En waarom, o waarom, verdraaien jullie constant teksten. Zoals het vervangen
van het woord 'Rioters' door 'Palestinians' (om de indruk te wekken dat
sukkels van vreedzame Palestinians onderdrukt worden door rotzakken van
Joden).
Francientje is offline  
Oud 12 maart 2009, 18:51   #289
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
En waarom, o waarom, verdraaien jullie constant teksten. Zoals het vervangen
van het woord 'Rioters' door 'Palestinians' (om de indruk te wekken dat
sukkels van vreedzame Palestinians onderdrukt worden door rotzakken van
Joden).
Zoals ik in mijn vorige tekst reeds suggereerde slaagt die 'rioters' minstens (!) op die mensen die zich niet gewillig laten verdrijven. Dat zijn er (de geschiedenis van de laatste 20 jaar indachtig) heel wat. Dat is te zien aan de intifada's (die maar konden uitgeroepen worden doordat er een draagvlak voor was), alsook aan de verkiezingen in de Palestijnse gebieden (of wat er nog van over is). Ook daar zien we immers dat de verdediging tegen landdiefstal een belangrijk issue is, en dus wellicht een significant draagvlak heeft.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline  
Oud 12 maart 2009, 18:52   #290
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Gossie, ik vind grasshoppers minder gevaarlijk dan 'rioters', wie die rioters
dan ook moge zijn. Met andere woorden , dit is gewoon zelfverdediging.
U stapt dus mee in de gore ontmenselijkingen door Israël van diegene wiens land men steelt. Weinig fraai hoor.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline  
Oud 12 maart 2009, 20:10   #291
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
En waarom, o waarom, verdraaien jullie constant teksten. Zoals het vervangen
van het woord 'Rioters' door 'Palestinians' (om de indruk te wekken dat
sukkels van vreedzame Palestinians onderdrukt worden door rotzakken van
Joden).
Maar jij zelf vulde die zin toch aan met 'if attacked' ?

Ik heb hier niemand van de deelnemers 'de joden' ooit rotzakken horen noemen, zelfs niet waneer het over zionisten ging. Waarom leg je het dan in hun mond.

Je arrogantie met Palestijnse vrouwen te beschrijven als broedmachines komt schokkend over zeker wanneer je daarna zegt dat je eigen moeder dat ook zou zijn moest ze daar leven.

Je blijft mij verbazen. Moest je zijn ingehuurd om Israël schade toe te brengen dan kon je het niet beter doen.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 12 maart 2009, 22:04   #292
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

[quote=Valentinus;4019687]Maar jij zelf vulde die zin toch aan met 'if attacked' ?

Ik heb hier niemand van de deelnemers 'de joden' ooit rotzakken horen noemen, zelfs niet waneer het over zionisten ging. Waarom leg je het dan in hun mond.[quote]

Ik zeg alleen hardop wat jullie tussen de regels door constant insinueren.

Citaat:
Je arrogantie met Palestijnse vrouwen te beschrijven als broedmachines komt schokkend over zeker wanneer je daarna zegt dat je eigen moeder dat ook zou zijn moest ze daar leven.
En ik ook. En de meeste vrouwen daar. Het hoogste geboortecijfer ter wereld, zegt dat je wat? Heb je dan verdraaid de tekst niet gelezen
die ik als repliek op jouw verwijt heb gepost?
Francientje is offline  
Oud 12 maart 2009, 23:13   #293
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja wel, het ambetante is dat ik die uitspraak of die speech dus nergens
terugvind behalve dat uittreksel en ik begin te betwijfelen of een dergelijke
speech ooit werd gegeven. Good try. Maar probeer de volgende keer wat anders en eerlijker als je
serieus voor de dag wil komen.
Géén nood francientje ,hier een bloemlezing door de jaren heen wat betreft "straffe" uitspraken van de zionisten...

op bladzijde 32 bijvoorbeeld....

http://www.endtheoccupation.org.za/a/IsraeliHistory.pdf.....

Om ze allemaal te lezen ;linksboven pages aanklikken op het blad...

Laatst gewijzigd door Svennies : 12 maart 2009 om 23:14.
Svennies is offline  
Oud 13 maart 2009, 01:00   #294
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

[
Citaat:
QUOTE=Valentinus;4019687]Maar jij zelf vulde die zin toch aan met 'if attacked' ?
Gewoon op een website waarnaar ik je een link heb gegeven, gevonden.
Ik wist wél met zekerheid dat er wat met jouw citaat aan de hand was.


Citaat:
Je arrogantie met Palestijnse vrouwen te beschrijven als broedmachines komt schokkend over zeker wanneer je daarna zegt dat je eigen moeder dat ook zou zijn moest ze daar leven.
Arafat had told an Arab audience in Stockholm in 1996, 'We plan to eliminate the State of Israel and establish a purely Palestinian state. We will make life unbearable for Jews by psychological warfare and population explosion... We Palestinians will take over everything, including all of Jerusalem.'

Hoe denk je eigenlijk dat je zo'n 'population explosion' tot stand brengt? Door
een ooievaar kwekerij te beginnen, misschien?

Laatst gewijzigd door Francientje : 13 maart 2009 om 01:04.
Francientje is offline  
Oud 13 maart 2009, 01:04   #295
Kritische Theorie
Gouverneur
 
Kritische Theorie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
O, ik zie pas nou jouw tweede puntje
'In het Verdrag inzake de Rechten van het Kind wordt onder een kind verstaan, ieder mens jonger dan 18 jaar, tenzij volgens de op het kind van toepassing zijnde recht de meerderjarigheid eerder bereikt wordt.'
Volgens Hamas die daar de scepter zwaait zijn ze volwassen als ze twaalf zijn (Islamietisch recht).
Dus hoe zit het nu? Kinderen of volwassenen?
Kan u een bron geven van die wetgeving?
__________________

Kritische Theorie is offline  
Oud 13 maart 2009, 01:06   #296
Kritische Theorie
Gouverneur
 
Kritische Theorie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Juist ja, wat dus betekent dat de ouders voor honderd procent verantwoordelijk voor
ze zijn als we dit letterlijk moeten nemen. Waarom nemen Palestijnse ouders hun verantwoordelijkheid niet op en verbieden ze hun tieners niet met raketten en dergelijke te gaan spelen?

En ik betwijfel of de Rechten van het Kind door Hamas erkend worden. Want uit de mond
van Hamas gehoord: 'Als hij twaalf is, dan wordt hij door ons beschouwd als een man en mag hij wapens dragen en mee vechten.'
You can't have your cookie and eat it also.
Wat maakt dat voor jou uit. Kinderen zijn toch reeds volwassen vanaf hun 16volgens jou. Weet jij eigenlijk zelfs op welke basis dat het woord kind is gebaseerd en wat dit inhoudt? Ik denk het niet. Ik denk gewoon dat jij graag uit je nek lult.
__________________

Kritische Theorie is offline  
Oud 13 maart 2009, 01:08   #297
Kritische Theorie
Gouverneur
 
Kritische Theorie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2008
Berichten: 1.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht

Ik zeg alleen hardop wat jullie tussen de regels door constant insinueren.
Begrijpend lezen zwaar gebuisd. Nog iets waarop je getest wenst te worden?
__________________

Kritische Theorie is offline  
Oud 13 maart 2009, 01:48   #298
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Géén nood francientje ,hier een bloemlezing door de jaren heen wat betreft "straffe" uitspraken van de zionisten...

op bladzijde 32 bijvoorbeeld....

http://www.endtheoccupation.org.za/a/IsraeliHistory.pdf.....

Om ze allemaal te lezen ;linksboven pages aanklikken op het blad...
Net gedaan. Ik vond vooral nummer 6 een goeie. Die van chairman Heilbrun,
weet je wel. Die man bestaat namelijk niet. Enfin, dat niemand nu nog
durft zeggen dat onze Arabische vrienden niet creatief kunnen zijn als ze
zich de moeite geven. Ben Goerion die in 1948 het halve middeloosten
zou hebben willen veroveren! En druk links en rechts regeringen plaatste.
Ik zit daar nog mee te gieren! Met welke wapens en welke manschappen
was hij dat eigenlijk van plan?
Francientje is offline  
Oud 13 maart 2009, 01:49   #299
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Kan u een bron geven van die wetgeving?
Hamas. een van hun manschappen heeft dat letterlijk op de Franse televisie
gezegd een paar jaar geleden.
Francientje is offline  
Oud 13 maart 2009, 02:31   #300
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Net gedaan. Ik vond vooral nummer 6 een goeie. Die van chairman Heilbrun,
weet je wel. Die man bestaat namelijk niet. Enfin, dat niemand nu nog
durft zeggen dat onze Arabische vrienden niet creatief kunnen zijn als ze
zich de moeite geven. Ben Goerion die in 1948 het halve middeloosten
zou hebben willen veroveren! En druk links en rechts regeringen plaatste.
Ik zit daar nog mee te gieren! Met welke wapens en welke manschappen
was hij dat eigenlijk van plan?
Die niet mijn beste,heb ik hier ooit beweerd dat die gast bestaat,die staat daar voor mij gewoon tussen,en de rest van de zionistische uitspraken zijn wél van bestaande personen,en dié kan je niet weerleggen
En dan moogt gij keffen zoals je wil,je licht er die éne uit en negeert al de andere....
Tja, zijn Uw oogkleppen momenteel al zo groot...

U laat zich hier best kennen .....
maar wat vindt je zoal van nummer 32 .....

Ik heb er een hele litanie bijgehaald...die ene niet bewezen mijn beste francientje...En die anderen zijn allemaal wél degelijk gedaan ,en bewezen ook gezien de recente gebeurtenissen...

Kijk maar uit dat Uw keppeltje niet voor Uw ogen zakt....

Gier maar door mijn beste,de rest van de citaten laat helaas uitschijnen dat U niet veel meer te gieren hebt....Toch gezien de site waar ik deze post heb afgehaald...niet al te koosjer hé francientje....

Laatst gewijzigd door Svennies : 13 maart 2009 om 02:36.
Svennies is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be