Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 14 december 2011, 18:25   #281
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het heeft misschien invloed in woorden maar helemaal niet in daden aangezien de Walen niet voor De Wever kunnen stemmen.
Dat klopt maar het gaat wel een invloed hebben op de demonisering in de Franstalige pers en door de PS-instanties. Mensen hebben in het zuiden geen 'extremist' gezien, maar een man met principes en met erg goede ideeën voor zowel Vlamingen als Franstaligen.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 december 2011, 18:26   #282
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Als je het wit venster met het kruisje sluit, moet hij toch openen. Bij mij doet hij het nog.
Jep, het witte vlak met het kruis rechts bovenaan via dat kruis sluiten!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 december 2011, 18:30   #283
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht

Tnx man ik ben het nu aan het volgen
Moor is offline  
Oud 14 december 2011, 18:30   #284
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Tnx man ik ben het nu aan het volgen
No prob!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 december 2011, 18:38   #285
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dat klopt maar het gaat wel een invloed hebben op de demonisering in de Franstalige pers en door de PS-instanties. Mensen hebben in het zuiden geen 'extremist' gezien, maar een man met principes en met erg goede ideeën voor zowel Vlamingen als Franstaligen.
De Wever is vooral een van de enige Vlaams-Nationalisten die voor een groot Franstalig publiek durft te spreken. Herinnert u de "zaak Van Aelst"? De RTBF wilde Vic Van Aelst in "Mise au point" uitnodigen maar hij die uitnodiging geweigerd, dit vind ik zeer kleingeestig als reactie.
Everytime is offline  
Oud 14 december 2011, 18:40   #286
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De Wever is vooral een van de enige Vlaams-Nationalisten die voor een groot Franstalig publiek durft te spreken. Herinnert u de "zaak Van Aelst"? De RTBF wilde Vic Van Aelst in "Mise au point" uitnodigen maar hij die uitnodiging geweigerd, dit vind ik zeer kleingeestig als reactie.
Ik zie zelfs het opperhoofd van de PS zo geen interview geven op de rode (en dus hem aanbiddende) 'Vlaamse' (sic) televisie.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 december 2011, 18:45   #287
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik zie zelfs het opperhoofd van de PS zo geen interview geven op de rode (en dus hem aanbiddende) 'Vlaamse' (sic) televisie.
Di Rupo zou het onmiddellijk accepteren en dit vooral op antwoord van de Vlamingen die hem niet kunnen verdragen, geloof me vrij!
Everytime is offline  
Oud 14 december 2011, 18:49   #288
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Di Rupo zou het onmiddellijk accepteren en dit vooral op antwoord van de Vlamingen die hem niet kunnen verdragen, geloof me vrij!
Jaja! Ik wil hem wel een op de rooster leggen zoals BDW gisteren op de rooster gelegd is! Ik denk dat het een avondvullende 'euhhhhhh' zou worden!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 december 2011, 19:21   #289
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Di Rupo zou het onmiddellijk accepteren en dit vooral op antwoord van de Vlamingen die hem niet kunnen verdragen, geloof me vrij!
Di Rupo mag hier nog komen slijmen al wat hij wil over hoe graag hij Belgie ziet. Feit blijft dat hij achter de schermen de onafhankelijkheid aan het voorbereiden is. De Wever heeft tenminste de ballen om toe te geven wat zijn einddoel is.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 14 december 2011, 19:28   #290
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Di Rupo zou het onmiddellijk accepteren en dit vooral op antwoord van de Vlamingen die hem niet kunnen verdragen, geloof me vrij!
Dat wil ik ook geloven ... ook zoals ik geloof dat zo'n interview vooraf uitgeschreven zal worden en dat Di Rupo de vragen die de journalist zal vragen zal doorspelen
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline  
Oud 14 december 2011, 19:31   #291
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Dat wil ik ook geloven ... ook zoals ik geloof dat zo'n interview vooraf uitgeschreven zal worden en dat Di Rupo de vragen die de journalist zal vragen zal doorspelen
Insinueer je dat dat laatste bij het interview gisteren het geval was. De interviewer ontkent het in alle toonaarden en zei zelfs dat BDW een van de weinige politici was die bij een interview geen eisen stelde.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 december 2011, 20:11   #292
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Als je het wit venster met het kruisje sluit, moet hij toch openen. Bij mij doet hij het nog.
Ik heb met veel aandacht ook gekeken naar het tweede gedeelte van dit interview en poog een zo evenwichtig mogelijke beoordeling te geven. Dit tweede gedeelte was naar mijn gevoelen eigenlijk nóg beter dan het eerste, niet alleen door hetgeen BDW antwoordde, maar eigenlijk evenzeer door de vragen van de journalist. En sta mij toe, maar die journalist was iemand met een grote professionele klasse. Daar kunnen figuren zoals een Kathleen Cools of een Lieven Verstraete nog wat van leren. Ik ben ervan overtuigd dat een goedmenende Franstalige uit dit interview heel wat heeft kunnen opsteken. Zeker omdat de éénzijdige berichtgeving van een gedeelte van de francofone pers hiermee werd doorbroken.

O ja, dit nog: het Frans van De Wever was niet perfect maar toch wist hij de zaken behoorlijk te formuleren. Ik denk dat zijn meest voorkomende fout het geslacht van de substantieven betrof. Mochten alle Francofonen even vlot het Nederlands hanteren ...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 14 december 2011 om 20:15.
quercus is offline  
Oud 14 december 2011, 20:15   #293
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Insinueer je dat dat laatste bij het interview gisteren het geval was. De interviewer ontkent het in alle toonaarden en zei zelfs dat BDW een van de weinige politici was die bij een interview geen eisen stelde.
Welke naam heb ik in mijn post gebruikt, en welke naam heb ik niet gebruikt ?

Om duidelijk antwoord te geven: dat insinueer ik helemaal niet.

Duidelijk genoeg?
__________________
Citaat:
In 1272, Muslims first invented the condom using a goat's lower intestine..
In 1873, the British somewhat refined this idea by taking it out of the goat first....
HRobin is offline  
Oud 14 december 2011, 20:16   #294
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb met veel aandacht ook gekeken naar het tweede gedeelte van dit interview en poog een zo evenwichtig mogelijke beoordeling te geven. Dit tweede gedeelte was naar mijn gevoelen eigenlijk nóg beter dan het eerste, niet alleen door hetgeen BDW antwoordde, maar eigenlijk evenzeer door de vragen van de journalist. En sta mij toe, maar die journalist was iemand met een grote professionele klasse. Daar kunnen figuren zoals een Kathleen Cools of een Lieven Verstraete nog wat van leren. Ik ben ervan overtuigd dat een goedmenende Franstalige uit dit interview heel wat heeft kunnen opsteken. Zeker omdat de éénzijdige berichtgeving van een gedeelte van de francofone pers hiermee werd doorbroken.
Franstalige journalisten die voor privé-ondernemingen functioneren zoals RTL zijn dan ook van een superieure klasse dan die van VRT en VTM.
DucDEnghien is offline  
Oud 14 december 2011, 20:26   #295
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Ik blijf het fantastisch vinden dat BDW zijn Frans zo sterk is.
Bijna om jaloers op te worden
__________________
plakker is offline  
Oud 14 december 2011, 20:36   #296
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik blijf het fantastisch vinden dat BDW zijn Frans zo sterk is.
Bijna om jaloers op te worden
U kwaliteitsniveau ligt eerder aan de (heel) lage kant.
DucDEnghien is offline  
Oud 14 december 2011, 20:39   #297
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
U kwaliteitsniveau ligt eerder aan de (heel) lage kant.
Doe even normaal, hij kan goed discussiëren, zelfs in het Frans, iets wat van de francofonen niet gezegd kan worden
__________________
plakker is offline  
Oud 14 december 2011, 20:45   #298
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Doe even normaal, hij kan goed discussiëren, zelfs in het Frans, iets wat van de francofonen niet gezegd kan worden
Daar zal ik zelf wel over beslissen. Ik ben Franstalig en als ik Nederlands spreek in Vlaanderen is er geen enkele Vlaming die ook maar één vermoeden heeft dat ik Franstalig ben. De Wever daarentegen met zijn Frans, je hoort er op honderd kilometer dat hij Vlaming is. De loser.
DucDEnghien is offline  
Oud 14 december 2011, 20:47   #299
Anatomehelena
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 november 2011
Berichten: 261
Standaard

Het valt me op dat de interviewer BDW laat uitspreken...
Dit kan niet van alle journalisten op de VRT gezegd worden.
Dikke pluim voor BDW die de uitnodiging accepteerde...
Anatomehelena is offline  
Oud 14 december 2011, 20:48   #300
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Daar zal ik zelf wel over beslissen. Ik ben Franstalig en als ik Nederlands spreek in Vlaanderen is er geen enkele Vlaming die ook maar één vermoeden heeft dat ik Franstalig ben. De Wever daarentegen met zijn Frans, je hoort er op honderd kilometer dat hij Vlaming is. De loser.
Oh zielige mens, als het is om te stoefen over hoe goed u meertalig bent, zoek daar dan een forum voor, maar kom hier de mensen met u hoogheidswaanzin niet lastig vallen.
__________________
plakker is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be