Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 9 juni 2005, 08:29   #281
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Als er een gemeenschap is die niets doet qua aanpassen zijn het de joden wel, en dat moet gedaan zijn.
Waarom moet dat gedaan zijn?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 9 juni 2005, 08:33   #282
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
In heel deze discussie geef ik anders wel toe dat hét problematische niet ligt bij de Joden, om de eenvoudige reden dat zij in absolute aantallen (op demografisch vlak) een stuk minder vertegenwoordigd zijn dan de Arabische wereld.
Maar dat is nog steeds geen reden om het éne volk anders te behandelen dan het andere.
Natuurlijk is dat wel een reden. Er is zoiets als een kwantitatieve tolerantiegrens. De Joden geven geen overlast en zijn met weinig : geen probleem dus.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 9 juni 2005, 08:36   #283
Moneta
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moneta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2005
Locatie: Pendelend tussen Limburg en Brussel
Berichten: 985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Er zijn Joden die wel degelijk onze taal en cultuur overnemen. Anders hadden ze bijvoorbeeld nooit politieke vertegenwoordigers gehad in de VLD en SP.A... 8)


??, u heeft men nieuwsgierigheid gewekt, plak er eens wat namen op en staaf dit met bewijzen.
Moneta is offline  
Oud 9 juni 2005, 08:39   #284
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moneta
??, u heeft men nieuwsgierigheid gewekt, plak er eens wat namen op en staaf dit met bewijzen.
En dat hij dan ineens maar eens nadenkt over het feit dat zijn partij zélf met de joden in Antwerpen heeft geflirt. Moet hij niet consequent zijn en nooit meer op het VB stemmen, de 'jodenpartij'?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 9 juni 2005, 09:11   #285
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Hij heeft anders volkomen gelijk hoor, ontkracht het maar eens.
Het gaat me om de zinsnede dat hij zijn anti-semitisme ontkracht door te zeggen dat hij anti-zionist is... er is wel iets meer voor nodig dan dat lijkt me.
Voor de rest ben, ik het niet oneens met hem.
Meia noite is offline  
Oud 9 juni 2005, 09:12   #286
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moneta
??, u heeft men nieuwsgierigheid gewekt, plak er eens wat namen op en staaf dit met bewijzen.
Fred Erdman bvb
Meia noite is offline  
Oud 9 juni 2005, 09:24   #287
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Wij hebben geen betoging nodig om de mensen te overtuigen.
Neen! Een mirakel, dat hebben jullie nodig!

Ik kom niet meer bij, hahahahahaha...!
Zwarte Spion is offline  
Oud 9 juni 2005, 10:23   #288
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Zooo, het is eruit. En, voelt het goed?
Voor u waarschijnlijk wel.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 9 juni 2005, 10:52   #289
Trajanus
Banneling
 
 
Trajanus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Temse
Berichten: 542
Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moneta
??, u heeft men nieuwsgierigheid gewekt, plak er eens wat namen op en staaf dit met bewijzen.
André Gantman van de VLD om er een te noemen...
Trajanus is offline  
Oud 9 juni 2005, 11:28   #290
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Waarom moet dat gedaan zijn?

Egidius
Omdat je dan niet thuishoort hier. Als je alle gewoontes van je eigen wilt behouden en niets wilt overnemen dan pas je hier niet thuis. Wel de lusten maar niet de 'lasten'. En leg me dan eens uit wat er zo ongelooflijk lastig is aan Nederlands leren. Toch maar normaal dat men de taal spreeekt waar men gaat wonen, niet? Zoniet zijn we uitgepraat, en vind jij dus dat ze hier hun eigen soort mini-Israel mogen komen oprichten, of begrijp ik je verkeerd? Ik hoop van wel, maar vrees ervoor.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 9 juni 2005, 11:47   #291
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moneta
??, u heeft men nieuwsgierigheid gewekt, plak er eens wat namen op en staaf dit met bewijzen.
Claude Marinhower (of de achternaam volledig juist geschreven is weet ik niet )
Kim is offline  
Oud 9 juni 2005, 11:51   #292
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Omdat je dan niet thuishoort hier. Als je alle gewoontes van je eigen wilt behouden en niets wilt overnemen dan pas je hier niet thuis. Wel de lusten maar niet de 'lasten'. En leg me dan eens uit wat er zo ongelooflijk lastig is aan Nederlands leren. Toch maar normaal dat men de taal spreeekt waar men gaat wonen, niet? Zoniet zijn we uitgepraat, en vind jij dus dat ze hier hun eigen soort mini-Israel mogen komen oprichten, of begrijp ik je verkeerd? Ik hoop van wel, maar vrees ervoor.
De Joodse Gemeenschap past zich aan. Het is niet omdat ze zich niet westers kleden, dat ze niet aangepast zijn. Toen we onze campagne in Antwerpen voerden, moesten we van de opperrabijn onze pamfletten in het Nederlands verspreiden omdat hij wist dat de Joden wel Nederlands konden (zoniet moesten ze het maar leren). Van de Joodse Gemeenschap heb je geen last (ze vallen niemand lastig, ze overvallen/verkrachten/vermoorden niemand). Dat kan je niet zeggen van de Marokkaanse of Turkse gemeenschap.
Kim is offline  
Oud 9 juni 2005, 12:06   #293
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Voor u waarschijnlijk wel.
Ach, ik denk dat er hier op dit forum een paar analfabeten zijn, als je kan lezen had je kunnen zien dat ik al een paar keer aanhaal dat ik geen NS ben. Maar u leest er, denk ik opzettelijk, over.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 9 juni 2005, 13:22   #294
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Natuurlijk is dat wel een reden. Er is zoiets als een kwantitatieve tolerantiegrens. De Joden geven geen overlast en zijn met weinig : geen probleem dus.

Egidius
maar neen toch? wat kan een Jood op individueel vlak "eraan doen" dat ze met weinig zijn? wat kan een Marokkaan of Turk "eraan doen" dat ze met veel zijn"? Behalve gezinshereniging -wat ik toegeef dat een probleem is en blijft- niet veel;
Als je iedereen gelijkwaardig zou behandelen maak je dus ook geen onderscheid tussen een Jood en en een Moslim..
Ambiorix is offline  
Oud 9 juni 2005, 13:24   #295
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Er zijn Joden die wel degelijk onze taal en cultuur overnemen. Anders hadden ze bijvoorbeeld nooit politieke vertegenwoordigers gehad in de VLD en SP.A... 8)
met die Joden heb ik geen probleem bijvoorbeeld, ik denk ook niet dat Vlaams-nationalist daar een probleem mee heeft.
Waar blijft dan het vermeende antisemitisme?
Ambiorix is offline  
Oud 9 juni 2005, 13:39   #296
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Welke last heeft u ervan dat sommige mensen uw taal niet spreken? Bezorgt dat u een groter onveiligheidsgevoel? Doet dat de werkloosheid stijgen?
Patriot! is offline  
Oud 9 juni 2005, 15:45   #297
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
even opmerken dat ik bijna dagelijks bus 32 (stop ook voor mijn deur) tot aan het Centraal Station neem. De joden die in die buurt wonen zijn vooral orthodoxe joden, en bij mijn weten zijn die anti-zionistisch, of vergis ik mij?
Heel wat orthodoxe joden zijn inderdaad tegen de staat Israël, omdat ze ervan uitgaan dat het Gods beslissing was Zijn volk over de aardbol te verspreiden. Slechts na de komst van de Messias zal het joodse volk weer naar de vaderlijke grond terugkeren. Iedere seculiere poging tot terugkeer wijzen ze af en beschouwen sommigen zelfs als het werk van de antichrist.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 juni 2005, 18:09   #298
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Welke last heeft u ervan dat sommige mensen uw taal niet spreken? Bezorgt dat u een groter onveiligheidsgevoel? Doet dat de werkloosheid stijgen?
Het gaat niet over de last die ik daarvan heb, bovendien waar ik woon zie ik nergens Marokkanen en Turken, laat staan Joden; het gaat niet over persoonlijke kleinzielige bezwaartjes hoor.

Waar het 'em om gaat is het bewaren van onze cultuur. Het is een principe, het is geen "veiligheidsmaatregel" of andere dingen die mensen uitvinden om toch maar iets aan te halen. Ik wil de Vlaams, en bij uitbreiding zelfs de Belgische/Lage Landen/Europese cultuur voorrang geven op de anderen, omdat ik tegen de multiculturaliteit ben. Welk bezwaar ga je ingeven als hier half Somalïë aan de deur staat? Niet crimineel? kom maar binnen jongens, en bouw zoveel mogelijk nachtwinkeltjes, moskee's, synagoge's, etc etc als je maar wilt. Het gaat dus om het behoud van het straatbeeld, van de verbale en nonverbale interacties tussen ons volk. Ja, behoud, het is conservatisme. Maar dat is niet altijd slecht, integendeel.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zwart & Geel on 09-06-2005 at 19:13
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Welke last heeft u ervan dat sommige mensen uw taal niet spreken? Bezorgt dat u een groter onveiligheidsgevoel? Doet dat de werkloosheid stijgen?
Het gaat niet over de last die ik daarvan heb, bovendien waar ik woon zie ik nergens Marokkanen en Turken, laat staan Joden; het gaat niet over persoonlijke kleinzielige bezwaartjes hoor.

Waar het 'em om gaat is het bewaren van onze cultuur. Het is een principe, het is geen "veiligheidsmaatregel" of andere dingen die mensen uitvinden om toch maar iets aan te halen. Ik wil de Vlaams, en bij uitbreiding zelfs de Belgische/Lage Landen/Europese cultuur voorrang geven op de anderen, omdat ik tegen de multiculturaliteit ben. Welk bezwaar ga je ingeven als hier half Somalïë aan de deur staat? Niet crimineel? kom maar binnen jongens, en bouw zoveel mogelijk nachtwinkeltjes, moskee's, synagoge's, etc etc als je maar wilt. Het gaat dus om het behoud van het straatbeeld, van de verbale en nonverbale interacties tussen ons volk. Ja, behoud, het is conservatisme. Maar dat is niet altijd slecht, integendeel.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Welke last heeft u ervan dat sommige mensen uw taal niet spreken? Bezorgt dat u een groter onveiligheidsgevoel? Doet dat de werkloosheid stijgen?
Het gaat niet over de last die ik daarvan heb, bovendien waar ik woon zie ik nergens Marokkanen en Turken, laat staan Joden; het gaat niet over persoonlijke kleinzielige bezwaartjes hoor.

Waar het 'em om gaat is het bewaren van onze cultuur. Het is een principe, het is geen "veiligheidsmaatregel" of andere dingen die mensen uitvinden om toch maar iets aan te halen. Ik wil de Vlaams, en bij uitbreiding zelfs de Belgische/Lage Landen/Europese cultuur voorrang geven op de anderen, omdat ik tegen de multiculturaliteit ben. Welk bezwaar ga je ingeven als hier half Somalïë aan de deur staat? Niet crimineel? kom maar binnen jongens, en bouw zoveel mogelijk nachtwinkeltjes, moskee's, synagoge's, etc etc als je maar wilt. Het gaat dus om het behoud van het straatbeeld, van de verbale en nonverbale interacties tussen ons volk. Ja, behoud, het is conservatisme. Maar dat is niet altijd slecht.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 9 juni 2005 om 18:13.
Ambiorix is offline  
Oud 9 juni 2005, 20:29   #299
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
En dat hij dan ineens maar eens nadenkt over het feit dat zijn partij zélf met de joden in Antwerpen heeft geflirt. Moet hij niet consequent zijn en nooit meer op het VB stemmen, de 'jodenpartij'?
er zijn wel veel meer Joden die op het Vlaams Blok gestemd hebben dan je denkt. De geweldplegingen in het Antwerpse en het Kiel waren daaraan zeker niet vreemd !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 9 juni 2005, 21:18   #300
malinois
Gouverneur
 
malinois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2005
Berichten: 1.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
U zou me er een groot plezier mee doen.

Ik ken dhr. Grammens nl. een beetje, en het zou me zeer verwonderen als hij voor welke partij dan ook zou willen zetelen.

Egidius
Ik vind inderdaad geen spoor van bewijs (toch niet op internet).

Ofwel is mijn geheugen fout - dat komt al eens voor - ofwel is MG erin geslaagd dat onderdeel van zijn curriculum te doen vergeten.

Als u Grammens kent, kunt u hem eens vragen of ik mij echt compleet vergis, of dat hij toch ooit eens enige tijd op een of andere manier door het VB (of destijds door de VNP) is ingeschakeld als mediawatcher.
Hoe het ook geweest zij, het heeft mij toen in ieder geval getroffen omdat ik MG met bewondering gevolgd heb in de tijd dat hij hoofdredacteur van De Nieuwe was. (Ik heb ooit zelf nog gedurende enkele maanden als student met dat linkse blad lopen leuren.)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by malinois on 09-06-2005 at 22:19
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
U zou me er een groot plezier mee doen.

Ik ken dhr. Grammens nl. een beetje, en het zou me zeer verwonderen als hij voor welke partij dan ook zou willen zetelen.

Egidius
Ik vind inderdaad geen spoor van bewijs (toch niet op internet).

Ofwel is mijn geheugen fout - dat komt al eens voor - ofwel is MG erin geslaagd dat onderdeel van zijn curriculum te doen vergeten.

Als u Grammens kent, kunt u hem eens vragen of ik mij echt compleet vergis, of dat hij toch ooit eens enige tijd op een of andere manier door het VB (of destijds door de VNP) is ingeschakeld als mediawatcher.
Hoe het ook geweest zij, het heeft mij toen in ieder geval getroffen omdat ik MG met bewondering gevolgd heb in de tijd dat hij hoofdredacteur van De Nieuwe was. (Ik heb ooit zelf nog gedurende enkele maanden als student met dat linkse blad lopen leuren.)[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
U zou me er een groot plezier mee doen.

Ik ken dhr. Grammens nl. een beetje, en het zou me zeer verwonderen als hij voor welke partij dan ook zou willen zetelen.

Egidius
Ik vind inderdaad geen spoor van bewijs (toch niet op internet).

Ofwel is mijn geheugen fout - dat komt al eens voor - ofwel is MG erin geslaagd dat onderdeel van zijn curriculum te doen vergeten.

Als u Grammens kent, kunt u hem eens vragen of ik mij echt compleet vergis, of dat hij toch op een of andere manier door het VB (of destijds door de VNP) is ingeschakeld als mediawatcher.
Hoe het ook geweest zij, het heeft mij toen in ieder geval getroffen omdat ik MG bewonderde in de tijd dat hij hoofdredacteur van De Nieuwe was. Ik heb ooit zelf nog gedurende enkele maanden als student met dat linkse blad lopen leuren.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door malinois : 9 juni 2005 om 21:19.
malinois is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be