Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2013, 11:17   #281
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.126
Standaard

Dossier voor de beroepsprocedure is binnengestuurd in Luik.
Indien je beschikt over een perskaart (of zit je in het parlement) dan kan je dit dossier opvragen door een simpele mail te sturen naar
[email protected]

Het is een gestructureerd feitenrelaas en geeft een duidelijk beeld hoe het gesteld is met ons Federaal niveau dienst financiën.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2013, 13:03   #282
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dossier voor de beroepsprocedure is binnengestuurd in Luik.
Indien je beschikt over een perskaart (of zit je in het parlement) dan kan je dit dossier opvragen door een simpele mail te sturen naar
[email protected]

Het is een gestructureerd feitenrelaas en geeft een duidelijk beeld hoe het gesteld is met ons Federaal niveau dienst financiën.
Eens doorsturen naar De Gucht? Hij heeft nog een eitje te pellen met de fiscus (of omgekeerd). Als iemand ruchtbaarheid kan geven aan de zaak is hij het wel.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 11:01   #283
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.126
Standaard

Overheidspesterijen gaan gewoon door.

Fraudeurs achter de tralies, alle bewijzen zwart op wit op tafel,
onze top van de administratie financiën is op de hoogte.

We gaan dus naar de 5 jaar voor een correctie.
Bedankt intelligent overheidspersoneel financiën,
bedankt Crombez voor uw schitterende wetgeving en bedankt Six voor schitterende administratie. Is het nu echt zo moeilijk om de gegevens van Mechelen naar Namen te krijgen?

Vestig uw aandacht op de 45 minuten die de overheid voorstelt om de zaak aan de rechter duidelijk te maken. Dat is 22 minuten per partij....
Dat is nog niet voldoende om de 'werkmethode' uit te leggen van één ambtenaar....
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Pesterijen.JPG‎
Bekeken: 177
Grootte:  60,4 KB
ID: 92129  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2013, 13:37   #284
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Doet me denken aan de 27 jaar van Nelson Mandela may he be in peace.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2013, 14:30   #285
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
U vindt het niet verontrustend dat ambtenaren vier maand na een verhuis van een bedrijf hiervan niet op de hoogte zijn?
Of erger.... bewust aangetekende zendingen naar een verouderde adres sturen om er zeker van te zijn dat ze geen antwoord zullen krijgen?
Ik kom hier toevallig langs en zie bovenstaande post staan. Ik vraag me af of je die dienst op de hoogte hebt gebracht van een nieuw adres ? Er is immers geen kat die elke keer dat er een brief de deur uit moet, gaat controleren of dat adres nog juist is. Die gebruiken het laatstbekende adres dat in 't dossier zit.
Maar dit, terzijde, enkel ter informatie.
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2013, 15:02   #286
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik kom hier toevallig langs en zie bovenstaande post staan. Ik vraag me af of je die dienst op de hoogte hebt gebracht van een nieuw adres ? Er is immers geen kat die elke keer dat er een brief de deur uit moet, gaat controleren of dat adres nog juist is. Die gebruiken het laatstbekende adres dat in 't dossier zit.
Maar dit, terzijde, enkel ter informatie.
De correspondentie gaat tussen APM&ed en de overheid.
Gezien ik sinds 2006 geen enkele link meer met het bedrijf heb kan ik moeilijk instaan voor adreswijzigingen, laat staan dat ik er van op de hoogte zou zijn geweest.
Dit ter zijde, naar wat ik meen te verstaan werkt men bij de overheid met een informatiesysteem waarin aanpassingen of wijzigingen maanden na datum worden verwerkt.
Dit blijkt ook de reden te zijn dat die fraudeurs ongehinderd hun activiteiten naar het buitenland kunnen versassen. Nieuwe maatschappelijke zetel en binnen de maand naar het buitenland. Notarissen kunnen onmogelijk informatie vinden gezien de nog niet doorgevoerde aanpassingen en de vogels zijn gevlogen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2013, 15:26   #287
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De correspondentie gaat tussen APM&ed en de overheid.
Gezien ik sinds 2006 geen enkele link meer met het bedrijf heb kan ik moeilijk instaan voor adreswijzigingen, laat staan dat ik er van op de hoogte zou zijn geweest.
Dit ter zijde, naar wat ik meen te verstaan werkt men bij de overheid met een informatiesysteem waarin aanpassingen of wijzigingen maanden na datum worden verwerkt.
Dit blijkt ook de reden te zijn dat die fraudeurs ongehinderd hun activiteiten naar het buitenland kunnen versassen. Nieuwe maatschappelijke zetel en binnen de maand naar het buitenland. Notarissen kunnen onmogelijk informatie vinden gezien de nog niet doorgevoerde aanpassingen en de vogels zijn gevlogen.
Ik heb deze draad niet gevolgd, ik reageer enkel op 1 post die mij toevallig onder ogen kwam.
Wat dat informatiesysteem betreft....die Crombez is toch echt een goeie fraudebestrijder.... Zoals gewoonlijk niet beginnen met de moeilijkheden aan de bron aan te pakken, da's immers te gemakkelijk....
Enfin, veel geluk met je probleem.
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2013, 20:04   #288
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Overheidspesterijen gaan gewoon door.

Fraudeurs achter de tralies, alle bewijzen zwart op wit op tafel,
onze top van de administratie financiën is op de hoogte.

We gaan dus naar de 5 jaar voor een correctie.
Bedankt intelligent overheidspersoneel financiën,
bedankt Crombez voor uw schitterende wetgeving en bedankt Six voor schitterende administratie. Is het nu echt zo moeilijk om de gegevens van Mechelen naar Namen te krijgen?

Vestig uw aandacht op de 45 minuten die de overheid voorstelt om de zaak aan de rechter duidelijk te maken. Dat is 22 minuten per partij....
Dat is nog niet voldoende om de 'werkmethode' uit te leggen van één ambtenaar....


Dan zou ik uw advocaat of advocaten maar attenderen op het houden van het betoog.

Laatst gewijzigd door g_z : 8 december 2013 om 20:13.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2013, 22:56   #289
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
Dan zou ik uw advocaat of advocaten maar attenderen op het houden van het betoog.
Zij hebben een betoog gevraagd van 2 uur, plus wat aanpassingen aan de datums om besluiten neer te leggen.

Op dit moment nog geen bevestiging van deze datums, het zou een ramp zijn dat de zaak naar de rol wordt verwezen. Ons overheidspersoneel heeft 4 jaar geleden met een smoes beslag kunnen leggen op de centen afkomstig van de verkoop van onze gezinswoning. Het leven is sindsdien gereduceerd naar maandelijks overleven.

Dit dossier heb ik de voorbije jaren naar een 10-tal politiekers gestuurd enkel met de vraag om dit van naderbij te bekijken , Elio Di Rupo inbegrepen.

Het dossier is van helemaal beneden tot helemaal bovenaan bij Six gearriveerd, dan wordt de terugweg ingezet - naar JM Jacobs die het vervolgens naar Christian Gillet versast. Deze heeft geen kennis van het Nederlands en alles beland weer in de vuilbak.

Dit is werkmethode federaal niveau.Ik ben echt fier om Belg te zijn....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2013, 09:38   #290
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Zij hebben een betoog gevraagd van 2 uur, plus wat aanpassingen aan de datums om besluiten neer te leggen.

Op dit moment nog geen bevestiging van deze datums, het zou een ramp zijn dat de zaak naar de rol wordt verwezen. Ons overheidspersoneel heeft 4 jaar geleden met een smoes beslag kunnen leggen op de centen afkomstig van de verkoop van onze gezinswoning. Het leven is sindsdien gereduceerd naar maandelijks overleven.

Dit dossier heb ik de voorbije jaren naar een 10-tal politiekers gestuurd enkel met de vraag om dit van naderbij te bekijken , Elio Di Rupo inbegrepen.

Het dossier is van helemaal beneden tot helemaal bovenaan bij Six gearriveerd, dan wordt de terugweg ingezet - naar JM Jacobs die het vervolgens naar Christian Gillet versast. Deze heeft geen kennis van het Nederlands en alles beland weer in de vuilbak.

Dit is werkmethode federaal niveau.Ik ben echt fier om Belg te zijn....


Het is wat met verlies, zolang je er maar niet te lang bij blijft stil staan.

Dan nog eens al die vertrouwens- en tussenpersonen.

Het O.M. of meervoudige kamer zal waarschijnlijk tegen die tijd op de hoogte zijn van de kilo's dossier die zij hebben ontvangen en doorgenomen, waarbij de advocaat alleen de juiste punten hoeft aan te snijden om de knelpunten te weergeven.

Rechter kan dan uitspraak doen, zodra een vertegenwoordiger uw belangen durft te behartigen met juiste kennis omtrent de situatie.

Vies spelletje om u steeds weer door te verwijzen, rechters lunchen met advocaten en vica versa, en dan is het zien wie de langste adem heeft.

Valt weinig eer mee te behalen, succes met woonruimte en overleven.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 12:26   #291
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
Het is wat met verlies, zolang je er maar niet te lang bij blijft stil staan.

Dan nog eens al die vertrouwens- en tussenpersonen.

Het O.M. of meervoudige kamer zal waarschijnlijk tegen die tijd op de hoogte zijn van de kilo's dossier die zij hebben ontvangen en doorgenomen, waarbij de advocaat alleen de juiste punten hoeft aan te snijden om de knelpunten te weergeven.

Rechter kan dan uitspraak doen, zodra een vertegenwoordiger uw belangen durft te behartigen met juiste kennis omtrent de situatie.

Vies spelletje om u steeds weer door te verwijzen, rechters lunchen met advocaten en vica versa, en dan is het zien wie de langste adem heeft.

Valt weinig eer mee te behalen, succes met woonruimte en overleven.
Het is een ongelooflijke schok om vast te stellen dat er overheidsdiensten zijn waar het één grote knoeiboel is. De diensten van Ciney hebben bij de bevolking een bijnaam die ik hier zelfs niet durf herhalen. Soit, tot daar toe, er zijn ook bekwame mensen die de taak hebben om dit soort dossiers te corrigeren..... dacht ik... het is zo'n hallucinant verhaal geworden dat het een boek en een film waard is. Toen ik met een torenhoog dossier ging aankloppen bij de dienst financiën in Brussel was het onmiddellijk duidelijk hoe de fraude in elkaar zat. De ambtenaar gaf me documenten en cijfers waar mijn oren van tuitten.
Nu het beste.... hij gaf me alles terug in mijn handen met de raad om daarmee naar de BBI te stappen.
Dat was het, hij nam geen nota, pleegde geen telefoontje, niks. Moest ik naar huis zijn gestapt had deze zaak helemaal geen gevolg gehad en was het dezelfde weg opgegaan zoals alle andere gelijkaardige fraudezaken van dezelfde bende – onder het stof in bij de federale dienst in Namen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 22:09   #292
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het is een ongelooflijke schok om vast te stellen dat er overheidsdiensten zijn waar het één grote knoeiboel is. De diensten van Ciney hebben bij de bevolking een bijnaam die ik hier zelfs niet durf herhalen. Soit, tot daar toe, er zijn ook bekwame mensen die de taak hebben om dit soort dossiers te corrigeren..... dacht ik... het is zo'n hallucinant verhaal geworden dat het een boek en een film waard is. Toen ik met een torenhoog dossier ging aankloppen bij de dienst financiën in Brussel was het onmiddellijk duidelijk hoe de fraude in elkaar zat. De ambtenaar gaf me documenten en cijfers waar mijn oren van tuitten.
Nu het beste.... hij gaf me alles terug in mijn handen met de raad om daarmee naar de BBI te stappen.
Dat was het, hij nam geen nota, pleegde geen telefoontje, niks. Moest ik naar huis zijn gestapt had deze zaak helemaal geen gevolg gehad en was het dezelfde weg opgegaan zoals alle andere gelijkaardige fraudezaken van dezelfde bende – onder het stof in bij de federale dienst in Namen.


Men blijft aardig totdat je aan iemands brood komt, in dit geval corruptie.

Dan laat het beest zich zien en is rechtvaardigheid en eerlijkheid ver te zoeken.

Bekwame of deftige ambtenaren die zich schuldig maken aan fraude zijn de ergste in soort en meestal houden ze elkaar een hand boven het hoofd.

Want mocht men de ware aard laten zien, dan vallen ze als dominoblokjes om.

Heeft u de film Serpico gezien met Al Pacino, dat geeft aan hoe diep het kwaad zich genesteld heeft.

Men moet echt sterk in de schoenen staan om niet deel te nemen aan corruptie en de verleiding hiervan.

Het is een ziekte en verderfelijk.

En als je tegenwerkt proberen je ze te vermorzelen, tot je niets meer hebt of zelfs in de schulden geraakt.

Men blijft aardig, maar wanneer je een spiegel reikt waar men hun werkelijke gezicht in kunnen zien word men vals. Het valt inderdaad niet mee om geconfronteerd te worden met de waarheid.

Laatst gewijzigd door g_z : 11 december 2013 om 22:10.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 23:50   #293
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.126
Standaard

Ik heb vrij veel politiekers aangeschreven waarvan er amper één zijn nek heeft uitgestoken.
Van alle anderen geen of een beleefd antwoord in de aard van 'up-yours'.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 00:03   #294
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
En als je tegenwerkt proberen je ze te vermorzelen, tot je niets meer hebt of zelfs in de schulden geraakt.
Die schulden, dat valt wel mee maar we hebben inderdaad aan het einde van de maand niks overschot meer.
Vandaag staat het uitgegeven bedrag aan advocaten op 8100€, alles bij elkaar gebracht door familie en vrienden.
Vrienden...de echte dan die zo zeldzaam zijn.
Verder steun van een groter en groter wordende groep sympathisanten.
Ons gezin overleefd dit wel.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 12:24   #295
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Schulden en geldproblemen zijn nr1 met betrekking tot ruzie's binnen het gezin.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 14:31   #296
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
Schulden en geldproblemen zijn nr1 met betrekking tot ruzie's binnen het gezin.
We zitten droog, hebben eten en drinken en we hoeven nog geen afval te branden om de winter door te komen.
Voorts kan de onze zoon nog verder hogeschool lopen, meer moet dat voorlopig niet zijn.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 14:40   #297
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Als er een fout in je aanslag zit, dien je toch gewoon een bezwaarschrift in ?

Is gebeurd. Dan worden er gezocht naar informatie die hun aanslag moet verantwoorden.Hier komen begrijpelijkerwijze geen antwoorden op.
Dan krijg je een negatief antwoord wegens het ontbreken van informatie en sta je voor de rechter.
Even benadrukken... er word op geen enkele manier getracht om uw verklaringen te toetsen aan de waarheid, ook al liggen de bewijzen voor hun neus op tafel.
Niet dat ik snel zonder 'opmerkelijke' gebeurtenissen ga vallen, ik heb op die 4 jaar tijd genoeg gezien en meegemaakt maar ik verkies toch het ganse verhaal niet hier uit de doeken te doen.
Iets gelijkaardigs meegemaakt met rechters/rechtszaken/arbeidsrechtbanken en hoven ...

Bewijzen niet geleverd door advocaat. Je staat daar voor clown bijgevolg. Rechten? Forget it. Op papier ja, maar ook niet meer dan op papier...

Ik kan je enkel aanraden wat ik nu doe: pro deo advocaten en procederen maar. Probleem is dat het uitzichtloos is en je het moet zien vol te houden en overleven. Ook op dat vlak ga ik intussen diep in de min ...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 15:22   #298
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
We zitten droog, hebben eten en drinken en we hoeven nog geen afval te branden om de winter door te komen.
Voorts kan de onze zoon nog verder hogeschool lopen, meer moet dat voorlopig niet zijn.
Naar de fod financiën gaan met een groep mensen, levert dat niets op?
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 15:41   #299
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Naar de fod financiën gaan met een groep mensen, levert dat niets op?
Zelfs een niet mis te begrijpen vlammende brief van een senator naar FOD financiën leverde niks op.
Waarschijnlijk enkel nog een hoop last voor die senator op de koop toe.
Het meest verontrustende is dat men een rechter heeft gevonden die deze fantasie zomaar heeft laten passeren ipv in te grijpen.
Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft maar na de zitting had er een 'onderonsje' plaats tussen rechter, ambtenaar en mijn advocate. Wij werden vakkundig buitengewerkt.
Misschien kan iemand beamen dat dat gebruikelijk is en dan zoek ik daar verder niks achter. Voor alle zekerheid hebben we toch een ander kantoor onder de arm genomen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 00:40   #300
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Zelfs een niet mis te begrijpen vlammende brief van een senator naar FOD financiën leverde niks op.
Waarschijnlijk enkel nog een hoop last voor die senator op de koop toe.
Het meest verontrustende is dat men een rechter heeft gevonden die deze fantasie zomaar heeft laten passeren ipv in te grijpen.
Ik weet niet of het er wat mee te maken heeft maar na de zitting had er een 'onderonsje' plaats tussen rechter, ambtenaar en mijn advocate. Wij werden vakkundig buitengewerkt.
Misschien kan iemand beamen dat dat gebruikelijk is en dan zoek ik daar verder niks achter. Voor alle zekerheid hebben we toch een ander kantoor onder de arm genomen.
Die "onderonsjes" zijn vrij ingeburgerd jammer genoeg. Het mag wel niet maar langs de andere kant is het ook weer vrij normaal.
Nu ja..hangt ervan af wat u uw advocaat nu weer aan ereloon mag betalen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be