![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
En wat doet het ertoe wat één getuige in een programma 20 jaar beweerde? Waarom is het onmogelijk dat die man loog of zich compleet vergist? Aan de ene kant staat er tonnen bronnenmateriaal die aantonen dat er geen geallieerde troepen in België waren voor de Duitse invasie, aan de andere kant uw bewering dat ooit een getuige in een zeer discutabel historisch programma iets anders beweerde. Pas er eens de wetten van de historische kritiek op toe en je weet wat het meeste waard is, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Als u mij kan tonen waar ik me beroep op dergelijke vergezochte bronnen als u met uw De Wilde-verwijzing mag u me van inconsequentie beschuldigen wat betreft bronnenwaardering. Anders houdt u beter gewoon zedig uw mond en hoopt u dat de storm over uw zoveelste flater snel overwaait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik in het verleden Wikipedia-bronnen als betrouwbaar heb genoemd, gelieve mij daar dan op te wijzen. Anders zie ik niet in hoe u mij op inconsequentie ten aanzien van Wikipedia zou hebben betrapt en was dit weer kronkelredenering nummer elfendertig van u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 12 februari 2008 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft de intenties van Hitler en de Engelsen, zoals u stelt is het correct daar kunnen we naar gissen. Maar het probleem is, er zijn er die 'hun' versies (fantasie) verkopen als zijnde een waarheid en alleen maar oog hebben voor 'hun' waarheid. Er zijn er die er zelfs zover durven te gaan dat ze beweren dat een bepaald persoon dit of dat dacht en dit verkopen als waarheid en feiten (bv.: een gitta sereny joodse journalist en ook historisch onderlegt zoals zovelen). Haar waarheid is beweren te weten wat mensen denken en dit verkopen als een historisch feit en een waarheid.
![]() |
![]() |
#286 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#287 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu terzake, waarom zouden de personen die beweren dat er vreemde tropen op begisch grondgebied aanwezig waren voor de Duitse inval leugenaars zijn en on-waarheden verkopen. U hebt nog geen enkel zinnig argument gegeven die dit zou tegenspreken buiten het wat rondzwaaien met titels van boeken en namen van auteurs. Wat de 'wilde' betreft komt u met flauwe zever op de proppen was een programma van rond of voor uw geboorte. U gaat zelfs zover te beweren dat men het toen niet zo nauw nam met historische feiten en nu wel. Jongske, personen die toen hun verhaal deden zou men kunnen van aannemen dat deze sprake over een tijd die ze zelf hadden meegemaakt en niet hebben gelezen uit het één of ander boekske (of alles waarheid was, is iets anders, dit programma was tenslotte niet bedoelt om den Duits er goed laten uit te komen). Al ooit de moeite genomen om (misschien niet door uw jonge leefttijd zal ook de arrogantie verklaren) om met veteranen te spreken van beide kanten (tot onze grote spijt worden het er minder en minder)? Zou u meer kunnen van leren dat van hetgeen uw 'auteurs' verkondigen. Heb hier al ergens naar één van die geloofwaardige auteurs verwezen 'gitta sereny' staatmisschien ook opuw boekenplank. Dus simpel, het is niet omdat het niet in uw boekske staat dat het geen waarheid zou kunnen zijn. Ik persoonlijk heb nergens aangehaald dat er daadwerkelijk 'vreemde' troepen op belgisch grondgebied aanwezig waren. Heb gevraagd, of dit correct was en of het klopt dat dit in het programma de 'Nieuwe Orde' ter sprake is gekomen. Wat is uw reactie, noppes. U kunt het tegendeel langs geen enkel kant weerleggen en begint te zwaaien met, het staat niet in de boekskes op men boekeplank. Feine historicus moet ik zeggen, veel na-praterij maar daar houd het mee op. Moest er geen verzet zijn tegen personen als u met 'uw' alles omvattende waarheid, zouden er nog verschiedene misdaden op Duitse rekening staan die door 'echte' onpartijdige personen die zich correct met geschiedenis bezighouden zijn weerlegt. Dus nogmaals wat ik van uw historische kennis vindt moet ik toch niet meer herhalen ofwel? Is er misschien nog plaats aan uw gordeltje voor uw 'eigen' scalpje?
![]() |
![]() |
#288 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder bent u verschrikkelijk aan het draaien en keren. Aan de ene kant zegt u dat het militair strategisch noodzakelijk was (en dát is iets wat ik me kan voorstellen), aan de andere kant noemt u, als het u beter uitkomt, de zogenaamde en nooit aangetoonde aanwezigheid van geallieerde militairen als reden. Hoe dan ook, de aanval van Nazi-Duitsland op o.a. Nederland was een verraderlijke aanval op een neutraal land, dat niet eens berekend was op oorlog, in WO1 ook neutraal was gebleven en verzwakt was door de vijfde kolonne en 'het gebroken geweertje'. Maar dat is een andere discussie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U beseft het misschien niet, maar door zulke houding aan te nemen, doet u nu precies hetzelfde als hetgeen u de anderen verwijt. U verwijt de anderen dat ze zich niet aan de feiten en dat ze alles proberen in hun voordeel uit te leggen. U doet nu net hetzelfde. Dus, laten we ons aan de feiten houden: Hitler heeft een neutraal land (Nederland) aangevallen. Laatst gewijzigd door system : 12 februari 2008 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laten we eens reconstrueren: -U beweert dat er geallieerde troepen in België waren voor de Duitse invasie. -Ik stel dat dat niet strookt met het historisch bronnenmateriaal: Nergens in de verslagen van de Belgische of Franse ministerraard, in de parlementaire annalen van de geallieerde parlementen of in de pers van de geallieerden of de Duitsers wordt daarnaar verwezen. Bovendien is er geen enkele serieuze auteur over WO II die uw bewering onderschrijft. -Tegenover mijn karrevracht bronnen en auteurs plaatst u de bewering dat u denkt dat er ooit iemand in een TV-programma twintig jaar geleden een dergelijke theorie verkondigde. -Ik stel dat zoiets op z'n minst een discutabele referentie is en vraag u naar bronnen, auteurs... die die visie onderschrijven. Moet niet moeilijk zijn, toch? -Vervolgens eist u van mij dat ik ga proberen uw bewering over die uitspraak te staven? Ligt het aan mij, of gaat het wel snel bergaf me jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Was belgië ook geen neutraal land, maar een neutraal land met legers op z'n grondgebied die Duitsland de oorlog hadden verklaard in '39. Ga nu niet zeggen dat dit voor Nederland het geval was. " U wilt niet beweren dat het in Nederland zo was, maar u beweert klaar en duidelijk dat in België wél Franse en Britse troepen aanwezig zijn. Of u gebruikt een variant van het Nederlands waarin de voorwaardelijke wijs onbestaande is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat er in belgië een stevige Fortengordel lag,met onder andere het machtigste fort van die tijd Eben-Emael,de KW-Linie met zijn 350 versterkte forten en het Albertkanaal. Indien Duitsland België links had laten liggen en Frankrijk via Duitsland had binnengevallen dan zou volgens mij de Belgische regering onder de Franse en Engelse druk bezweken zijn en zelf de oorlog verklaard hebben aan Duitsland. Met al die Forten(allemaal voorzien van zware houwitsers) en verdedigingslinies konden de Belgen toch wel het Duitse leger zware schade berokkenen. Het schenden van de zogenaamde Belgische neutraliteit was een noodzaak gezien vanuit Duits oogpunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U geeft een redenering in absurdum. U zegt eigenlijk:Hitler moest België wel aanvallen,want België had zich zeer sterk verdedigd. Toch wat ernstig blijven aub. Laatst gewijzigd door system : 13 februari 2008 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
België had geen tanks, geen zware artillerie en een ongeoefend en totaal verouderd legertje. Kan je mij eens uitleggen hoe we op die manier Duitsland zouden hebben kunnen aanvallen? Los van het feit dat Frankrijk en Groot-Brittanië nooit België zouden kunnen hebben overhalen deel te nemen aan een oorlog wanneer België zelf niet was aangevallen. Leest er dan niemand boeken over de Belgische diplomatieke houding tijdens het late Interbellum? Dat was neutraliteit, neutraliteit en nog eens neutraliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verdedigingswerken die gebruikt kunnen worden als offensieve instellingen. Nooit gehoord van uitvalsbasis?Artilleriestellingen? Wie heeft die "verdedigingsgordel" betaalt? Niet België maar Frankrijk en Engeland...Dus hoelang zou België neutraal gebleven zijn indien Duitsland Frankrijk binnen viel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Net als Erlich trouwens.) Laatst gewijzigd door system : 13 februari 2008 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus draaien en keren, vraag enkel is het correct of is het dit niet. En graag serieuze argumentatie en niet zoals uw geestesgenoot van het was of is van voor m'n geboorte en van in m'n prille jeugd en dergelijke. De ganse oorlog en het geen eraan vooraf ging is van voor deze persoon z'n geboorte en toch vindt hij 'zichzelf' een kei van een historicus.
![]() |
![]() |
#300 |
Minister-President
|
![]() Hebt u die? Indien ik geen poot heb om op te staan, weerleg dan aub het gevraagde maar kom niet af met domme uitspraken aangezien u en andere het antwoordt moeten schuldig blijven.