Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2008, 11:56   #281
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
* De ideologie van Hezbollah, Ahmadinejad, Osama Bin Laden of Al-Zarqawi, past kennelijk bij de linkse internationale solidariteit. De aanslagen, de executies of massaslachtingen van de twee laatsten, zijn geen aanleiding om spandoeken tevoorschijn te halen en de straat op te gaan. De linksen zijn solidair met de islam. Geen enkel onrecht uit naam van allah, geen enkele achterlijkheid in stand gehouden door allah, geen enkele strijd voor allah, doet de superieure linkse menslievenden tot demonstratie aanzetten.
Stug volhouden ook als de feiten hen volop in het gezicht kletsen:

Citaat:
Ook in Frankrijk lagen de moslims trouwens aan de basis van Sarkozy’s nieuwe kijk op de kerk-staatverhoudingen. Als Binnenlandminister zag hij dat de islam hoop brengt voor veel jongeren in grauwe voorsteden en een dam opwerpt tegen druggebruik, geweld en criminaliteit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
Grote voorbeeld is toen het Iraanse volk de corrupte monarch wandelen stuurde en koos voor een democratisch, conservatief en religieus bewind. Waarom zouden wij ons corrupte al te liberale regime niet wandelen sturen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 12:02   #282
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dit is links en hun knuffelbeleid.

* Speciale gunstmaatregelen voor hun offerfeest.

* Speciale maatregelen voor allochtonen (lees moslims) ivm werk (quota's)

* Een allochtone dader is nooit schuldig want hij is het slachtoffer van de maatschappij

* bepleiten van zelfcensuur en veroordelen van kritiek zoals de cartoons van het Vlaams Blok en de deense cartoons.

* Scheiding tussen Kerk en Staat negeren tvv de hoofddoeken.
gunstmaatregelen voor relgigie, ben ik als linkse tegenstander van.

Quota's in meeste gevallen tegenstander van, want dan worden de verschillen erkend.

Allochtone dader is schuldig indien hij een misdaad pleegt,
de vraag waarom hij die misdaad pleegt moet wel in de maatschappij gezocht worden,
betekent dit dat hij die misdaad mag doen: neen.
Maar in tegenstelling tot rechts willen wij dat hij geen misdaden meer pleegt,
en dus de oorzaken van die misdaad ook aan pakken.

zelfcensuur wanneer deze enkel op het beledigen van een gemeenschap gaat,
beledigen is geen vrije misdaad, en kan berrecht worden.

scheiding van kerk en staat. Vrije kledingskeuze. Geen opgelegde normen waarbij alleen 'westerse' kledij wordt toegstaan zoals bij rechts.
Oud 6 januari 2008, 12:04   #283
driewerf

Standaard

Citaat:
Dit is links en hun knuffelbeleid.

* Speciale gunstmaatregelen voor hun offerfeest.

* Speciale maatregelen voor allochtonen (lees moslims) ivm werk (quota's)

* Een allochtone dader is nooit schuldig want hij is het slachtoffer van de maatschappij

* bepleiten van zelfcensuur en veroordelen van kritiek zoals de cartoons van het Vlaams Blok en de deense cartoons.

* Scheiding tussen Kerk en Staat negeren tvv de hoofddoeken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
* Verplichte halal-kost voor ale kinderen in de Antwerpse stadsscholen (R. Voorhamme SPA)

* Inquisitiecentrum voor 100 % bemand door PS en SPA-ers om de mond te snoeren van burgers die het vertikken om oogkleppen te dragen

* Censuur en bijzonder gewelddadig politievertoon (PS) bij anti-islmiseringsbetoging

* Censuur door rode regimezender

* Speciale afvalcontainers ter beschikking gesteld door PS/SPA-gemeenten te dienste van wetsovertredende allahtonen

* Extra middelen voor allahtone kinderen die thuis Berbers, Arabisch, Turks aanleren als moedertaal, inkrimping van de middelen voor diegenen die meteen Nederlands aanleren (foute mentaliteit wordt gesubsidieerd, een correcte afgestraft). Of course weeral een idee van een linkse excellentie (FVDB)

* Solidair zijn de linkse solidairen alleen met zwarten als die onder witten te lijden hebben. De inmiddels tienduizenden zwarten die door Arabieren, vaak in naam van allah, in Darfur over de kling zijn gejaagd, zijn geen solidariteit van betekenis waard. De honderdduizenden ontheemden daar, evenmin.

* De ideologie van Hezbollah, Ahmadinejad, Osama Bin Laden of Al-Zarqawi, past kennelijk bij de linkse internationale solidariteit. De aanslagen, de executies of massaslachtingen van de twee laatsten, zijn geen aanleiding om spandoeken tevoorschijn te halen en de straat op te gaan. De linksen zijn solidair met de islam. Geen enkel onrecht uit naam van allah, geen enkele achterlijkheid in stand gehouden door allah, geen enkele strijd voor allah, doet de superieure linkse menslievenden tot demonstratie aanzetten.
gezien links nergens in Europa aan de macht is, komt dit volledig op rekening van rechts.
Oud 6 januari 2008, 12:07   #284
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
gezien links nergens in Europa aan de macht is, komt dit volledig op rekening van rechts.
Slag van uw molen gehad?

Dit is allemaal dankzij uw progressief links.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 12:21   #285
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slag van uw molen gehad?

concreet, meneer Molen, waar en welk links? Partijen, aub? Ministers?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 12:21   #286
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En blijkbaar gelden de neurologische afwijkingen bij rechtsen niet enkel voor woorden en letters, maar ook voor fotos en afbeeldingen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 12:25   #287
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht

aldus sprak degene die al een dozijn postings met linkse kritiek op de islam straal negeert...

Citaat:
doe geen moeite, die rechtse zakken ....
Aldus spreekt degene die al een + 2000 postings straal zit te negeren. Laat staan dat hij er een jota van begrijpt. En neen Links heeft geen kritiek op islam. Links splitst islam in stukjes en spreekt van 'radicale' islam en 'gematigde' islam. Links heeft helemaal niks tegen hoofddoekjes (zie maar de heisa die hun islamitische partijgenoten ervan maken in Gent(scheiding van religie en staat ??? laat mij niet lachen ! Links heeft helemaal niks tegen aparte zwemuurtjes voor moslimas. enz. enz. Links is zeer verdraagzaam en heeft veeeeeeeeeeeeeel respect. Zo veeeeeeeeeel respect dat men kritiek op islam in de racistische onverdraagzame islamofobe enz hoek drijft aangevoerd door hun islamitische partijgenoten die de oorzaak van de problemen uiteraard overal zoeken behalve bij de islam zelf. En links is daarmee weg.

Het linkse Justitiebeleid, migratiebeleid, integratiebeleid enz. enzoverder Is daar allemaal op afgesteld en moet zeer dringend veranderen.

Zo niet gaat dit land naar de islamverdommenis.

Dit nieuws hoeft ons ook niet te verbazen...

Meeste bekeerlingen tot islam zijn links
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...ic.php?t=10958

Dit is het antwoord van een 'verrijker'.

"Ik ben voor de nederlandse regering en de wet zolang het niet tegenstrijdig wordt met de koran"

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 12:31.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 12:51   #288
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb in feite nog een ander fenomeen ontdekt.

Vroeger dacht ik dat ik "links" was: ik stemde dus voor linkse partijen (toenmalig Agalev, zelfs Bertje al eens, zelfs Stevaert al eens, kortom, telkens ik me meende te kunnen vinden in hun partijprogramma - althans deels).

Toen begon ik me te verdiepen in islam en ontdekte dat dit de grootste bedreiging voor de West Europese cultuur vormde sinds Dolfke met zijn SS'ers.
Ik meende nog steeds dat ik links was.

Maar volgens de anderen die ik op de hoogte bracht van wat ik had geleerd over islam bleek ik nu met die kennis ineens rechts en liefst extreem-rechts te zijn!

Het kan verkeren zei Bredero!

Ik heb me dan maar neergelegd bij de visie van al die linksen die vonden dat ik rechts was, en heb dus rechts gestemd (op basis van hùn standpunten over het islamitische gevaar, want die vond ik in geen enkele linkse partij terug).

Met zulke PR hebben de rechtse partijen zelf geen Slangen meer nodig !

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 13:08   #289
driewerf

Standaard

Citaat:
Slag van uw molen gehad?

MIJN progressief links dan nog.
Oud 6 januari 2008, 13:12   #290
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat nu zo moeilijk?

Laatst gewijzigd door Chipie : 6 januari 2008 om 13:12.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 13:23   #291
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jaja, jij bent een sp.a'er, geef maar toe!
Oud 6 januari 2008, 13:24   #292
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Aldus spreekt degene die al een + 2000 postings straal zit te negeren. Laat staan dat hij er een jota van begrijpt. En neen Links heeft geen kritiek op islam. Links splitst islam in stukjes en spreekt van 'radicale' islam en 'gematigde' islam. Links heeft helemaal niks tegen hoofddoekjes (zie maar de heisa die hun islamitische partijgenoten ervan maken in Gent(scheiding van religie en staat ??? laat mij niet lachen ! Links heeft helemaal niks tegen aparte zwemuurtjes voor moslimas. enz. enz. Links is zeer verdraagzaam en heeft veeeeeeeeeeeeeel respect. Zo veeeeeeeeeel respect dat men kritiek op islam in de racistische onverdraagzame islamofobe enz hoek drijft aangevoerd door hun islamitische partijgenoten die de oorzaak van de problemen uiteraard overal zoeken behalve bij de islam zelf. En links is daarmee weg.

Het linkse Justitiebeleid, migratiebeleid, integratiebeleid enz. enzoverder Is daar allemaal op afgesteld en moet zeer dringend veranderen.

Zo niet gaat dit land naar de islamverdommenis.

Dit nieuws hoeft ons ook niet te verbazen...

Meeste bekeerlingen tot islam zijn links
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...ic.php?t=10958

Dit is het antwoord van een 'verrijker'.

"Ik ben voor de nederlandse regering en de wet zolang het niet tegenstrijdig wordt met de koran"
veel blabla, maar nog steeds geen reactie op wat driewerf en ik al twee dozijn posts lang hebben geschreven.
Je blijft maar afkomen met gezever over de sp.a, een partij die even links is als Bush pacifist.
Oud 6 januari 2008, 13:29   #293
smiley

Standaard

Citaat:
veel blabla, maar nog steeds geen reactie op wat driewerf en ik al twee dozijn posts lang hebben geschreven.
Je blijft maar afkomen met gezever over de sp.a, een partij die even links is als Bush pacifist.
Ik heb reeds op driewerf zijn posts en op de jouwe gereageerd. Het is duidelijk dat je er geen jota van snapt en nooit zal snappen.

Citaat:
doe geen moeite, die rechtse zakken zijn compleet verstard en hun hersenen zijn zo geprogrammeerd dat ze lettertjes en woorden automatisch omvormen tot zaken die beantwoorden aan hun wereldbeeld
Indien je het woordje 'rechtse' in uw hierboven gequote posting zou veranderen in 'linkse' dan klopt het plaatje helemaal !

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 13:29.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 13:30   #294
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Vroeger dacht ik dat ik "links" was: ik stemde dus voor linkse partijen (toenmalig Agalev, zelfs Bertje al eens, zelfs Stevaert al eens, kortom, telkens ik me meende te kunnen vinden in hun partijprogramma - althans deels).

Toen begon ik me te verdiepen in islam en ontdekte dat dit de grootste bedreiging voor de West Europese cultuur vormde sinds Dolfke met zijn SS'ers.
Ik meende nog steeds dat ik links was.

Maar volgens de anderen die ik op de hoogte bracht van wat ik had geleerd over islam bleek ik nu met die kennis ineens rechts en liefst extreem-rechts te zijn!

Het kan verkeren zei Bredero!

Ik heb me dan maar neergelegd bij de visie van al die linksen die vonden dat ik rechts was, en heb dus rechts gestemd (op basis van hùn standpunten over het islamitische gevaar, want die vond ik in geen enkele linkse partij terug).

Met zulke PR hebben de rechtse partijen zelf geen Slangen meer nodig !
2
Oud 6 januari 2008, 14:05   #295
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

* flauwgevallen *
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 15:04   #296
Basebalopapolitieker
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een ander voorbeeld: ook nu nog worden katholieken in het confucianistische China veroordeeld.
Je geloofwaardigheid heeft zonet een gewelddadige ongeluk gehad en is hierbij gestorven.

RIP
Basebalopapolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 15:17   #297
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basebalopapolitieker Bekijk bericht
Je geloofwaardigheid heeft zonet een gewelddadige ongeluk gehad en is hierbij gestorven.

RIP
Hij heeft -helaas- weldegelijk gelijk (behalve van dat confucianistisch, hij schreef beter 'communistisch'), maar in China heb je nog steeds een ondergrondse Rooms-Katholieke Kerk die niet getolereerd wordt door China. Wel bestaat er een Patriotisch-Katholieke Kerk: de bisschoppen worden niet benoemd door Rome, maar door Peking.
Helaas worden alle priesters die trouw blijven zweren aan Rome hard aangepakt. (cfr. artikel hieronder)

Vorig jaar schreef de paus nog een brief naar de autoriteiten van China, met de oproep voor grotere godsdienstvrijheid.

Citaat:
China verhoogt druk op priesters na pauselijke brief

Hilversum (Van onze redactie) 3 augustus 2007 - Chinese autoriteiten treden de laatste maanden harder op tegen priesters van de ondergrondse rooms-katholieke kerk. De toename van arrestaties en controles zou een reactie zijn op de brief van paus Benedictus XVI aan de Chinese gelovigen, waarin hij de Chinese regering oproept tot godsdienstvrijheid. Dat meldt het kerkelijke persbureau AsiaNews op gezag van bronnen in meerdere Chinese regio’s.

Verslechterd
Minstens 11 priesters die niet zijn aangesloten bij de officiële Katholieke Patriottische Associatie worden gevangen gehouden. Hun omstandigheden zouden sinds eind mei verslechterd zijn als gevolg van de brief van de paus. Die werd weliswaar pas op 30 juni gepubliceerd, maar is gedateerd op 27 mei.

'Antwoord op brief'
Vorige week werden vier rooms-katholieke priesters gearresteerd. Lokale bronnen van AsiaNews bevestigen dat de aanhoudingen een “antwoord van de regering zijn op de brief van de paus”. Persbureau AsiaNews, gelieerd aan het Pauselijk Instituut voor Buitenlandse Missies, beschikt over een breed netwerk van correspondenten en missionarissen ter plaatse.

Arrestaties
Drie priesters, van 34, 35 en 41 jaar, afkomstig uit de noordelijke provincie Hebei, werden op 24 juli in de provincie Binnen-Mongolië gearresteerd. Zij worden op een onbekende plaats vastgehouden. Dezelfde dag werd ook de 50-jarige priester Cui Hai, opgepakt.

Activiteiten geblokkeerd
In de provincies Hebei, Zhejiang en Binnen-Mongolië zijn alle activiteiten van de ondergrondse kerk geblokkeerd. Catechesebijeenkomsten die priesters gewoonlijk in de zomer organiseren, kunnen niet doorgaan door de controles van de politie en de arrestaties van enkele priesters.

Brief paus
In zijn op 30 juni gepubliceerde brief aan alle katholieken in China spreekt paus Benedictus XVI de hoop uit dat hij met de communistische regering in Peking een akkoord kan sluiten. Maar hij keert zich ook openlijk tegen een katholieke kerk die onderworpen is aan de Chinese regering en onafhankelijk van het Vaticaan opereert.

Bisschopsbenoemingen
Het Vaticaan en China onderhouden sinds 1951, twee jaar na de communistische machtsovername in Peking, geen diplomatieke betrekkingen met elkaar. In China bestaan twee katholieke kerken. De officiële patriottische kerk erkent de paus als geestelijk leider, maar staat hem niet toe zich met de interne zaken van de kerk, zoals de benoeming van bisschoppen, te bemoeien. Daarnaast is er een ondergrondse kerk die trouw is aan Rome. Beide kerken tellen naar schatting samen ongeveer acht tot twaalf miljoen leden

Verdeeldheid
Benedictus eist in zijn brief dat de regering in Peking hem de vrijheid geeft bisschoppen te benoemen. De patriottische kerk is volgens hem in strijd met de leer van de kerk. De beperkingen die de regering in Peking de gelovigen oplegt,”verstikken" de kerk en zaaien verdeeldheid onder de katholieken in China, schrijft de paus.

Isolement
Zes priesters die in werkkampen in de provincie Hebei gevangen worden gehouden, verkeren op last van de politie sinds mei in isolement. Tot die tijd konden zij familiebezoek ontvangen. Familieleden mochten hen ook voedsel en schoon wasgoed brengen.

Straf
Ook in de provincie Zhejiang wordt sinds kort harder opgetreden tegen priesters van de ondergrondse kerk. Priester Jian Sunian was om gezondheidsredenen vervroegde invrijheidsstelling in het vooruitzicht gesteld. Hij moet echter alsnog zijn gehele straf uitzitten, tot augustus 2007. Jian werd vorig jaar augustus gearresteerd omdat hij zijn paspoort vervalst had om een bedevaart naar Rome te kunnen maken.
http://www.katholieknederland.nl/act...FJaar2007.html

Trouwens, godsdienstvrijheid is niet alleen afwezig voor de RKK, maar ook voor Falun Gong en andere bewegingen. Zij worden zelfs naar 'heropvoedkampen' gezonden. Brrr...

Laatst gewijzigd door Judokus : 6 januari 2008 om 15:18.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 15:51   #298
Basebalopapolitieker
Banneling

Standaard

Ik weet dat katholieken vervolgd worden. Net zoals confucianisten werden vervolgd tijdens de Culturele Revolutie. De stelling van de linkse man was dat confucianistische Chinezen, dwz. religieus ingestelde mensen, andere godsdienstigen vervolgen.
Heel zijn stelling en geloofwaardigheid stort de vulcaankrater in, aangezien China officieel atheistisch is, en er geen sprake is van vervolg van katholieken door confucianisten.

Misschien heb ik ongelijk en gebeurt dit wel in de ROC (Taiwan) of Hong Kong. Indien iemand daarover gegevens heeft, zal ik heel blij zijn.

Laatst gewijzigd door Basebalopapolitieker : 6 januari 2008 om 16:03.
Basebalopapolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 18:34   #299
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Driewerf
Stug volhouden ook als de feiten hen volop in het gezicht kletsen:
We zijn niet het minst onder de indruk.
Dus één betoging georganiseerd door Iraanse migranten in Europa zou moeten bewijzen dat links kritiek durft te geven op de extremistische islam?

Had je nu prentjes getoond van Europese linkse kopstukken die met hun achterban in Iran aan het betogen zijn, ja, dan had je al wat meer krediet gekregen, alhoewel één zwaluw de lente niet maakt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 18:42   #300
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja Ja, Filip De Winter is nu al tegelijk burgemester van Antwerpen en Brussel.

Wat een idiotïeën die linkse poco's allemaal niet verkopen om toch maar niet te moeten toegeven dat ze al een halve eeuw lang hun broek blijven afsteken voor de islam.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be