![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Wat moet NVA doen bij splitsing van het Kartel ? | |||
Samengaan met Lijst Dedecker |
![]() ![]() ![]() |
17 | 19,10% |
Samengaan voor een echt Vlaams kartel met Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
32 | 35,96% |
Als onafhankelijke partij opkomen |
![]() ![]() ![]() |
38 | 42,70% |
Samengaan met nog een andere partij |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,25% |
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb wel begrip voor de positie van Kortaf die vindt dat de vlamingen België op hun condities moeten overnemen. Dat is ' Onafhankelijkheid Plus'. Wat 177 jaar kon op de franstalige wijze kan ook nog 177 jaar op onze wijze. Overtuig de franstalige sukkelaar. Er zijn er velen en ze wachten op goed nieuws.
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof de franstaligen één dag zouden verdragen dat de Vlamingen hen als tweederangsburgers zouden behandelen.
![]() |
#283 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het zou nochtans een goede shock-therapie zijn. En een ervaring rijker.
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kennen het resultaat. Voor wanneer de echte shock, denk je?
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet �*lle Vlamingen worden door wraakgevoelens gedreven, dacht ik. Dat een aantal 'Belges' het verlies van hun bevoorrechte positie moeilijk zullen kunnen slikken, lijkt me evident. Maar zolang de 'man in de straat' niet nodeloos vernederd wordt, zal hij 'gelijkwaardigheid' van Vlamingen, Walen, Brusselaars, ... best wel aanvaarden, hoor. Onderschat uw medemens toch niet zo, beste Knuppel.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik wél van uit ga is dat de franstaligen zich geen dag zullen laten behandelen zoals zij de Vlamingen tot op de dag van vandaag behandelen.
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#288 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat franstaligen denken (?) dat l' état flamande hen als tweederangsburgers zal behandelen dat het objectief, de overname van de belgische boetiek, verkeerd is. Of dit een haalbare kaart is, is een andere discussie. Misschien geeft het meer blijk van realisme dan de splitsing. We kunnen eindigen in een Vlaanderen met 150.000 franstaligen zonder Brussel, of in een Vlaanderen met 1.000.000 franstaligen met Brussel of in een vlaamse gecontroleerd België met 4.000.000 franstaligen. In elk geval met een franstalige minderheid. Als het dan toch moet, neem dan de gehele taart. Daarom heb ik vroeger reeds in een post voorgesteld om één en enige federale kieskring voor geheel België in te richten waar 1 man/vrouw 1 stem heeft + het BROV. De meerderheid, wij, zullen regeren en rekening houden met de minderheid. Misschien een links/rechts combinatie over de taalgrens heen maar zeker niet tégen ons. Dit voorstel is democratisch en waarschijnlijk niet gewild door het belgisch establishment en de monarchie. Maar ja.... België is geen democratie.
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denken we hierbij maar even aan BHV en de alarmbel toestand. De Vlamingen daar tegen zijn domme kiekens, daarom dat ze ook, en terecht door de Walen “CON” genoemd worden. Meer dan 2000 jaar geleden kende de Romeinen al de “ Verdeel en heers” tactiek. Vandaag kennen de Vlamingen dat nog steeds niet. Zolang we niet gaan leren onze principes, van de op dit ogenblik niet aan bod zijnde aangelegenheden, ondergeschikt te stellen aan de toestand die wel aan bod is, zal deze schrijnende situatie nooit veranderen. Ik wordt door sommige hier verweten van de zaken soms subliem te verwoorden. Dat is soms echt nodig om duidelijk te maken waar de fout schuilt, dus ga ik het hier nog eens doen. Hoeveel tegenkantingen je ook mag hebben tegen auto, ( vervuiling en zo verder ), als je hem echt nodig hebt om te geraken waar je moet zijn, dan moet je er gebruik van maken. Ik ben het ook niet over gans de lijn eens met de programma punten van het VB maar dat zal me worst wezen. Eerst bereiken wat we willen bereiken en daarna is er nog tijd genoeg om ons over die andere punten druk te maken. |
|
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat alleszins een zéér democratisch voorstel.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En, kan je ze daar ongelijk in geven?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 11 januari 2008 om 22:25. |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#293 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een belgicist is een aanhanger van la Belgique latine, de creatie van 1830. Een volgeling van de Saksen Coburgs, La Belgique de papa. De kultuurarme slecht Nederlands sprekende vlaming met een horizon niet verder dan zijn parochie of de VTM in bewondering voor de 'grote mensen' buiten zijn bereik en ambitie. Neen, ik ben eerder een Geus die zich niet wil laten ringeloren door bekrompen nationalisme of patriotisme. De Leo Belgicus is niet belgisch maar nederlands. De vlaamse staat in mijn handtekening is niet de optelsom van Brabant - Vlaanderen en Limburg. Niets is wat het lijkt, niets lijkt wat het is. Het is niet omdat de democratie mij dient dat ik een democraat zou zijn.
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#296 |
Partijlid
|
![]() De Vlamingen zijn een volk dat niet weet hoe met zijn capaciteiten om te gaan. Ze werken harder dan de gemiddelde Waal, ze verdienen beter dan de gemiddelde Waal en ze hebben ook meer mogelijkheden dan de gemiddelde Waal. De Vlamingen hebben echter nooit de intentie gehad iets met die luxe-positie te willen doen. Buitenlandse bezetters hebben dat strategisch altijd zeer goed bekeken: het principe van 'een slapende reus niet wakker maken'. De Hollanders, de Oostenrijkers, de Spanjaarden, de Fransen en de Duitsers wisten maar al te goed wat de Vlaamse mogelijkheden waren edoch hebben ze steeds die rijkdom kunnen 'confisceren' en voor eigen doeleinden gebruiken.
Waar het de Vlamingen aan ontbreekt (alhoewel dat langzaam maar zeker aan het keren is) is ZELFBEWUSTZIJN. Vlaanderen moet zichzelf voor de spiegel durven zetten en inzien dat het enorme mogelijkheden heeft. Zonder inmenging van Walen, Fransen, Nederlanders,... Op dat vlak kan ik de spreuk 'VOLK, WORDT STAAT!' best wel hebben. Nu nog een krachtig iemand (of meerdere personen) die dat in de hoofden van de mensen kan prenten.
Se dice il peccato ma non il peccatore Laatst gewijzigd door Alexander de Grote : 12 januari 2008 om 02:03. |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#298 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() groep1: met Bart De Wever
groep2: met Mark Demesmaeker groep3: met Geert Bourgeois |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een partij die het eerste punt in zijn verkiezingspropramma veranderd heeft van een onafhankelijk Vlaanderen in meer Vlaanderen, beter Vlaanderen heeft niet de sterke mannen die het volk in hun hoofd moet prenten dat het Vlaamse staat moet worden.
#300 |
Vreemdeling
|
![]() Als het kartel breekt, is dat dan slecht nieuws vor NVA? Dat moet de hamvraag zijn. Wie wint er bij en wie verliest erbij? De winnaars (zeker op korte termijn) zijn de supporters van het establishment die niets liever willen dan alles laten zoals het is. De verliezers vind je in het kamp van CD&V. Zij zullen stemmen verliezen, en daarmee ook aan waarde verliezen bij regeringsonderhandelingen.
Op lange termijn wint NVA indien ze er in slagen om uit te groeien tot een volwaardige partij die de rechtse Vlaming een echt alternatief biedt. Dan moeten ze wel eerst Bourgeois en de zijnen overboord kappen. De Wever kan stemmen afsnoepen van VLD, van CD&V, van VB én van LDD. En zal op de langere termijn (tegen de volgende verkiezingen?) winnen. Daarom, en alleen daarom, zal de CD&V het niet toelaten dat het kartel splitst. Uw vraag, beste Max, is dus enkel een hypothetische denkpiste. |
![]() |