Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Luc Broes
1 15 22,39%
2 1 1,49%
3 0 0%
4 1 1,49%
5 2 2,99%
6 2 2,99%
7 3 4,48%
7.5 4 5,97%
8 1 1,49%
8.5 3 4,48%
9 10 14,93%
9.5 5 7,46%
10 20 29,85%
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2008, 22:30   #281
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Weet je wat ook opvalt: 99,9% van die gangsters zijn mannen! Zeer jammer voor vele behoorlijke mannen, maar als vrouw pleit ik voor een daadkrachtig uitwijzingsbeleid van alle mannen *ironie*
Arme drosophila had zeker slechte ervaringen met alle mannen!

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 februari 2008 om 22:31.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 22:42   #282
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Arme drosophila had zeker slechte ervaringen met alle mannen!
Natuurlijk niet. Daarom staat er ook: *ironie*
En dat staat er nooit bij wanneer u zomaar 'donderdduizenden vreemdelingen' over dezelfde kam scheert als drie gangsters.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 22:43   #283
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Luc Broes
1 Yann 1 5,88%
Kijk eens aan wie hier opduikt (in de stemming bij deze enquête)...

Laatst gewijzigd door Kortaf : 5 februari 2008 om 22:44.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 09:28   #284
luc broes

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Daarom staat er ook: *ironie*
En dat staat er nooit bij wanneer u zomaar 'donderdduizenden vreemdelingen' over dezelfde kam scheert als drie gangsters.
Dat staat er niet bij, omdat ik dat nog nooit en nergens beweerde.
Ook niet als het dondert en bliksemt!
Oud 8 februari 2008, 14:21   #285
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat staat er niet bij, omdat ik dat nog nooit en nergens beweerde.
Ook niet als het dondert en bliksemt!
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=278
kort van geheugen, mijnheer broes?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2008, 16:27   #286
luc broes

Standaard

Citaat:
Als je leest wat er staat zeg ik dat er honderdduizenden vreemdelingen in ons land binnen kwamen zonder veel controle.
Niemand kan dat betwijfelen.
Er zijn onder die honderdduizenden een aantal die men beter niet had binnen gelaten.
Mijn geheugen is nog vrij goed, maar kun jij wel goed lezen?
Oud 18 februari 2008, 14:32   #287
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Als je leest wat er staat zeg ik dat er honderdduizenden vreemdelingen in ons land binnen kwamen zonder veel controle.
Er zijn onder die honderdduizenden een aantal die men beter niet had binnen gelaten.
Mijn geheugen is nog vrij goed, maar kun jij wel goed lezen?
dat is duidelijke taal, alleen de cijfers... daar komt het niet aan op een paar duizenden, legaal of illegaal
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 14:10   #288
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

10 op 10 voor vorm
0 op 10 voor inhoud.
Dus 5.

Ik vind het moedig van een blokker om eerlijk te debateren, met naam en toenaam.
De onlogica van diversiteit te apprecieëren, en toch, al was het maar omdat er onder alle koren kaf is, een vreemdelingenhaters partij te steunen stoort me.
Het VB is niet tegen "slechte vreemdelingen" (dat zijn we allemaal) maar tegen DE vreemdelingen, en zal het nooit nalaten om hen als "globaal slecht" af te schilderen.
Ondertussen gaan ze dan een crimineel als Debie als voorbeeld nemen.

Hoe jij bij zo'n bende kan thuis zijn is mij een raadsel.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 14:13   #289
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Akkoord met Eric
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2008, 15:05   #290
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
10 op 10 voor vorm
0 op 10 voor inhoud.
Dus 5.

Ik vind het moedig van een blokker om eerlijk te debateren, met naam en toenaam.
De onlogica van diversiteit te apprecieëren, en toch, al was het maar omdat er onder alle koren kaf is, een vreemdelingenhaters partij te steunen stoort me.
Het VB is niet tegen "slechte vreemdelingen" (dat zijn we allemaal) maar tegen DE vreemdelingen, en zal het nooit nalaten om hen als "globaal slecht" af te schilderen.
Ondertussen gaan ze dan een crimineel als Debie als voorbeeld nemen.

Hoe jij bij zo'n bende kan thuis zijn is mij een raadsel.
Niemand kan ontkennen dat de massale immigratie die we meemaken ernstige problemen veroorzaakt, in wijken, scholen, gevangenissen, openbaar vervoer, werkloosheid, taalkennis enz.
Het is dus de logika zelf om de immigratie te beperken. En dat heeft niets te maken met vreemdelingenhaat.
Ik weet niet wat het nieuwe modewoord 'diversiteit' allemaal inhoudt. Ik hou van de diversiteit van Europa met al zijn talen en rijke cultuur.
Maar als ik naar Portugal ga wil ik graag nog Portugal herkennen.
Brussel was een Vlaamse stad, nu is het bijna geen Europese stad meer, met een werkloosheid van bijna 20% en een allochtone werkloosheid die nog veel hoger ligt. Vlamingen zijn er bijna volledig verdwenen.
Ik juich dat niet toe. Ben ik nu een 'vreemdelingenhater'?

Ik zag gister W.Claes op TV als voorbeeld en wijze raadgever. Niemand was verontwaardigd.
W.Claes werd nochtans veroordeeld door een gerecht dat hem eerder goed gezind was. Hij is dus ook een crimineel. En hij is geen kleine garnaal.

De Bie werd veroordeeld door een gerecht dat hem vijandig gezind is. Mogelijk was hij te brutaal tegen gespuis dat vlugger vrijkomt dan hij het kan aanhouden. Het mag niet, maar soms kan ik daar wel begrip voor opbrengen.
In ieder geval meer begrip dan voor W.Claes.
Denken ericf en filosoof daar anders over?

Ik vind het totaal verkeerd te denken dat de tegenstander de verpersoonlijking is van het uitschot in deze wereld.
Dat is wat ericf denkt over die vervloekte blokkers.

Maar zo denk ik niet over mijn tegenstanders en zeker ook niet over vreemdelingen waarmee ik het grootste deel van mijn beroepsleven heb samengewerkt tot hun en mijn grote voldoening.

Laatst gewijzigd door luc broes : 19 februari 2008 om 15:11.
Oud 19 februari 2008, 16:41   #291
ericferemans

Standaard

Citaat:
Niemand kan ontkennen dat de massale immigratie die we meemaken ernstige problemen veroorzaakt, in wijken, scholen, gevangenissen, openbaar vervoer, werkloosheid, taalkennis enz.
Het is dus de logika zelf om de immigratie te beperken. En dat heeft niets te maken met vreemdelingenhaat.
Wij zijn niet aan migratie begonnen uit menslievendheid: deze was (en is) levensnoodzakelijk voor het behouden van onze levensstandaard.
De migratie dient men dus in de eerste plaats te zien als een LETTERLIJKE verrijking!
Dat er problemen zijn met migratie ligt aan de slechte opvang, de verwaarlozing van onze migranten, aan het racisme en aan het feit dat ze zijn behandeld als minderwaardige, goedkope werkkrachten.

De logica is dus niet: we gaan ons economisch niet ontwikkelen, we gaan achter blijven op de andere landen door geen migratie meer toe te laten. Dat zou wel eens economische zelfmoord kunnen zijn;

Het antwoord is dus: zorg dat het beter gaat, doe er wat aan, zit er niet voortdurend over te zagen als zou het iets zijn dat je nog kan terugdraaien, stoppen. Het maakt deel uit van deze "global village", van onze tijd, van onze wereld en dus ook van Vlaanderen.

Het zal er dus op aankomen om de positieve aspecten er van te waarderen, en vooral niet te doen of het hopeloos is: de VS, Canada, het grootste deel van Zuid-Amerika en ja, VLaanderen bestaat hoofdzakelijk uit migranten, die ooit deze landen hebben bevolkt...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 februari 2008 om 16:41.
Oud 19 februari 2008, 17:05   #292
luc broes

Standaard

Citaat:
1) Dat er problemen zijn met migratie ligt aan de slechte opvang, de verwaarlozing van onze migranten, aan het racisme en aan het feit dat ze zijn behandeld als minderwaardige, goedkope werkkrachten.
2) Het zal er dus op aankomen om de positieve aspecten er van te waarderen, en vooral niet te doen of het hopeloos is: de VS, Canada, het grootste deel van Zuid-Amerika en ja, VLaanderen bestaat hoofdzakelijk uit migranten, die ooit deze landen hebben bevolkt...
1) Vlamingen zijn geen heiligen, maar immigranten blijkbaar wel.
Alle problemen ivm immigratie zijn enkel en uitsluitend te wijten aan ons! Aldus beweren de progressieven, maar zij dwalen.
Juister is te zeggen dat beiden fouten maken.
2) Ons te dicht bevolkte land vergelijken met het dun bevolkte enorme immigratieland Canada, is te dom om op te antwoorden.
Komt daarbij nog het feit dat Canada zeer strenge eisen stelt aan kandidaat-immigranten. Bij ons is dit onbestaande, zelfs taalkennis is niet vereist. Of hoe men problemen organiseert.

Laatst gewijzigd door luc broes : 19 februari 2008 om 17:23.
Oud 19 februari 2008, 17:57   #293
ericferemans

Standaard

Citaat:
1) Vlamingen zijn geen heiligen, maar immigranten blijkbaar wel.
Alle problemen ivm immigratie zijn enkel en uitsluitend te wijten aan ons! Aldus beweren de progressieven, maar zij dwalen.
Juister is te zeggen dat beiden fouten maken.
2) Ons te dicht bevolkte land vergelijken met het dun bevolkte enorme immigratieland Canada, is te dom om op te antwoorden.
Komt daarbij nog het feit dat Canada zeer strenge eisen stelt aan kandidaat-immigranten. Bij ons is dit onbestaande, zelfs taalkennis is niet vereist. Of hoe men problemen organiseert.
tutut: het is niet van belang wie er in fout is: wij zijn begonnen met fouten te maken, en daar zit hem de OORZAAK. Nu is er alleen maar klagen van de VB kant, en stokken in de wielen steken.

Er dient, vermits je zegt dat beide kanten fouten maakten, dan ook gezien worden hoe die worden GOEDGEMAAKT!

Ons land is wel dichtbevolkt maar het is aan het uitsterven van ouderdom, Luk. Laat ons vooral dat niet vergeten!
Wij hebben een TEKORT aan migranten, hé! Geen TEVEEL!
Onze arbeidsmarkt is VRAGENDE PARTIJ!

Om het met de beroemde woorden van de geliefde Janmaat te zeggen:
"Leeg is leeg!"

Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 februari 2008 om 17:58.
Oud 19 februari 2008, 18:17   #294
luc broes

Standaard

Citaat:
tutut: 1) Er dient, vermits je zegt dat beide kanten fouten maakten, dan ook gezien worden hoe die worden GOEDGEMAAKT!
2) Wij hebben een TEKORT aan migranten, hé! Geen TEVEEL!
Onze arbeidsmarkt is VRAGENDE PARTIJ!
1) Juist, die fouten moeten goedgemaakt worden. Het VB is niet verantwoordelijk voor de immigratiepolitiek, de andere partijen wel. Zij hebben dus fouten gemaakt. Laat ons eens beginnen met te eisen (! verschrikkelijk hé) dat wie Belg wil worden de taal moet leren.
En te eisen dat kinderen naar school moeten gaan en studeren.
Zopas deed de Leuvense univ. veel moeite om allochtonen aan te trekken. Er kwam niemand opdagen.
En eisen dat iedereen zich behoorlijk moet gedragen en betalen op de tram
2) Laten we er eerst eens voor zorgen dat de werkloosheid onder allochtonen op een aanvaardbaar peil komt. Onze arbeidsmarkt is vragende partij!
In Brussel is de werkloosheid onder allochtonen schrikbarend hoog (en niet de schuld van het VB dat daar amper bestaat)
Oud 19 februari 2008, 18:54   #295
ericferemans

Standaard

Citaat:
1) Juist, die fouten moeten goedgemaakt worden. Het VB is niet verantwoordelijk voor de immigratiepolitiek, de andere partijen wel. Zij hebben dus fouten gemaakt. Laat ons eens beginnen met te eisen (! verschrikkelijk hé) dat wie Belg wil worden de taal moet leren.
En te eisen dat kinderen naar school moeten gaan en studeren.
Zopas deed de Leuvense univ. veel moeite om allochtonen aan te trekken. Er kwam niemand opdagen.
En eisen dat iedereen zich behoorlijk moet gedragen en betalen op de tram
Het VB is een enorme hinderpaal in het migratiebeleid. Ze maakten daar op een grove manier, inclusief bokshandschoenen, hun core bussiness van.
Het scheppen van een vijandig klimaat mag gerust gezien worden als één van de grootste problemen rond migratie: welke migrant wil zich aanpassen aan een land waar de mensen geen fatsoen hebben? NOOIT hebben de Walen zich zo hautain gedragen tegenover de Vlamingen als de blokkers tegen vreemdelingen. Als nationalist zou je moeten inzien dat die mensen in feite de nieuwe Vlamingen zijn in meer dan één betekenis

Citaat:
2) Laten we er eerst eens voor zorgen dat de werkloosheid onder allochtonen op een aanvaardbaar peil komt. Onze arbeidsmarkt is vragende partij!
In Brussel is de werkloosheid onder allochtonen schrikbarend hoog (en niet de schuld van het VB dat daar amper bestaat)
Neen: onze arbeidsmarkt heeft een tekort aan geschoolde mensen: de knelpuntberoepen zijn meestal geschoolde beroepen. Laat overigens het racisme vallen en binnen tien jaar zijn er procentueel minder allochtone werknemers dan autochtone: zij zijn immers gemiddeld jonger.
Overigens: waarom heeft het VB in Brussel een franstalige vleugel? Om Brussel te vervlaamsen of om op allochtonen te jagen

Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 februari 2008 om 18:55.
Oud 19 februari 2008, 19:50   #296
luc broes

Standaard

Citaat:
1) Het VB is een enorme hinderpaal in het migratiebeleid. Ze maakten daar op een grove manier, inclusief bokshandschoenen, hun core bussiness van.
Het scheppen van een vijandig klimaat mag gerust gezien worden als één van de grootste problemen rond migratie: welke migrant wil zich aanpassen aan een land waar de mensen geen fatsoen hebben? NOOIT hebben de Walen zich zo hautain gedragen tegenover de Vlamingen als de blokkers tegen vreemdelingen. Als nationalist zou je moeten inzien dat die mensen in feite de nieuwe Vlamingen zijn in meer dan één betekenis
2) Neen: onze arbeidsmarkt heeft een tekort aan geschoolde mensen: de knelpuntberoepen zijn meestal geschoolde beroepen. Laat overigens het racisme vallen en binnen tien jaar zijn er procentueel minder allochtone werknemers dan autochtone: zij zijn immers gemiddeld jonger.
Overigens: waarom heeft het VB in Brussel een franstalige vleugel? Om Brussel te vervlaamsen of om op allochtonen te jagen
1) Larie en apekool. Het regime heeft alles in handen: politiek, media, gerecht, scholen enz. Alles.
En één partij die overal als crimineel wordt buitengehouden 'scheppen een vijandig klimaat'. Ericf, je weet toch goed genoeg dat dit onmogelijk is. 'Molenbeek' is toch niet veroorzaakt door het VB. Te gek voor woorden. Het VB bestaat er niet eens.
Waarom ben je zo fanatiek te beweren dat de fout steeds maar aan één kant ligt. Dat is toch nooit en nergens zo!
Mogelijk zal ik je weer verbazen maar ik ken meerdere voorbeeldige immigranten, en voor mij zijn die Eigen Volk. Straf hé!
2) juist. Onze arbeidsmarkt heeft een tekort aan geschoolde mensen, daarom moeten wij eisen dat mensen die belg willen worden de taal leren, en dat de kinderen naar school gaan en studeren.
Het VB garandeert tweetalig Brussel, vandaar een Fr vleugel in Brussel. Straf hé!
Oud 19 februari 2008, 20:32   #297
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
1) Larie en apekool. Het regime heeft alles in handen: politiek, media, gerecht, scholen enz. Alles.
En één partij die overal als crimineel wordt buitengehouden 'scheppen een vijandig klimaat'. Ericf, je weet toch goed genoeg dat dit onmogelijk is.
Het VB is een grote partij, soms zelf de grootste. DIe als BELANGRIJKSTE doel heeft het "pak makkak" thema. Ga je dat nu ontkennen? Ga je zeggen dat de vreemdelingen verantwoordelijk zijn voor het feit dat ze onheus worden behandeld, dat er racisme en haat wordt gekweekt? Dat ze op de duur beschoten worden door "Vlaamse jongens"?
Mocht het VB dit hebben opgegeven zaten ze al JAAAAREN in de regering.!

Citaat:
2) juist. Onze arbeidsmarkt heeft een tekort aan geschoolde mensen, daarom moeten wij eisen dat mensen die belg willen worden de taal leren, en dat de kinderen naar school gaan en studeren.
Die dan aan geen werk geraken door het racisme in de privé EN in de overheid!
Vergeet dus niet dat er heel wat blokkers in de administraties van de overheid zitten hé! En bij de politie!

Citaat:
Het VB garandeert tweetalig Brussel, vandaar een Fr vleugel in Brussel. Straf hé!
Het VB wil Brussel ANNEXEREN! Dat zegt men natuurlijk nooit aan de franstaligen, waar men publiciteit bij maakt: men verspreidt er ALLEEN maar racistische en xenofobe praat, natuurlijk!
Oud 19 februari 2008, 21:22   #298
luc broes

Standaard

Geachte ericf.
'Bij gebrek aan argumenten' zal ik het hier maar bij laten.
Jij weet wat het echte VB-programma is. Het VB is de grootste partij die alles in handen heeft, die alles bepaalt en verantwoordelijk is voor al wat verkeerd loopt.
Groetjes en slaap wel!
Oud 19 februari 2008, 22:25   #299
ericferemans

Standaard

Citaat:
Geachte ericf.
'Bij gebrek aan argumenten' zal ik het hier maar bij laten.
Jij weet wat het echte VB-programma is. Het VB is de grootste partij die alles in handen heeft, die alles bepaalt en verantwoordelijk is voor al wat verkeerd loopt.
Groetjes en slaap wel!
Het VB heeft maar één ding en daar is het groots in: Vreemdelingenhaat kweken. Al de rest uit hun programma kunnen ze immers niet uitvoeren: geen enkele partij gaat in zee met neo-racisten!
Oud 23 maart 2008, 23:25   #300
Luddo
Minister

Standaard

ALLES van wat wij de vreemdelingen verwijten is mogelijk geworden met medeweten van de partijen en de ministers in de opeenvolgende regeringen!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be