![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wens momenteel geen kinderen, dat is iets wat ik van zeer jonge (ik ben nog altijd jong, daar niet van) leeftijd zeg en dat meen ik nog steeds.
Goed is te spreken van "kindervrij" in plaats van "kinderloos". Kinderen vormen een toevoeging op het eigen leven, en geen onderdeel van het reeds bestaande. Het is geen schande om ze niet te hebben; het kan daarentegen wel een grote schande zijn om ze wel te hebben tegen alle malthusiaanse en dalrympleaanse bepalingen in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kan het misschien zijn dat een koppel zonder kinderen andere redenen dan "egoïsme" heeft om er niet aan te beginnen? Laatst gewijzigd door lombas : 21 januari 2008 om 12:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben ons daar niet in te moeien. Laatst gewijzigd door system : 21 januari 2008 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Is Bill Gates mislukt als zijn kinderen zouden zeggen 'mooi bedrijf, pap, maar geeft het maar aan iemand anders. Ik ga liever bloemen kweken of zo'. Kinderen zijn mensen die aan jou worden uitgeleend tot ze zelfstandig kunnen leven. Aan jou om ze te helpen ontdekken wat hun mogelijkheden zijn, ook al maken ze keuzes die je niet aanstaan. Citaat:
![]() |
![]() |
#287 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Niemand. Het hangt ervan of iemand lijdt onder jouw egoïsme of niet.
Iemand kan kluizenaar zijn om egoïstische redenen, maar daar zal je niemand over horen klagen. Zo kun je niet zomaar uitgaan van egoïsme als mensen geen kinderen willen, maar kan je des te sterker het egoïsme voelen van mensen die ze wel hebben gekregen, maar er verder niet naar omkijken. Of erger, na verloop van tijd laten vallen omdat ze niet genoeg op hen lijken. Citaat:
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bepaling dat je geen kinderen "moet"* nemen als je daar - volgens algehele normen - fysiek, mentaal of materieel niet sterk genoeg voor staat óf evenmin met het medeweten en medestaan van je naasten deze zaken kunt waarborgen. De bepaling dat je geen kinderen "moet"* nemen als je zelf - ook al voldoe ja aan algehele normen - meent dat je daar niet sterk genoeg voor staat.
* = passief |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
niks van , als je maar een netto pré hebt van 1000 € kan je nooit een eigendom kopen van 200 000€ zonder hulp van derden of ne serieuze spaarpot !
![]() |
![]() |
#290 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
jij snapt het echt niet hé , het uurloon is wel hetzelfde ! maar daarmee ga je niet winkelen en worden er geen rekeningen betaald !!!!!!! het enige dat telt is het NETTO loon ....... met brutto loon ben je in de winkel niks evengoed voor alle rekeningen en je lening !!!!!!!
![]() |
![]() |
#291 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De auteur met zijn uitspraak is ronduit nazistisch, rascist, en onmenselijk en een gevaar voor de maatschappij ! ![]() ![]() ![]() Zijn uitspraken kunnen evenzeer geclasseerd worden naast mein-kampf, das kapital en naast alle andere gevaarlijke literatuur die voor de mensheid en ondergang kunnen betekenen ! Weg ermee... ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
|
![]()
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Parlementslid
|
![]() Kinderen = duur
En te veel blijten en schijten.
![]() |
#296 |
Parlementslid
|
![]() kinderen zij inderdaad duur , maar daar is kindergeld voor é !!! ![]() da ander is misplaatst
![]() |
#297 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Al weet ik dat dat mij niet zal pakken. Ik verkies een strenge en conservatieve opvoeding voor mijn toekomstig kind.
![]() |
![]() |
#298 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
tja , maar weet dat kinderen ook een eigen karakter hebben
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Al degene die kinderen haten/niet leuk vinden, vergeten immers dat ze zélf kind zijn geweest, en al die dingen ook hebben gedaan. Wat een redenering is me dat. Als wij thuis nu bijvoorbeeld met vijf kinderen zijn, moet ik dan later er dan ook vijf maken? en waarom geen zes? das toch erg voor dat toekomstige zesde kindje dat dan niet geboren wordt? ( ![]() |
![]() |
![]() |