![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat wat moeilijk is voor wie niet zozeer bepaalt wordt door de richting, maar wel door de persoon die het doet. Ieder heeft namelijk zijn eigen vaardigheden en (daaraan gekoppelde) interesses (en daaruit voortvloeiende motivatie)...
Je kan eens een semester een groep wiskundigen of dergelijke rechten laten studeren, en omgekeerd, en dan eens zien wat dat geeft, als je echt de vergelijking wil maken. Ik denk dat dan blijkt dat de resultaten verschillen van student tot student, maar dat men globaal gezien het beste blijkt in de richting waarvoor men gekozen heeft. On-topic: Ik vind het hele onderwijssysteem mank. Dus praten over één discipline weinig relevant. Maar ik zou niet voor meer uren wiskunde pleiten in het ASO. Je zou er dan van moeten uitgaan dat wiskunde belangrijker is om de één of andere reden dan andere vakken, maar ik zie daar weinig redenen toe. Dientengevolge zal je dan ook het aantal uren dat de basisvakken gegeven worden moeten verhogen (bv. Nederlands), waardoor je in totaal meer lesuren krijgt. Of je moet ze inruilen voor andere vakken. Als je voor dat laatste kiest mag van mij L.O. wel geschrapt worden. En er zou nog een uurtje 'algemene vaardigheden en kennis in het echte leven' ofzoiets moeten toegevoegd worden aan het basispakket, waarin je oa sociale vaardigheden leert, omgaan met stress, verkeerseducatie, preventie van drugs, alcohol, psychologie, sociologie, je rechten en plichten, overheidswerking ed.
![]() |
![]() |
#282 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En stages eh. Laten we dus even concluderen dat je jezelf al een beetje hebt bewezen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit gehoort over EVC, dat is nogthans iets dat vanuit Nederland naar België is gekomen, samen met de open universiteit. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet terug te vinden op alle website's van alle hoge scholen en unif's, want zij zien dat dus niet direct zitten, wat wel begrijpelijk is. Maar de unif's maken wel meer problemen, zo doen zij ook moeilijk voor studenten die nog geen 17 jaar zijn maar wel hun ASO diploma op zak hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.tudelft.nl/live/pagina.js...0de6d9&lang=nl TUD >>> OU |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jaja ge hebt gelijk. Scuzi ![]() Alleen: is dat werk identiek aan hetgene men ook voert in het echte bedrijfsleven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Er zullen heus genoeg ingenieurs zijn die later niet in een labo gaan staan. Er zullen dokters zijn die in de farmaceutische sector gaan werken en er zullen economen les geven. Je hebt wél altijd iets bewezen. Een diploma is een diploma en daar zitten veel uren vervloekte studietijd in. Akkoord dat een jurist geen wetenschappelijk onderzoek kan leiden, maar een ingenieur kan toch ook geen ingewikkelde fiscale constructies opzetten of een moordenaar vrij pleiten? Een diploma Burgerlijk Ingenieur is zwaarder dan veel andere diploma's, daar ben ik het mee eens. Gewoon al het aantal lesuren. Maar wat als je nu gewoon niet in een labo wil werken later? Of wat als je er met de hakken over de sloot door geraakt als burgerlijk ingenieur en cum laude afstudeert als econoom? Volgens mij doe je gewoon best wat je graag doet of waar je goed in bent.
![]() |
![]() |
#291 |
Staatssecretaris
|
![]() Laten we ineens geschiedenis afschaffen ook, want dat gaat toch over dingen die voorbij zijn.
Latijn en (oud)-Grieks zijn dode talen en totaal overbodig. L.O. is ni nodig om als ne lamzak chips te vreten tijdens het TV kijken. Nederlands is overbodig want er staat een spellingchecker in Word. Laten we gewoon school ineens afschaffen. De beknopte en zo eenvoudige wiskunde uit de humaniora dient enkel en alleen om de basisbeginselen van het redeneervermogen wat aan te scherpen. Dat er mensen zijn die erin slagen daarop te falen doet eerder vermoeden dat er méér wiskunde nodig is. Laatst gewijzigd door jules : 27 januari 2008 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar denk maar niet dat er daar veel mensen aan deel nemen, of door komen. Nog beter zelfs, ik ken exact 0 (nul) mensen in mijn toemalige hele jaar die zo binnen zijn gekomen. 0 op 333. Indien een oudere persoon zonder diploma middelbaar onderwijs komt aankloppen, verwijzen ze hem vaker door naar een tweedekans onderwijs dan naar het colloquim doctum, wat toch een fors examen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik denk zelf ook wel dat de meeste eerst hun secudair diploma gaan halen. In België kan dat via de examen commissie, wat niet te onderschatten valt, maar wel makkelijker is dan het colloquim doctum. Omdat je dan opgegeven krijgt welke stof je moet kennen en met dat diploma mag je ook zonder ander examen in de meeste richtingen van de unif's. Ook al omdat je na dat examen wel een diploma krijgt van de richting waarin je examen hebt gedaan en met het toelatingsexamen niet. Ik weet niet hoe dat in Nederland zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak halen ze in het BSO en zelfs in het BUSO ook nog eens zwakke resultaten omdat ze 'niet gemotiveerd' zijn. En dan zeggen ze "zie je wel, hij/zij ging het nooit aangekund heben". Met ze wat meer wiskunde te geven gaat hun probleem overigens niet overgaan.
![]() |
![]() |
#295 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vind het onzin om te gaan vertellen dat het ene masterdiploma meer waard is dan het andere. Tenslotte zijn al die diploma's evenveel waard als de persoon die het opzak heeft waard is. Ken iemand met twee IR diploma's die gewoon op het containerpark staat, omdat hij zot gestudeerd is. Die IR graden zijn voor hem dus waardeloos geworden. En met deze zin ben ik het 100% eens; Volgens mij doe je gewoon best wat je graag doet of waar je goed in bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De scholen moeten nu rekening houden met deze leerlingen en zelf de nodige aangepaste bijscholingen geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1% zijn wel 10 leerlingen op een school van 1000 leerlingen en al snel 100 leerlingen op 10 grote scholen.
Hier in mijn omgeving zijn er zo'n 150 scholen met gemiddeld 1000 leerlingen binnen een straal van 30 km. Dat maakt dat er zo'n 1500 leerlingen zijn die aan NLD of dyscalculie lijden en binnen die cirkel al een grote groep vertegenwoordigen. In % klinkt het allemaal weinig, maar eens je de getallen reëel begint te bekijken, worden het snel veel, zelfs heel veel leerlingen. |
![]() |
![]() |