![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik loop niet te brullen man. Maar zit ik er zo ver naast als ik zeg dat al wie sex heeft met kinderen een pedofiel is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ow jah jij leest alleen wat je graag wilt lezen. en de belangrijkste vergeet je. tjah ben het wel van jou en circe gewend.
![]() |
![]() |
#283 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De link werkt niet en ja, ik heb het wel degelijk over die profeet die tegelijk ook een pedofiel was. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wanneer iemand denkt of beweert dat men in de 21ste, 22ste of 23ste eeuw, een betere methode kan vinden om de profeet Mohammed kritisch te benaderen dan de vijanden van Mohammed (Namelijk de Quraish), dan is deze persoon niet enkel onlogisch bezig maar ook zeer onrealistisch. Wat we vandaag zien, is dat deze mensen bepaalde tekstfragmenten knippen en vervolgens, plaatsen ze hierbij een eigen interpretatie. Ik ga hier een antwoord plaatsen in verband met huwelijk van Mohammed met Aisha. Antwoord : Vaak horen we de beschuldiging dat onze geliefde profeet Mohammed (vrede zij met hem) een pedofiel was vanwege zijn huwelijk met Aisha (moge Allah tevreden over haar zijn), Astagfir’allah. Het woord pedofilie houdt in dat een volwassene een overheersende neiging heeft tot seksuele omgang met kinderen. Hier maakt men dus al de eerste fout, Aisha (moge Allah tevreden over haar zijn) was op haar 9e geen kind meer maar een puber omdat uit verschillende Hadiths (overleveringen) blijkt dat ze al menstrueerde. Daarnaast is het niet zo dat de profeet Mohammed (vrede zij met hem) een seksuele voorkeur had voor jongere vrouwen, dat blijkt uit zijn eerste huwelijk met Khadija (moge Allah tevreden over haar zijn), die 15 jaar ouder dan hem was. Dit is de omschrijving van de term pedofilie: Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (pa??, wortel paid- = “knaap”, “kind” pedo = “kind”) en filia (f???a, “vriendschap”)) is een term die gebruikt wordt voor volwassenen (ouder dan 18 jaar) of adolescenten (5 jaar ouder dan het kind) die zich seksueel primair aangetrokken voelen tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn. De profeet Mohammed (vrede zij met hem) was dus geen pedofiel volgens de criteria die benodigd zijn om de term ‘pedofiel’ te kunnen hanteren. In Nederland is voor de term pedofilie een duidelijke maatstaf bepaald op basis van de gemiddelde leeftijd waarop kinderen de pubertijd bereiken. Hier ligt dat rond de 12 jaar. In landen waar andere klimaten heersen ligt deze leeftijd echter lager, laat staan in andere tijden. Vroeger werden jongeren (ook in Europa) omstreeks tien �* twaalf jaar volwassen. Vanaf het moment dat ze zich konden voortplanten werden zij op grond van hun lichamelijke rijpheid geacht in hun bestaan te kunnen voorzien. Later is opleiding een grotere rol gaan spelen om te overleven en nam de huwbare leeftijd toe. Ook al was men al geslachtsrijp, men was nog niet klaar om kinderen voort te brengen, omdat men nog niet over de financiële middelen beschikten om een eigen gezin te onderhouden. Hiermee ga ik vooral in op de letterlijke interpretatie van de term pedofiel die dus niet toegepast kan worden op de profeet Mohammed (vrede zij met hem). Uit de overleveringen van Aisha(moge Allah tevreden over haar zijn) valt op te maken dat de profeet Mohammed (vrede zij met hem) haar altijd met geduld en liefde behandelde. Als ik er aan denk krijg ik tranen in mijn ogen. Zo liet de profeet Mohammed (vrede zij met hem) Aisha (moge Allah tevreden over haar zijn) haar een keer zo lang op zijn schouder leunen dat ze zelf moe werd. Ze testte hoe lang hij dat vol zou hadden voor haar om zo bij haar vriendinnen op te kunnen scheppen. Overgeleverd door ‘Aisha (radiallaahoe `anha) die zei: “Op de ‘ied (feest), riep de Profeet (salallaahoe alayhie was sallem) mij terwijl de Ethiopiërs in de masjied (moskee) aan het spelen waren met hun speren (dit betekent: zoals in een militaire training) en zei: “O kleine rode, zou je naar hen willen kijken?” En hij liet zijn schouders zakken zodat ik kon kijken. Ik liet mijn kin op zijn schouder zakken met mijn gezicht tegen zijn wang en keek vanaf zijn schouder. Hij bleef zeggen: “Heb je er nog geen genoeg van?” En ik bleef zeggen: “Nee”, teneinde zijn status met mij te testen zodat ik uiteindelijk genoeg had! ‘Aisha zei: “Eén van de dingen die ze zeiden die dag was: “Aboe al-Qoasim (salallaahoe alayhie was sallem) is goedhartig”.” In een andere overlevering zei zij: “Toen ik verveeld raakte van de vertoning zei hij tegen mij: “Heb je er genoeg van?” Ik zei: “Overhaast niet.” En dus bleef hij staan voor mij. Toen hij mij de tweede keer vroeg of ik genoeg had, zei ik hem opnieuw niet te overhaasten. Ik zag hem van de ene voet op de andere voet overgaan van vermoeidheid. ‘Aisha zei: “Ik had werkelijk geen wens om naar hen te kijken, ik wenste alleen dat het nieuws waarop hij daar voor mij stond, de vrouwen bereikte en het aanzien dat hij voor mij had, ofschoon ik nog een meisje was. Dus waardeer een meisje op jonge leeftijd en dol op genoegen en plezier.” Door de profeet Mohammed (vrede zij met hem) een pedofiel te noemen beschuldigt men hem dus automatisch ook van immoraliteit. Het is wel erg ironisch dat men woorden als moraal en pedofilie als zijnde contradicties in één adem noemt. “moraal” komt van het Griekse woord “mores” (de dualiteit van goed en slecht). Uit deze zelfde maatschappij/cultuur is het woord pedofiel voortgekomen, wat dus letterlijk liefde voor kinderen betekent. In die cultuur was het volgens de seksuele moraal gepast om seks met kinderen te hebben. De cultuur waar de westerse normen en waarden grotendeels op gebaseerd zijn. Wij als moslims moeten ons dus afvragen door wie we onze ethiek voor laten schrijven. Door mensen of door Allah? Met dit dilemma heeft de profeet Mohammed (vrede zij met hem) ook te maken gekregen toen Allah hem opdroeg een huwelijk te sluiten dat destijds gold als immoreel. In de koran zegt Allah dat het is toegestaan om te huwen met personen waarmee je geen bloedband hebt, op neven en nichten na (ondanks symbolische familiebanden). De profeet Mohammed (vrede zij met hem) heeft gezegd dat als hij iets uit de koran mocht schrappen dat het dat was. Zo voelen wij westerse moslims ons ook, we zijn met een bepaalde moraal opgegroeid die in ons gebrand zit, vooral de bekeerlingen waaronder ik zelf. De moraal die Allah, de schepper van onze ziel en fitra (de natuur waarmee elke mens geboren wordt) , heeft bepaald is echter superieur aan iedere moraal van de mens. Laten we eens naar de mensen kijken die de profeet Mohammed (vrede zij met hem) beschuldigen van immoraliteit. Geloven zij? Bidden zij? Geven ze aan de armen? Schelden ze niet? Beledigen ze niet? Zijn ze geduldig? Zijn ze eerlijk? Zijn ze rechtvaardig? Zijn ze kuis? Zijn ze gul? Kortom, weerhouden ze zichzelf van dat gene wat slecht is en moedigen ze aan tot datgene wat goed is, datgene wat de profeet Mohammed (vrede zij met hem) wel deed. Hoe kunnen we ons aangesproken voelen door een moraal die bepaald dat het haram (niet toegestaan) is om te huwen met broeders/zusters die reeds de pubertijd hebben bereikt en zich aangetrokken voelen tot seks met het tegenovergestelde geslacht. Terwijl deze zelfde moraal bepaald dat het halaal (toegestaan) is om anale seks te hebben, om seks met mensen van hetzelfde geslacht te hebben, om seks voor het huwelijk te hebben, om als prostituee te werken, om poep en plas seks te hebben, om elkaar te pijnigen tijdens de seks, om seks te hebben met dieren ongeacht hun leeftijd of geslacht, om seks te hebben met verstandelijk gehandicapten, om schadelijke drugs te nuttigen, om rente te consumeren, om pooiers te zijn etc etc. Het zijn mensen die deze moraal en ethiek hebben samengesteld, mensen die geloven dat goed en kwaad relatieve begrippen zijn en zelf niet geloven in een absolute waarheid. Laat je niet bedriegen door deze moraal, deze moraal zal je namelijk niet helpen in een plaats of tijd waar een andere moraal geldt. Terwijl de moraal van de Islam universeel en ontastbaar is, ook al wordt deze in dit leven ontkent, op de dag des oordeels zal er rechtvaardigheid heersen. Terwijl de atheïst niet gelooft in rechtvaardigheid na dit leven. Moge Allah me vergeven voor dat gene wat ik verkeerd heb gezegd en mij belonen voor dat geen wat ik juist heb gezegd. De vijanden van de islam zullen te allen tijde met ijver hun strijd tegen de Islam voortzetten en proberen de moslims onzeker te maken ten aanzien van hun geloof. Zij schuwen daarbij geen middelen, noch moeite en stellen alles in het werk om de Islam in een vals daglicht te plaatsen en één van hun laatste vijandelijke aanvallen betreft het huwelijk van de Profeet (vrede zij met hem) met Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn). Zij zeggen dat het tegennatuurlijk en pervers is dat een man van boven de vijftig met een zesjarig meisje trouwt. Allereerst zal eenieder moeten weten dat de Profeet (vrede zij met hem) daadwerkelijk met Aisha trouwde toen zij zes jaar oud was, maar de huwelijksconsummatie heeft pas op haar negende plaatsgevonden, zoals vermeld wordt door al-Boechari en Moeslim. Wat betreft deze laaghartige en ongegronde bewering, kunnen wij het volgende zeggen: Het is algemeen bekend dat de Profeet (vrede zij met hem) niet de eerste was die toestemming vroeg om met Aisha te trouwen. Hij is namelijk voorgegaan door anderen zoals Djoebayr ibnoe Moetcim ibnoe cAdiyy en dit geeft aan dat Aisha volgens de toenmalige Arabieren huwelijksgereed was. Het was Khauwlah bintoe Hakiem die de Profeet (vrede zij met hem) aanmoedigde om de hand van Aisha te gaan vragen. Dus ook de vrouwen van die tijd vonden dat Aisha huwelijksgereed was. De toenmalige vijanden van de Profeet (vrede zij met hem) die alle middelen aanwendden om hem een slechte naam te bezorgen, vonden het huwelijk van de Profeet (vrede zij met hem) met Aisha een normale zaak die in overeenstemming was met de gebruikelijke wijze van doen in de maatschappij van die tijd. Aisha was niet de eerste die op vroege leeftijd trouwde, zo trouwde Haalah op hetzelfde leeftijd met cAbdulmoetalib en de dochter van cAli (moge Allah tevreden met hen zijn) met cOmar toen hij op hoge leeftijd was. Dus het was een normaal verschijnsel in de Arabische samenleving. Ook dient men te weten dat het rijp worden van een vrouw niets te maken heeft met leeftijd. Zo zien wij soms dat meisjes op een vroege leeftijd symptomen van volle vrouwelijke rijpheid vertonen zoals menstruatie, borsten enz. Meerdere deskundigen geven te kennen dat westerse meisjes symptomen van rijpheid beginnen te vertonen op hun zevende of achtste, terwijl de Afrikaanse meisjes dit doen op hun zesde. En de huidige wetenschap zegt dat de eerste periodieke (maandelijkse) bloeding, ook wel ‘menarche’ genoemd, op een negenjarige leeftijd al kan optreden. Ook verschilt het rijp worden van streek tot streek. Zo beginnen de meisjes in warme streken vroegtijdig tot rijpheid te komen, in tegenstelling tot de meisjes in koude streken. Samenvattend kunnen wij zeggen dat het huwelijk van de Profeet (vrede zij met hem) met Aisha destijds de gewone gang van zaken was en dat de beschuldiging die richting de Profeet (vrede zij met hem) wordt gedaan slechts een leugenachtige lastercampagne is. En vrede en zegeningen zij met de Boodschapper van Allah. Klik hier De meeste van de Hadiths vermelden het huwelijk van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) met de zeer jonge Aïcha. Lasteraars van de Islam gaan zelf zover te zeggen dat de profeet een pedofiel was. De hamvraag is: Heeft het huwelijk van de kleine Aïcha met de Profeet (vrede zij met hem) fysische en/of psychische gevolgen voor haar gehad. Zowel de Koran als de Sunnah tonen duidelijk aan dat de Profeet geen pedofiel was. Hieronder volgt het bewijs. De T.U.P.U.S. (The Union of Psychiatrics of the United States) geeft in hun codex DSM-IV de volgende diagnostische criteria voor de definitie van pedofilie: “Het betreft fantasie of seksuele driften of gedragingen die betrekking hebben op prepuberale kinderen, gewoonlijk 13 jaar en minder, die een seksuele opwinding teweeg brengen. De klinische symptomen moeten intens zijn en langdurig voor een periode van minstens zes maanden. Die seksuele opwinding is verantwoordelijk voor de wijziging van het affectief, sociaal of professioneel leven.” Welnu, je mag zoveel zoeken als je wilt, er is geen enkele Hadith, geen enkele vers uit de Koran die spreekt van een dergelijke diagnose, noch van één van die criteria aangaande de Profeet. Nog meer zelfs, de vijanden van Mohammed in Mekka en Medina, die geen enkele gelegenheid lieten voorbijgaan om Mohammed uit te lachen, hebben in die tijd geen enkel woord gerept over het huwelijk met Aïcha. Indien dit tafereel, onjuist was, dan hadden de vijanden van Mohammed, hier dus zeker gebruik van gemaakt hebben, nochtans vind je zelfs geen één hadith die hierover negatief spreekt. Men mag niet vergeten dat de tijdgenoten van Mohammed ons hebben laten weten dat Aïcha nogal ferm ontwikkeld was (zie Abû Dâoûd nr 3903) en dat het de vader van Aïcha -Abû Bakr- was die aan de Profeet vroeg om met zijn jonge bruid (Fat’h ul-bâri, hoofdstuk 7 pag. 281) te trouwen. Kritiek Er zijn altijd sommige mensen die krtiek willen leveren op huwelijk van de profeet Muhammed saw zonder rekening te houden met historische context van deze huwelijk, vertrekkend uit de realiteit van vandaag in een bepaalde maatschappij die er anders uit ziet. Maar laat mij dan de volgende vragen stellen: 1 - Heeft het huwelijk van Aisha met de Profeet (vrede zij met hem) fysische en/of psychische gevolgen voor haar gehad? >> Graag een bewijs! 2 - De T.U.P.U.S. (The Union of Psychiatrics of the United States) geeft in hun codex DSM-IV de volgende diagnostische criteria voor de definitie van pedofilie: “Het betreft fantasies of sexuele driften of gedragingen die betrekking hebben op prepuberale kinderen, gewoonlijk 13 jaar en minder, die een sexuele opwinding teweeg brengen. De klinische symptomen moeten intens zijn en langdurig voor een periode van minstens zes maanden. Die sexuele opwinding is verantwoordelijk voor de wijziging van het affectief, sociaal of professioneel leven.” >> Bestaat er een Hadith of een vers uit de Koran die van een dergelijke diagnose spreekt of één van die criteria aangaande de Profeet of nog meer zelfs en dus ook andere Arabieren en moslims in die tijd in Arabië want de profeet (saw) is niet de enige man die met een jonge meisje trouwde !! noch is hij de enige man die met een oudere vrouw trouwde !! 3 - De ergste vijanden van Mohammed waren zijn naasten en bewoners van Mekka en de hypocrieten van Medina , die geen enkele gelegenheid lieten voorbijgaan om Mahommed te bekritiseren. >> Hebben ze die tijd met een woord gerept over de zaak van moeder der gelovigen, Aisha (ra) ? Waarom nee of ben jij slimmer en vijandiger?!!! >>> Beschuldig jij de vader (ra) van Aisha (ra), haar moeder (ra), de ansaar (ra), de vluchtelingen en heel de maatschappij immoreel en pedofielen te zijn?? op welke basis ? 4 - De Profeet (saw) heeft Aisha gekend toen zij 6 jaar was en heeft er het huwelijk geconsumeerd toen zij negen was. >> Waarom wachtte hij dus een periode van drie jaar of meer of minder om het huwelijk te consumeren? => Graag een bewijs! 5 - In het Belgisch recht vroeger mocht men trouwen wanneer het meisje 15 was en de man 18 jaar. In bijzondere omstandigheden (bijvoorbeeld, wanneer het meisje zwanger was kreeg men dispensatie) kon men trouwen vanaf de leeftijd van 14 jaar voor het meisje. Het gebeurde ook dat een meisje op 13-jarige leeftijd kon trouwen indien het zwangere meisje op de dag van het huwelijk bijna 14 was. Tot 1973 was het TOEGESTAAN volgens de wet in Delaware (Amerika) om met 7 jarige meisjes te trouwen!!! (Bron: http://www2.hu-berlin.de/sexology/GE…MNONNATIVE.HTM ) Tot bijna het eind van 19de eeuw, was in bijna alle staten van Amerika, trouwen met 10 jarige meisjes, TOEGESTAAN VOLGENS DE WET. (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html ) Zelfs tot 1930 stonden 12 Staten van Amerika meisjes van 12 jaar en ouder toe om te trouwen! (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html ) Tot vorige eeuw mogten mannen met 10 jarige meisjes trouwen in heel Amerika, en California was de eerste staat die het in 1889 naar 14 veranderde. (Bron: http://www.ageofconsent.com/comments/numberone.htm ) >> Het menselijk denken blijft gewoon veranderen en evolueren en het is ook zeer mogelijk dat een meisje na paar jaar terug op een leeftijd van 15 mag trouwen of mischien 20 in plaats van 16, 17 of 18 ? Als het vandaag in een bepaalde maatschappij niet normaal is om met een 9-jarige meisje te trouwen, geldt dit ook voor alle meisjes in alle maatschappijen en overl en in alle tijden ? Wat is het bewijs dan? 6 - Op basis van verschillende gerechtelijke regels in de islam kan een rechter in een islamitische staat (dat nu niet bestaat) beslissen dat zelfs een 18-jarige meisje niet mag trouwen indien haar huwelijk iets slecht kan verroorzaken: 1) Lichamelijk 2) Geestelijk 3) Religieuz (een moslim mag met een christen of jood trouwen maar als deze huwelijk voor een gevaar/probleem/kwaad/slecht zorgt dan wordt het in eens haraam ,verboden, verklaard) ! 4) Als de huwelijk voor familiale conflicten zorgt en niet zomaar gaan zeggen van jaa maar het meisje of de man willen graag trouwen en familie conflicten maakt niets uit en is niet belangrijk ==> Neen en een grote Neen zelfs want dat is vrijheid van het liberalisme niet de vrijheid van de islam. 5) De man kan niet voor haar zorgen (eten, drinken, onderdak, ..) 6) De man kan haar sexueel niet bevredigen en dus mogelijkheid op overspel, .. 7).. etc. Islamitisch trouwen kan geldig zijn wanneer de basisvoorwaarden gegarandeerd zijn en de leeftijd, huwelijkfeest, .. verschillen van plaats tot plaats en hangt ook af van tradities en eigen cultuur zolang het niet in tegenstrijd is met de islam. 7 - Islamcritici nemen altijd de overleveringen die ze graag willen waarin er een sprake is van 6, 9 jaar oud en vergeten de andere overleveringen waarin gezegd wordt dat Aisha (ra) 13, 14 ,17 of 18 was: http://www.islamicsupremecouncil.com/ayesha.htm http://www.muslim.org/islam/aisha-age.htm http://upload.wikimedia.org/wikisour…e_of_Aisha.pdf Dit is gewoon een vraagstuk want voor mij is het niet belangrijk hoe oud Aisha ‘ra’ was, maar wat wel voor mij belangrijk is, is dat dit huwelijk doodnormaal was en dat Aisha ‘ra’, haar ouders en de moslims er blij en gelukkig mee waren. Klaar! Gerelateerde links: Addressing Misconceptions about Prophet’s Marriage to `Aisha Prophet Muhammad’s marriage with Aisha (Aysha) Age of Aisha (ra) at time of marriage A Detailed analysis of the Prophet’s Marriage to Aisha Was Aisha رضى الله عنها a child Bride?
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain ![]() Laatst gewijzigd door undiscovered : 4 mei 2008 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Undiscovered. het aanhalen van proagandasites en schrijfsels gaat de Koran niet veranderen. Daarin staat duidelijk, 6 jaar verloofd, en op 9 jaar een geconsumeerd huwelijk.
Het aanhalen van wat aanvaarde "wetten" zijn in vere landen, gaat de situatie hier niet veranderen. De "Belgische" wet zegt geen huwelijk voor 18 jaar tenzij de koning toestemming geeft, dan is 16 ook mogelijk. Ergo, nu mag de profeet herrijzen, en op zijn kop ronddraaien, hij mag hier geen 9 jarige huwen noch het huwelijk consumeren. Tuurlijk, Allah zal de lokale politici wel tot inkeer laten komen en de "Belgische" wetten zullen de wetten van Allah worden.
![]() |
#286 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Pot jan dozie alle kwartjes nog aan toe ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk is hij met aisha(ra) getrouwd toen ze 9 was. De feiten liegen er niet om. Of hey denk je dat ze gewoon op dr 23e was getrouwd Waarom kan je niet lezen. Heb jij wel door hoe de middeleeuwen eruit zag? Leeftijd speelde daar geen rol. Zo was khadidja(ra) ook 15 jaar ouder dan de profeet(saw). Vergeet niet dat zij in het huis van dr ouders bleef wonen tot haar 14e. Aisha(ra) stond bekent om dr intelligentie. Zij heeft heel goed beseft wat het huwelijk met de profeet(Saw) betekende. En hield onwijs veel van hem. Geestelijk was ze er zeker aan toe anders hadden we deze mooie overleveringen niet over haar en de profeet(saw) dat door haarzelf is gebracht. Vergeet niet dat het in eerste instantie om politieke redenen ging. Weet je wanneer je volwassen bent in de islam? Wanneer je je eerste zaadlozing heb gekregen en je eerste menstruatie. Waarom heeft allah(Swt) het dan mogelijk gemaakt om zelfs al vanaf je 9e een kind te krijgen. Er is niets mis mee om alsnog met poppen te spelen ze zat in dr puberteit. Weet je wel op welke leeftijd onze voorouders trouwde? 10, 11, 12 enz. Je mag en kan het walgelijk vinden. Geen van zijn huwelijken staat in de heilige koran. Dat weten wij door hadiths. Het huwelijk vergelijken van de profeet(saw) met een huwelijk uit deze tijd kan je niet vergelijken. Want het huwelijk van de profeet(saw) was meer om politieke redenen. Verder horen wij ook met de tijd mee te gaan. Eeuwen geleden was dit normaal, nu komt het zelden voor. Citaat:
Dit is de omschrijving van de term pedofilie: Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (pa??, wortel paid- = “knaap”, “kind” pedo = “kind”) en filia (f???a, “vriendschap”)) is een term die gebruikt wordt voor volwassenen (ouder dan 18 jaar) of adolescenten (5 jaar ouder dan het kind) die zich seksueel primair aangetrokken voelen tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn. De profeet Mohammed (vrede zij met hem) was dus geen pedofiel volgens de criteria die benodigd zijn om de term ‘pedofiel’ te kunnen hanteren. In Nederland is voor de term pedofilie een duidelijke maatstaf bepaald op basis van de gemiddelde leeftijd waarop kinderen de pubertijd bereiken. Hier ligt dat rond de 12 jaar. In landen waar andere klimaten heersen ligt deze leeftijd echter lager, laat staan in andere tijden. Vroeger werden jongeren (ook in Europa) omstreeks tien �* twaalf jaar volwassen. Vanaf het moment dat ze zich konden voortplanten werden zij op grond van hun lichamelijke rijpheid geacht in hun bestaan te kunnen voorzien. Later is opleiding een grotere rol gaan spelen om te overleven en nam de huwbare leeftijd toe. Ook al was men al geslachtsrijp, men was nog niet klaar om kinderen voort te brengen, omdat men nog niet over de financiële middelen beschikten om een eigen gezin te onderhouden. De Profeet (saw) heeft Aisha gekend toen zij 6 jaar was en heeft er het huwelijk geconsumeerd toen zij negen was. >> Waarom wachtte hij dus een periode van drie jaar of meer of minder om het huwelijk te consumeren? => Graag een bewijs! Heeft het huwelijk van Aisha met de Profeet (vrede zij met hem) fysische en/of psychische gevolgen voor haar gehad? >> Graag een bewijs! Citaat:
Citaat:
Je verlaagt jezelf door te schelden, maar dat ben ik wel vaker gewend van je. Nee hij reclameerde niet hij gaf het goede voorbeeld. Citaat:
dream on. De Profeet zei: Het hart van een gelovige kan aan alles wennen behalve aan liegen en bedriegen.? De Profeet heeft ook gezegd: Iedereen die doelbewust een uitspraak (valselijk) aan mij toeschrijft is een van de leugenaars.? (Muslim)
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain ![]() Laatst gewijzigd door Diatonos : 4 mei 2008 om 22:14. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Zo kan natuurlijk iedere pedofiel zijn misdaden goed klappen. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 4 mei 2008 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Gouverneur
|
![]() of je bent dom? of je doet je dom voor?
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain ![]() Laatst gewijzigd door undiscovered : 4 mei 2008 om 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() We zijn wel ver afgedwaald van het onderwerp met al uw gezever. Het gaat hier immers niet over mijn persoontje, maar wél over het gesjacher van uw land-ras en geloofsgenoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is echt kinderachtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() je bedoelt waarschijnlijk 'imam'
Laatst gewijzigd door goodwill : 5 mei 2008 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is niet off topic.
het betrof de vraag of die homo door moslims van de catwalk was gezwierd. Het waren Marokkanen die de homo van de catwalk hadden gezwierd. Vandaar mijn vraag.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je het wil hebben over Marokkanen en homo's dan moet je een andere topic starten. |
|
![]() |
![]() |