Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2008, 19:20   #281
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
ONZIN, dikke onzin.

Ben zelf na een paar jaar thuis te zitten terug gaan werken, uit verveling.

Ben rechts volledig doof, heb evenwichtsstoornissen, concentratie verlies, kan niet foutloos schrijven door medische problemen, heb een kapote rug na 25jaar bouw, en ben ruim boven de 45 jaar.

Na 2 weken zoeken, heuu, rondkijken op internet en 4 cv versturen, had ik de keuze uit 3 jobs. Alle 3 met een uurloon boven de 15€
Dit enkel met een paar VDAB opleidingen, die ik reeds voor 2002 gevolgd heb.

Nog iemand die hier gaat beweren dat je supergezond en hooggeschoold en jong moet zijn om werk te vinden, Je moet enkel willen, dat is alles.

Mijn oudste zuster is 58 jaar en werkt als interim, zij heeft geen enkel diploma en veranderd om de 2a3 maanden van job.
vorige keer was je nog grootgroidbezitter - jouw praatjes zijn onzin en dus niet veel waard jantje

doe nog eens een keer dat gedichtje met die pruimen mss

zoiets gaat je beter af dan met de grote mensen discussieren
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 19:21.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 19:31   #282
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach nog vergeten, de job die ik nu doe daar heb ik geen enkel diploma voor en geen enkele ervaring in.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 19:34   #283
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
vorige keer was je nog grootgroidbezitter - jouw praatjes zijn onzin en dus niet veel waard jantje

doe nog eens een keer dat gedichtje met die pruimen mss

zoiets gaat je beter af dan met de grote mensen discussieren
Het is niet omdat ik eigendommen bezit dat ik niet kan werken.

Met werken bekom je juist de mogelijkheid om eigendommen te verwerven.
Oud 29 juli 2008, 19:40   #284
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
dwang demotiveert werklozen nog verder om te gaan werken

dus kunnen we winstnemers die voor meer dwang zijn en dus slaafjes willen ipv vrijwillige gemotiveerde winstgevers beter kwijt dan rijk zijn

ga elders maar vergeefs uw werkkampmaatschappijmodel in stand proberen houden

doeiiiiiiiiiiiiiiii
Ocharme

Het verschil is dat ik niet moet proberen
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 19:40   #285

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat ik eigendommen bezit dat ik niet kan werken.

Met werken bekom je juist de mogelijkheid om eigendommen te verwerven.
nope het is net omgekeerd met de huidige vastgoedprijzen

wie de mogelijkheid bezit om een eigendom te verwerven - voor hem of haar heeft het nut om te gaan werken

elke cent die hij verdient komt er bovenop terwijl iemand zonder eigendommen die dezelfde job doet alles kan afgeven aan pandjesmelker en veel te duur eten enz

jouw empathisch onvermogen is zeer schrijnend en van je beweringen geloof ik nog steeds geen sikkepit - er zijn in ieder geval minstens een aantal zaken die je er niet bij verteld
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 19:44.
Oud 29 juli 2008, 19:43   #286

Standaard

bovendien bevestig je zelf dat de motivatie recht evenredig is met de mate van vrijwilligheid van arbeid

jij hoeft niet te werken en dus doe je het graag

als men jouw zou proberen dwingen dan zou je het ook vertikken

tenzij je ook al geen eigenwaarde hebt en als een willoos lammetje een slavenstatuut zou aanvaarden

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 19:45.
Oud 29 juli 2008, 19:46   #287

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ocharme

Het verschil is dat ik niet moet proberen
jaja je bent de beste hoor

saluuut

moeke heeft viskes gebakken

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 19:48.
Oud 29 juli 2008, 19:51   #288
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nope het is net omgekeerd met de huidige vastgoedprijzen

wie de mogelijkheid bezit om een eigendom te verwerven - voor hem of haar heeft het nut om te gaan werken

elke cent die hij verdient komt er bovenop terwijl iemand zonder eigendommen die dezelfde job doet alles kan afgeven aan pandjesmelker en veel te duur eten enz

jouw empathisch vermogen is zeer schrijnend en van je beweringen geloof ik nog steeds geen sikkepit - er zijn een aantal zaken die je er niet bij verteld
Dat ik zes(6) jaar op zee heb gezetten en drie(3) jaar in het leger en zo dus negen (9)jaar heb kunnen werken en geld verdienen, zonder er te moeten uitgeven.
En dat ik niet moet werken om geld te verdienen, ben immers een arbeidsinvalide. En een kleine zelfstandige in bij beroep.

Idd ik heb wel iets moeten doen en laten om te bekomen wat ik nu heb.

Voor niets gaat zelfs de zon niet op.
Oud 29 juli 2008, 19:58   #289

Standaard

Citaat:
Dat ik zes(6) jaar op zee heb gezetten en drie(3) jaar in het leger en zo dus negen (9)jaar heb kunnen werken en geld verdienen, zonder er te moeten uitgeven.
En dat ik niet moet werken om geld te verdienen, ben immers een arbeidsinvalide. En een kleine zelfstandige in bij beroep.
je hebt hier zelf geschreven dat je met eigendommen geboren bent en dus heb je alles wat je ook gedaan hebt achteraf volledig vrijwillig gedaan - waarmee je bevestigd dat motivatie toeneemt naarmate er van dwang minder sprake is en ook bevestigd dat een onvoorwaardelijk basisinkomen ( dat jij van bij je geboorte om niet gehad hebt ) mensen niet demotiveert om te gaan werken, welintegendeel.

winstnemers moeten leren begrijpen dat hun winstgevers geen slaven meer zijn en een deftig loon gegarandeert willen zien

voor niets gaat de zon immers op

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 juli 2008 om 20:02.
Oud 29 juli 2008, 20:08   #290
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je hebt hier zelf geschreven dat je met eigendommen geboren bent en dus heb je alles wat je ook gedaan hebt achteraf volledig vrijwillig gedaan - waarmee je bevestigd dat motivatie toeneemt naarmate er van dwang minder sprake is en ooki bevestigd dat een onvoorwaardelijk basisinkomen ( dat jij van bij je geboorte om niet gehad hebt ) mensen niet zou demiotiveren om te werken.

winstnemers moeten leren begrijpen dat hun winstgevers geen slaven meer zijn en een deftig loon gegarandeert willen zien

voor niets gaat de zon immers op
Mijn ouders waren idd reeds landeigenaars en dan.

Denk je dat alle 9 kinderen van mijn ouders nu evengoed boeren, vergeet het maar.
Er zit er zelfs één tussen die enkel een leefloon heeft.

Werknemers moeten leren begrijpen, dat er de werkgever geen biefsteak meer kan eten, zijn boterham reeds lang enkel nog een droom is.
Oud 29 juli 2008, 20:13   #291
FDM
Banneling

Standaard

(deelt de vdab nu ook koersbroekskes uit aan vdab'ers ? is dat om snel naar hun werk te fietsen om daar niets te doen ??
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 22:55   #292
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werknemers moeten leren begrijpen, dat er de werkgever geen biefsteak meer kan eten, zijn boterham reeds lang enkel nog een droom is.
Dan zullen werkgevers moeten leren dat de werknemer niet lang meer zal willen werken voor een "droomboterham" waar de buik niet van gevuld geraakt...
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 05:58   #293
Plantival
Banneling

Standaard

Citaat:
ONZIN, dikke onzin.

Ben zelf na een paar jaar thuis te zitten terug gaan werken, uit verveling.

Ben rechts volledig doof, heb evenwichtsstoornissen, concentratie verlies, kan niet foutloos schrijven door medische problemen, heb een kapote rug na 25jaar bouw, en ben ruim boven de 45 jaar.

Na 2 weken zoeken, heuu, rondkijken op internet en 4 cv versturen, had ik de keuze uit 3 jobs. Alle 3 met een uurloon boven de 15€
Dit enkel met een paar VDAB opleidingen, die ik reeds voor 2002 gevolgd heb.

Nog iemand die hier gaat beweren dat je supergezond en hooggeschoold en jong moet zijn om werk te vinden, Je moet enkel willen, dat is alles.

Mijn oudste zuster is 58 jaar en werkt als interim, zij heeft geen enkel diploma en veranderd om de 2a3 maanden van job.
Wat u hier beweert, is larie en apekool, beste.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 06:37   #294
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik geloof eerder Jantje dan een Plantival.

En mijn persoonlijke ervaring is dat, als je wil werken, werk vinden geen probleem is. Tuurlijk, dat ik een A3 mechanieker ben, is een pluspunt.
Oud 30 juli 2008, 09:01   #295
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Wat ik wat vreemd vind, is dat zogenaamde "slavenstatuut" van de werknemer.

Ik had geen eigendommen en geen noemenswaardig kapitaal, heb de kans gekregen om door te studeren en nu, x aantal jaren later, heb ik een mooi huis met grote tuin. Ik heb daar weliswaar een lening voor moeten afsluiten, waar ik nu nog 5 jaar van moet betalen.

Enerzijds klopt het dat ik dus MOET gaan werken om dat te kunnen bekostigen, maar anderzijds doe ik dat werk wel graag. Als binnen 5 jaar mijn huis afbetaald is, zal ik mijn huidige werk gewoon blijven doen, ook al draai ik vrij lange dagen, gewoon omdat ik dat fijn vind.

Een werknemer is heus geen slaaf : ruilhandel heeft altijd bestaan. Alleen ruil je nu geen geit voor een varken, maar arbeid voor geld.

Laatst gewijzigd door schietboog : 30 juli 2008 om 09:02.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 09:15   #296
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Beste jantje, je zus is 58 jaar, ze werkt via interim...
ok misschien wel...
Maar welke bank gaat aan een jongere die enkel via interim werkt en om de 2 maand van job hopt een lening geven voor een eigen woning?
Geen enkele...
hoe kan je dan als jongere een bestaan opbouwen?
je zus zal haar huisje al een tijdje hebben hé, geen huur meer als ze in pensioen is...
Een jongere van nu wil ook zo'n zekerheid... huur betalen met een pensioentje is zelfmoord... laat het nu net daarom zijn dat vele mensen geen interim meer wensen te doen...
de kans dat je vast aangenomen raakt is er niet groot... je bent een losse arbeider, niets meer of min, je hebt via interim geen kans om een toekomst op te bouwen...

Laatst gewijzigd door DarkSoul : 30 juli 2008 om 09:15.
Oud 30 juli 2008, 09:33   #297
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
je bent een losse arbeider, niets meer of min, je hebt via interim geen kans om een toekomst op te bouwen...
Nee da's waar maar je kan er wel iets positiefs inzien, je krijgt ervaring. Alhoewel ik interim arbeid als een onderdeel van achteruitgang zie in de context zoals die nu bestaat. Ik verklaar het even, een arbeider die 2 jaartjes voor een bedrijf werkt zal zonder het zelf te weten veel meer aan een bedrijf bijdragen dan iemand die zes maand in dat bedrijf werkt als een interim. In sommige gevallen is dit niet nodig en is het werk zo van tijdelijke aard dat inerimwerk aangewezen is. Wat bvb geen interimwerk is, zijn bandwerkers, orderpicking enzo ... daar is het gewoon misgelopen waar bedrijven de kans gekregen hebben door de overheid om just in time te werken (dwz enkel arbeiders als ze nodig zijn aanwerven), dit zijn de echte slaven. Dus een klein beetje indijken (via wetgeving omschrijven welke werken ze mogen verdelen) van interimkantoren zal veel meer mensen een vaste baan opleveren, en een kans om een zekere toekomst uit te bouwen. Maar zoals altijd geldt dat het initiatief van het individu zelf moet komen, je kan als individu niet verwachten dat je elke maand enkel je luie krent moet verheffen om je stempelgeld op te strijken en dan weer te wachten tot de volgende maand, want zo werkt het niet.
Oud 30 juli 2008, 11:49   #298
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Wat ik wat vreemd vind, is dat zogenaamde "slavenstatuut" van de werknemer.

Ik had geen eigendommen en geen noemenswaardig kapitaal, heb de kans gekregen om door te studeren en nu, x aantal jaren later, heb ik een mooi huis met grote tuin. Ik heb daar weliswaar een lening voor moeten afsluiten, waar ik nu nog 5 jaar van moet betalen.

Enerzijds klopt het dat ik dus MOET gaan werken om dat te kunnen bekostigen, maar anderzijds doe ik dat werk wel graag. Als binnen 5 jaar mijn huis afbetaald is, zal ik mijn huidige werk gewoon blijven doen, ook al draai ik vrij lange dagen, gewoon omdat ik dat fijn vind.

Een werknemer is heus geen slaaf : ruilhandel heeft altijd bestaan. Alleen ruil je nu geen geit voor een varken, maar arbeid voor geld.
Je zegt het zelf, je hebt de kans gekregen door te gaan studeren...
Hoeveel ongeschoolden zijn dat niet door eigen wil maar door socio-economische redenen?
daar al eens bij stil gestaan?
Deze personen werken om te overleven... meer hebben ze niet als loon...
Oud 30 juli 2008, 12:04   #299
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
jaja je bent de beste hoor

saluuut

moeke heeft viskes gebakken
Kijk, ook daar is een verschil; ik hangt niet meer van moeke af en ik hoef er ook niet meer van af te hangen
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 12:07   #300
Don Quichote
Banneling

Standaard

Hoeveel ongeschoolden zijn dat niet door eigen wil maar door socio-economische redenen?
daar al eens bij stil gestaan?
---------------------------------------------------
Te lui om te werken.

Dat is't.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be