![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
(1x% Jan + 1x%Piet + 1x%Pol) gedeeld door (%Niet Piet Jan of Pol) Zoiets, niet? ![]() Laatst gewijzigd door morgen : 18 mei 2008 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Torah was de eerste van die monotheïstische boeken, en is een belangrijk deel(indien niet alles) van het oude testament. En het moet ouder zijn dan 1200 voor Christus. De Koran, dat boekje is met moeite in de 7de eeuw na christus gedicteerd door de aartsengel gabriël naar de woorden van Allah, aan de ongeletterde profeet Moham med. Citaat:
Citaat:
Maar hoe bepaal je hoe een man maagd kan blijven tot het huwelijk? 't is niet alsof die bloed bij zijn eerste keer. (en ook bij vrouwen moet dat niet, een maagdenvliesje kan al scheuren bij een turnoefening- wat de verklaring vormt voor de heisa die soms gemaakt word rond lichamelijke opvoeding op school) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() In België bestaat die reeds, en die krijgen een miljoen stemmen...Eén stem op vier = 25 % van de stemmers. Begint te tellen, nee ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() Neem gewoon de moeite eens een geschiedenisboek open te trekken, dat het heeft over de voorouders van de mensen in wiens land u nu "te gast" bent (= die u huisvesten, te eten geven, en hun scholen tot beschikking van uw kroost stellen)...Maar dat zal wel te veel gevraagd zijn zeker ? Te moeilijk ? Te vermoeiend ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#286 | |||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Zelf heel verstandige mensen lijken niet zonder hun geloof te kunnen. Bij ons zullen de kerken nu niet direct terug vollopen (of er moest een oorlog komen of een ramp gebeuren). Nuja, mij niet gelaten hoor. 'You can believe in stones, as long as you don't throw them at me.' Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar die drie godsdiensten spreken mij wel erg aan. en daarom heb ik gekozen voor de Islam omdat alle profeten in de koran voorkomen. Citaat:
Citaat:
![]() Kijk of je gelooft erin of niet. en ik geloof in de hemel en in de hel. jij toch niet? dus waar maak jij je zorgen om? Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik word niet beoordeeld van wat jij vind hoor ![]() het baat mij eerlijk gezegt ook geen zorgen. Het doet me namelijk ook niets ![]()
![]() |
![]() |
#288 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? Laatst gewijzigd door Rechtvaardigheid : 18 mei 2008 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
de vrouw beschermt haar zelf en ik ben zelf maagd en zelf hardstikke blij dat ik me niet zo laat verleiden door de anderen, ik heb liever ook een maagde man die niet met elke troela de bed in is geweest. alleen bij die gedachte al ![]() Citaat:
Je conclusie klopt voor geen meter, schaf een boek aan dat heet: Hoe stellen moslima's zich voor.
![]() |
![]() |
#290 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
spreek je uit ervaring of wat? of was het weer een boel nonsens dat eruit is gedropt? DE VROUW GEESTELIJK VERHEVEN NAAR DE POSITIE VAN DE MAN Er bestaan veel misvattingen over de positie van de vrouw in de Islam. De algemene overtuiging in het Westen is dat de Koran de vrouw zielloos verklaart. Waarschijnlijk is deze mening in de gedachte van Europa gekomen in een periode toen Europeanen geen toegang hadden tot de Koran. Geen enkel religieus boek en geen andere hervormer heeft een tiende gedaan wat de Heilige Koran of de Heilige Profeet voor elkaar heeft gekregen om de positie van de vrouw te verbeteren. Lees de Heilige Koran en u zult hierin vinden dat aan goede en rechtschapen vrouwen dezelfde positie wordt gegeven als aan goede en rechtschapen mannen. Beide geslachten worden op dezelfde wijze aangesproken. De grootste gunst die God heeft geschonken aan de mens is de gift van Goddelijke openbaring, en evenals mannen zijn er vrouwen die Goddelijke openbaring hebben ontvangen: En Wij openbaarden aan Mozes' moeder, zeggende: Zoog hem; en wanneer u voor hem vreest, werp hem dan in de rivier en vrees niet en wees niet bedroefd; voorzeker, Wij zullen hem bij u terugbrengen en hem tot JJn van de gezanten maken"(28:7). Toen wij tot uw moeder openbaarden wat geopenbaard werd" (20:38). En toen de engelen zeiden: O Maria! waarlijk, God heeft u gekozen en u gelouterd en u boven de vrouwen van de wereld gekozen!" (3:41). Op andere plaatsen spreekt de Heilige Koran over de grote profeten van God: En vermeld Abraham in het Boek" (19:41), "En vermeld Mozes in het boek" (19:51), enzovoorts. De Koran spreekt over een vrouw op dezelfde manier: "En vermeld Maria in het Boek" (19:16). Geen enkel religieus boek geeft zo'n hoge geestelijke positie aan de vrouw. De Koran maakt geen onderscheid tussen een man en een vrouw in het schenken van beloningen voor het goede dat hij of zij verricht: Ik zal het werk van een werker onder u, hetzij een mannelijk of een vrouwelijk persoon, niet verloren laten gaan, de JJn uwer zijnde uit de ander" (3:194). En wie goede werken doet, hetzij een mannelijk of een vrouwelijk persoon, en een gelovige is - deze zullen de tuin binnentreden, en zij zullen geenszins onrechtvaardig worden behandeld." (4:124). Wie goed doet, hetzij een mannelijk of een vrouwelijk persoon, en een gelovige is, hem zullen Wij zekerlijk een gelukkig leven doen leven, en Wij zullen hun zekerlijk hun beloning geven voor het beste van wat zij hebben gedaan." (16:97). En wie goed doet, hetzij een mannelijk of een vrouwelijk persoon, en een gelovige is - deze zullen de tuin ingaan, waarin hun onderhoud zal worden gegeven zonder maat" (40:40). Ook in hoofdstuk 33 vers 35 wordt gesproken over goede vrouwen naast goede mannen en worden goede eigenschappen zowel aan mannen als aan vrouwen toegeschreven. Dit vers eindigt met de woorden: "Voor hen heeft Allah vergiffenis en een machtige beloning bereid". Dus God maakt, volgens de Koran, geen onderscheid tussen mannen en vrouwen, en in moreel en spiritueel opzicht kunnen ze beiden het niveau van voortreffelijkheid bereiken.
![]() |
![]() |
#291 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In materieel opzicht vinden we ook geen verschil, behalve datgene wat de natuurlijke functie eist. Een vrouw mag net als een man geld verdienen, erven en eigendom bezitten en eigendom afstaan. De Heilige Koran is expliciet op al deze punten: De mannen zullen het voordeel hebben van wat zij verdienen en de vrouwen zullen het voordeel hebben van wat zij verdienen" (4:32). De mannen zullen een deel hebben van wat de ouders en de naaste bloedverwanten nalaten, en de vrouwen zullen een deel hebben van wat de ouders en de naaste bloedverwanten nalaten" (4:7). Maar indien zij uit zichzelf verkiezen u een deel ervan ag te staan, eet het dan met genoegenen met heilzaam gevolg" (4:4). In Arabië hadden vrouwen geen eigendomsrechten. Nee, zij was zelf een deel van de erfenis, en werd samen met andere eigendommen in bezit genomen. Ze had geen recht op het eigendom van haar overleden echtgenoot of vader. De Koran heeft haar uit deze vernederde positie weggehaald en haar verheven naar een positie waar zij volledige vrijheid geniet met betrekking tot vermogens- en erfrecht. In andere landen heeft de vrouw deze verheven positie slechts gedeeltelijk verkregen, en dat ook nog na een eeuwenlange bikkelharde strijd. -------------------------------------------------------------------------------- POLYGAMIE Er wordt evenwel beweerd dat polygamie en de afzondering van vrouwen, zoals in de Heilige Koran bevolen, de vrouwen meer schade hebben toegebracht dan de toekenning van vermogensrechten. Het feit is dat een groot misverstand heerst op deze twee punten. Monogamie is regel in de Islam en polygamie is slechts een uitzondering, die toegestaan is onder bepaalde voorwaarden. De volgende twee verzen vormen het enige gezag voor polygamie. Laten we kijken hoe ver dit gaat: En indien u vreest, dat u niet rechtvaardig tegenover de wezen kunt handelen, trouw dan zulke vrouwen die u goed lijken, twee en drie en vier; maar indien u vreest, dat u tussen haar geen recht zult doen, trouw dan slechts Jn of wat uw rechterhanden bezitten; dit is betamelijker, opdat u niet van de rechte weg zult afdwalen" (4:3). En zij vragen u om een beslissing omtrent de vrouwen. Zeg: God maakt u Zijn beslissing omtrent haar bekend en datgene wat u in het Boek is gereciteerd aangaande de wezen van de vrouwen, wie gij niet geeft wat voor haar is bestemd, terwijl u ongenegen bent haar te trouwen" (4:127). Het eerste vers staat polygamie toe onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat "u niet rechtvaardig tegenover wezen kunt handelen", en wat hiermee wordt bedoeld, wordt uit de doeken gedaan in het tweede vers, dat een duidelijke verwijzing bevat naar het eerste vers in de woorden: "datgene wat u in het Boek is gereciteerd aangaande de wezen van de vrouwen". De Arabieren maakten zich schuldig aan dubbele onrecht tegenover vrouwen: ze gaven de weduwen en hun kinderen niet het erfdeel van hun echtgenoten. Bovendien waren de mannen niet geneigd om weduwen die kinderen hadden te huwen, omdat dan de verantwoordelijkheid voor het onderhoud van de kinderen voor hun rekening zou komen. De Koran heeft deze kwaden verholpen. De Koran kent een deel van het nalatenschap toe aan de weduwe en ook een erfdeel aan de wezen, en het Heilig Boek beval aan om zulke weduwen te huwen, en stond polygamie uitdrukkelijk alleen toe voor dit doel. Het moet duidelijk zijn dat monogamie de regel is in de Islam en polygamie wordt alleen toegestaan als een herstellende maatregel. Deze maatregel werd niet in het belang van de man getroffen, maar in het belang van de weduwe en haar kinderen. Deze toestemming werd gegeven in een tijd dat Moslims noodgedwongen oorlog moesten voeren. In deze tijd werden Moslim mannen op grote schaal afgeslacht en zij lieten veel weduwen en wezen achter voor wie moest worden gezorgd. Een voorziening in de vorm van polygamie werd getroffen zodat de weduwe een onderkomen en een beschermer had en de wezen vaderzorg en -liefde kregen. Vandaag de dag heeft Europa ook het probleem dat er een overvloed aan vrouwen is, en laat het afwegen of het dit probleem kan oplossen anders dan een gelimiteerde polygamie toe te staan. Misschien is de enige uitweg prostitutie, die wijd verspreid is in alle Europese landen en als de wet van het desbetreffende land prostitutie niet erkent, dan wordt prostitutie wel in de praktijk erkend. De zaken zullen hun beloop hebben, en het toestaan van illegale geslachtsgemeenschap is het enige alternatief voor een gelimiteerde polygamie. -------------------------------------------------------------------------------- AFZONDERING Met betrekking tot de afzondering van vrouwen het volgende. De Koran heeft nooit vrouwen verboden om uit huis te gaan voor hun behoeften. In de tijd van de Profeet bezochten vrouwen regelmatig de moskee, en verrichtten daar de gebeden samen met mannen, maar in een aparte rij. De vrouwen vergezellen hun mannen bij de arbeid op het veld. Ze gingen zelfs met het leger naar het slagveld en verzorgden de gewonden, en ze verwijderden hen van het veld indien het noodzakelijk was. Verder hielpen ze de soldaten op vele manieren. Ze konden zelfs tegen de vijand vechten in een noodgeval. Geen enkel beroep werd hen verboden en ze konden ieder werk verrichtten dat ze wensten. De enige beperkingen die gelegd werden op hun vrijheid, worden gegeven in de volgende versen: Zeg tot de gelovige mannen, dat zij hun ogen nederslaan en hun schaamte bewaken; dat is reiner voor hen; waarlijk, God weet wat zij doen. En Zeg tot de gelovige vrouwen dat zij haar ogen nederslaan en haar schaamte bewaken en haar sierselen niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is, en laat haar haar hoofdbedekkingen over haar boezems dragen" (24:30,31). De ware beperking die in deze versen te vinden is, is dat zowel man als vrouw hun blikken behoren neder te slaan wanneer ze elkaar ontmoeten, maar er is een bijkomende beperking voor vrouwen, namelijk dat zij hun sierselen niet tonen met de uitzondering "wat daarvan zichtbaar is". De uitzondering wordt uitgelegd als "datgene wat gewoonlijk en natuurlijk is om niet te bedekken". Dat de vrouwen naar de moskeeën gingen zonder hun gezichten te bedekken, wordt door iedereen erkend, en er is ook een gezegde van de Heilige Profeet dat, wanneer een vrouw de puberteit heeft bereikt zij haar lichaam behoort te bedekken behalve het gezicht en de handen. De meerderheid van de commentatoren is ook van mening dat de uitzondering betrekking heeft op het gezicht en de handen. Alhoewel het tonen van schoonheid verboden is, verstoort deze beperking niet de nodige activiteiten van een vrouw. Ze kan ieder werk verrichten dat zij wenst om haar brood te verdienen, omdat de Heilige Koran ronduit zegt, zoals hierboven is aangehaald, dat vrouwen het voordeel hebben van wat zij verdienen. Een gelimiteerde afzondering en een gelimiteerde polygamie verstoren dus niet de activiteiten van vrouwen. Beide maatregelen zijn bedoeld voor haar bescherming en als een preventie tegen losbandige sexuele relaties, die uiteindelijk de maatschappij ondermijnen.
![]() |
![]() |
#292 |
Partijlid
|
![]() Eerlijk is eerlijk ... ik ga niet meer zwemmen op een plaats waar uitschot komt. Je uitstapje wordt gewoon verpest. En het zijn meestal Marokkanen.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
ps: wat lopen hier toch veel ontwetende mensen los. als het gaat om de Islam. jeetje ![]()
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain ![]() Laatst gewijzigd door undiscovered : 18 mei 2008 om 20:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar even ter zake niet alle Marokkanen zijn het zelfde.
![]() |
![]() |
#295 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#296 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#297 | |||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Wat betreft geschiedenis scoorde ik vroeger op de middelbare school de hoogste cijfers ![]() je zou die vraag eens aan jezelf moeten stellen. ik denk zelf dat je niet eens weet wat een geschiedenisboek inhoud. dus aub kom mij niet vertellen wat ik moet doen als ik de draadjes al onder handen heb.
![]() |
![]() |
#300 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |