Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 2 juni 2008, 12:50   #281
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
er zijn mensen die bijvoorbeeld vergeten zijn dat ik eens een blindedarmontsteking heb gehad.
ik neem hen dat niet kwalijk.
ik ben zelfs vergeten dat ik het ooit heb geweten, nog erger dus !

maar ik ben blij met uw niet-kwalijk-nemende stand !
Anna List is offline  
Oud 2 juni 2008, 12:50   #282
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Misschien klink ik onnozel, maar ik vraag me toch af waarom vrouwen die zelf geen kinderen kunnen krijgen, persee al die hetze doen om toch zelf negen maanden af te zien, terwijl er inderdaad genoeg kant en klare kinderen zijn, die een goede thuis verdienen. Denk bv eens aan al die gedumpte Russische kindjes.
nee, dat begrijp ik volkomen hoor.

Zelf ben ik moeder van twee dochters, de MIJNE...
maar vb. mijn eicellen laten "uitbroeden" door iemand anders zou me niet het gevoel van "mijn kinderen" geven denk ik. Het is de combinatie van alles, OOK en VOORAL uw hormonale toestand na de geboorte. Die is écht niet hetzelfde als "kiele kiele o schoon kinneke" hoor.

Ok, je zou kunnen opperen dat ze dan in plaats van de eicel te doneren die zelf kunnen uitbroeden terwijl de wensmoeder een prik met de nodige koester-hormonen krijgt... maar dit lijkt me weinig ethisch.

Verder heb je het draagmoedergeval van baby Donna, iets wat ik persoonlijk vreselijk vind voor de WENSouders. Alhoewel dan weer: moest ik zelfs maar een eicel willen, dan nog zou ik verdomd wèl willen weten van wie? Een sujet (ik heb daar geen andere naam voor) die eerst 9 maand zwanger is en dan haar "product" verkoopt aan de hoogstbiedende lijkt me een bezwarende faktor om mijn DNA mee te mixen hoor. Maar soit. Grove fout hier ook van de Nederlandse rechter uiteraard. Kinderhandel is m.i. nog steeds verboden.

Maar ik begrijp dus wel waarom iemand die enkel geen eicellen meer heeft maar wel een baarmoeder, daarbij liever haar eigen kind zou willen dragen en baren.
Ik ben ervan overtuigd dat moest ik vb. een zus hebben die behoefte had aan een eicel (ook indien die nadien zou geswitched worden... maar zie mijn comment boven daarover) ik geen drie seconden zou moeten nadenken.

Voordat ikzelf zwanger werd had ik trouwens ook een boel problemen om zwanger te geraken, en ik begrijp zeker en vast dat dit een zwaar emotioneel probleem kan zijn.

Wat ik niet begrijp (medisch gezien én ethisch gezien) is dat indien men reeds een kindje via dit systeem heeft kunnen krijgen, de dokters geen tweede eicel van dezelfde donatrice (donor, donatrice???) heeft bijgehouden. Me dunkt dat het altijd leuker is om hetzelfde DNA te hebben zodat het bovendien geen half-siblings zijn maar hele siblings.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 juni 2008 om 12:52.
circe is offline  
Oud 2 juni 2008, 12:52   #283
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik word een beetje bang nu.
Ik ook, dus we gaan er niet dieper op in.

Lalalaaa, falalie...
Oud 2 juni 2008, 12:58   #284
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ja da's waar. Maar toch denk ik dat je via internet makkelijker kantjes van jezelf kunt verbergen dan je dat in het echte leven kan doen. Alleen al maar omdat het directe contact (iemands mimiek, gezichtsexpressie, houding, ...) ontbreekt. Iemand kan eigenlijk veel makkelijker iets faken, bv. interesse of gelijk wat, terwijl je in het echte leven dan sneller uit iemands intonatie etcetera kan afleiden dat hij eigenlijk op iets anders uit is, bijvoorbeeld.
Ik denk dat ge sowieso tamelijk snel door de mand valt. Misschien duurt het langer dan face �* face, maar het gebeurt wel.

Citaat:
Ik begrijp je niet zo goed.
Dat als ge een tamelijk open grens stelt voor uw privéleven door te laten stellen, ge dan ook niet verwonderd moet zijn dat ge daar de consequenties van draagt.

Ik heb dat ook gehad hoor. Ge gaat dan wat meer dammen moet opwerpen --- of u er in vergenoegen natuurlijk.
Oud 2 juni 2008, 12:59   #285
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Lalalaaa, falalie...

volgens mij is die post privacy schendend ...
Anna List is offline  
Oud 2 juni 2008, 12:59   #286
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

weten wat ge tegen wie zegt, een les die je tot je einde van je dagen leert.
Oud 2 juni 2008, 13:00   #287
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
weten wat ge tegen wie zegt, een les die je tot je einde van je dagen leert.

minder leren zeggen ... voor diegenen die er niet zo lang over willen doen.
Anna List is offline  
Oud 2 juni 2008, 13:01   #288
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
...Wat ik niet begrijp (medisch gezien én ethisch gezien) is dat indien men reeds een kindje via dit systeem heeft kunnen krijgen, de dokters geen tweede eicel van dezelfde donatrice (donor, donatrice???) heeft bijgehouden. Me dunkt dat het altijd leuker is om hetzelfde DNA te hebben zodat het bovendien geen half-siblings zijn maar hele siblings.

idd, opmerkelijk, en ik denk terechte bedenking.

maar wellicht is de draad compleet nep, vandaar ...
Anna List is offline  
Oud 2 juni 2008, 13:03   #289
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

deze discussie zou beter in 'Dlemlddoptvi. Oavgdezbnadtb.' gevoerd worden.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline  
Oud 2 juni 2008, 13:05   #290
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Lalalaaa, falalie...
Van u weet ik nog ik alles hoor.
Denk ik.

Een mens weet nooit of hij iets vergeten is of niet.
Oud 2 juni 2008, 13:07   #291
Anna List
Banneling

Standaard

dementie lijkt mij zo erg niet.
Anna List is offline  
Oud 2 juni 2008, 13:12   #292
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dementie lijkt mij zo erg niet.
Je zit daar natuurlijk maar eh.

Overigens zijn er natuurlijk veel dingen waarvan mensen met dementie zich nogal pijnlijk van bewust zijn.
Oud 2 juni 2008, 13:15   #293
Anna List
Banneling

Standaard

volgens mij weet je op momenten van opflakkering ook de andere momenten niet meer

mja, mijn tanteke was dan ook een heel gezellig dement madameke, veel mee gelachen hoor, drie cremekes achtereen eten samen enzo ... lol !
Anna List is offline  
Oud 2 juni 2008, 13:17   #294
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ceci n'est pas un topic. Dit is een slagveld.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 2 juni 2008, 13:18   #295
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ceci n'est pas un topic. Dit is een slagveld.

en ik die dacht dat juist deze topic niet in één zin te vatten zou zijn ...

chapeau geertc !
Anna List is offline  
Oud 2 juni 2008, 13:21   #296
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd, opmerkelijk, en ik denk terechte bedenking.

zoals ik reeds verschillende malen zei: ongeacht mijn leeftijd, ik heb nu eenmaal de eigenschap om altijd TOTAAL open en xxx (kan op het woord niet komen en NEE het is niet infantiel) te reageren op bepaalde dingen.

(het is trouwens erfelijk: volgens mijn schoonzoons heb ik het aan mijn beide dochters doorgegeven, zelf kreeg ik het via de zus van mijn vader....dus iets grootmoederlijks langs vaders kant). Enfin, ik heb er nog nooit problemen mee gehad, wel héél veel "openingen" zoals men zegt.

Maar zelfs indien de topicstarter het niet ernstig bedoelde (en ik zie dus geen reden waarom niet, als men desperaat is, gebruikt men desperate middelen - men moet zulke oproep niet doen op het forum van "moeders die geen eicellen meer hebben"!

Enfin, al ben ik dan "xxx", toch vind ik het belangrijk dat de problematiek van deze mensen even onder ogen wordt gehouden. Blijkbaar vindt iedereen het normaal dat er spermadonoren met de vleet zijn, maar een eicel? djeezes toch!
Alleen d�*t verschil in perceptie is al een draadje waard.

Shame on Groentje die haar 18(leeftijd?) alle eer aan doet!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 juni 2008 om 13:23.
circe is offline  
Oud 2 juni 2008, 13:22   #297
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zoals ik reeds verschillende malen zei: ongeacht mijn leeftijd, ik heb nu eenmaal de eigenschap om altijd TOTAAL open en xxx (kan op het woord niet komen en NEE het is niet infantiel) te reageren op bepaalde dingen.

Maar zelfs indien de topicstarter het niet ernstig bedoelde (en ik zie dus geen reden waarom niet, als men desperaat is, gebruikt men desperate middelen - men moet zulke oproep niet doen op het forum van "moeders die geen eicellen meer hebben"!

Enfin, al ben ik dan "xxx", toch vind ik het belangrijk dat de problematiek van deze mensen even onder ogen wordt gehouden. Blijkbaar vindt iedereen het normaal dat er spermadonoren met de vleet zijn, maar een eicel? djeezes toch!

begint gij nu ook niet met "Shame on" ... hé

daar is al de miserie in deze topic mee begonnen ...

iedereen succes met zijn eigen standpunt is voldoende in zulke ethische materie me dunkt ...
Anna List is offline  
Oud 2 juni 2008, 13:24   #298
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Misschien besef jij wel dat het bij je leeftijd past om inhoudelijk te zijn en dus te zeggen w�*�*rom je zo reageert ipv een loze slag in de wind te slaan. Dan kon ik me verdedigen. Het is maar een idee.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 juni 2008 om 13:24.
Groentje-18 is offline  
Oud 2 juni 2008, 13:24   #299
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
begint gij nu ook niet met "Shame on" ... hé

daar is al de miserie in deze topic mee begonnen ...

iedereen succes met zijn eigen standpunt is voldoende in zulke ethische materie me dunkt ...
Ik bedoelde "shame on" om de draad te verpesten met kinderlijk gedoe over ex-en enzo.

circe is offline  
Oud 2 juni 2008, 13:27   #300
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde "shame on" om de draad te verpesten met kinderlijk gedoe over ex-en enzo.
tging niet over exen, maar nynorsk sleurde mijn ex er wel met plezier bij. Alle stokken die je kan vinden zijn goed om uw standpunt te verdedigen voor sommige blijkbaar.
Maar zelfs dat kon voor mij door de beugel omdat ik daar hier zelf ooit over begonnen ben. Die privacyschending ging over iets helemaal anders. Maar laten we daar nu aub over zwijgen en ontopic verdergaan als daar nog iets over te zeggen valt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be