Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2008, 21:57   #281
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Wat zijn dat hier voor discussies!
K&K onwaardig.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  boobs.jpg‎
Bekeken: 38
Grootte:  34,1 KB
ID: 41448  

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 14 november 2008 om 21:57.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 22:11   #282
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

btw adrian, nekeer ne goeie boemel kan goed doen in zo'n geval

Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 22:12   #283
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Als gij al depressief zij van de 7de november zou ik daar toch eens beginnen aan te denken om daar een oplossing voor te vinden.
Oud 14 november 2008, 22:16   #284
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

't had zijn ups & downs

nu is het weer even minder
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 22:17   #285
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
't had zijn ups & downs

nu is het weer even minder
Kende les 1?
Oud 14 november 2008, 22:17   #286
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
ik ben echt ongelukkig op't moment

Och jongen, hoop doet leven.

Misschien ben je moe en uitgeput. Vroeg gaan slapen. De slaap is de beste dokter.
Oud 14 november 2008, 22:20   #287
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Och jongen, hoop doet leven.

Misschien ben je moe en uitgeput. Vroeg gaan slapen. De slaap is de beste dokter.
Maar nee, hij moet ne keer goed gaan feesten.
Oud 14 november 2008, 22:22   #288
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Maar nee, hij moet ne keer goed gaan feesten.
Maar als hij moe is zal hij niet veel zin hebben om te feesten. Hij moet eerst eens goed gaan slapen, dat hij uitgerust is. En dan kan hij gaan feesten. En dan zal het nog zoveel leuker zijn.
Oud 14 november 2008, 22:26   #289
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar als hij moe is zal hij niet veel zin hebben om te feesten. Hij moet eerst eens goed gaan slapen, dat hij uitgerust is. En dan kan hij gaan feesten. En dan zal het nog zoveel leuker zijn.
Bwa, daar is wel iets voor.
Oud 15 november 2008, 14:17   #290
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Integendeel, ik heb er mijn studenten altijd op gewezen dat ze geen adviezen kunnen geven als ze het probleem niet kennen, dat ze erover moeten waken niet te snel adviezen te geven, en dat één van de grootste valkuilen is om de problemen te relativeren of te sussen. Dat doen anderen al genoeg, ze komen bij jou om gehoord te worden en serieus genomen te worden, niet voor "het is zo erg niet" of "het komt wel goed".

(...)

Je advies "doe iets actief" is dan ook even ongepast.
Dat was dus ook hetgeen ik bedoelde. Niet dat ik dat geleerd heb, maar ik vind dat ge zoiets wel aanvoelt. Ik merk trouwens ook dat er redelijk wat mensen bij mij komen aankloppen met hun problemen, zelfs al ken ik ze niet zo heel goed, omdat ik tenminste naar hen wil luisteren, iets wat velen tegenwoordig al niet meer kunnen. En dat vind ik best schrijnend.

Erg open en sterke post nyn, ik ben blij dat ge weer terug zijt .
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:28   #291
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
AH is ne jonge gast he, die kan daar wel tegen...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 20:28   #292
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik reageerde op dit: "Vraag je je eens af hoe je je binnen een jaar ofzo zou voelen als je aan deze ongelukkige periode terugdenkt? Idioot waarschijnlijk, en je zou het grappig vinden, omdat je aan iets/iemand zoveel kostbare tijd heb verspild door ongelukkig te zijn."

Mocht ik dit standaard tegen al mijn clienten met een depressie of depressieve gevoelens zeggen, dan gaat zeker de helft daarvan zich achteraf slechter voelen, namelijk zij die negatief naar de toekomst kijken. Als ze oordelen dat ze de huidige situatie niet grappig zouden vinden, dan heb de bal compleet misgeslaan. Bovendien zullen ze zich compleet onbegrepen voelen (wat wel vaker gebeurt als je aangebrachte problemen en gevoelens meteen relativeert).
Iemand die suicidaal is kan je op die manier, ongewild, confronteren met de hopeloosheid van zijn bestaan op dat moment.
Ikzelf bijvoorbeeld, voelde me bijzonder zwaar kut op het moment dat ik je post las. Zoals je misschien weet, ga ik heden ten dage door een nogal hevige depressie die zo af en toe gepaard met aanvallen van hevige suicidale ideatie. Als ik dan zoiets lees, en geneigd ben dat te betrekking op mezelf, dan durf ik niet eens denken aan 'binnen een jaar'. Dat is één groot zwart gat, ik zie enkel een diepe kloof, en ik ben er, ook in niet-suicidale toestand, van overtuigd dat ik dit volgend jaar nooit grappig ga vinden. De kans dat ik mezelf idioot ga voelen is dan wel weer groot, maar daar hoef je me dan nu ook niet mee te confronteren.
Nu, ik heb er uiteindelijk mee gelachen, omdat de uitspraak van iemand komt waar ik nu niet bepaald vertrouwen in stel. Mocht een hulpverlener me zoiets zeggen, dan zou ik daar van doorslaan op zo'n moment.

Vooraleer je je aan dergelijke uitspraken waagt, lijkt het me dan ook belangrijk om na te gaan w�*t er aan de hand is, hoe de persoon zich voelt, en wat zijn idee is van de toekomst. Als zijn idee van de toekomst goed is, kun je vragen hoe hij er binnen een jaar op terugkijkt, maar ik zou mijn cliënt nooit op die manier de woorden in de mond leggen. Als hij zegt dat hij er dan op zou terugkijken als een keizware periode, waar hij wel uit is gekomen, dan is dat zo. Ik voel geen behoefte om dat te relativeren en hem ervan te proberen overtuigen dat hij het grappig zou vinden. Als hij de toekomst negatief ziet, wordt het langzaam bouwen aan een positiever toekomstbeeld, maar dat moet hij dan zélf doen, ik kan geen positief toekomstbeeld installeren bij iemand.

Dergelijke ingrepen worden inderdaad niet geleerd aan de UGent. Integendeel, ik heb er mijn studenten altijd op gewezen dat ze geen adviezen kunnen geven als ze het probleem niet kennen, dat ze erover moeten waken niet te snel adviezen te geven, en dat één van de grootste valkuilen is om de problemen te relativeren of te sussen. Dat doen anderen al genoeg, ze komen bij jou om gehoord te worden en serieus genomen te worden, niet voor "het is zo erg niet" of "het komt wel goed". Het zou me sterk verbazen mochten ze aan de KULeuven aanraden om problemen te minimaliseren en om zo snel mogelijk adviezen te formuleren voor je een grondige klachtenanalyse hebt gedaan. Dat is alleszins niet wat mij is geleerd tijdens de lessen, m'n stage, in bijscholing, en in de klinische praktijk.

Je advies "doe iets actief" is dan ook even ongepast. Ik kan van hieruit niet zien hoe Adrian zich voelt. Ik kan bij niemand zien hoe die zich voelt, zo van op afstand of op het eerste zicht. En hoeveel moeite die heeft om actief te zijn. Bij sommige mensen duurt het weken, maanden, een jaar, jaren, voor ze tot activiteit in staat zijn. "Doe iets actief" horen, dat is dan voor zot te worden. Dat weten ze ook wel. Het LUKT hen niet. Je kunt evengoed aan een blinde vragen om even te kijken.

Ik hoop ook dat je achter de schermen grondig hebt uitgeklaard wat er precies aan de hand was voor je aan kwam met je "ongelukkig zijn is iets anders dan depressief zijn". Ik heb even gevraagd wat er aan de hand was, maar voel me op basis van die info niet in staat om onderscheid te maken tussen zich even ongelukkig voelen en een depressie. Jij kan dat wel, proficiat, ik hoop dat goed gefundeerd hebt.

Het was helemaal geen venijnige kolder dus, ik stel me oprecht vragen bij je post. Je zou veel beter moeten weten dan wat je daar schrijft.
Ik weet helaas ook dat je niks gaat doen met alles wat hierboven staat, omdat je alles wat ik schrijf automatisch verwerpt omdat het van mij komt, de persoon die je beschouwt als rotslechte psycholoog die bovendien nooit haar diploma had mogen krijgen volgens jou.
Maar een mens kan maar hopen dat je er toch eens over nadenkt.
Eh.... Nynorsk. Dit is een, openbaar (!), forum...
Ik dacht ik zeg het even ... En mens kan maar hopen dat je er toch eens over nadenkt en er liefst nog enkele gepaste conclusies uittrekt ook. Al besef ik dat dat wat te optimistisch is aan je reactie te zien...
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 20:29   #293
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

K&k?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 15 november 2008, 20:37   #294
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Dat was dus ook hetgeen ik bedoelde. Niet dat ik dat geleerd heb, maar ik vind dat ge zoiets wel aanvoelt. Ik merk trouwens ook dat er redelijk wat mensen bij mij komen aankloppen met hun problemen, zelfs al ken ik ze niet zo heel goed, omdat ik tenminste naar hen wil luisteren, iets wat velen tegenwoordig al niet meer kunnen. En dat vind ik best schrijnend.

Erg open en sterke post nyn, ik ben blij dat ge weer terug zijt .
Again, hem uitvragen lijkt me via een openbaar forum niet zo'n goed idee...
Oud 15 november 2008, 20:38   #295
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
K&k?
Dat dacht ik ook.
Oud 15 november 2008, 20:40   #296
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Eh.... Nynorsk. Dit is een, openbaar (!), forum...
Ik dacht ik zeg het even ... En mens kan maar hopen dat je er toch eens over nadenkt en er liefst nog enkele gepaste conclusies uittrekt ook. Al besef ik dat dat wat te optimistisch is aan je reactie te zien...
Wat wil je eigenlijk zeggen met deze onbegrijpbare zinnen hierboven?
Kun je ook inhoudelijk reageren? Zou wel lief zijn, ik heb nl. voldoende tijd besteed aan mijn uitleg voor jou.
Oud 15 november 2008, 20:42   #297
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat dacht ik ook.
Zin om te dansen?
Oud 16 november 2008, 00:36   #298
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zijn al veel oorlogen gevoerd door mensen die zichzelf te serieus nemen (godsdienst oa).

Lachen is gezond. Letterlijk en figuurlijk.
Kan Patsy zoiets begrijpen ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 00:49   #299
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Nee, zo'n persoon wil gewoon in het middelpunt van de belangstelling staan.

Of zoals anderen hier het ook uitdrukten:

Laat ons even voorstellen dat A.H. oprecht is, dus zich echt ongelukkig voelt. En dan kom jij af met dit soort praatjes = sadistisch iemand dieper in de kak stampen...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 01:14   #300
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Laat ons even voorstellen dat A.H. oprecht is, dus zich echt ongelukkig voelt. En dan kom jij af met dit soort praatjes = sadistisch iemand dieper in de kak stampen...
Tjah, ik kan alleen maar zeggen dat ik me toen - en nu, maar het betert langzaamerhand - echt niet zo goed voelde. Dat sommigen dat wensen te ridiculiseren, vind ik een beetje spijtig, ja. 'k wou gewoon een zever topicje met wat mensen die wat lieve zaken zeiden ofzo. Ambiorix, Txiki & Groentje bijvoorbeeld - en god weet dat ik daar meningsverschillen mee heb! - waren zo lief om die zaken even opzij te zetten en op hun manier wat lieve zaken te zeggen. Dat vond ik leuk.

Ja, ik ben een echte mens hier, met emotionele gevoelens enzo.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be