Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2009, 21:05   #281
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar wacht je nog op om hetzelfde te doen?
Mischien ben ik wel eerlijk ? Mischien is dat een raar idee voor jou, eerlijk zijn, maar voor sommige mensen is dat, en blijft dat de norm . Het is niet omdat ik weet hoe die sjoemelaars hun plan trekken, dat ik ook zo wil leven.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 21:13   #282
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Mischien ben ik wel eerlijk ? Mischien is dat een raar idee voor jou, eerlijk zijn, maar voor sommige mensen is dat, en blijft dat de norm . Het is niet omdat ik weet hoe die sjoemelaars hun plan trekken, dat ik ook zo wil leven.
Inderdaad, niemand wil leven zoals jij het voorstelt.
Vraag maar eens aan iemand die failliet ging, hoe gemakkelijk dit is.

Maar we wijken af.

Ik noem die controle grootschalig omdat enerzijds 60 winkels en 130 personen werden gecontroleerd; anderzijds omdat dit een gezamelijke actie was van verschillende diensten : sociale-, fiscale-, gezondheidsinspectie en politie.

Behalve dit soort acties, zijn er nog wel controles die niet in de media komen. Je denkt toch niet dat de inspecteurs maar 3 maal per jaar controleren.

Maar in het algemeen zijn er inderdaad te weinig controles, zowel bij bel- en nachtwinkels als bij de "gewone" winkels, de horeca, de bouw, land- en tuinbouw,....
Nochtans is iedere inspecteur goud waard, iedere inspecteur brengt een veelvoud op van wat hij/zij kost.

Laatst gewijzigd door artisjok : 6 februari 2009 om 21:15.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2009, 23:09   #283
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Inderdaad, niemand wil leven zoals jij het voorstelt.
Vraag maar eens aan iemand die failliet ging, hoe gemakkelijk dit is.

Maar we wijken af.

Ik noem die controle grootschalig omdat enerzijds 60 winkels en 130 personen werden gecontroleerd; anderzijds omdat dit een gezamelijke actie was van verschillende diensten : sociale-, fiscale-, gezondheidsinspectie en politie.

Behalve dit soort acties, zijn er nog wel controles die niet in de media komen. Je denkt toch niet dat de inspecteurs maar 3 maal per jaar controleren.

Maar in het algemeen zijn er inderdaad te weinig controles, zowel bij bel- en nachtwinkels als bij de "gewone" winkels, de horeca, de bouw, land- en tuinbouw,....
Nochtans is iedere inspecteur goud waard, iedere inspecteur brengt een veelvoud op van wat hij/zij kost.
De meeste nachtwinkel-uitbaters gaan dus niet failliet, en lopen evenmin gebukt onder zware boete's : zij doen gewoon hun zaakjes, en na een jaar of 2 verandert de zaak van eigenaar. In naam tenminste, want die zijn met een hele bende om daar van te leven . De naamverandering komt er om van bepaalde belastingsvoordelen te genieten, die verdwijnen nadat je een aantal jaren werkzaam bent. Niet zelden werkt een zogezegd voormalig eigenaar gewoon verder in de winkel, in het zwart , terwijl de " eigenaar " iemand anders is .
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be