![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mwah... nu ga je toch wel een beetje de populistische toer op. Uiteraard hebben futuristen doorheen de tijd hun klokken wat te vroeg gezet wat betreft de aankomstdatum van nieuwe technologieën en zeker de bruikbare toepassing ervan. Maar uiteindelijk hebben al wat dromers uit de jaren dat men nog een gloeidraad voorspelde die langer dan 30-40 uur kon branden toch maar de gloeilamp die duizenden uren meegaat en intussen al politiek incorrect is wegens niet modern genoeg meer en teveel verbruikend. De automatische grasmaaier en stofzuiger zijn trouwens reeds een feit. Nog niet elk "huischgezin", neen. Maar wie wil kan er al eentje kopen. http://www.itouchless.com/share/cgi-...=roboticvacuum http://www.friendlyrobotics.com/robomow/ @ Kiko, Misschien dan wel vaak gebruikt, is en blijft het argument van pakweg een Jules Verne geen cliché. Zowat het enige dat hij maar half verkeerd heeft voorspeld was de ondergronder voor publiek transport. Maar als je ziet welke machines de Euro- en andere tunnels hebben gemaakt, zat hij daar ook al niet ver naast. En hoewel lichtjes anders dan we het vandaag hebben, wou Leonardo Da Vinci wel al een woordje meespreken over hoe machines de mens zouden laten vliegen. Niets cliché aan. Of gaat u nooit op reis? Het is niet omdat vandaag de dag nog per milliseconde wel iemand ergens ter wereld het over het milieu of armoede heeft, dat het een cliché is. @ De rest, Ik voel me hier wat terechtgekomen tussen erg fundamentalistische standpunten. De ene verwacht alles van wetenschap, de andere vindt het verloren geld en moeite en meent dat we beter de overbevolking wat kunnen gaan stimuleren. Ikzelf ben van oordeel dat je de gulden middenweg moet hebben. Geef Nasa het honderdvoudige van z'n budget en het zal er slechts het tweevoudige mee doen van wat het vandaag doet (en dat is helaas al niet te veel sinds het meer een instituut dan een research centrum werd eens de koude oorlog was gestreden), maar je kan evengoed het totale NASA budget aan Afrika geven en ik voorspel je dat het integraal opgaat aan het spijzen van zelfbenoemde zonnekoningen of "revolutionaire vrijheidsstrijders" of nobele "presidenten" en vooral veel vuurwapens om de stammenoorlogen voort te zetten. Als we ruimtevaart niet kunnen gebruiken als vooruitgang van de technologie op aarde en de centen naar Afrika niet kunnen gebruiken om te zorgen dat ik nooit meer zie hoe levende zwarte burgers in een rivier worden gegooid om er dan met snelvuurgeweren op te schieten, steek dan al dat geld maar in een beleid dat de vergrijzing moet tegengaan in gebieden waar er wel wordt gewerkt aan de toekomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vind je het niet een beetje zielig om de mening van een auteur van anderhalve eeuw geleden te gooien in een debat over o.a. ruimtekolonisatie ? Die heeft daar eens een boek geschreven over een reis naar de Maan, en direct wordt hiij geciteerd. Beetje vreemd. Indien het nu nog Asimov of zo zijn, maar nee Jules Verne begot. Verne was een vlot schrijver met bakken fantasie, maar wat hij in dit debat komt doen, is me echt een raadsel. En Leonardo da Vinci heeft hier zeker niets verloren. Die heeft een flink aantal eeuwen de mens wat houten vleugels proberen te geven en ook hij wordt direct vernoemd. Waarom niet direct Hergé aan het woord laten ? Hij heeft toch het voortreffelijke Raket naar de Maan en Mannen op de Maan geschreven en getekend ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() @ Kiko
waar het om draait is dat we hiermee proberen aan te tonen wat 100 jaar geleden nog tot de fantasie der mens behoorde, nu werkelijkheid is geworden, en tot we geen reden hebben om nu aan te nemen dat dit anders zou zijn voor ons.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de maan zal ook wel goud of diamant zijn zeker? Of andere dure zeldzame grondstoffen? Uiteindelijk welk ander nut heeft dat allemaal?
![]() |
![]() |
#285 |
Banneling
|
![]() helium 3 naart schijnt, en wat er dieper in de maan zit....dunno
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
|
![]() directer tenminste dan sarcasme
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dat?
![]() |
![]() |
#288 |
|
![]() fusie-brandstof
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel in een kunstmatige serre weliswaar
![]()
![]() |
#290 |
|
![]() Is waterstof niet iets gemakkelijker te verkrijgen en net evengoed?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
|
![]() makkelijker wel, maar de hoeveelheid energie die vrijkomt is veel groter met helium-3
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Parlementslid
|
![]() Volledig gelijk... mijn grootouders (die nog leven - 80 jarigen) hebben nog een tijd gekend waar tv, sanitair, auto en centrale verwarming niet tot hun levensstandaard waren. Dit begon maar goed te veranderen rond de jaren 60 voor de meesten. Dit is slechts 40-50 jaar geleden. Nu zitten we aan spraaktechnologie, Touch computers en Phones, internet, digitale tv en papier enz...
Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 11 maart 2009 om 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
|
![]() Waterstof wordt helium bij kernfusie, wat wordt helium-3?
Laatst gewijzigd door HAMC : 11 maart 2009 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
|
![]() dat blijft een helium-isotoop, het wordt helium-4
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
|
![]() hm, en daar zit dan het verschil in vrijkomen van overtollige energie?
Je bedoelt waarschijnlijk dat de energie die dan vrijkomt gemakkelijker beheersbaar is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
Zoals ik al eerder schreef ben ik wel voorstander van het ontginnen van bepaalde grondstoffen op andere planeten en/of manen. Dit heeft echter niets te maken met eigenlijke ruimtekolonisatie. De mens is een bijzonder taai en flexibel beestje, op Aarde. Op ander planeten stellen we echter niets voor en zijn we op alle gebied ongelooflijk kwetsbaar. De enige reden waarom Mars interessant is, is omdat het niet te ver weg is en omdat er, met enige goede wil, vage gelijkenissen zijn met de aarde. Los daarvan is Mars een saaie, dode planeet. Ik zou wel een voorstander zijn van pakweg nederzettingen op planeet X, indien er een nabije planeet ontdekt zou worden die min of meer kant en klaar is. Die zullen wel bestaan, maar vind die maar eens, en ze zullen zeker niet nabij zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Parlementslid
|
![]() Hier een overzichtelijke link van website van het witte huis of "The White House".
Exploring the Solar System with Human and Robotic Spacecraft. http://www.whitehouse.gov/omb/budget/fy2009/nasa.html www.whitehouse.gov ![]() ![]() ![]() ![]() link: http://www.nasa.gov/centers/goddard/...y_go_back.html Opbouw en grondtesten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 11 maart 2009 om 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Parlementslid
|
![]() Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 11 maart 2009 om 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
|
![]() Citaat:
Ik vraag me dan af, als kernfusie zo gemakkelijk is waarom maken we Helium-3 dan niet hier? Het moet toch ook doenbaar zijn dat Helium-3 isotoop te maken? Men doet dat met Uranium toch ook? Bedankt alleszins voor de link. |
|
![]() |
![]() |