Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2009, 16:00   #281
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes Bekijk bericht
Racistische theorie ?
Ik spreek van meertaligheid, van samenleving met 2 culturen ... U spreek van keuze tussen culturen ! Wie is racist ? Taalrespect tussen mensen begint als die mesen schakelen over in de 2 talen !

Doe je ogen open : die franskiljons zijn niet vernederlandst ... Wij zijn met de derde generatie na het ontwikkeling van de taalgrens ... en thuis spreken ze nog Frans ! Die zijn zo tweetalig geworden dat het wordt moeilijk te zeggen als ze frans of nederlandstalig zijn ... !
Als ik emigreer naar, laten we zeggen Amerika en mijn kleinkinderen spreken voornamelijk thuis Nederlands dan ga ik me serieus afvragen waar ik fout ben gegaan in de opvoeding van mijn kinderen als ze mijn kleinkinderen zo opvoeden. Dat ze het kennen zou een ding zijn maar dat het hun moedertaal en niet hun 2de of 3de taal is, daar zou ik me serieus voor schamen.Moet ik aannemen dat de 3de generatie zijn/haar partner importeert uit Wallonië/Brussel of zo? (indien met een Vlaming zou ik nog begrijpen als het afwisselend was of zo).

En taalrespect, ja, daar kan ik elke keer volop van genieten als ik in Brussel ga (zelfs niet naar Wallonië, gewoon al naar Brussel), daar hebben ze echt zoveel respect voor het Nederlands, hoe ze me kunnen te woord staan in het Nederlands als ik de weg vraag, niet te geloven! Er zijn uitzonderingen natuurlijk maar komaan, de Franstalgien in België moeten osn echt de les niet komen lezen als het gaat over respect voor andermands taal en cultuur en dat is geen recent fenomeen maar al zo vanaf dag 1 van "België".

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 29 mei 2009 om 16:03.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 20:22   #282
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes
Ja, die zullen eerst in het Frans proberen (50% kans met een franstalig te spreken), en als het nodig is, verder in het nederlands spreken. Maar vraag ze niet/nooit eerst en vooral in het nederlands te spreken gewoon omdat ze in een Vlaamse gemeente wandelen ! Brusselaars wonen in een franstalige/meertalige stad en doen hun best om hun nederlandstalige klanten in hun taal te bedienen. Ten tweede, wonen ze in Belgie en niet in een staat verdeeld in 2 (FR/NL)
Brusselaars gaan naar Frankrijk en ontmoeten Nederlanders ... die zullen waarschijnlijk in het Nederlands spreken ... zelfs als Frankrijk een franstalige staat is.
Daar heb je weer de mantra van veel Belgische Franstaligen. Het probleem is dat jullie steeds maar weer overgaan tot een selectieve lezing van de Belgische grondwet. Die grondwet voorziet:
Citaat:
Art. 30
Het gebruik van de in België gesproken talen is vrij; het kan niet worden geregeld dan door de wet en alleen voor handelingen van het openbaar gezag en voor gerechtszaken.
Maar jullie zijn stekeblind wanneer het erop aankomt consequent een ander artikel uit diezelfde grondwet te respecteren:
Citaat:
Art. 4

België omvat vier taalgebieden : het Nederlandse taalgebied, het Franse taalgebied, het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad en het Duitse taalgebied.

Elke gemeente van het Rijk maakt deel uit van een van deze taalgebieden.
Dit impliceert dat jullie helemaal niet het recht hebben om overal in la Belgique het Frans te gebruiken. Franstaligen onder elkaar mogen eender welke taal gebruiken, al was het Swahili. Maar tegenover een Vlaming in Vlaanderen horen zij Nederlands te gebruiken. En het komt dan aan die Vlaming toe om te beslissen in welke taal hij/zij u zal antwoorden.
Zolang jullie aan die eenzijdige lezing van de grondwet blijven vasthaken, zolang zult u met ons steeds maar meer moeilijkheden ondervinden. Het is dergelijke nefaste houding van de Franstaligen die de twee naties die dit land bevolken verder uit elkaar drijft en die uiteindelijk la Belgique onherroepelijk zal doen uit elkaar spatten.

Laatst gewijzigd door quercus : 29 mei 2009 om 20:31.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 20:53   #283
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

en het is btw al te laat(!) om alles terug te draaien aangezien er al een meerderheid is in Vlaanderen om dit land te doen ontploffen!

Laatst gewijzigd door Shadowke : 29 mei 2009 om 20:53.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 21:12   #284
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en het is btw al te laat(!) om alles terug te draaien aangezien er al een meerderheid is in Vlaanderen om dit land te doen ontploffen!
Hmm, geloof ik niets van, waar haal je dit cijfer vandaan? Dat er meer Vlamingen zijn die België zien verdwijnen dan dat er Vlamingen zijn die België echt willen behouden (en de rest is neutraal/geen mening), dat zou ik wel al kunnen geloven. Het is niet omdat men voor een partij stemt waarvan een van de standpunten splitsing is dat men ermee akoord is.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 29 mei 2009 om 21:12.
Oud 29 mei 2009, 21:15   #285
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overgrote meederheid ziet dat België in een terminale fase zit. Maar slechts een minderheid (een groeiende minderheid, maar nog steeds een minderheid) trekt daaruit de conclusie dat we er effectief een einde aan moeten maken, en de toekomst voorbereiden.

Progressieven (in dit geval: de Vlaamse beweging) hebben altijd de ondankbare taak om de conservatieve trage massa in beweging te krijgen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 29 mei 2009 om 21:16.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 21:28   #286
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hmm, geloof ik niets van, waar haal je dit cijfer vandaan? Dat er meer Vlamingen zijn die België zien verdwijnen dan dat er Vlamingen zijn die België echt willen behouden (en de rest is neutraal/geen mening), dat zou ik wel al kunnen geloven. Het is niet omdat men voor een partij stemt waarvan een van de standpunten splitsing is dat men ermee akoord is.
De wens is bij Shadowke wel eens meer de vader van de gedachte, hoor. Hoewel ik zijn standpunten tot op zekere hoogte deel, neemt hij zijn wensen dikwijls iets te zeer voor werkelijkheid. Ik hoop voor hem evenzeer dat de verkiezingen zullen uitdraaien zoals hij het zelf ziet en wil, maar ik vrees eerder dat het voor hem gewenste resultaat toch zal uitblijven. De Vlaamsgezinde partijen zullen globaal gezien zeker vooruitgaan, maar dat deze nu al tezamen een meerderheid zullen halen in het Vlaams Parlement... ik zou er mijn hand toch niet in het vuur voor steken.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 21:49   #287
Shadowke

Standaard

wel heren, we zullen zien volgend weekend
Oud 29 mei 2009, 22:50   #288
T'serclaes
Parlementslid

T'serclaes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar heb je weer de mantra van veel Belgische Franstaligen ...
Citaat:
Art. 30
Het gebruik van de in België gesproken talen is vrij; het kan niet worden geregeld dan door de wet en alleen voor handelingen van het openbaar gezag en voor gerechtszaken.
OK, dan, waarom …
1. Les citoyens d'Overijse ont reçu un avis officiel des autorités communales avec un autocollant, en néerlandais, �* apposer sur leur boîte aux lettres, demandant au facteur de ne plus y déposer d'imprimés non néerlandophones !
2. Zaventem : No english please, we are Flemish : http://documents.scribd.com/docs/l8h...xn4nx6ocfr.pdf
De gemeente Overijse heeft met
een aantal vrijwilligers een centraal
meldpunt geïnstalleerd waar burgers
terecht kunnen met taalklachten.
Anderstalige bus-aan-bus reclamefolders,
anderstalige borden van
immobiliënkantoren,… deze en
andere inbreuken op het
Nederlands taalstatuut van de
gemeente Overijse kan u melden op
[email protected] . Vermeld
hierbij steeds de precieze omstandigheden
(plaats en tijdstip) en
voorzie informatie zoals: naam en
adresgegevens, en bewijsstukken
zoals fotomateriaal of een kopie van
een folder …
De gemeente Overijse kan vervolgens
afhankelijk van de aard van de
klacht een vriendelijk verzoek richten
aan het bedrijf of de handelszaak.
Of de gemeente zal in een
gezamenlijke brievenactie in het
najaar 2008 zaakvoerders van handelszaken
en bedrijven met een
aantal praktische tips aansporen om
het Nederlandstalig karakter van …

Citaat:
België omvat vier taalgebieden : het Nederlandse taalgebied, het Franse taalgebied, het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad en het Duitse taalgebied.

Elke gemeente van het Rijk maakt deel uit van een van deze taalgebieden.
OK, dan ... Waarom ?

Le Parlement flamand a voté le 3 Mars 1999 �* vaste majorité cinq résolutions pour mettre les choses au clair. Ces résolutions proposent une structure binationale avec deux Etats fédérés �* part entière, la Flandre et la Wallonie et deux régions �* statut special, la Région de Bruxelles-capitale et la Région de langue allemande.

Enz ...
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 09:57   #289
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

T'serclaes, uw antwoord is er eentje dat er geen is. Het ligt allemaal aan jullie mentaliteit. U en uw cocitoyens francophones weten pertitent goed dat er een artikel vier van de grondwet bestaat. Maar jullie gedragen er zich niet naar. De zo dikwijls gehoorde uitspraak "Nous sommes quand-même en Belgique" is geen argument om geen respect op te brengen voor het Nederlands in Vlaanderen. Maar goed, doe zo voort, als Vlamingen maken wij ons toch geen illusies. Blijf maar "région �* part entière" en "Wallo-Brux" belijden. Wij trekken er ons geen fluit meer van aan. Ik blijf verder regelmatig in Brussel verder shoppen en er culturele evenementen bezoeken. Maar reken niet meer op veel hartelijkheid in Vlaanderen tegenover jullie mentaliteit. Dat is voorbij. We zijn geen grote revolutionairen. Maar, wees er zeker van dat we de komende jaren stap voor stap steeds meer autonomie zullen afdwingen op alle vlakken. Daarvoor hebben we jullie niet nodig.

Laatst gewijzigd door quercus : 30 mei 2009 om 09:58.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 12:20   #290
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Simpelste manier om dit te doen is om de geldkraan toe te draaien en ons eigen veto recht te gebruiken tegen alles wat voordelig is voor de Franstaligen, daarvoor moeten de Vlaamse politiekers effectief wat moeite doen dus ik zou er niet op hopen.
Oud 30 mei 2009, 15:37   #291
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, dan, waarom …
1. Les citoyens d'Overijse ont reçu un avis officiel des autorités communales avec un autocollant, en néerlandais, �* apposer sur leur boîte aux lettres, demandant au facteur de ne plus y déposer d'imprimés non néerlandophones !
2. Zaventem : No english please, we are Flemish : http://documents.scribd.com/docs/l8h...xn4nx6ocfr.pdf
De gemeente Overijse heeft met
een aantal vrijwilligers een centraal
meldpunt geïnstalleerd waar burgers
terecht kunnen met taalklachten.
Anderstalige bus-aan-bus reclamefolders,
anderstalige borden van
immobiliënkantoren,… deze en
andere inbreuken op het
Nederlands taalstatuut van de
gemeente Overijse kan u melden op
[email protected] . Vermeld
hierbij steeds de precieze omstandigheden
(plaats en tijdstip) en
voorzie informatie zoals: naam en
adresgegevens, en bewijsstukken
zoals fotomateriaal of een kopie van
een folder …
De gemeente Overijse kan vervolgens
afhankelijk van de aard van de
klacht een vriendelijk verzoek richten
aan het bedrijf of de handelszaak.
Of de gemeente zal in een
gezamenlijke brievenactie in het
najaar 2008 zaakvoerders van handelszaken
en bedrijven met een
aantal praktische tips aansporen om
het Nederlandstalig karakter van …

Het is af en toe net Quebec hè, Overijse.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 18:27   #292
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
T'serclaes, uw antwoord is er eentje dat er geen is. Het ligt allemaal aan jullie mentaliteit. U en uw cocitoyens francophones weten pertitent goed dat er een artikel vier van de grondwet bestaat. Maar jullie gedragen er zich niet naar. De zo dikwijls gehoorde uitspraak "Nous sommes quand-même en Belgique" is geen argument om geen respect op te brengen voor het Nederlands in Vlaanderen. Maar goed, doe zo voort, als Vlamingen maken wij ons toch geen illusies. Blijf maar "région �* part entière" en "Wallo-Brux" belijden. Wij trekken er ons geen fluit meer van aan. Ik blijf verder regelmatig in Brussel verder shoppen en er culturele evenementen bezoeken. Maar reken niet meer op veel hartelijkheid in Vlaanderen tegenover jullie mentaliteit. Dat is voorbij. We zijn geen grote revolutionairen. Maar, wees er zeker van dat we de komende jaren stap voor stap steeds meer autonomie zullen afdwingen op alle vlakken. Daarvoor hebben we jullie niet nodig.
Ik blijf hier voorlopig ook wonen. Misschien koop ik hier ooit zelfs een huisje, een garage, een braakliggend terrein, of een woonbootje.

En ik blijf uiterst hartelijk, maar altijd en overal éérst in het Nederlands, gevolgd door Engels, Duits, Spaans, Italiaans, Arabisch of Grieks, al naar gelang m'n humeur en/of m'n gesprekspartner.
De reactie daarop bepaalt het verdere verloop van de hartelijkheid-curve.

Ten tijde van de Romeinen was dat hier een moeras in een woud vol Germaans-talige wilden.

Toen la sacrée Patrie door de doofstomme van Portici bijeen werd bezworen, was dat hier een schone stede geworden, met een Grote Markt, een Vismarkt, een binnenhaven met kaaien, en overal vree en vloekte 't volk in 't Vloms. Le français, dat was van de monseigneurs en de seigneurs, van de ducs en de barons, van de comtes en de vicomtes, van de maîtres en de hauts officiers de diverses armées, zo van die gasten. En af en toe ook al van hun diverse slippendragers.

Anno 2009 is het een stenen woestijn vol giftige gassen waar de historische Germaanse minderheid heimelijk en afgunstig bewonderd, maar openlijk gevreesd, dikwijls veracht, vaak gehaat, regelmatig vervloekt, ... wordt.

Spijtig dat la Francophonie zo rond de periode dat ze het hier voorgoed voor het zeggen meende te hebben,
zichzelf verplicht zag op z'n minst lippendienst te bewijzen aan de 'droits de l'homme', de 'Lumières', de 'tolérance' en de 'union dans la diversité'.

Anders was dat hier wellicht nooit tot bilinguisme gekomen, of was het op z'n minst in 't français-anglais.

Dat zijn tenminste geen 'patois' van 'paysans incultes' die er ocharme zelfs niet in geslaagd zijn een eigen 'empire colonial' bijeen te roofmoorden, te chanteren, te liegen.

Ge gaat dat taaltje van die plattelandspummels toch niet ècht leren, zeker?
Ge zou ze godbetert wel eens een beetje te goed kunnen leren kennen, en er oprecht van beginnen houden.

Juist genoeg om ze nog wat meer op de mouw te kunnen spelden, dat zal wel volstaan.
Voor hun verlangen naar gemeend respect en echte gelijkwaardigheid kunt ge oost-indisch doof blijven, want 't is toch maar een vies zaakje dat geurt naar 'repli identitaire' en zwartzakkerij.

Brüssel Vlaams, ça jamais!

Weetewel.

Sa vraie dimension et son corridor par contre, c'est toute autre chose, n'est-ce pas?

Ragga:

"Bruxelles capitale?
Erreur fatal!
Trop de bordels remplis
d' criminels et d' pourris!

Bruxelles Propreté,
il faudra débarasser,
le marais infecté
de sa fausse majesté!"

Bruxelles flamand?
Ca va vachement,
Les pauv' paysans,
font les plus beaux brigands!

Boem boem ts
Boem boem ts
Boem boem ts
Tsjaktsjaktsjaktsjak

usw"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 30 mei 2009 om 18:31.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 18:36   #293
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Hoe zit het trouwens met het schooltje in Comines/Komen?

Hebben de kindjes ondertussen al een leuk voetpad voor de deur?

Oud 31 mei 2009, 09:57   #294
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ter aanvulling van bericht #292 : een anekdote.

Deze morgen zag ik op de markt een propagandist voor N-VA lopen. Een klein oud manneke, in een geel jasje, met een gele paraplu boven het hoofd en daarbovenop een plakkat met Paul De Ridder (vooraan) en Bart De Wever (achteraan).

Ikke op dat manneke af.

"Dag meneer, mag ik u een paar vragen stellen?"

"Pardon, excusez-moi, monsieur, je ne parle pas flamand!"

" : "

"Monsieur, je ne veux pas que Bruxelles fait partie de la Wallonie. Je ne veux pas que Bruxelles fait partie de la France non plus!"

"Ah, OK. Mais vous n'avez pas peur que Bruxelles devienne flamand?"

"Non, au contraire. Nous avons été francisés, vous savez. Moi, j'ai été éduqué en français!"

"Et vos parents? Ou vos grand-parents?"

"Je suis orphelin, monsieur. Je n'ai jamais connu mes parents! J'ai été éduqué en français, et rien d'autre!""

" Excusez-moi, monsieur. Je n'ai pas voulu vous rappeler votre malheur!"

"C'est pas grave, c'est pas votre faute."

Volgt een hele tirade tegen MR en PS.

En dat Bart De Wever tenminste weet wat werken is. Naast z'n job is hij gewoon ook nog eens partijvoorzitter.

Laatst gewijzigd door djimi : 31 mei 2009 om 09:58.
Oud 31 mei 2009, 13:40   #295
T'serclaes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het is af en toe net Quebec hè, Overijse.
Nee, in Quebec, als een gemeente telt 30% engelstaligen ... wordt die tweetalig
Oud 31 mei 2009, 16:14   #296
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, in Quebec, als een gemeente telt 30% engelstaligen ... wordt die tweetalig
Je moet je huiswerk even doen.
Er zijn in Canada geen partijen die proberen te morrelen aan de taal/cultuurgrens.
Het land zou direct uit elkaar vallen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 16:30   #297
T'serclaes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je moet je huiswerk even doen.
Er zijn in Canada geen partijen die proberen te morrelen aan de taal/cultuurgrens.
Het land zou direct uit elkaar vallen.
Quebec is een mooi voorbeeld ... waar Eerste taal is regionaal, maar 2de taal blijft officieel ... en twee talen kunnen gebruikt worden.

Citaat:
http://www.tlfq.ulaval.ca/axl/amnord/quebecpollng.htm

L'article 11 de la Charte de la langue française prévoit que les personnes morales s'expriment en français dans les tribunaux, mais elles peuvent le faire en anglais si toutes les parties en cause consentent �* utiliser l'anglais. Quant aux individus, ils peuvent utiliser la langue de leur choix; dans ce cas, les pièces de procédure sont écrites en français ou en anglais.

La loi prévoit cependant des exceptions (art. 15): les personnes physiques peuvent s'adresser �* l'administration dans une autre langue, et les organismes municipaux ou scolaires, les services de santé ainsi que les services sociaux ont le droit d'utiliser une autre langue s'ils fournissent leurs services �* des personnes en majorité autres que françaises. Dans les cas prévus par le Règlement, l'affichage des organismes municipaux et des services de santé peut être bilingue mais avec prédominance du français. Mais, dans la signalisation routière, seule la langue officielle devait être permise (art. 29), cet article ayant été abrogé en 1993.
En 1983, le gouvernement du Québec adoptait des modifications importantes �* la Charte de la langue française en élargissant les droits linguistiques de la communauté anglophone: bilinguisme institutionnel pour les organismes de langue anglaise, droit des municipalités majoritairement anglaises de conserver une désignation bilingue, droit des organismes publics officiellement anglophones d'utiliser l'anglais dans les communications internes (art. 26 �* 28).

L'article 29.1 reconnaît qu'une municipalité est bilingue lorsque plus de la moitié des résidents de son territoire sont de langue maternelle anglaise:

Selon la Cour suprême, le Québec a le droit d'imposer l'usage du français, mais ne peut interdire l'anglais: les chartes des droits, canadienne et québécoise, garantissent la liberté d'expression, et ce, même dans le discours commercial.
Oud 31 mei 2009, 16:54   #298
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

"Bruxelles capitale?
Erreur fatal!
Trop de bordels remplis
d' criminels et d' pourris!

Bruxelles Propreté,
il faudra débarasser,
le marais infecté
de sa fausse majesté!"

Bruxelles flamand?
Ca va vachement,
Les pauv' paysans,
font les plus beaux brigands!

Boem boem ts
Boem boem ts
Boem boem ts
Tsjaktsjaktsjaktsjak

usw"
Is dat een bestaand liedje?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 18:33   #299
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt geen basis voor die uitspraak, dus je zwijgt beter.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 18:40   #300
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je hebt geen basis voor die uitspraak, dus je zwijgt beter.
je hebt ook geen basis dat België één land blijft.
dus zwijg ook maar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be