Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2009, 16:41   #281
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Voila. Als mensen zich dus belachelijk willen maken met dit te gaan ontkennen, laat ze dit maar doen. Mijn grootoom-zaliger is nog manu militari afgevoerd geweest naar arbeidskampen in Duitsland. Maar als nu iemand wilt zeggen dat die dingen nooit hebben plaatsgevonden, laat ze maar doen. Dat ze zich maar openbaar belachelijk maken, het zal mij worst wezen.
akkoord.

Het strafbaar maken van negationisme heeft bovendien enkel averechtse effecten, door het "verdacht" maken van wat is opgetekend.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:42   #282
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik zie geen complotten. Historisch onderzoek is historisch onderzoek. Zo is het onzinnig om biologie te verbieden omdat bepaalde bleiters vinden dat het lichaam heilig is, zo is het ook onzinnig om historisch onderzoek de facto te verbieden omwillen van fetisjistische bleiters.
Dat vind ik ook. En dat onderzoek is gedaan en wordt nog steeds gedaan. En er is nog steeds geen enkele serieuze historicus die ook maar enigszins bewees of suggereerde dat de massamoord op Joden, zigeuners en homoseksuelen niet plaatsvond.

Of zijn alle hoog intelligente historici ineens collaborateurs in het grote complot? Je moet niet zo vaak the Matrix kijken.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 juni 2009 om 16:43.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:44   #283
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het feit alleen al dat je stakingen en linkse "dada's" op dezelfde hoogte gaat plaatsen als het bestaan van 6.000.000 doden, getuigt van heel weinig fatsoen.
Het feit dat je wetten gebruikt/misbruikt om politieke tegenstanders uit te schakelen nog meer.
Ik wilde de kern van uw betoog onderlijnen met een vergelijking. Jij komt hier nu verontwaardigd en hoogdravend doen en gebruikt zelf die doden voor je eigen politieke agenda te verdedigen. Ik niet hoor.
Oud 2 juni 2009, 16:46   #284
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat vind ik ook. En dat onderzoek is gedaan en wordt nog steeds gedaan. En er is nog steeds geen enkele serieuze historicus die ook maar enigszins bewees of suggereerde dat de massamoord op Joden, zigeuners en homoseksuelen niet plaatsvond.

Of zijn alle hoog intelligente historici ineens collaborateurs in het grote complot? Je moet niet zo vaak the Matrix kijken.
Wat zit je mij hier te verwijten jongen?

Ok, een compromis. Zullen we, in naam van het goed fatsoen, ervoor zorgen dat de evolutietheorie ontkennen een misdaad wordt?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:47   #285
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Het feit dat je wetten gebruikt/misbruikt om politieke tegenstanders uit te schakelen nog meer.
Ik wilde de kern van uw betoog onderlijnen met een vergelijking. Jij komt hier nu verontwaardigd en hoogdravend doen en gebruikt zelf die doden voor je eigen politieke agenda te verdedigen. Ik niet hoor.
Dit zijn geen politieke tegenstanders, maar rabiate en hardleerse antisemieten die geen kans laten voorbijgaan om de Joodse Gemeenschap in diskrediet te brengen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:48   #286
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
En er is nog steeds geen enkele serieuze historicus die ook maar enigszins bewees of suggereerde dat de massamoord op Joden, zigeuners en homoseksuelen niet plaatsvond
.

Nee, inderdaad. Want mensen die dat deden, werden door de goegemeente vanaf dat ogenblik niet meer als serieuze historici gezien.
Het is academische zelfmoord om dergelijk onderzoek te voeren, tenzij vooringenomen.
En wat men ook aantoont, als men beweert dat het er 5999999 waren, dan hangt men.
Oud 2 juni 2009, 16:49   #287
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit zijn geen politieke tegenstanders, maar rabiate en hardleerse antisemieten die geen kans laten voorbijgaan om de Joodse Gemeenschap in diskrediet te brengen.
Waarom dat gedoe met die Joodse Gemeenschap altijd?

Waarom wordt er in scholen zo fetisjistisch gedaan over de Joden, maar nooit over de Zigeuners?
Waarom worden er geen nie wiederkampanjes gehouden over de Goelag?

Medunkt is het ofwel een fetisj, ofwel iets anders wat hierbij betrokken is.
Oud 2 juni 2009, 16:52   #288
C uit W

Standaard

Citaat:
Waarom dat gedoe met die Joodse Gemeenschap altijd?

Waarom wordt er in scholen zo fetisjistisch gedaan over de Joden, maar nooit over de Zigeuners?
Waarom worden er geen nie wiederkampanjes gehouden over de Goelag?

Medunkt is het ofwel een fetisj, ofwel iets anders wat hierbij betrokken is.
't lijkt wel een complot.
Oud 2 juni 2009, 16:54   #289
C uit W

Standaard

Citaat:
Je draait in cirkels.
Oud 2 juni 2009, 16:55   #290
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Voila. Als mensen zich dus belachelijk willen maken met dit te gaan ontkennen, laat ze dit maar doen. Mijn grootoom-zaliger is nog manu militari afgevoerd geweest naar arbeidskampen in Duitsland. Maar als nu iemand wilt zeggen dat die dingen nooit hebben plaatsgevonden, laat ze maar doen. Dat ze zich maar openbaar belachelijk maken, het zal mij worst wezen.
Als iemands mening serieus moet worden genomen dan toont hij/zij dat maar aan en beslist voor mijn part een rechter daar maar verder over of het laster of wat dan ook is. Verder heb ik geen zin in een discussie met iemand die vol blijft houden dat de aarde plat is, of dat Hitler niemand vermoord heeft. dat is tijdverspilling en je lost er niks mee op. Of het moet kunnen, in sommige opvangcentra lopen ook Napoleons rond...Fascisten die hun kinderen dat soort onzin wijs maken, kan men tenslotte toch niet controleren.

Laatst gewijzigd door Andro : 2 juni 2009 om 16:58.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:56   #291
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.

Nee, inderdaad. Want mensen die dat deden, werden door de goegemeente vanaf dat ogenblik niet meer als serieuze historici gezien.
Het is academische zelfmoord om dergelijk onderzoek te voeren, tenzij vooringenomen.
En wat men ook aantoont, als men beweert dat het er 5999999 waren, dan hangt men.
Wat een onzin. Er waren ook historici die het getal op drie miljoen plaatsten. Het gaat om de magnitude, Flan. Niet het exacte getal. Dat is in een debat ook irrelevant, trouwens.
Oud 2 juni 2009, 16:58   #292
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal verplicht 10 jaar op vakantie naar de Goelag-archipel teneinde daar om-, her- en bijgeschoold te worden!

Maarrrrre, er zijn genoeg moskeeën bijvoorbeeld waar ook de holocaust glashard ontkend wordt door diverse imams. Ook gerechterlijk vervolgen en opsluiten dan maar? En vergeet dan ook niet de gelovigen. die dit soort praat niet afkeuren, maar zwijgend tot zich nemen, ook meteen op te sluiten.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 2 juni 2009 om 17:00. Reden: correctie tiepvaudjes
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:58   #293
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, een compromis. Zullen we, in naam van het goed fatsoen, ervoor zorgen dat de evolutietheorie ontkennen een misdaad wordt?
Van mij mag jij de Holocaust ontkennen, mien jong. Maar wel met bergen bewijs. Niet een lijstje verdachtmakingen, halve waarheden en vraagtekens. Als je dat niet doet, ben je aan het lasteren. En dat is om goede redenen verboden.
Oud 2 juni 2009, 17:01   #294
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
't lijkt wel een complot.
Zo ver ga ik voorlopig niet. Ik denk gewoon goed oud Freudiaans fetisjisme met wat lobbywerking ertussen.
Oud 2 juni 2009, 17:02   #295
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Er waren ook historici die het getal op drie miljoen plaatsten. Het gaat om de magnitude, Flan. Niet het exacte getal. Dat is in een debat ook irrelevant, trouwens.
Drie miljoen. Klinkt als schromelijk minimaliseren.
Oud 2 juni 2009, 17:02   #296
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Allemaal verplicht 10 jaar op vakantie naar de Goelag-archipel teneinde daar om-, her- en bijgeschoold te worden!
Neen, gewoon een uitstapje naar de nazi-archieven.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 17:03   #297
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Van mij mag jij de Holocaust ontkennen, mien jong. Maar wel met bergen bewijs. Niet een lijstje verdachtmakingen, halve waarheden en vraagtekens. Als je dat niet doet, ben je aan het lasteren. En dat is om goede redenen verboden.
Ik betwijfel dat het om halve waarheden en vraagtekens gaat.

Uiteindelijk kan men dat over elk historisch onderzoek zeggen. Interpolatie, weetjewel.
Oud 2 juni 2009, 17:04   #298
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Drie miljoen. Klinkt als schromelijk minimaliseren.
Het gaat niet om het getal, maar om de orde van grootte van het getal. Die orde maakt het semantisch gezien een massamoord of niet. Hoe massaler, hoe benoemens -en herdenkingswaardiger.
Oud 2 juni 2009, 17:06   #300
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om het getal, maar om de orde van grootte van het getal. Die orde maakt het semantisch gezien een massamoord of niet. Hoe massaler, hoe benoemens -en herdenkingswaardiger.
Akkoord.

Maar: het is belange niet de massaalste massamoord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be