Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 9 juni 2009, 16:44   #281
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
U zegt dat de nationalisten niet gewonnen hebben. Ik zeg dat, indien u dat beweert, u niet kunt tellen.
U zegt de nationalisten gewonnen hebben. Ik zeg dat dit slechts voor een deel zo is. En als u dat ontkent, dan kunt u niet tellen.De ene Vlaams-nationalistische partij heeft fors verloren, de andere fors gewonnen. Dat zijn de feiten. Ik kan er ook niets aan doen. En de LDD beschouw ik zeker niet als een Vlaams-nationalistische partij. Dat beschouw ik als een partij van een mengelmoes van malcontenten van divers pluimage.

Laatst gewijzigd door system : 9 juni 2009 om 16:46.
system is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:00   #282
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Het ging hier over heel vlaanderen duidelijk dat geen enkele franstalige politici dat wil.
uiteindelijk is dat het doel, "on est quand même en Belgique!" hoor je vaak hoor.
Oud 9 juni 2009, 17:01   #283
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U zegt de nationalisten gewonnen hebben. Ik zeg dat dit slechts voor een deel zo is. En als u dat ontkent, dan kunt u niet tellen.De ene Vlaams-nationalistische partij heeft fors verloren, de andere fors gewonnen. Dat zijn de feiten. Ik kan er ook niets aan doen. En de LDD beschouw ik zeker niet als een Vlaams-nationalistische partij. Dat beschouw ik als een partij van een mengelmoes van malcontenten van divers pluimage.
LDD zegt van zichzelf dat ze ijveren voor Vlaamse zelfstandigheid , ze beschouwen zichzelf dus als nationalisten. Dat het voornamelijk malcontenten zijn is waar, maar niet terzake. Als we tellen halen partijen die zichzelf nationalistisch noemen nu ca. 36 procent en in 2004 ca 30 procent, dus is er naar mijn bescheiden mening sprake van ca. 6 procent winst
De Belgicistische partijen VLD en SP-A hebben duidelijk verloren, gezamelijk ca 9 procent. Of u het nu prettig vindt of niet system, de onafhankelijkheidsgedachte wint in Vlaanderen terrein.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:05   #284
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LDD zegt van zichzelf dat ze ijveren voor Vlaamse zelfstandigheid , ze beschouwen zichzelf dus als nationalisten. Dat het voornamelijk malcontenten zijn is waar, maar niet terzake. Als we tellen halen partijen die zichzelf nationalistisch noemen nu ca. 36 procent en in 2004 ca 30 procent, dus is er naar mijn bescheiden mening sprake van ca. 6 procent winst
De Belgicistische partijen VLD en SP-A hebben duidelijk verloren, gezamelijk ca 9 procent. Of u het nu prettig vindt of niet system, de onafhankelijkheidsgedachte wint in Vlaanderen terrein.
Wat een boerenuitleg !! Dus al wie niet Belgicistisch is, is automatisch (vlaams) nationalistisch ?? (en omgekeerd)

Van simplisme gesproken, en geen klein beetje.
Dedecker heeft zichzelf nooit nationalistisch genoemd.

Laatst gewijzigd door Pietje : 9 juni 2009 om 17:06.
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:14   #285
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat een boerenuitleg !! Dus al wie niet Belgicistisch is, is automatisch (vlaams) nationalistisch ?? (en omgekeerd)

Straks gaan diezelfde personen nog beweren dat al die mensen die voor een staatshervorming zijn ook Vlaams-nationalisten zijn. Maar dan hebben ze toch buiten de waard gerekend.

Laatst gewijzigd door system : 9 juni 2009 om 17:14.
system is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:16   #286
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De meeste mensen zetten LDD in het nationalistische kamp en ook de forumleden die erop gestemd hebben vinden dat. Ik vertrouw ze niet, maar dat is iets anders.

Hebben de belgicisten verloren of niet Pietje ?
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:16   #287
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Straks gaan diezelfde personen nog beweren dat al die mensen die voor een staatshervorming zijn ook Vlaams-nationalisten zijn. Maar dan hebben ze toch buiten de waard gerekend.
Nu zijn ze dat misschien nog niet. Maar dat gaan ze wellicht wel worden het moment dat ze zullen inzien dat er geen staatshervorming komt.
Zwartengeel is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:18   #288
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonder de Nationalistische partijen was er geen sprake van staatshervorming man, alles zou gewoon verderkabbelend de verdoemenis is gaan.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:21   #289
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder de Nationalistische partijen was er geen sprake van staatshervorming man, alles zou gewoon verderkabbelend de verdoemenis is gaan.
U vergeet een klein detail. Het zijn vooral de niet- (Vl)nationalistische partijen die het gros van de staathervorming hebben gerealiseerd. Toch even in herinnering brengen.

Laatst gewijzigd door system : 9 juni 2009 om 17:21.
system is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:25   #290
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste die voor Vlaams zelfbestuur zijn, zijn indirect inderdaad Vlaams-nationalisten.
Iedereen weet trouwens dat je tegenover de Walen gewoon moet dreigen België op te blazen als je iets gedaan wil krijgen.

Dus ja, iedereen die voor staatshervormingen is, is een regionaal-nationalist.
Jantje is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:27   #291
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De meeste die voor Vlaams zelfbestuur zijn, zijn indirect inderdaad Vlaams-nationalisten.
Iedereen weet trouwens dat je tegenover de Walen gewoon moet dreigen België op te blazen als je iets gedaan wil krijgen.

Dus ja, iedereen die voor staatshervormingen is, is een regionaal-nationalist.[/QUOTE]
Ik ben ook voor een staatshervorming. Maar ik ben zeker geen Vlaams-nationalist. Verre van zelfs. En zo zijn er velen. U denkt toch niet dat heel de CD&V die ijvert voor een staatshervorming, bestaat uit Vlaams-nationalisten?Kom nu. De Gucht of Gennez of Vogels zijn ook voor een staatshervorming.

Een regionaal-nationalist? Wat is dat nu weer voor een beestje. U bedoelt een regionalist vermoed ik.

Laatst gewijzigd door system : 9 juni 2009 om 17:36.
system is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:39   #292
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vergeet een klein detail. Het zijn vooral de niet- (Vl)nationalistische partijen die het gros van de staathervorming hebben gerealiseerd. Toch even in herinnering brengen.
Niet waar, dat was onder druk van de volksunie die deel uitmaakte van de regering. De volksunie haalde destijds meer dan 20 procent van de stemmen. Zonder nationalisten, zou er zelfs geen begin van staatshervorming geweest zijn Sinds de belgicisten exclusief deel uitmaken van de regering (8 jaar paars), deed men niets meer. Zonder nationalistische druk gebeurt er op het gebied van de staatshervorming helemaal niets.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:42   #293
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=system;4160602]
Citaat:

Ik ben ook voor een staatshervorming. Maar ik ben zeker geen Vlaams-nationalist. Verre van zelfs. En zo zijn er velen. U denkt toch niet dat heel de CD&V die ijvert voor een staatshervorming, bestaat uit Vlaams-nationalisten?Kom nu. De Gucht of Gennez of Vogels zijn ook voor een staatshervorming.

Een regionaal-nationalist? Wat is dat nu weer voor een beestje. U bedoelt een regionalist vermoed ik.
Niet omdat ze dat zelf echt willen maar omdat de druk te groot is geworden en anders nog meer stemmen zouden verloren gaan. Hun motieven zijn louter opportunistisch.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:42   #294
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Of wel wordt er gezeverd, ofwel doet men er iets aan.

Het wordt alleen maar erger.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:44   #295
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dus nu beweert u dat VB vooral nationalistische stemmen kreeg vroeger?
Voor belangrijk deel toch wel. Maar er zijn ook royalisten binnen het VB. Bij de kiezers dan. Zo bleek het toch uit een opiniepeiling bij VB-aanhangers een paar jaar geleden.

Laatst gewijzigd door system : 9 juni 2009 om 17:51.
system is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:45   #296
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Wilde hij dan frans in heel vlaanderen doorvoeren of zo?
als het van reynders en het FDF afhangt, ja
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:45   #297
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Of wel wordt er gezeverd, ofwel doet men er iets aan.

Het wordt alleen maar erger.
Men was van plan te zeveren. Het onverwacht groote succes van N-VA heeft mogelijk deze plannen gedwarsboomd. Ze zitten met een probleem.
Pericles is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:48   #298
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet omdat ze dat zelf echt willen maar omdat de druk te groot is geworden en anders nog meer stemmen zouden verloren gaan. Hun motieven zijn louter opportunistisch.

Niet alleen dat. Ook omdat een men een land moet aanpassen aan de tijd. Dat gebeurt in alle landen. Ook in Groot-Brittanië, of in Spanje en noem maar op.

Laatst gewijzigd door system : 9 juni 2009 om 17:49.
system is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:50   #299
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste mensen zetten LDD in het nationalistische kamp en ook de forumleden die erop gestemd hebben vinden dat. Ik vertrouw ze niet, maar dat is iets anders.
Nationalisme is wel nog wat anders dat een beetje vlaamsgezind zijn.

Citaat:
Hebben de belgicisten verloren of niet Pietje ?
Ik denk niet in die termen.
Pietje is offline  
Oud 9 juni 2009, 17:52   #300
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Nationalisme is wel nog wat anders dat een beetje vlaamsgezind zijn.

Ik denk niet in die termen.[/QUOTE]
Ik evenmin, maar dat kunnen ze blijkbaar toch maar moeilijk snappen.

Laatst gewijzigd door system : 9 juni 2009 om 17:53.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be