Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2009, 21:01   #281
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik snap nu wel dat 1100 geen luxebedrag is, maar daarmee kom je echt wel rond, hoor...

Enfin; ge moet wel een beetje op uw zaakjes letten, maar toch.

Een appartement (40 vierkante meter) hier in de buurt kost iets minder dan 400 euro, inclusief internet, gas en elektriciteit. (50 euro per maand voor gas, electriciteit en water; op het einde van het jaar nog een afrekening.)

Dat houdt nog 700 euro over per maand voor voedsel en vervoer. Dat is echt wel betaalbaar.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 17 juni 2009 om 21:02.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:01   #282
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Easy.
Geen aangenaam leven, met 1100 euro. En dat voor een beroep dat belangrijker is dan alle maatpakkers met dure Engelse namen tesamen.

Kasteinversie troef. De priester leeft van een hongerloon en de verkoper regeert de wereld.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:02   #283
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Op den dop heb ik last van mensen zoals u. Die het begrotingstekort wijten aan al het sociaal zwak gespuis. Die niet willen inzien dat banken moeten leven van dat sociaal zwak gespuis dat ze gemakkelijk obscure leningen kunnen aansmeren. Dat dankzij deze banken de begroting weer totaal ontspoord is. Dat de afgelopen 10 jaar ondanks al dat sociaal zwak gespuis en immigranten de schuld toch nog kon afgebouwd worden.

Uw voorstel om werklozen aan de schandpaal te nagelen door ze in het rijtje te laten aanschuiven is niet meer dan een goedkoop alternatief van een ster op iemands hoofd te tattoëren. (zie 60 jaar geleden)
oeijejoei mijne jonge toch.
Allemaal om toch maar niet te moeten gaan werken?

Wat een zever.
Oud 17 juni 2009, 21:04   #284
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ergens zijn de doppers wel te begrijpen. Waarom gaan werken voor iets meer dan 1.000 euro als ge met niets te doen al 750 euro kunt krijgen?

Als men echt iets wilt doen aan de werkloosheid dan zou men kunnen beginnen met deze belachelijk lage starterslonen aan te pakken.
Dat zou al rap veranderen moest er niet zoveel van het loon afgaan om die doppers te betalen.
Dus hoe meer doppers er komen, hoe slechter het loon zal worden.
Oud 17 juni 2009, 21:05   #285
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Geen aangenaam leven, met 1100 euro. En dat voor een beroep dat belangrijker is dan alle maatpakkers met dure Engelse namen tesamen.

Kasteinversie troef. De priester leeft van een hongerloon en de verkoper regeert de wereld.
Ik kom met 1100 gemakkelijk toe voor een maand (terwijl ik niet bij mijn ouders woon of op een afgelegen plaats zit). Iedereen die wat op zijn uitgaven let en geen zotte dingen doet komt gemakkelijk toe met 1100 euro.

Trouwens, een beginnende bacchelor krijgt mss zoveel, maar bekijk ook eens hoeveel die persoon na 5 of 10 jaar heeft. Als je bovendien zijn (loon/effectief gepresteerd werkuur) gaat uitrekenen, dan heeft de gemiddelde regent het helemaal niet slecht.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:07   #286
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kom met 1100 gemakkelijk toe voor een maand (terwijl ik niet bij mijn ouders woon of op een afgelegen plaats zit). Iedereen die wat op zijn uitgaven let en geen zotte dingen doet komt gemakkelijk toe met 1100 euro.

Trouwens, een beginnende bacchelor krijgt mss zoveel, maar bekijk ook eens hoeveel die persoon na 5 of 10 jaar heeft. Als je bovendien zijn (loon/effectief gepresteerd werkuur) gaat uitrekenen, dan heeft de gemiddelde regent het helemaal niet slecht.
Ding is: er is een verschil tussen toekomen, en starten. Pas afgestudeerd en de wereld in kunnen de uitgaven fors stijgen.
En dan hebben we het nog niet over de kansen om iets te kunnen kopen om in te wonen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:08   #287
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ze niet moeten werken komen ze zelfs rond met 400 euro desnoods.
't is dat loon niet dat ze tegenhoudt, "t is dat werk dat er teveel aan is.
Oud 17 juni 2009, 21:08   #288
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ding is: er is een verschil tussen toekomen, en starten. Pas afgestudeerd en de wereld in kunnen de uitgaven fors stijgen.
En dan hebben we het nog niet over de kansen om iets te kunnen kopen om in te wonen.
Ik ben nog (net) geen jaar afgestudeerd en kom er ruim mee toe.
Oud 17 juni 2009, 21:08   #289
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik snap nu wel dat 1100 geen luxebedrag is, maar daarmee kom je echt wel rond, hoor...

Een appartement (40 vierkante meter) hier in de buurt kost iets minder dan 400 euro, inclusief internet, gas en elektriciteit. (50 euro per maand voor gas, electriciteit en water; op het einde van het jaar nog een afrekening.)

Dat houdt nog 700 euro over per maand voor voedsel en vervoer. Dat is echt wel betaalbaar.
Iemand die 400€/maand durft vragen voor 40 vierkante meter, verdient de kogel.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:12   #290
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Iemand die 400€/maand durft vragen voor 40 vierkante meter, verdient de kogel.
minder wreedaardig,
laat wat migranten in die buurt huisvesten en de prijs zal wel zakken
Oud 17 juni 2009, 21:13   #291
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zeker als je fulltime aan het werken bent. Dan verbruik je sowieso weinig stroom, water en elektriciteit. Als je dan ook nog eens goedkoop kan middageten op je werk (voor 1 a 2 euro) heb je voor de rest ook al geen zware uitgaven meer aan voeding. Je kan in de weekends dan nog op stap gaan zonder op je geld te moeten letten.
Oud 17 juni 2009, 21:13   #292
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Werkloze afgestudeerden ontkomen niet aan productiewerk

Afgestudeerden zonder baan die in Groningen een uitkering willen, moeten straks verplicht productiewerk doen bij de sociale werkplaats DSW Stadspark.

Vanaf 1 april moeten ook jongeren van 23 tot 30 jaar die bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) aankloppen voor een uitkering, twintig uur per week meedoen aan het project Groningen@Work. In de gemeentelijke sociale werkplaats krijgen ze begeleiding bij het zoeken naar een baan. Als ze niet aan het solliciteren zijn, ligt productiewerk voor ze klaar. Gordijnhaakjes in elkaar zetten bijvoorbeeld.
Voor jongeren tot 23 jaar draait Groningen@Work al meer dan een jaar naar tevredenheid. Maar over de verhoging van de leeftijdsgrens is discussie. In Huis de Beurs discussieerden vorige week vier lijsttrekkers van gemeentelijke partijen en FNV-voorzitter Agnes Jongerius over het nut ervan.
Jongerius vindt dat het de spuigaten uitloopt met de tewerkstellingsprojecten, maar voor de Groningse politici is de afname van het aantal bijstandsaanvragen met 60 procent een teken dat Groningen@Work werkt. Toch vinden de SP en GroenLinks (met D66, de Stadspartij en Student en Stad) niet dat de leeftijdsgrens opgehoogd moet worden. Het geld voor reïntegratie kan beter naar mensen gaan die meer hulp nodig hebben. “Waarom studenten, die meestal binnen een half jaar een baan vinden, lastigvallen met geestdodend productiewerk”, vroeg SP-voorvrouw Rosita van Gijlswijk zich af.
“Omdat �*edereen recht heeft op deze begeleiding”, vond VVD-lijsttrekker Remco Kouwenhoven. PvdA-collega Frank de Vries noemde studenten die zich opwinden over het project elitair. “Als je een uitkering wil, moet je meedoen.”
Studenten moeten zich ook niet zoveel zorgen maken, vond wethouder Schuiling. “Afgestudeerden bieden we een computercursus aan, zodat ze meer vaardigheden opdoen.” Ook werkt de sociale dienst met het Loopbaan Advies Centrum van de RUG aan een project voor academici. Maar de uitwerking is nog onduidelijk. “En afgestudeerden doen in de eerste week hetzelfde werk als de anderen bij Groningen@Work”, zegt woordvoerster Nicolette Pinkster van de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid van de gemeente. “Pas daarna kijken we of er passender werk is.” [ Jan-Willem Navis ]

------
Zie je wel, daar weten ze ook al hoe de klepel hangt bij die luie jongeren.
Met een stamp onder hun gat...minus 60%

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 juni 2009 om 21:15.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:14   #293
kameleon
Minister

Standaard

Die mensen moeten dan blijkbaar wel naakt leven, nooit hun tanden poetsen, geen shampoo kopen, hun kleren niet wassen (maar die hebben ze toch niet), niet ziek worden...

700 euro voor voedsel en vervoer....
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:20   #294
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

China helpt werkloze afgestudeerden

Hoogopgeleide Chinezen komen steeds moeilijker aan de slag. Premier Wen Jiabao trok woensdag aan de bel: het verhogen van de werkgelegenheid voor academische starters krijgt dit jaar prioriteit.
Hoogopgeleide jongeren moeten in west- of centraal China aan het werk, vindt Wen. Dat bericht staatskrant People's Daily. Trekken studenten naar minder aantrekkelijke gebieden van het land, dan staat daar ook wat tegenover: de volledige terugbetaling van het collegegeld. Ook afgestudeerden die in het leger gaan, komen voor restitutie in aanmerking.

-------
Ook in China spelen ze op de man.
Overal hetzelfde met die piepkuikens zo te zien.
Vooral hoog afgestudeerden vinden zich blijkbaar te goed.
Oud 17 juni 2009, 21:26   #295
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En voor allochtonen zou men hun papieren moeten intrekken van zodra ze een bepaalde tijd werkloos zijn.
Gedaan met het mooie weer.
Buiten met die gasten, ganse gezinnen desnoods repatriëren. Of halve gezinnen...de rest volgt dan wel vanzelf.
Oud 17 juni 2009, 21:31   #296
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En voor allochtonen zou men hun papieren moeten intrekken van zodra ze een bepaalde tijd werkloos zijn.
Gedaan met het mooie weer.
Buiten met die gasten, ganse gezinnen desnoods repatriëren. Of halve gezinnen...de rest volgt dan wel vanzelf.
nog 1 met een hoge zuurtegraad
Oud 17 juni 2009, 21:39   #297
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien eerst een 'wat is liberalisme?' cursus volgen?
Denk niet dat je daar veel pleidooien voor dwangarbeid en slavernij zal in terug vinden.
Wat je daar wel in terug vind is dat iedereen het natuurrecht heeft zijn leven in te richten zoals hij zelf verkiest zónder dat dit ten koste mag gaan van anderen. Liberalisme ( het echte liberalisme ) gaat over de totale emancipatie vd mens.
Om zijn natuurrecht op leven, vrijheid en levensgeluk te kunnen genieten dient ieder individu toegang te hebben tot de natuurlijke hulpbronnen maar op voorwaarde niet meer te nemen dan dat wat men zelf kan gebruiken/bewerkenen én voldoende over te laten voor anderen opdat ook zij hun natuurrecht op leven, vrijheid en levensgeluk kunnen maximaliseren. (John Locke)
In het huidige bestel is een uitkering niet meer dan een schamele schadeloosstelling voor de ontoegankelijkheid vd natuurlijke hulpbronnen en dus in de onmogelijkheid te verkeren om voor zichzelf en zijn onmiddelijke naasten een inkomen te genereren uit deze bronnen

Laatst gewijzigd door @lpha : 17 juni 2009 om 21:43.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:41   #298
kameleon
Minister

Standaard

http://www.trends.be/nl/economie/men...armoede-.html#

http://www.trouw.nl/achtergrond/deve..._armoede_.html

Vooral het 2de artikel gaat over de laagbetaalde jobs.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:46   #299
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vooral als je in het weekend moeders koelkast kan gaan plunderen
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 22:16   #300
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Bestrijden van armoede begint bij de kwaal.
Bestrijden van werkloosheid door vrijwillige werklozen er uit te halen.

Iedereen weet dat ik gelijk heb.

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 juni 2009 om 22:17.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be