![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
inderdaad dat is het punt dat ik wil komen, zelfs ecologisch gezien zie ik niet zo direct een argument in snelheidsbegrenzing, in die zin, dat feitelijk het meest energie verloren gaat in acceleratie en remmen , dus waarom zou je u zorgen maken over de snelheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou de constructeurs 3 jaar geven om de zaak te ontwikkelen en uit te testen, waarna alle nieuw te verkopen wagens hier verplicht met uitgerust zijn. Dus na verloop van tijd: Geen verkeersongevallen meer. Geen flitspalen. Geen boetes. Geen politierechters. En vooral: geen verkeersslachtoffers.
![]() |
![]() |
#284 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dit lijkt mij onmogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 juni 2009 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(*behalve autosnelweg, die heeft een bepaalde minimale beveilging: wildoversteek, i.p. verboden voor bepaalde "zwakke" weggebruikers) Ge vergeet ook gewoonweg dat het niet alleen chauffeurs in auto´s zijn die ongevallen kunnen veroorzaken, maar alle weggebruikers kunnen dat. En dit al dan niet onder invloed van ... ? voetgangers: kinderen, senioren, ... ? fietsers: idem ? andere: ? ? loslopende dieren ? losliggende lading ? obstakels die op de weg kunnen terecht komen door extreme weersomstandigheden Laatst gewijzigd door Micele : 30 juni 2009 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat de computer te programmeren valt, en iedereen rijdt dan bvb daarmee een 'optimale maximale snelheid' dan vraag ik mij af of we wel zo hard zouden rijden... Sowieso zou zelfs in dat vraagstuk de ferrari harder kunnen rijden dan de Vito, omdat zijn remafstand al zoveel korter is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Van mij mogen de mensen gerust 500 per uur rijden, zolang er maar geen kans is dat ik daar in de buurt kom.
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zolang elk voertuig zijn eigen rijspoor vasthoud en een veilige tussenafstand gehouden wordt (ook zijdelings) naargelang de *eigenschappen van het genormd en gestandariseerd wegdek. (*de stroefheid en/of gladheid naargelang weersomstandigheden wordt permanent gemeten zoals de apparaten dat doen op een landingspiste voor vliegtuigen ![]() Dit voor de autosnelweg natuurlijk, bij op- en afritten worden de tussenafstanden momenteel gecorrigeerd zodat in en uitvoegen van gedetecteerde voertuigen vlot gaat. Willen bepaalde auto´s naar een sneller rijvak invoegen op voorhand toelating vragen ! ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 30 juni 2009 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Och ,TGV´s doen al vlot 300. Op Autobahnen doen sommige bestuurders dat ook in zeer goede omstandigheden. Daar ga je toch niet wandelen of oversteken hoop ik ? ![]() Daarbij 500 kmh met een ? of 5 kmh door een camion (door verplettering) dodelijk zijn beide sowieso. "Snelheid" is zeer relatief. Van dodelijkheid gesproken: Ze moesten ladders verbieden die langer zijn als 3 meter, want vanaf dan kan het al dodelijk worden... ![]() En zonder zij-airbags is 30 kmh dodelijk op paal of boom (ja, zelfs in de auto als bestuurder of passagier) bij een zijdelingse impact. Gaan ze nu alle bomen en palen langs de weg weghalen ? ![]() De pole side impact test gebeurt aan 29 kmh (Euro NCAP , ANCAP) http://www.youtube.com/watch?v=lGy3GAnXZho Ref: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 30 juni 2009 om 10:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Met een op lokatie gebaseerde snelheidsbegrenzer, gebruik makend van GPS en een satelliet of GSM verbinding die updates van de maximale snelheden doorstuurt (telematica). En met sensoren (laser, camera, ...) die de auto toelaten om corrigerend op te treden (bvb met een irritant alarmsignaal) bij aanrijdingsgevaar, te korte tussenafstanden, afwijkingen van het rijvak, enz. Veel merken bieden die dingen al aan, maar spijtig genoeg meestal in optie en tegen een meerprijs.
![]() |
#292 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Balustrades beletten mensen ook niet om op een terras te komen. Maar ze voorkomen wel domme of ongewilde ongevallen.
![]() |
![]() |
#293 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*Voor de EU is dat 79 verkeersdoden per miljoen inwoners/jaar. *USA heeft 122 verkeersdoden per miljoen inwoners/jaar. Laat die maar eens beginnen, zij hebben immers nog altijd de GPS-techniek + satellieten in eigen handen. Citaat:
US-GPS: 30 meter naukeurigheid ? ... maar tot 10 meter nauwkeurig zijn ze meestal wel (andere bron)... (ik heb ene) hoe foutief de software van de wegen zijn... Ai Ai... en dan die wisselende snelheidsbeperkingen die te dikwijls van geen kanten kloppen... enz... Keep on dreaming ![]() *bron: hln.be Citaat:
Snelheid aangepast aan alle momentele en xxx-plaatselijke parameters tot op het tiende van een seconde nauwkeurig, parameters van de weg, de wegdekomstandigheden..., enz... Citaat:
Ik moet echt iets gemist hebben... ![]() Wat bvb Distronic Plus van Mercedes niet kan staat hier te lezen: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 30 juni 2009 om 15:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De auto is een van de grootste genocides van de mensheid ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Op de opmerkingen over technologie ga ik niet reageren want daar kent ge duidelijk niets van.
![]() |
![]() |
#297 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gij hebt natuurlijk al aangetoond dat ge er totaal geen flauw benul van hebt. Laat staan een realistische voorstelling. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2009 om 12:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet me verbeteren het zijn ca. 2,5- tot 3-maal zoveel doden door ongevallen in de privé-sfeer, toch geschat (verkeersongevallen NIET meegerekend)
In Nederland toch, en aangezien de *modale Belg iets roekelozer of minder nuchter handelt of minder nadenkt vooraleer... ![]() (*men ziet het ook aan de cijfers verkeersdoden...) Citaat:
In NL vielen toen ca. 850 verkeersdoden. Hier kunt ge uw kennis testen: http://www.logosoostvlaanderen.be/af...preventie1.ppt btw (ook volgens ref) ik denk dat het aantal zelfmoorden in Be ook ca. 1,5 maal zoveel is als verkeersdoden, het leven is toch zo goed in Be... ![]() ![]() Had Be per inwoner niet de meeste zelfmoorden in de EU ? (googlen mag) Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2009 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Burger
|
![]() Vandaag vertelden ze op de radio dat men dacht over het plaatsen van snelheidsbegrenzers in lichte vrachtwagens (van Mercedes Vito modellen tot van die grotere bestelwagens). Blijkbaar waren de ongevallen hiermee bijna uitsluitend veroorzaakt door roekeloos (lees overdreven snelheid) rijgedrag. Een grote rol was de jeugdige bestuurders en de druk die er ligt om zoveel mogelijk colli's per dag te leveren.
|
![]() |
![]() |