![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou iemand die zo diep zit dan geen hoop en kracht kunnen putten in iets waar hij/zij in gelooft en zo de nodige moed krijgen om toch voort te doen ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zelfmoord is noch laf, egoistisch of uit gemakzucht! Het is eigenlijk een moedig besluit van iemand die echt niet anders meer kan. Daarmee wil ik niet zeggen dat je het dus maar eventjes moet doen. Maar ik word echt niet goed van mensen die beweren dat het een laffe daad is. Enig idee hoeveel moed er voor nodig is om tot zulk besluit te komen? En het ook daadwerkelijk doen?
Het gros van de zelfmoorden heeft te maken met een onderliggende psychiatrische stoornis. Ongeveer de helft van de pogingen wordt door mensen met een depressie of een manisch depressieve stoornis. Een klein deel van de zelfmoorden wordt gedaan nadat men de balans over het leven heeft opemaakt. Het is niet zo maar iets dat op 1 2 3 gebeurd!
Laatst gewijzigd door Andro : 26 juni 2009 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() Iemand die sterk iksis wel, iemand die zwak is niet. Ze had een dochterje waarvoor ze kon vechten maar helaas was ze te zwak en te egoïstisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Minister
|
![]() Zelfmoord is nooit een gemakkelijke uitweg. Ieder mens heeft een overlevingsdrang, iedereen streeft naar geluk. Zelfmoord is een ellendige vlucht omdat het lijden ondragelijk geworden is. Niemand wil dood, iedereen wil leven maar als het lijden onleefbaar wordt dan lijkt de dood soms de enige oplossing, helaas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
ik weet niet, ik ken haar niet. als moslim heb ik geleerd dat alleen god zelf in het hart van mijn medemensen kan kijken. blijkbaar kun jij dat ook? Citaat:
Citaat:
Citaat:
vrede, redwasp ps. http://www.cavaria.be/nieuws/persber...n-een-rolmodel
![]() |
![]() |
#287 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
is het niet veel moediger om je problemen onder ogen te zien en terug te vechten ipv weg te lopen? terug uit de put kruipen en de steun van je omgeving daarvoor ten volle benutten. En Yasmine had een enorm netwerk dankzij haar tv en muziekcarrière. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Salieri, doe met hen toch niet hetzelfde wat jouw god met jou gedaan heeft...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er geen idee van , was dat dochtertje wel bij haar , ik las hier dat het bij die ander was . Mss zag ze het kind helemaal niet zoveel meer of zo ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Minister
|
![]() Het is een klassieke misvatting in het hedendaagse westen dat God gereduceerd werd tot een soort "vergevingsmachine", voor zoverre er nog sprake is van God te erkennen natuurlijk.
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en nog minder te herkennen...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen... daar gaan maanden over heen. Die beslissing en de moed opbrengen om het echt te doen is geen instant milkshake. Je bent een idioot als je dat denkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
|
![]() Niet alle mensen zijn psychologisch even sterk.
![]() |
![]() |
#295 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor bepaalde gevallen durf ik zelfs stellen dat er soms gewoon geen oplossingen zijn, bepaalde mensen die zich gewoon niet kunnen verzoenen met het leven op zich. Ik heb zo iemand gekend die er is uitgestapt en die was alles behalve laf, die was er simpelweg gewoon niet graag. Suicide kan een uitweg zijn voor vele types van situaties, mensen met liefdesverdriet, chronische depressies, existentiële crisissen, zware psychische problemen, levensmoeheid tot zelfs iemand met gewoon een extreem benarde financiële situatie. Het is kortzichtig om daar van veraf over te oordelen en dat allemaal automatisch als laf en zwak te gaan bestempelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toon mij één mens die mentaal sterk is...
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Minister
|
![]() Ter informatie: het is niet Uh-Huh maar uzelf en de andere "atheïsten" die uit uitzichtloosheid en verveling andere threads gaan volspammen uit haat tegen andere forummers en haat-threads gaat opzetten tegen de Heilige Vader van Rome als enige tijdsverdrijf. Misschien moeten u en de andere atheïsten eens een goede psychiater zoeken?
![]() |
![]() |
#299 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#300 |
|
![]() Op gebied van zelfmoord?