Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2009, 21:41   #281
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Volgzns mij jij niet. Iemand die depressief is of het gewoon niet ziet zitten zal zelfmoord als de gemakkelijkste uitvlucht zien.
Zou iemand die zo diep zit dan geen hoop en kracht kunnen putten in iets waar hij/zij in gelooft en zo de nodige moed krijgen om toch voort te doen ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:44   #282
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laf vanwege de gemakkelijkste manier.
Zelfmoord is noch laf, egoistisch of uit gemakzucht! Het is eigenlijk een moedig besluit van iemand die echt niet anders meer kan. Daarmee wil ik niet zeggen dat je het dus maar eventjes moet doen. Maar ik word echt niet goed van mensen die beweren dat het een laffe daad is. Enig idee hoeveel moed er voor nodig is om tot zulk besluit te komen? En het ook daadwerkelijk doen?
Het gros van de zelfmoorden heeft te maken met een onderliggende psychiatrische stoornis. Ongeveer de helft van de pogingen wordt door mensen met een depressie of een manisch depressieve stoornis. Een klein deel van de zelfmoorden wordt gedaan nadat men de balans over het leven heeft opemaakt. Het is niet zo maar iets dat op 1 2 3 gebeurd!

Laatst gewijzigd door Andro : 26 juni 2009 om 21:45.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:45   #283
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zou iemand die zo diep zit dan geen hoop en kracht kunnen putten in iets waar hij/zij in gelooft en zo de nodige moed krijgen om toch voort te doen ???
Iemand die sterk iksis wel, iemand die zwak is niet. Ze had een dochterje waarvoor ze kon vechten maar helaas was ze te zwak en te egoïstisch.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:48   #284
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Volgzns mij jij niet. Iemand die depressief is of het gewoon niet ziet zitten zal zelfmoord als de gemakkelijkste uitvlucht zien.
Zelfmoord is nooit een gemakkelijke uitweg. Ieder mens heeft een overlevingsdrang, iedereen streeft naar geluk. Zelfmoord is een ellendige vlucht omdat het lijden ondragelijk geworden is. Niemand wil dood, iedereen wil leven maar als het lijden onleefbaar wordt dan lijkt de dood soms de enige oplossing, helaas.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:48   #285
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Zelfmoord is noch laf, egoistisch of uit gemakzucht! Het is eigenlijk een moedig besluit van iemand die echt niet anders meer kan. Daarmee wil ik niet zeggen dat je het dus maar eventjes moet doen. Maar ik word echt niet goed van mensen die beweren dat het een laffe daad is. Enig idee hoeveel moed er voor nodig is om tot zulk besluit te komen? En het ook daadwerkelijk doen?
Het gros van de zelfmoorden heeft te maken met een onderliggende psychiatrische stoornis. Ongeveer de helft van de pogingen wordt door mensen met een depressie of een manisch depressieve stoornis. Een klein deel van de zelfmoorden wordt gedaan nadat men de balans over het leven heeft opemaakt. Het is niet zo maar iets dat op 1 2 3 gebeurd!
In het geval van Yasmine was het een laffe daad. Zelfmoord plegen omdat je vrouw een ander heeft gevonden en daarom wilt scheiden. Bedrogen worden en echtscheidingen komt elke dag voor bij duizenden mensen, plegen die allemaal zelfmoord?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:49   #286
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ja, waarom denkt u? Zou dat misschien niet zijn omdat "Yasmine" een fanatieke zondaar was, die geen maat kende in de vleselijke lusten en de onkuisheid?
het gaat hier om een getrouwde vrouw die in een, voor haar blijkbaar heel pijnlijke, echtscheiding verwikkeld zat. wie ben jij om een eerste steen te werpen?

Citaat:
Hoeveel keer heeft zij God niet verloochend?
ik weet niet, ik ken haar niet. als moslim heb ik geleerd dat alleen god zelf in het hart van mijn medemensen kan kijken. blijkbaar kun jij dat ook?

Citaat:
De ijver waarmee zij haar voorgeschreven rolletje vervulde van "lesbische zangeres" in de ijzingwekkend SLECHTE wereld van de "showbizz" en "de media" was gewoon stuitend te noemen.
voor honderden bange lesbische meisjes was zij een rolmodel, een steun in hun eigen zoektocht naar zichzelf. wees jij maar heel blij dat jij die moeilijke zoektocht zelf nooit hebt moeten meemaken. of heb je zelf die worsteling achter de rug en heb je besloten om toch maar in de kast te blijven zitten? je zou niet de eerste holebi zijn die zijn eigen geaardheid probeert te verbergen door extra homofoob te doen in wat hij zegt of schrijft.

Citaat:
Overigens moet ik er nog bijzeggen dat men afgesneden is van de liefde Gods in staat van doodzonde.
niemand is ooit afgesneden van god en van zijn liefde. god is ons altijd liefdevol nabij. hij is dichter bij ons dan onze halsslagader (heilige qur'an 50:16). gelijk hoe zondig wij zijn, god is eeuwig volmaakt en blijft ons met zijn liefde nabij.

Citaat:
Dat is ook de reden waarom het met zovele moderne kinderen fout loopt tijdens de adolescentie: ze gaan niet meer ter H. Communie en begaan nog doodzonde ook.
het feit dat meer en meer papa's en mama's door de lange uren en de stress op het werk minder en minder tijd en energie hebben om het kroost goed op te voeden, lijkt me op zich ook wel een belangrijk gegeven.

vrede,

redwasp

ps. http://www.cavaria.be/nieuws/persber...n-een-rolmodel
Oud 26 juni 2009, 21:50   #287
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Iemand die sterk iksis wel, iemand die zwak is niet. Ze had een dochterje waarvoor ze kon vechten maar helaas was ze te zwak en te egoïstisch.
Tja, jouw uitspraak getuigd alleen maar van domheid hoor.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:50   #288
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is eigenlijk een moedig besluit van iemand die echt niet anders meer kan.
ze kon wel anders. je hebt altijd een keuze. ze kon ook de telefoon gegrepen hebben (zelfmoordlijn , hartsvriendin etc)

Citaat:
Enig idee hoeveel moed er voor nodig is om tot zulk besluit te komen? En het ook daadwerkelijk doen?
is het niet veel moediger om je problemen onder ogen te zien en terug te vechten ipv weg te lopen? terug uit de put kruipen en de steun van je omgeving daarvoor ten volle benutten. En Yasmine had een enorm netwerk dankzij haar tv en muziekcarrière.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:50   #289
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Salieri, doe met hen toch niet hetzelfde wat jouw god met jou gedaan heeft...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:51   #290
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er geen idee van , was dat dochtertje wel bij haar , ik las hier dat het bij die ander was . Mss zag ze het kind helemaal niet zoveel meer of zo ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:51   #291
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Middelmatig, kleinburgerlijk godje dat jij aanbidt .. god = liefde, vergeving e.d. ... waar is dat gebleven - of wacht jij nog op Jezus die het NT gaat brengen en aan het kruis zal sterven ter vergeving van AL onze zonden?
Het is een klassieke misvatting in het hedendaagse westen dat God gereduceerd werd tot een soort "vergevingsmachine", voor zoverre er nog sprake is van God te erkennen natuurlijk.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:51   #292
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een klassieke misvatting in het hedendaagse westen dat God gereduceerd werd tot een soort "vergevingsmachine", voor zoverre er nog sprake is van God te erkennen natuurlijk.
en nog minder te herkennen...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 26 juni 2009, 21:51   #293
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Neen... daar gaan maanden over heen. Die beslissing en de moed opbrengen om het echt te doen is geen instant milkshake. Je bent een idioot als je dat denkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:52   #294
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het geval van Yasmine was het een laffe daad. Zelfmoord plegen omdat je vrouw een ander heeft gevonden en daarom wilt scheiden. Bedrogen worden en echtscheidingen komt elke dag voor bij duizenden mensen, plegen die allemaal zelfmoord?
Niet alle mensen zijn psychologisch even sterk.
Oud 26 juni 2009, 21:53   #295
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overal lees je nu dat Yasmine een sterke vrouw was, ik ga daar niet mee akkoord. Zelfmoord is een teken van zwakte, het is een eenmalige en zwakste manier op je problemen en verantwoordelijk te ontduiken ipv de moeilijkste maar sterke manier oplossingen te vinden en deze uit te voeren.
Dergelijke veralgemeningen zijn dom. Het is trouwens ook dezelfde zever die je leest bij gevallen van euthanasie. De plegers ervan zijn dan zogezegd zwak en laf omdat ze hun lijden niet tot het einde uitzitten.

Voor bepaalde gevallen durf ik zelfs stellen dat er soms gewoon geen oplossingen zijn, bepaalde mensen die zich gewoon niet kunnen verzoenen met het leven op zich. Ik heb zo iemand gekend die er is uitgestapt en die was alles behalve laf, die was er simpelweg gewoon niet graag.

Suicide kan een uitweg zijn voor vele types van situaties, mensen met liefdesverdriet, chronische depressies, existentiële crisissen, zware psychische problemen, levensmoeheid tot zelfs iemand met gewoon een extreem benarde financiële situatie. Het is kortzichtig om daar van veraf over te oordelen en dat allemaal automatisch als laf en zwak te gaan bestempelen.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:53   #296
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alle mensen zijn psychologisch even sterk.
Toon mij één mens die mentaal sterk is...
Oud 26 juni 2009, 21:53   #297
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Bart De Wever

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:54   #298
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Blijkbaar.

Beiden zijn zo dolgedraaid als een achterdeur. Geen wonder dat ze uiteindelijk in elkaars armen vallen.
Ter informatie: het is niet Uh-Huh maar uzelf en de andere "atheïsten" die uit uitzichtloosheid en verveling andere threads gaan volspammen uit haat tegen andere forummers en haat-threads gaat opzetten tegen de Heilige Vader van Rome als enige tijdsverdrijf. Misschien moeten u en de andere atheïsten eens een goede psychiater zoeken?

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 21:58   #299
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ter informatie: het is niet Uh-Huh maar uzelf en de andere "atheïsten" die uit uitzichtloosheid en verveling andere threads gaan volspammen uit haat tegen andere forummers en haat-threads gaat opzetten tegen de Heilige Vader van Rome als enige tijdsverdrijf. Misschien moeten u en de andere atheïsten eens een goede psychiater zoeken?
Ik had eerder verwacht dat je mij zou doorverwijzen naar een goede biechtvader.
Oud 26 juni 2009, 22:00   #300
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Op gebied van zelfmoord?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be