![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk te verwachten dat sommigen zullen pogen Zelaya al een 'zot' af te schilderen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2009 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vrees dat dat aan Zelaya zelf moet worden overgelaten; beter had hij ziekteverlof en medicatie genomen.
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'beste' vrienden (en zo goed als enigste) van de coupplegers zijn Israël en Colombia. Wat zegt dat over die landen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeg je gewoon zomaar.
Citaat:
Israel erkende zelfs het regime van de coupplegers. Verder zijn er berichten dat Israël (para)militaire groepen traint in Honduras. De Hondurese mensenrechtenorganizatie CODEH beschuldigde de regering Micheletti ervan Israelische commandos gecontracteerd te hebben die zouden helpen met de repressie. Of dat 'onzin' is kan ik niet beoordelen. Dat Zelaya zich geviseerd voelt wordt er misschien begrijpelijker door. Colombia is het enigste land (voor zover ik weet) dat de coupplegers officieel ontving. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2009 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
|
![]() Welk belang zou Israël dan wel moeten hebben bij zo'n arm en ver-verwijderd landje? Wat valt er te halen? En hebben de Israëli een zodanig overschot aan niet in Israël zelf benodigde soldaten dat ze die naar ginds uitlenen/verhuren?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Honduras Daarbovenop het vreemde verhaal van Zelaya zelf over sci-fi wapens, gedachten-dwing-gas en straling waar hij als enige in dat gebouw onder te lijden zou hebben ....
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 september 2009 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2009 om 17:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
|
![]() Uiteraard voelen (quasi-)militaire regeringen doorgaans weinig voor "inspraak" en vooral in de Zuidamerikaanse tradities is een mensenleven weinig waard. Om de haverklap zijn er in die landen dan ook opstanden/revoluties met bloedig verloop.
Evengoed begeleidden de coupplegers Zelaya het land uit, inplaats van hem vast te houden in bijvoorbeeld een langdurig proces wegens hoogverraad; tot hiertoe wel opvallend vreedzaam, vind ik. Men heeft bij de laatste verkiezingen zijn aanstelling niet verhinderd, zo te zien dus een tamelijk aan "democratie" verwante ontwikkeling. Inplaats van te werken aan een waardige kandidaat-opvolger probeerde Zelaya echter een grondwets-wijziging door te drukken om zichzelf bij herhaling te kunnen laten kronen. Bedoel je met "Liberman" de Israelische minister van buitenlandse zaken? Die reist inderdaad veel, met handelsmissies maar ik vond nog niet op Net dat hij ook in Honduras zou zijn geweest. http://www.metaseek.nl/search/nl/1/liberman+honduras http://montevideo.mfa.gov.il/mfm/Data/162168.doc Wel vond ik intussen hier en daar aanwijzingen dat Israëlische (oud-)militairen, verzameld in een soort uitleen-bedrijf, ooit wel "klussen" opknappen in verre buitenlanden. http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/article1720287.ece
![]() |
#289 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2009 om 18:36. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
|
![]() Zelfs in onze "democratische" landen kan geen deftig referendum plaatsvinden en alvast niet over een wijziging van de Grondwet; ik denk dat Mijnheer Zelaya domweg te veel ineens op zijn verlanglijstje had.
Pim Fortuyn, bijna-staatsman, suggereerde als Bekende Nederlander enige grondwets-aanpassingen en overleed voortijdig.
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit 1 interview met de man gezien, en onder de indruk van zijn integerheid en onafhankelijk denken. Maar dat is een ander spijtig verhaal. Leek me inderdaad een 'staatsman'.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2009 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is het toch niet allemaal uit de lucht gegrepen wat Zelaya zegt, want er zijn getuigen en andere bewijzen. over de gassen en apparaten die geluidsgolven uitzenden: Citaat:
Citaat:
De Hondurese autoriteiten zouden nu ook de toegang tot medicamenten en voedsel blokkeren van de ambassade. Verschillende personen die zich in de ambassade bevinden zouden spontaan beginnen bloeden zijn uit de neus, en zouden bloed in de urine hebben. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De veiligheidsraad van de Verenigde Naties veroordeelde de acties tegen de Braziliaanse ambassade vandaag en eiste de staking van de 'vijandigheden'. Gelukkig want dit is een aanslag op de conventie van Wenen. De veiligheidsraad herinnerde aan de onschendbaarheid van de ambassade.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij iets te sterk dat gedachtendwing-gas en electromagnetische golfjes exact aan Hr Z geadresseerd zouden kunnen worden ingestraald. "Cianuro de hidrógeno o Ácido Cianh�*drico" ken ik uit de tijd vóór mijn pensionering, als handelsproduct (Blauwzuur) in bijzondere gevarenklasse, stringente transportbeperkingen; zeer dodelijk reeds bij kleine hoeveelheden.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 september 2009 om 00:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of de symptomen of klachten van Zelaya verschillen van die andere personen op de ambassade lijkt me niet vast te staan. De geciteerde Herald tribune geeft daar ook geen duidelijk beeld van, en wat Zelaya precies zei lijkt niet letterlijk terug te vinden te zijn (althans ik vind het niet terug op de bron). Het zou best kunnen dat die krant wat extra saus op het bericht gegoten heeft. Zou me niet verwonderen eigenlijk dat die krant sympathie heeft voor de coupplegers. Bestudeer maar eens in welk soort pers dit bericht ook opduikt. Bekijk hoe het citaat in stukjes gehakt is. Dat het evengoed om een varkensgriep zou gaan zoals u sugereert, dat is ondertussen wel duidelijk dat het niet waar is. Het gedrag van de Hondurese militairen tegen de Braziliaanse ambassade is een internationale veroordeling waardig. Uit nieuwsgierigheid. Wat voor symptomen geven 'blauwzuur' en amoniak bij minieme hoeveelheden? Iets dat overeen kan komen met de (mogelijke) symptoombeschijving van Zelaya? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 september 2009 om 05:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verbeterde versie van vorig bericht:
Citaat:
Ondertussen is de naam van Israelisch staatsburger Yehuda Leitner opgedoken, eigenaar van twee bedrijven in Tegucigalpa die het gas dat losgelaten werd op de Braziliaanse ambassadeaan het leger verkocht zou hebben. Dit melde Rodas, minister van buitenlandse zaken van Zelaya, tijdens een persconferentie in New York. Het gaat om de bedrijven Alfacom en Intercom. De regering Micheletti ontkent de beschuldigingen. Verder ook Citaat:
De interamerikaanse mensenrechten commissie (niet de eerste de beste dus) zei dat de 'niet geindentificeerde' gassen vergiftigingsverschijnselen, bloedingen, braken, en duizeligheid veroorzaakten bij de personen in de ambassade. Rodas in New York vertelde dat de ambasade slachtoffer was van Citaat:
Er is ook zo'n apparaat gevonden en aan de pers getoond dat die geluidsgolven zou veroorzaken. Wie leverde die 'geluidsgolventoestellen' vraag ik me af. Gezien de ernst van de feiten wil ik me niet verliezen in een detail zoals het feit of een of ander symptoom van deze coctail van middelen door Zelaya correct beschreven zou zijn (wat trouwens niet duidelijk aangetoond is), hiermee de aandacht afleidend van deze aanvallen op de ambassade. Het gedrag van de Hondurese militairen tegen de Braziliaanse ambassade is een internationale veroordeling waardig. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 september 2009 om 06:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zegt dat dat het geval zou zijn? Een krant die schaamteloos van deze 'intimidaties' tegen de Braziliaanse ambassade gebruik wil maken om Zelaya als een zot voor te stellen vermoed ik.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 september 2009 om 06:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Arrestatie Zelaya was legaal
Directorate of Legal Research - REPORT FOR CONGRESS http://media.sfexaminer.com/document...02965HNRPT.pdf Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo eenduidig zijn de conclusies van het rapport trouwens niet. Het is ook echt moeilijk deze gang van zaken een legaal karakter pogen mee te geven zonder jezelf belachelijk te maken. Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 september 2009 om 14:42. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
|
![]() Citaat:
Blauwzuur bestaat ook "gebonden" aan Natrium of Kalium/Potassium, NaCN, KCN) zowel in vloeibare als in vaste vorm; wordt o.a gebruikt in fotografie, galvaniseer-apparatuur, ets-installaties voor o.a gedrukte bedradingen, in de mijnbouw en door edelsmeden. http://www.dynadental.com/picture/co...quide%20NL.pdf http://nl.wikipedia.org/wiki/Blauwzuur Ammoniak is alleen in tamelijk hoge concentraties gevaarlijk en "waarschuwt" al gauw met zijn sterke geur. In verdunning is het een (niet geheel ongevaarlijk) schoonmaakmiddel voor o.a huishoudelijke toepassingen. http://encyclopedia.airliquide.com/e...1&LanguageID=7 http://nl.wikipedia.org/wiki/Ammoniak Wat de 2 stoffen in combinatie kunnen aanrichten weet ik niet, ik ben geen chemicus; kan slechts vermoeden dat Ammoniak als "sterk zuur" de gevaarlijke uitwerking van Blauwzuur nog zou kunnen versnellen.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 september 2009 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |