![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De grootste groep binnen de allochtonen zijn inderdaad die van Marokkaanse afkomst. De autochtone Belgen zijn de grootste groep, daarna zijn de werknemers van Marokkaanse afkomst de grootste groep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
voor eerlijk te zijn ken ik zelfs een kebabzaak die Aziaten inhuurt voor bestellingen af te leveren. De baas heeft me zelfs ooit toevertrouwd dat ze dat doen omdat die mannen een stuk goedkoper zijn dan zijn landgenoten (Egyptenaren). Ik zie eerlijk gezegd ook niet gek veel autochtonen solliciteren op zo een jobs. Over zogenaamde goede immigranten zoals Indiërs, Chinezen en Joden: die worden eigenlijk vooral met rust gelaten omdat ze a) geld opbrengen (diamantsector), b) niet met zo enorm veel zijn en c) omdat ze zichzelf vooral in hun eigen gemeenschap opsluiten. Integratie meestal nougabollen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor leven we nu eenmaal in een kapitalistisch systeem. Maar zou a) vervangen door werken (er is nog wel wat anders dan de diamantsector, waar trouwens geen chinezen werken) b) klopt natuurlijk niet, daar er een grote stroming is om nee te zeggen, tegen laaggeschoolde migranten, en ja tegen geschoolde migranten (waar de Indiers en de Joden dan toe behoren) c) zou het eerder vertalen, door anderen niet lastig vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Staatssecretaris
|
![]() Dan heb ik nog altijd vragen bij de samenstelling van de werknemers. De Marokkanen vertegenwoordigen maar 5% van de bevolking. Hoe komt het dat ze bijna de meerderheid uitmaken van uw ICT-bedrijf? Welke afspraken werden daar gemaakt voor het personeelsbeleid? In hoever is de mening van 1 niet-allochtoon relevant?
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 8 juli 2009 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in elk geval de guide michelin is racistisch volgens uw definitie dan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Staatssecretaris
|
![]() Om van te "spugen", zelfs.
Laatst gewijzigd door DannyS : 8 juli 2009 om 21:34. Reden: aanhalingstekens |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Marokkaanse die een paar jaar geleden voor mij gewerkt heeft (en naar mijn volle tevredenheid) was met een Westerling getrouwd en stond afwijzender tegenover de islam dan ik - kijk maar eens na: wat mij stoort zijn de koran en de soenna, en hoe raar het ook mag klinken, dat betekent niet volgens iedereen, en zeker niet volgens mij, dat ik de islam veroordeel. Ik had haar echter nooit haar werk kunnen toevertrouwen als zij naar de koran had geleefd. Een andere Marokkaanse die ik ooit in dienst had, had het soort werk waarvoor iemands geloof geen rol speelt. Deze eenvoudige vrouw volgde eigenlijk haar hart, en niet een of ander boek; je zult van mij geen onvertogen woord over haar horen. Zij heeft volgens mij veel ellende gekend door de invloed van de koran op haar leven, en dat is een van de dingen die mij tegen de mohammedanerij (zo noem ik de islam die op de koran is gebaseerd) heeft ingenomen: deze vrouw heeft beter verdiend, en zou het zonder de invloed van de koran op haar omgeving beter hebben gehad.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ook niet, ijsbeer, maar ik ken er wel een die in een Chinees restaurant kelner is.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit schreef ik "Ik werk in een ICT-bedrijf. De grootste groep binnen de allochtonen zijn inderdaad die van Marokkaanse afkomst. Maar van geen enkele medewerker kan ik aan de hand van zijn/haar prestaties bepalen welk zijn/haar afkomst is." En ook "De autochtone Belgen zijn de grootste groep, daarna zijn de werknemers van Marokkaanse afkomst de grootste groep." Waar lees jij dat ze "bijna de meerderheid uitmaken"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iedereen wordt aangeworven op basis van zijn/haar persoonlijke diploma's, kennis, ervaring,.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 11 juli 2009 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar ik werk zijn 2 op 3 Franstaligen. Omdat Franstaligen minder werkgelegenheid hebben in eigen streek zijn ze er verhoudingsgewijs meer die in Brussel komen werken. Er zijn 1 op 4 vrouwen. Dit lijkt weinig, maar als je weet dat er verhoudingsgewijs nog minder vrouwen zijn die informatica studeren, zijn de vrouwen zeer sterk vertegenwoordigd. Ik beweer dat van de allochtonen, de grootste groep van Marokkaanse afkomst is. Is dit buitenproportioneel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Evolutie van het aantal vreemdelingen verblijvend in België, opgesplitst volgens nationaliteit van 1890 tot 2003 http://www.dofi.fgov.be/nl/statistie...tot%202003.pdf jaar 2003: Italianen (187 021), Fransen (113037), Nederlanders (96643), Marokkanen (83 631), Turken (42562). Indien ik de redenering van de 'politieke correctheid' aanneem, dan moet de tweede groep de Italianen zijn, gevolgd door de Fransen, Nederlanders... en dan pas de Marokkanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er werken ook mensen van Italiaanse, Franse en Nederlandse origine, maar niet zo veel van Franse en Nederlandse origine. Van Italiaanse origine zijn er toch velen. Misschien hebben de eerste drie groepen meer kansen om ergens anders aangeworven worden, en zijn er daardoor verhoudingsgewijs minder die bij ons solliciteren. Vind je de verhouding Nederlandstaligen/Franstaligen en man/vrouw ook buiten proportie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ABVV was toch eerst zelf tegen kliklijnen ???
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Opmerkelijk is dat de groenen, in samenhang met het racistisch ABVV en anderen... bij de eersten waren om quota te eisen in het Belgische bedrijfsleven. Het racistisch ABVV vindt dat bedrijven die geen/weinig allochtonen (wat dat ook moge beteken?) in dienst nemen, op kliklijsten moeten geplaatst worden. Dus moeten bedrijven die proportioneel teveel allochtonen aannemen ook op die kliklijsten moeten staan... Natuurlijk ziet het racistisch ABVV dit niet zo. Racist De Leeuw en consoorten zien er geen graten om Belgen in de werkloosheid te laten en plaats te geven aan alle nieuwkomers. Het is ook veel goedkoper voor de werkgever! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij discrimineert een werkgever als hij per definitie een bepaalde groep uitsluit; als hij een individu uitsluit op basis van de vermeende attitudes van de groep waar hij/zij toe zou horen. De reden dat ze oververtegenwoordigd zijn, is dat ze ook oververtegenwoordigd zijn bij de sollicitanten en het bedrijf aanwerft volgens diploma, kennis, ervaring,... Citaat:
Je hebt blijkbaar niets begrepen van wat de plannen zijn van het ABVV. Waar heb jij gelezen dat ze zich zullen baseren op proporties? Ze willen bewijzen verzamelen. Ik zou toch graag nog een antwoord krijgen "Vind je de verhouding Nederlandstaligen/Franstaligen en man/vrouw ook buiten proportie?" Laatst gewijzigd door artisjok : 12 juli 2009 om 07:41. |
||
![]() |
![]() |