![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen moslims? | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
18 | 13,74% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
40 | 30,53% |
genuanceerd |
![]() ![]() ![]() |
73 | 55,73% |
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() In gebieden, onderworpen aan Hamas, mogen de etalagepoppen geen vrouwenondergoed meer dragen.
En de mannen moeten bij het zwemmen een short & T-shirt dragen. Hamas krijgt een Taliban-streak |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() In 2009 zijn 165.000 Christenen vermoord door vooral moslims
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() Daar worden geen statistieken van bijgehouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() Die mannetjes van "shariaforbelgium.com" zetten wel een erg grote mond op tegen Benno Barnard.
We zullen hun mondje eens een beetje snoeren ipv zij het onze |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na wat die leider van Sharia4Belgium op TV kwam vertellen, zal het zeker moeilijk zijn voor moslims om een positief imago voor te stellen van hun godsdienst.
Ik noemde me ook "genuanceerd", maar als ik zo iemand hoor spreken, wordt het moeilijk om genuanceerd te blijven tegenover de islam. Gelukkig gaat het hier maar om één fanatieke fundamentalistische strekking, ik hoop van harte dat het bij die enkelingen blijft.
![]() |
#290 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 3 april 2010 om 10:43. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zullen ons tegen die gastjes met hand en tand moeten blijven verzetten. Overigens ben ik erg antiklerikaal. Met een grote hekel aan al die idolateurs. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2010 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ALLE religies zijn achterlijk, maar de islam spant wel de kroon.
![]() |
#293 |
Gouverneur
|
![]() De Islam is gevaarlijk omdat haar volgelingen (niet allemaal, dat klopt, maar wel een groep die groot genoeg en dus gevaarlijk genoeg is) de regels van hun heilige boek letterlijk willen volgen en het leven van hun heilige profeet letterlijk willen na-leven. Dat wilt dus zeggen: moord, plundering, slavernij, verkrachting, discriminatie, leugen en meineed. Dan heb ik het nog niet eens over de positie van de vrouw en andersgeslachtigden...
Het Christendom heeft haar excessen gekend, en een belangrijke les hebben we ervan geleerd !, maar de groep Christenen die nog te vuur en te zwaard hun geloof willen verbreiden is klein (hoewel er in de USA een vrij grote groep zit... maar hun bekeringsijver wordt mede aangevuurd door hebzucht). Het andere verschil is dat Jezus geen geweld predikte, niet stal of plunderde, en geen vrouwen verkrachtte. Op z'n best was hij een bedelaar en oproerkraaier. Voor dat laatste werd hij trouwens door de Romeinen ter dood gebracht. Maar de Islam ? Ik ben er niet gerust in. De Islam aanvaarden betekend je cultuur verloochenen, muziek en kunst vernietigen, een willoze pop worden in de handen van een wrede en jaloerse godheid die niets anders wenst dan totale en volledige lichamelijke en geestelijke onderwerping naar zijn wet. De wet schrijft een leven voor zonder kunst, muziek, vrijdenken, discussie... Zijn wet schrijft voor dat vooruitgang verkeerd is want alleen god kan zulks veroorzaken - de mens die durft te innoveren schaadt hiermee god's monopolie op de schepping (dezelfde reden voor het verbod op kunst trouwens !). Als amateur-kunstschilderes en -musica kan ik hier alleen maar door huiveren. Als genieter van de schone kunsten en de geschiedenis, als bewonderaarster voor wat anderen vóór haar hebben gecreëerd, als nieuwsgierige naar hoe anderen vóór haar dachten en redeneerden, zelfs geloofden, kan de Islam alleen maar een steriele woestenij aanbieden. En daarom ben ik er tegen. Kom niet aanzetten met de prachtige Islamitische kalligrafie en poëzie, en de mooie gebouwen... ik zie hoe Moslims zangers en danseressen vermoorden, hoe eeuwenoude beelden door Moslims worden vernield - niet alleen die mooie Boeddhabeelden in Afghanistan, denk ook aan vóórislamitische beeldhouwwerken in de Arabische landen die ofwel zwaar beschadigd worden of zelfs vernietigd, ofwel verkocht worden aan niet-Moslims elders, maar in ieder geval niet meer de reine geesten van de ware gelovigen mogen corrumperen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de positie van de vrouw, die bij de ware gelovigen een rechteloze bezitsloze schim wordt dat niet gezien of gehoord mag worden, en slechts mag dienen als kindjesmachine en verlichter van haar echtegenoot's driften. En sloofje in huis.
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar uit die hoek blijft het steeds oorverdovend stil ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Banneling
|
![]() Ik heb niets tegen vredelievende Moslims. Ik heb wel iets tegen de Islam en gewelddadige Moslims.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De man en zijn mede-grapjassen (GRAPjassen?) zegt van zichzelf dat hij moslim is. Wie ben ik om hem tegen te spreken? Ik heb vroeger op het werk moslima's gekend, momenteel heb ik geen moslims in mijn kennissenkring dus neem ik aan dat degenen die zeggen dat ze moslim zijn, dat ook zijn. Natuurlijk is het waar dat één van mijn moslima-collegaatjes een notoire leugenaarster was, maar dat wil toch niet zeggen dat alle moslims leugenaars zijn!
![]() |
#297 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoals bv mensen die geen stemrecht voor vrouwen zouden gelijkstellen met stenigen. en dat stenigen dat gebeurt natuurlijk bij blanke groeperingen in de US, of wat dacht je?
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
|
![]() Ik denk ook dat die grapjassen niet veel betekenen, maar ze beweren wel dat ze alles met de islam te maken hebben. Heeft Kallikles reden om ze niet te geloven? Kent hij ze persoonlijk?
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 4 april 2010 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
|
![]() Citaat:
Lees eens de lezersbijdragen in Franstalige bladen (Fr. of B.) en dan zul je mogelijk je vergissing inzien, tenzij je te fanatiek bent. Overigens stoor ik me ook aan taalfouten in Nl, Fr, D of E. In ander talen ben ik niet zo goed.
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken voldoende van de islam om te weten dat die grapjassen niet veel betekenen, en u ook. Bent het u dus met mij eens dat diegenen die wat de grapjassen zeggen, projecteren op de rest van de oumma, dwalen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |