Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen moslims?
voor 18 13,74%
tegen 40 30,53%
genuanceerd 73 55,73%
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2010, 11:06   #281
eno2
Banneling

Standaard Hamas krijgt een Taliban-streak

In gebieden, onderworpen aan Hamas, mogen de etalagepoppen geen vrouwenondergoed meer dragen.

En de mannen moeten bij het zwemmen een short & T-shirt dragen.

Hamas krijgt een Taliban-streak
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 11:42   #282
eno2
Banneling

Standaard

In 2009 zijn 165.000 Christenen vermoord door vooral moslims
Oud 23 maart 2010, 11:57   #283
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er zullen in 2009 ook wel Moslims vermoord zijn door Christenen zeker?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 11:58   #284
eno2
Banneling

Standaard

Daar worden geen statistieken van bijgehouden.
Oud 23 maart 2010, 12:00   #285
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 11:09   #286
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Bron?
Een of andere idioot heeft hier op politics een thread geopend onder de geciteerde titel.
Oud 3 april 2010, 10:14   #287
eno2
Banneling

Standaard

Die mannetjes van "shariaforbelgium.com" zetten wel een erg grote mond op tegen Benno Barnard.

We zullen hun mondje eens een beetje snoeren ipv zij het onze
Oud 3 april 2010, 10:14   #288
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben genuanceerd.
Maar evolueer toch steeds meer tegen.
Oud 3 april 2010, 10:40   #289
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar evolueer toch steeds meer tegen.
Na wat die leider van Sharia4Belgium op TV kwam vertellen, zal het zeker moeilijk zijn voor moslims om een positief imago voor te stellen van hun godsdienst.
Ik noemde me ook "genuanceerd", maar als ik zo iemand hoor spreken, wordt het moeilijk om genuanceerd te blijven tegenover de islam. Gelukkig gaat het hier maar om één fanatieke fundamentalistische strekking, ik hoop van harte dat het bij die enkelingen blijft.
Oud 3 april 2010, 10:43   #290
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Na wat die leider van Sharia4Belgium op TV kwam vertellen, zal het zeker moeilijk zijn voor moslims om een positief imago voor te stellen van hun godsdienst.
Ik noemde me ook "genuanceerd", maar als ik zo iemand hoor spreken, wordt het moeilijk om genuanceerd te blijven tegenover de islam. Gelukkig gaat het hier maar om één fanatieke fundamentalistische strekking, ik hoop van harte dat het bij die enkelingen blijft.
Geloof je echt dat die grapjassen iets met de islam te maken hebben? Ken jij geen enkele moslim persoonlijk? Zo ja, heb je die persoon al eens gevraagd wat hij of zij van die grapjassen denkt?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 3 april 2010 om 10:43.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 10:46   #291
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht

We zullen ons tegen die gastjes met hand en tand moeten blijven verzetten.

Overigens ben ik erg antiklerikaal.

Met een grote hekel aan al die idolateurs.

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 april 2010 om 10:47.
Oud 3 april 2010, 10:49   #292
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

ALLE religies zijn achterlijk, maar de islam spant wel de kroon.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 11:40   #293
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

De Islam is gevaarlijk omdat haar volgelingen (niet allemaal, dat klopt, maar wel een groep die groot genoeg en dus gevaarlijk genoeg is) de regels van hun heilige boek letterlijk willen volgen en het leven van hun heilige profeet letterlijk willen na-leven. Dat wilt dus zeggen: moord, plundering, slavernij, verkrachting, discriminatie, leugen en meineed. Dan heb ik het nog niet eens over de positie van de vrouw en andersgeslachtigden...
Het Christendom heeft haar excessen gekend, en een belangrijke les hebben we ervan geleerd !, maar de groep Christenen die nog te vuur en te zwaard hun geloof willen verbreiden is klein (hoewel er in de USA een vrij grote groep zit... maar hun bekeringsijver wordt mede aangevuurd door hebzucht). Het andere verschil is dat Jezus geen geweld predikte, niet stal of plunderde, en geen vrouwen verkrachtte. Op z'n best was hij een bedelaar en oproerkraaier. Voor dat laatste werd hij trouwens door de Romeinen ter dood gebracht.
Maar de Islam ? Ik ben er niet gerust in. De Islam aanvaarden betekend je cultuur verloochenen, muziek en kunst vernietigen, een willoze pop worden in de handen van een wrede en jaloerse godheid die niets anders wenst dan totale en volledige lichamelijke en geestelijke onderwerping naar zijn wet. De wet schrijft een leven voor zonder kunst, muziek, vrijdenken, discussie... Zijn wet schrijft voor dat vooruitgang verkeerd is want alleen god kan zulks veroorzaken - de mens die durft te innoveren schaadt hiermee god's monopolie op de schepping (dezelfde reden voor het verbod op kunst trouwens !).
Als amateur-kunstschilderes en -musica kan ik hier alleen maar door huiveren. Als genieter van de schone kunsten en de geschiedenis, als bewonderaarster voor wat anderen vóór haar hebben gecreëerd, als nieuwsgierige naar hoe anderen vóór haar dachten en redeneerden, zelfs geloofden, kan de Islam alleen maar een steriele woestenij aanbieden.
En daarom ben ik er tegen.
Kom niet aanzetten met de prachtige Islamitische kalligrafie en poëzie, en de mooie gebouwen... ik zie hoe Moslims zangers en danseressen vermoorden, hoe eeuwenoude beelden door Moslims worden vernield - niet alleen die mooie Boeddhabeelden in Afghanistan, denk ook aan vóórislamitische beeldhouwwerken in de Arabische landen die ofwel zwaar beschadigd worden of zelfs vernietigd, ofwel verkocht worden aan niet-Moslims elders, maar in ieder geval niet meer de reine geesten van de ware gelovigen mogen corrumperen.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de positie van de vrouw, die bij de ware gelovigen een rechteloze bezitsloze schim wordt dat niet gezien of gehoord mag worden, en slechts mag dienen als kindjesmachine en verlichter van haar echtegenoot's driften. En sloofje in huis.
Oud 4 april 2010, 13:30   #294
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Geloof je echt dat die grapjassen iets met de islam te maken hebben? Ken jij geen enkele moslim persoonlijk? Zo ja, heb je die persoon al eens gevraagd wat hij of zij van die grapjassen denkt?
Dan wordt het wel eens tijd dat die "gematigde " moslims zich, en publique, uitspreken tegen dit soort acties en uitlatingen.
Maar uit die hoek blijft het steeds oorverdovend stil ...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 13:51   #295
Albrecht
Banneling

Standaard

Ik heb niets tegen vredelievende Moslims. Ik heb wel iets tegen de Islam en gewelddadige Moslims.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:39   #296
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man en zijn mede-grapjassen (GRAPjassen?) zegt van zichzelf dat hij moslim is. Wie ben ik om hem tegen te spreken? Ik heb vroeger op het werk moslima's gekend, momenteel heb ik geen moslims in mijn kennissenkring dus neem ik aan dat degenen die zeggen dat ze moslim zijn, dat ook zijn. Natuurlijk is het waar dat één van mijn moslima-collegaatjes een notoire leugenaarster was, maar dat wil toch niet zeggen dat alle moslims leugenaars zijn!
Oud 4 april 2010, 17:49   #297
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indigo-blues Bekijk bericht
ik heb ook iets tegen mensen die historische, spirituele werken zeer letterlijk interpreteren. Dat is extremisme. Iets misbruiken in je eigen voordeel. Je moet het werk ook in zijn tijd plaatsen.

Als ik me niet vergis hebben vrouwen hier ook pas stemrecht behaald na de tweede WO.
Maar wij voelen ons o zo vrouwvriendelijk! Er heerst te veel hypocrisie. Het meeste gevaar in de US komt van blanke groeperingen. De meeste aanslagen de laatste 50 jaar in Belgie, komen van niet-moslims. Ze proberen je bang te maken en dat is, aan dit forum en België te zien, duidelijk dat het werkt!

edit; en het feit over België gaat op voor gans Europa met het ETA en IRA als meest gekende groepen.
Er heerst te veel hypocrisie Inderdaad!
Zoals bv mensen die geen stemrecht voor vrouwen zouden gelijkstellen met stenigen. en dat stenigen dat gebeurt natuurlijk bij blanke groeperingen in de US, of wat dacht je?
Oud 4 april 2010, 17:55   #298
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik denk ook dat die grapjassen niet veel betekenen, maar ze beweren wel dat ze alles met de islam te maken hebben. Heeft Kallikles reden om ze niet te geloven? Kent hij ze persoonlijk?

Laatst gewijzigd door luc broes : 4 april 2010 om 17:56.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 18:07   #299
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Merkwaardig toch , dat de meeste fanatieke vlaamsgezinden , na zoveel tientallen jaren strijd voor onze prachtige Nederlandse taal , nog altijd niet zonder fauten kunnen schreiven !
Ben je nu echt zo fanatiek en beperkt te denken dat speciaal de 'meest fanatiek vlaamsgezinden' uitmunten in het schrijven van fouten?

Lees eens de lezersbijdragen in Franstalige bladen (Fr. of B.) en dan zul je mogelijk je vergissing inzien, tenzij je te fanatiek bent.

Overigens stoor ik me ook aan taalfouten in Nl, Fr, D of E.
In ander talen ben ik niet zo goed.
Oud 4 april 2010, 18:07   #300
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik denk ook dat die grapjassen niet veel betekenen, maar ze beweren wel dat ze alles met de islam te maken hebben. Heeft Kallikles reden om ze niet te geloven? Kent hij ze persoonlijk?
Ik ken voldoende van de islam om te weten dat die grapjassen niet veel betekenen, en u ook. Bent het u dus met mij eens dat diegenen die wat de grapjassen zeggen, projecteren op de rest van de oumma, dwalen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be