Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2009, 12:55   #281
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Waar zeg ik dat? Dit heeft op die commnetaar zelfs niks te maken.

nee ik vind dat niet normaal maar net als kleine kindjes werkt negeren veel beter dan wat men nu doet. Ik ga voor oplossingen niet klein kindjes welles nietes gepest.
de pesterijen komen van Franstalige kant beste.
Vlaanderen vraagt enkel het naleven van de grondwet. das al!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 12:56   #282
Luddo
Minister

Standaard

K9, op dit forum bent U de redelijkheid in persoon. Nog goed dat er personen lijk U wat tegengas geven aan die talrijke forummers die niet inzien dat wij al 50 jaar bestuurd worden door even redelijke Vlaamse politieke vertegenwoordigers die niet in de val trappen van Vlaamse extremisten die menen dat Vlaanderen en de Vlamingen evenveel rechten hebben dan onze Waalse en francofone landgenoten!
Oud 25 november 2009, 12:58   #283
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig dat jij schijnt te weten wat het grondwettelijk hof zou denken over de oude kiekringen . Mag ik die glazen bol eens gebruiken voor de lotto?
De motivering die het GH gebruikt om de huigide kieswet te vernietigen is op identieke wijze van toepassing op arrondissementele kieskringen die de taal- en gewestgrenzen overschrijden. Rechtspraak is gelukkig geen glazen-bol-kijken, anders hadden we niet echt een rechtstaat, nietwaar?

Citaat:
Ach ja dat 30 jaar lang zonder probleem kon en men dan plots tegen de wet vond ? pesten zoals ik al zei. (en kom nu niet af dat die rechtbanken neutraal zijn he)
Ah? Na hoeveel tijd komen wetten te vervallen, misschien?

Citaat:
Helemaal niet, anders zou je immers partijen zoals NVA, LDD of VB die pleiten voor het einde van belgie net zo min in het parlement kunnen laten.
Volksvertegenwoordigers worden verkozen door het volk, niet aangesteld door het parlement. Burgemeesters worden aangesteld door de Vlaamse overheid.

Citaat:
laatste taaltelling is 60 jaar geleden. facilieiten 40 , omzendbrief peeters 10, wat klopt er niet?
Ik weet het niet, wat zou er niet kloppen? De wet is lang overtreden, dat klopt. Erg, he?

Citaat:
De verfransing is voorbij, get over it.
De feiten spreken je tegen, maar dat zou niemand meer mogen verbazen ondertussen.

Citaat:
Vlaanderen is zijn eigen regio voor deze materie dus jawel dit heeft NIKS te maken met anderen maar alles met een vlaams gevoel dat hen ooit onrecht is aangedaan, wraakgevoelens die al lang niet meer relevant zijn.
Wat je hier schrijft zou juist zijn in een confederaal vlaanderen. Nu heeft Franstalig Belgie nog steeds een hoop hefbomen over het beleid en de structuur van Vlaanderen.

Jij wil nog steeds ontkennen dat de Franstaligen hun aanwezigheid aanhalen om territorium op te eisen, hoewel ze dat zelf expliciet verklaren. Je doet maar hoor, het maakt je uitspraken enkel irrelevanter.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 13:04   #284
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee want die talen hebben nergens faciliteiten.
Hoezo, dus nu wil je ineens wel uitgaan van de huidige taalwetten, en niet meer van de aanwezigheid van anderstaligen?

Wel consequent blijven he. Vlaanderen heeft geen probleem met het respecteren van de taalwetten (als enige regio in Belgie), het was JIJ die argumenteerde dat deze moesten aangepast worden om niet 'bekrompen' te zijn.

Argumenteer dus ook maar dat Sint-Joost-ten-Node, met zijn 90% allochtonen, niet in het Arabisch moet bestuurd worden.

Citaat:
Zeg me eens wat het probleem is om iemand een brief in het frans (om het meer concreet te houden) te sturen?
In een officieel nederlandstalige regio? Dat dat niet de officiele taal van die regio is. Lijkt me pijnlijk evident.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 13:10   #285
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: de verfransing is al lang gedaan dat princiepe mag je echt al overboord gooien en de 21ste eeuw binnentreden.

Dat maakt mij geen reet uit wat ze daar doen, ik ben vlaming geen waal. As die kinderachtig willen doen: so be it.

Waarom?

Wat is het probleem om andere mensen te woord te staan in iets anders dan het nederlands?

"het princiepe" ?
Ben jij al eens in de rand geweest K9 ? ... de verfransing rukt echt op, met hun gekende arrogantie, gebruiken ze overal het frans. ik woon in het buitenland, denk jij dat ik hier in ne winkel "100 gram hesp" moet bestellen ? Ze gaan mij aankijken alsof ik van Mars ben, en ze hebben nog gelijk ook.

Het is gewoon een vorm van beleefdheid, van die mensen in hun taal aan te spreken.

Als je dus als franstallige op respect en begrip wil rekenen, dan groet je vriendelijk in het Nederlands, en je vraagt beleefd of je in het frans mag verder gaan. 90 % van de vlamingen gaat u direct in hun beste frans aanspreken, (ja , ik ook ) want op dat moment dat u moeite, en bent u niet de arrogante taalimperialist aan het uithangen.

Brussels winkel personeel spreek ik zowiezo aan in het nederlands, en als ze da arrogantie hebben om te doen alsof ze het niet verstaan en de moeite niet doen zich de excusseren dan verkopen ze niks. In walonie, ga ik dat nooit doen, daar spreek ik gewoon frans.

Ik heb er geen probleem mee van een andere taal te spreken, maar het hangt wel van de context af, een ingeweken waal in de rand, spreekt dus nederlands tegen mij of hij kan even goed tegen een muur klappen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 13:22   #286
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Het is gewoon een vorm van beleefdheid, van die mensen in hun taal aan te spreken.
Het gaat nu eenmaal over imperialisten, die mankeerd het zelfs aan elementaire beleefdheid.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 13:27   #287
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ja want men stemt enkel op partijen die men 100% volgt he?

Of vind je het grappig dat iemand een eigen mening heeft? Zou ook kunnen in dit schapenland.
Natuurlijk mag u uw eigen mening hebben, zoveel te beter zelfs. Maar zeg dan niet dat u aanhanger bent van een partij die op communautair vlak zowat het tegenovergestelde van u denkt.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 13:28   #288
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
K9, op dit forum bent U de redelijkheid in persoon. Nog goed dat er personen lijk U wat tegengas geven aan die talrijke forummers die niet inzien dat wij al 50 jaar bestuurd worden door even redelijke Vlaamse politieke vertegenwoordigers die niet in de val trappen van Vlaamse extremisten die menen dat Vlaanderen en de Vlamingen evenveel rechten hebben dan onze Waalse en francofone landgenoten!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 14:17   #289
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Tja, je moet maar zien dat je hem kan lezen. Als je in België naar 't school geweest bent, heb je Nederlands geleerd.
Onzin, in franstalig onderwijs is nederlands niet verplicht.

Citaat:
Het is gewoon een kwestie van willen, niet meer, niet minder. Uiteraard is het uw goed recht om niet te willen, maar kom dan ook niet zagen dat je die Nederlandstalige brief van de gemeente niet snapt.
Sommige kunnen niet andere willen niet omdat ze er geen reden voor hebben. Een brief van de gemeenten al dan niet in het nederlands veranderd daar niks aan.

Kortom de maatregel is nutteloos.

Citaat:
Niet perfect gelijkaardig.
Doe me niet de definitie van gelijkaardig doen posten he?

Beide hebben extra rechten voor hun minderheden dat die uitgebreider in brussel zijn maakt weinig uit.

Citaat:
Bij het vastleggen van de taalgrens, hebben zowel Nederlandstaligen als Franstaligen uiteindelijk gekozen voor het territorialiteitsbeginsel. Dit beginsel (in casu het streven naar een taaleenheid binnen een eentalig gebied) wordt zowel door het Grondwettelijk Hof als de Raad van State en het EHRM en de ECRM aanvaard als zijnde gerechtvaardigd en verantwoord in het kader van het algemeen belang
Nu het de Franstaligen slecht uitkomt, moet dat beginsel plots weer overboord gegooid worden?

Over hypocrisie gesproken...
Daar heb je gelijk, echter dat veranderd niks aan het feit dat je het toch kan doen .

Citaat:
België is de VS niet.

Nee, ik heb er geen last van. En mocht de mentaliteit van de Franstaligen in de Brusselse rand t.o.v. het Nederlands anders zijn, zou ik er mij zelfs niet aan ergeren.
En welke mentaliteit is dit dan? En van de burger, niet de politici he?

Citaat:
Was het trouwens niet ab initio de bedoeling dat de Franstaligen geleidelijk aan Nederlands zouden leren, zodat de faciliteiten na verloop van tijd overbodig zouden worden?
Volgens de vlmaingen, ze hebben dit echter nooit in de wet gestoken.

Citaat:
Vanwaar de onwil om de andere landstaal te leren? Zulke koppigheid kan alleen maar absurd genoemd worden.
Als je het niet nodig vind of nodig hebt, waarom leren? Duits is een officieele taal, nochtans ken ik die niet. Waarom zou ik?

EN ja ik woon niet in eupen, echter die gemeenten hebben een franstalige meerderheid, die werken en leven in brussel: practisch volledig franstalig dus.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 14:21   #290
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de pesterijen komen van Franstalige kant beste.
Vlaanderen vraagt enkel het naleven van de grondwet. das al!
De pesterijen zitten langs beide kanten, net zozeer als het kinderachtige gedrag.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 25 november 2009, 14:27   #291
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een gemeente met faciliteiten als je natuurlijk express dat stukje vergeet ...
Waarmee u natuurlijk toegeeft dat ze helemaal niet "perfect gelijkaardig" zijn.
Oud 25 november 2009, 14:30   #292
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De commentaar dat dus een minderheid maar de taal van de meerderheid moet leren slaat dus net zo goed op brussel.
Als we zo beginnen... dan kan ik gemakkelijk de discussie stoppen door te verwijzen dat Brussel in Vlaanderen ligt, dus ééntalig Nederlands dient te zijn, en dat, a fortiori, in België een meerderheid Nederlandstalig is, dus er ook maar één officiële landstaal kan zijn.
Oud 25 november 2009, 14:34   #293
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De pesterijen zitten langs beide kanten, net zozeer als het kinderachtige gedrag.
Noem me dan die Vlaamse pesterijen eens op?
Oud 25 november 2009, 14:38   #294
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is de essentie inderdaad, en ik denk niet dat er ook maar één Vlaming iets op tegen heeft om een Franstalige die moeite heeft met bepaalde termen in het Nederlands, in een andere taal te helpen op voorwaarde dat die Vlaming natuurlijk het gevoel heeft dat hij eenzelfde respect terugkrijgt. Of zoals YL het ooit zei (verbasterd): "als je na 40 jaar nog geen Nederlands kan, dan is dat ofwel uit dommigheid ofwel uit mateloze arrogantie".
Oud 25 november 2009, 14:38   #295
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
De motivering die het GH gebruikt om de huigide kieswet te vernietigen is op identieke wijze van toepassing op arrondissementele kieskringen die de taal- en gewestgrenzen overschrijden. Rechtspraak is gelukkig geen glazen-bol-kijken, anders hadden we niet echt een rechtstaat, nietwaar?
Volgens jou, je hebt geen idee hoe het GH hierover zal oordelen. De oude arrondissementen zitten anders in elkaar.

Citaat:
Ah? Na hoeveel tijd komen wetten te vervallen, misschien?
Als men iets 30 jaar aanvaard en dan plots niet meer dan is dit niet gewoon "de wet". Dit toont een verandering bij de personen zelf aka pesten.

Citaat:
Volksvertegenwoordigers worden verkozen door het volk, niet aangesteld door het parlement. Burgemeesters worden aangesteld door de Vlaamse overheid.
Genomineerd door de gemeenteraad die wel verkozen is. excuses dus.

Nee als dat idd criteria zijn kan je die net zo goed daarop toepassen om zaken te beginnen weigeren.

Citaat:

De feiten spreken je tegen, maar dat zou niemand meer mogen verbazen ondertussen.
Ok zeg me dan eens welke gemeenten de laatste decenia overgeheveld is? Geen enkele? Kan men dit nog zonder vlaamse meerderheid? nope Zoals ik al zei: gedaan .

Citaat:
Wat je hier schrijft zou juist zijn in een confederaal vlaanderen. Nu heeft Franstalig Belgie nog steeds een hoop hefbomen over het beleid en de structuur van Vlaanderen.
conFederaal belgie denk ik. En enkel op federaal niveau. Op het vlaamse niveau geen enkele.

Citaat:
Jij wil nog steeds ontkennen dat de Franstaligen hun aanwezigheid aanhalen om territorium op te eisen, hoewel ze dat zelf expliciet verklaren. Je doet maar hoor, het maakt je uitspraken enkel irrelevanter.
Dat doe ik nergens dat verzin je dus. Integendeel zelfs ik zeg dat dit kinderachtig is en dus te negeren.

Oud 25 november 2009, 14:40   #296
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Onzin, in franstalig onderwijs is nederlands niet verplicht.
AHA! Hier was ik op aan 't wachten!

Wanneer gaan onze Franstalige vrienden hun pijlen eens richten op de debielen die van Nederlands een keuzevak hebben gemaakt?

Het is verdomme de belangrijkste taal van dit land. Tot nader order leven we in België, niet in een onafhankelijk Wallonië en een onafhankelijk Vlaanderen. In België is de kennis van het Nederlands enorm belangrijk, belangrijker dan de kennis van eender welke andere taal.

Het is een regelrechte schande dat Nederlands geen plichtvak is in het Franstalig onderwijs. Een schande en een enorme blijk van minachting. Als Vlaming heb ik het volste recht om daar kwaad om te zijn.

Als de Franstaligen dan toch zoveel van België houden, dat ze dan eens beginnen met in te zien dat het grootste deel van de Belgen het Nederlands als moedertaal heeft. Als men aan de andere kant van de taalgrens dan toch zo graag dweept met België, dat ze dan godverdomme Nederlands als plichtvak invoeren.

Er zijn slechts twee taalgroepen in dit land (nee, de Duitstaligen tellen niet mee) en dan gaat één van die twee taalgroepen effe de taal van de andere taalgroep degraderen tot een derderangstaaltje en het enkel als keuzevak aanleren.

De schaamte voorbij. Walgelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Sommige kunnen niet andere willen niet omdat ze er geen reden voor hebben.
Het is de taal van de streek waarin ze zich gevestigd hebben. Dat op zich is al een zeer goede reden.

En niet kunnen is klinkklare onzin.

Citaat:
Doe me niet de definitie van gelijkaardig doen posten he?

Beide hebben extra rechten voor hun minderheden dat die uitgebreider in brussel zijn maakt weinig uit.
Woorspelletjes spelen verandert niks aan het feit dat u appelen met peren vergelijkt.

Citaat:
Daar heb je gelijk, echter dat veranderd niks aan het feit dat je het toch kan doen .
En waarom zouden de Vlamingen dat dan wel moeten doen? Omdat de Franstaligen in de faciliteitengemeenten zich te goed voelen om Nederlands te leren? Belachelijk.

Citaat:
En welke mentaliteit is dit dan? En van de burger, niet de politici he?
De mentaliteit van de Franstalige die al 10 jaar in Vlaanderen woont en nog altijd niet weet dat het Nederlands voor "Bonjour" "Goeiedag" is en het vertikt om Nederlands te spreken. Die krijgt van mij de middelvinger. Jammer genoeg zijn dergelijke Franstaligen in de streek in kwestie bijzonder talrijk. Triestige en bekrompen individuen.

Citaat:
Volgens de vlmaingen, ze hebben dit echter nooit in de wet gestoken.
Het overduidelijke hoeft niet gezegd te worden.

Je kan bij wet trouwens niemand verplichten iets te leren. Men kan wel rekenen op gezond verstand en een minimum aan fatsoen. Helaas is dat blijkbaar teveel gevraagd...

Citaat:
Als je het niet nodig vind of nodig hebt, waarom leren? Duits is een officieele taal, nochtans ken ik die niet. Waarom zou ik?
Maar ze wonen verdorie toch in Vlaanderen? Is dat dan geen reden genoeg?

Respect, goede manieren, wellevendheid, beleefdheid? Allemaal loze woorden?

Plezant hoor, die snertmentaliteit van "wij leren lekker geen Nederlands". Niet verbaasd zijn dat ondertussen zelfs de voordien gematigde Vlaming moegetergd zijnde ipv zijn goede wil nu stilaan de middelvinger begint te tonen.

Laatst gewijzigd door Sammael : 25 november 2009 om 14:51.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 14:42   #297
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Waarmee u natuurlijk toegeeft dat ze helemaal niet "perfect gelijkaardig" zijn.
De uitspraak ging over meer en minderheden, en die heb je in beide: gelijkaardig dus.

Citaat:
Als we zo beginnen... dan kan ik gemakkelijk de discussie stoppen door te verwijzen dat Brussel in Vlaanderen ligt, dus ééntalig Nederlands dient te zijn, en dat, a fortiori, in België een meerderheid Nederlandstalig is, dus er ook maar één officiële landstaal kan zijn.
Brussel ligt niet in vlaanderen het heeft er zelfs nooit deel van uitgemaakt. Nee dus. Over belgie kan je dit idd zeggen.

Oud 25 november 2009, 14:44   #298
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens jou, je hebt geen idee hoe het GH hierover zal oordelen. De oude arrondissementen zitten anders in elkaar.

Als men iets 30 jaar aanvaard en dan plots niet meer dan is dit niet gewoon "de wet". Dit toont een verandering bij de personen zelf aka pesten.

Genomineerd door de gemeenteraad die wel verkozen is. excuses dus.

Nee als dat idd criteria zijn kan je die net zo goed daarop toepassen om zaken te beginnen weigeren.

Ok zeg me dan eens welke gemeenten de laatste decenia overgeheveld is? Geen enkele? Kan men dit nog zonder vlaamse meerderheid? nope Zoals ik al zei: gedaan .

conFederaal belgie denk ik. En enkel op federaal niveau. Op het vlaamse niveau geen enkele.

Dat doe ik nergens dat verzin je dus. Integendeel zelfs ik zeg dat dit kinderachtig is en dus te negeren.
De beperktheden van een forum, maar vooral de beperktheid van mijn verstandelijke vermogens, zijn te groot om jouw redeneringen nog te kunnen volgen. Relativisme en weigeren in fanatisme te vervallen vind ik prima, redeneringen ex absurdo zijn aan mij echter niet besteed. Kortom, ik snap helemaal niet waar jij met je tussenkomsten hier heen wil. Maar geen nood, dat zal aan mij liggen (en de rest van de stomme Vlaamse boerkes hier op dit forum).

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 25 november 2009 om 14:47.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 14:45   #299
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is de essentie inderdaad, en ik denk niet dat er ook maar één Vlaming iets op tegen heeft om een Franstalige die moeite heeft met bepaalde termen in het Nederlands, in een andere taal te helpen op voorwaarde dat die Vlaming natuurlijk het gevoel heeft dat hij eenzelfde respect terugkrijgt. Of zoals YL het ooit zei (verbasterd): "als je na 40 jaar nog geen Nederlands kan, dan is dat ofwel uit dommigheid ofwel uit mateloze arrogantie".
Hoe kan je nu respect terugkrijgen van imperialisten? Die mensen zijn te bekrompen in hun denken en niet tot respect instaat.
Oud 25 november 2009, 14:56   #300
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
AHA! Hier was ik op aan 't wachten!

Er zijn slechts twee taalgroepen in dit land (nee, de Duitstaligen tellen niet mee) en dan gaat één van die twee taalgroepen effe de taal van de andere taalgroep degraderen tot een derderangstaaltje en het enkel als keuzevak aanleren.

De schaamte voorbij. Walgelijk.
Idd groot gelijk, men zou dat gewoon moeten verplichten zoals in vlaanderen.

Citaat:
Het is de taal van de streek waarin ze zich gevestigd hebben. Dat op zich is al een zeer goede reden.

En niet kunnen is klinkklare onzin.
Je beseft toch dat niet iedereen 10-20 jaar is?

Citaat:
En waarom zouden de Vlamingen dat dan wel moeten doen? Omdat de Franstaligen in de faciliteitengemeenten zich te goed voelen om Nederlands te leren? Belachelijk.
Omdat het niet enkel een kwestie van kunnen is EN omdat dit het leven van een aantal personen makkelijker zou maken, wat is daarop tegen?

Citaat:
De mentaliteit van de Franstalige die al 10 jaar in Vlaanderen woont en nog altijd niet weet dat het Nederlands voor "Bonjour" "Goeiedag" is en het vertikt om Nederlands te spreken. Die krijgt van mij de middelvinger.
Ik denk dat er weinig zo zijn, wat iets anders is dan een rechtzaak of documenten van de gemeente he?

Citaat:
Het overduidelijke hoeft niet gezegd te worden.
Onzin in een wet doe je dat wel.

Citaat:
Je kan bij wet trouwens niemand verplichten iets te leren. Men kan wel rekenen op gezond verstand en een minimum aan fatsoen. Helaas is dat blijkbaar teveel gevraagd...
Zoals ik al zei sommige komen amper in contact met nederlands en fatsoen?

Citaat:
Maar ze wonen verdorie toch in Vlaanderen? Is dat dan geen reden genoeg?

Respect, goede manieren, wellevendheid, beleefdheid? Allemaal loze woorden?

Plezant hoor, die snertmentaliteit van "wij leren lekker geen Nederlands". Niet verbaasd zijn dat ondertussen zelfs de voordien gematigde Vlaming moegetergd zijnde ipv zijn goede wil nu stilaan de middelvinger begint te tonen.
Bekijk het ook van de andere kant, decenia van beschimpingen de "waalse ratten rol uw matten" ,leuven vlaamse, VB met haatcampagnes, ...

Als je dan niet het nederlands nodig hebt, waarom zou je? Zodat je beter de betogingen tegen jezelf kan volgen?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be