Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2009, 21:26   #281
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Misschien is dat het.
Maar het verklaart niet hun eenzijdige haat voor de RKK terwijl ze zich letterlijk als knechtjes van de islam uitsloven.
Zie je Filosoof al smeken voor de RKK, zoals hij smeekt voor de islam? Zie je hem nog maar een fractie van de moeite opbrengen die hij investeert in de islam?
Jawel hoor, met hetzelfde vuur en dezelfde passie 'bestrijdt' hij het ene en 'verdedigt' hij het andere...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 22:24   #282
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Misschien is dat het.
Maar het verklaart niet hun eenzijdige haat voor de RKK terwijl ze zich letterlijk als knechtjes van de islam uitsloven.
Zie je Filosoof al smeken voor de RKK, zoals hij smeekt voor de islam? Zie je hem nog maar een fractie van de moeite opbrengen die hij investeert in de islam?
Omdat Links en RKK deselfde roots heeft en Links zichzelf haat.
Oud 4 december 2009, 00:14   #283
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik vraag me al jaren af waarom mensen me een uitgesproken linkse filosofie zich zo aangetrokken voelen tot Islamieten. Ik heb een verklaring gezocht in politiek, in godsdienst, in filosofie maar dankzij Filosoof heb ik nu een nieuwe denkpiste: hormonaal.
Linksen hebben blijkbaar een gebrek aan testoseron, Islamieten echter teveel.
Zou het compensatiedrang kunnen zijn?
Bzen jij überhaupt geïnteresseerd in het antwoord, of wil je gewoon de interessante uithangen?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 00:14   #284
driewerf

Standaard

Citaat:
Omdat Links en RKK deselfde roots heeft en Links zichzelf haat.
De interessante uithangen dus.
Oud 4 december 2009, 01:26   #285
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
De interessante uithangen dus.
Oud 4 december 2009, 01:29   #286
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bzen jij überhaupt geïnteresseerd in het antwoord, of wil je gewoon de interessante uithangen?
Bzen jij in staat om een antwoord te geven?
Oud 4 december 2009, 08:33   #287
Abraxas
Lokaal Raadslid

Abraxas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me al jaren af waarom mensen me een uitgesproken linkse filosofie zich zo aangetrokken voelen tot Islamieten. Ik heb een verklaring gezocht in politiek, in godsdienst, in filosofie maar dankzij Filosoof heb ik nu een nieuwe denkpiste: hormonaal.
Inderdaad, compensatiedrang.
Men wil de manier waarop sommige anderen deze mensen (islamieten) zou willen behandelen compenseren.
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 15:00   #288
driewerf

Standaard

Citaat:
Bzen jij in staat om een antwoord te geven?
Ben jij in staat om te luisteren?
Oud 4 december 2009, 15:19   #289
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan moet je kerktorens en lippenstift (en fabriekschoorstenen) dus ook verbieden.
Wij moeten niks. Maar wij mogen minaretten verbieden. Of niet soms ?
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 15:21   #290
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
Wij moeten niks. Maar wij mogen minaretten verbieden. Of niet soms ?
Ja dat mag. Dat wil niet zeggen dat een algemeen minarettenverbod verstandig is.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 15:24   #291
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Werd er een vergunning voor gevraagd?
Enkel de symbolische betekenis die jij wel wil geven c.q aanvaarden. Niet méér. Jij of een idioot als Erdogan.
Ik verbleef geruime tijd in verschillende Noord Afrikaanse steden. Mij stoort dat niet meer dan klokkegelui.Jij geeft er die betekenis aan.
Geen enkele moslim vroeg me zelfs maar om te bidden. Zeker niet verplichte iemand me.Jou wel? Ik was toch dikwijls alleen tussen duizenden of honderdduizenden moslims.)

Las je ooit de koran, trouwens? Of enkel de door FFI voorgekauwde versjes?

de mensen van het Boek = moslims, christenen en joden.

Conclusie: je post hier onzin.
(niet dat me dat nog verwondert!)
Goed. JIJ komt goed overeen met moslims. Wat kan ONS dat schelen ?
IK bvb luister graag naar Hard Rock, Metal enz . Mag ik nu 5 keer per dag met luidsprekers oproepen tot rock-concerten ? Iedereen moet dan zijn werk laten staan en vooruit met de geit : Rock'n Roll !

Laatst gewijzigd door hamer : 4 december 2009 om 15:26.
Oud 4 december 2009, 15:25   #292
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ken weinig Arabisch. (en dan vooral termen die niet voor publicatie vatbaar zijn.)
Je zou nogal ogen trekken als je verstond wat die " 100.000 - den " moslims allemaal over jou zeggen als je in je ééntje tussen hen rondloopt !
Oud 4 december 2009, 15:50   #293
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij in staat om te luisteren?
Als iemand iets verstandig zegt ben ik een heel goede luisteraar.
Oud 4 december 2009, 16:13   #294
driewerf

Standaard

Citaat:
Als iemand iets verstandig zegt ben ik een heel goede luisteraar.
Her en der formuleerde ik mijn standpunten rond racisme, vreemdlingen en islam. Ik ga wat copy-pasten. Het zal waarschijnlijk hier en daar incoherent overkomen, aangezien sommige posts in een bepaalde steeds in een bepaalde context gemaakt weren, maar de grote lijn zit er steeds in:

In essentie ben ik NIET pro-islam, pro-allochtoon of wat dan ook. Het is echter in het belang van de arbeidersklasse om een verdeel-en-heerstrategie tegen te gaan. De kapitalistische klasse doet er alle aan om de arbeidersklasse intern te verdelen: Vlamingen tegen Walen, Belgen tegen migranten, vaste arbeiders tegen interimmers, zelfs de vroege ploeg tegen de late etc. Die verdeeldheid kost ons meer dan een eventuele moskee in de straat.

Citaat:
Maar dat is het minste. Vele Rechtsen en zelfverklaarde islamcritici hebben de ergerlijke gewoonte om links de meest waanzinnige standpunten in de schoenen te schuiven: we zijn islamofielen, zelfislamiseerders, we willen het dhimmistatuut terug invoeren, het eigen volk moet laatst komen, we zijn zelfhaters, alles wat een bruin kleurtje heeft is tof etc. Links keurt het zelfs goed als een blanke in elkaar wordt geslagen. Dit staat letterlijk op het forum te lezen en niemand vond het nodig daarop te reageren. Vooral de termen dhimmi en dhimmistatuut komen met ergerlijke regelmaat terug. Scan de posts van Gilette, Circe, On Line, Smiley en andere “islamcritici” er maar op na. (Uitzondering daarop: Alice.)

In plaats van telkens weer tot in de treure die dwaze clichés te werleggen, wat trouwens vaak geen zin heeft (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=118540&page=3, de discussie tussen Gilette en driewerf. Ik stel duidelijk
Citaat:
Linksen zijn geen dhimmi’s. Ik ben zelfs niet “pro-allochtoon”. Ik ben anti-racist. In dezelfde zin als een abolitionist in de 19e eeuw niet noodzakelijk “pro-nikker” was, maar gewoon tegen de slavernij.

Waarom ik tegen racisme ben? Omdat ik als marxist voor ene maximale eenheid van de arbeidersklasse ben, over de barrières heen van taal, geloof, huidskleur, nationaliteit etc. Burgerlijke partijen hebben in de jaren zestig en zeventig migranten ingevoerd om hier de lonen te kunnnen drukken, en ze zullen daar maar in blijven slagen als we verdeeld blijven. Enkele dagen geleden schreef ik
Citaat:
Verdeel en heers - nog nooit van gehoord?
Zoals Hotschidingeske schreef, zijn migranten naar hier gehaald om als goedkope arbeidskrachten te fungeren. Nu kan je daar op twee manieren op reageren
1) je kan ze ene last vinden, elke dialoog weigeren en daarmee trap je in de val die de heersende klasse heeft opgezet

2) je kan ze erkennen als leden van je klasse met wie je willens nillens belangen gemeen hebt, en die je dus als bondgenoot kan gebruiken.

Zolang de arbeidersklasse verdeeld blijft zullen de kapitalisten daarop inspelen. Pas als Belgen en migranten samen front vormen, maw als de ene het werk niet aanneemt dat te slecht is voor ons - als de andere ze gene redenen geeft om dat te doen, kunnen er overwinningen geboekt worden.

Betekent dat dat je migranten leuk moet vinden? Neen. Ik verzet mij zelfs tegen dat soort kleinburgerlijk links dat vindt dat je toch eenmaal in de maand couscous moet eten om toch o zo poco te zijn, maar verder wel in afgeschermde wijken woont.
Maar de enige manier om zaken af te dwingen is door eenheid onder de werknemers te bekomen, en dat zal inderdaad door consequent anti-racist te zijn.
Citaat:
Over "aanpassen".
Belgen (Vlamingen, Europeanen, Westerlingen) en migranten zijn metaforisch gesproken, als twee gevangenen in een zelfde cel. Ze kunnen elkaar het leven zuur maken, of samen front vormen tegen de cipier (de kapitalistische klasse). Uiteraard heeft de cipier het graag dat de ene de andere verklikt, en gaat die de verdeeldheid aanwakkeren.
We zullen ons dus aan elkaar moeten aanpassen. En dat kan best op een rationele wijze, met duidelijke criteria. Maar - of je dat nu leuk vindt of niet - in de praktijk zal het beide kanten moeten komen. de aanwezigheid van migranten stelt nieuwe vragen,(hoofddoek, islamitische feestdagen, aparte zwemuurtjes, boerkini, vraagstukken genoeg) en we kunnen daar maar beter mee leren omgaan. Wie mordicus vasthoudt aan "Dit is MIJN land en ze mogen al content zijn dat ze hier mogen zijn, dus mond houden." die voert een steriel achterhoede gevecht. De discussie moet gevoerd woerden, en er zullen duidelijke criteria en grenzen moeten komen. En daarbij kan het best zijn dat sommige "verworven rechten" zoals de speciale slachtinstakllatie bij het Offerfeest, sneuvelen.
Citaat:
Neen, er zijn vandaag in Europa geen linkse partijen meer aan de macht. Nergens. Ze hebben allemaal in mindere of meerdere mate het neoliberaal model omarmd, en voeren dus een politiek in belang van de heersende klasse. Een rechts beleid dus. Ze trachten dat hier en daar nog wat te overgieten met een progressief sausje, maar links zijn ze al lang niet meer.

Wat zegt Links echt?
Hmmm, veel moeilijker. Links is geen homogeen blok, en ik ben al zeker niet bevoegd om namens Links te spreken.
De overgrote meerderheid is NIET pro-islam, is nog minder pro-dhimmi en geen enkele linkse zou voor de invoering van de sharia zijn. Allemaal stellingen die hier op dit forum links in de schoenen werd geschoven. Een zeer grote meerderheid is gewoon tegen racisme - onder welke vorm ook.

We zijn gedoemd om samen te leven, Belgen en migranten, of we dat nu leuk vinden of niet. Eerder gebruikte ik de metafoor van twee gevangenen die dezelfde cel moeten delen. We delen dezelfde wijken, hetzelfde openbaar vervoer, dezelfde scholen (ik ben tégen een apart islamitisch onderwijsnet), dezelfde werkvloer. Wanneer een neoliberale regering beslist te besparen op onderwijsbudgetten, buslijnen schrapt, wijken laat verloederen etc. raakt dit Belgen en migranten even hard. En zouden we collectief en ééndrachtig moeten reageren. Idem voor op de werkvloer. We vallen allemaal onder dezelfde CAO's. Een verandering in de CAO's treft alle werknemers even hard. Maar een verdeelde arbeidersklasse is een zwakke arbeidersklasse. En de heersende klasse heeft dit zeer goed begrepen. Ze verdeelt om te heersen. Ze zet Vlamingen op tegen Walen, vasten tegen interimmers, arbeiders van de vroege tegen die van de late, en - het gemakkelijkst van allemaal - Belgen tegen migranten.
De vakbonden hebben in deze zwaar gefaald. Ze hebben weliswaar door dat ze iets tegen racisme moeten doen, maar zijn zelden verder gekomen dan wat posters en foldertjes die een betuttelend vingertje opsteken, zeggend dat we "verdraagzaam" moeten zijn. Alsof alle problemen, als we maar allemaal vriendjes worden, vanzelf opgelost zullen zijn. Dit is grote onzin vanwege de vakbonden!
In essentie behoren Belgen en migranten tot dezelfde klasse - de arbeidersklasse. En als dusdanig hebben ze dezelfde belangen: degelijk loon, degelijke veiligheid en hygiëne, bescherming tegen willekeurig ontslag, etc. etc.

EN DAAROM MOET RACISME BESTREDEN WORDEN - OMDAT ALLES WAT ONS VERDEELT ONS OOK VERZWAKT!

Laatst gewijzigd door driewerf : 4 december 2009 om 16:17.
Oud 4 december 2009, 16:59   #295
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Her en der formuleerde ik mijn standpunten rond racisme, vreemdlingen en islam. Ik ga wat copy-pasten. Het zal waarschijnlijk hier en daar incoherent overkomen, aangezien sommige posts in een bepaalde steeds in een bepaalde context gemaakt weren, maar de grote lijn zit er steeds in:

In essentie ben ik NIET pro-islam, pro-allochtoon of wat dan ook. Het is echter in het belang van de arbeidersklasse om een verdeel-en-heerstrategie tegen te gaan. De kapitalistische klasse doet er alle aan om de arbeidersklasse intern te verdelen: Vlamingen tegen Walen, Belgen tegen migranten, vaste arbeiders tegen interimmers, zelfs de vroege ploeg tegen de late etc. Die verdeeldheid kost ons meer dan een eventuele moskee in de straat.
Interressant. Je bebt dus tegen racisme uit ideologische redenen, niet omdat je denkt dat het ras er niet toe doet. In de grond ben jij dus eigenlijk heel racisitisch.

Ik ben tegen racisme omdat ik niet geloof dat het ras belangrijk is. Ik ben wel tegen mensen die mij hun ideologie, cultuur, levenswijze, godsdienst willen opdringen.
Oud 6 december 2009, 11:02   #296
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zou het ook kunnen dat linksen er altijd van gedroomd hebben en er nog altijd van dromen om de heersers van het heelal te zijn en daarom wedden op het paard dat volgens hen het meest kans maakt op die titel?
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 13:57   #297
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
zou het ook kunnen dat linksen er altijd van gedroomd hebben en er nog altijd van dromen om de heersers van het heelal te zijn en daarom wedden op het paard dat volgens hen het meest kans maakt op die titel?
Dat denk ik niet; het is vooral gebrek aan ervaring met moslims zelf. Wat links bijvoorbeeld niet ziet, is de onderlinge Godsdienstoorlog die eigenlijk over macht gaat onder vooral Marokkanen, de werkelijke rol van "woordvoerder"s in dat landschap, het ontbreken van wederkerigheid en groot wantrouwen vanuit moslims zelf naar onze samenleving.
Daar hoor je in hun redenering nooit wat over omdat binnen hun vaak beperkte ervaring, ze daar niet mee geconfroneerd worden. Dat maakt het praten met hen lastig want wanneer je daarop wijst, met de bedoeling hier wat aan te doen, ben je onmiddellijk" verdacht" van discriminatie, racisme, en islamfobie. Dat zie je goed op intellectueel niveau, schrijvers die mekaar met opinistukken rond de oren slaan, op politiek niveau, noch de "visie" van links of rechts geeft de realiteit genuanceerd weer, in de dienstensector en welzijnswerk waar naast mekaar en tegen mekaar wordt gewerkt, niet de realiteit is het uitgangspunt, maar de beperkte ervaring en gebrek aan kennis stuurt het samenleven aan, vooral wederkerigheid is een aandachtspunt wat eindelijk eens niet langer uit de weg mag worden gegaan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2009, 16:25   #298
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
ALs het Islam paard wint zijn het de linksen die het eerst voor de bijl gaan.
Oud 6 december 2009, 16:42   #299
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IK bvb luister graag naar Hard Rock, Metal enz . Mag ik nu 5 keer per dag met luidsprekers oproepen tot rock-concerten ? Iedereen moet dan zijn werk laten staan en vooruit met de geit : Rock'n Roll !
Op voorwaarde dat het Triggerfinger is .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 15:12   #300
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maakte ik ook al mee (toen ik ergens woonde waar de tuin aan de vrije school grensde: heerlijk rustig dachten we eerst, tot we ontdekten dat die ongeveer elke week een zaal verhuurden. De klokken én de rock muziek of grunge, weet ik veel?) Dan nog liever een muezzin!

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 december 2009 om 15:12.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be