Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2010, 18:46   #281
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Nu ik het tegendeel heb aangetoond probeert u iets anders.
U heeft helemaal niets aangetoond. Had u dat maar gedaan.

Het enige wat u hebt aangetoond, is dat u een bijzonder vervelend persoon bent, die er enkel op uit is elke zinnige discussie op alle mogelijke manieren te ondermijnen in de ene na de andere wanhopige poging om zijn gelijk te halen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 18:59   #282
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet ging de discussie over dit:

U hebt nergens het tegendeel aangetoond, U hebt nergens aangetoond dat Wilders 'mensen' wil gaan uitroeien.

Ik vroeg eerder al naar cijfers ... hoeveel doorgesneden kelen heeft Wilders al op zijn geweten, rechtstreeks (hijzelf) of onrechtstreeks (door aanzetten tot...)

Uw uitspraak ; "Wilders leest de koran letterlijk" slaat ook nergens op; Wilders waarschuwt enkel dat volgelingen van dat boek, datzelfde boek letterlijk nemen of toch op zn minst zouden moeten nemen indien ze goede islamieten willen zijn, indien er opgeroepen wordt tot jihad zal en moet elke islamiet gehoor geven aan die oproep en dat ze hun boek letterlijk moeten nemen want interpretatie is twijfelen aan het 'letterlijke' woord van hun allah, vraagt U aan om het even welke islamiet of dit juist is, de reden dat ze dit niet doen is omdat er niet opgeroepen wordt tot wereldwijde jihad, het doel van islam is klaar en duidelijk, de islam'geleerden' zijn er enkel nog niet uit op welke manier dat doel moet bereikt worden, vroeger was dat simpelweg met het zwaard (geschiedenis), nu is dat nóg simpeler door de baarmoeders van hun vrouwen. Wilders heeft dat goed gezien omdat hij zich in die criminele ideologie verdiept heeft, U blijkbaar niet, ofwel maar al te goed en dan pleegt U gewoon taquyia, dat is namelijk voorgeschreven in datzelfde haatboek om tegen kafir te gebruiken indien nodig.

Nérgens, nóóit heeft Wilders opgeroepen tot moord of doodslag op geen enkel mens, indien U daar bewijzen van heeft, graag plaatsen met link - en nee, dat citaat dat de loverboy'problematiek' met wortel en tak moet uitgeroeid worden is geen oproep tot mensen uitroeien!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 19:37   #283
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. Dat heeft te maken met wie het gevaarlijkst is.
Imans die oproepen tot geweld, zelfs moorden, zijn volgens mij veel gevaarlijker dan Wilders die dat nog nooit heeft gedaan.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 19:43   #284
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Fallen Angel

Tja wat moet je nou met zo'n antwoord.

Maar goed, we weten nu op welk platform je huist. Ik begreep dat al uit je onderschrift, maar dacht meer dat het een grapje was. Dus niet.

Dat richten was in de overdrachtelijke zin bedoeld, maar dat zal wel buiten je interpretatiemodule liggen.

De linksradicalen, stukjes versleten communisme, zijn in feite niets anders dan anarchisten.
Alle bollebozen uit de politiek veren enthousiast overeind. Stukjes Maagdenhuiscultuur komen plotse;ling weer boven water.
RaRa, Rote Armee, Action Directe, ze worden allemaal springlevend. De Cramers en de Vogelaars en Duyvendaks ondergaan een verjongingskuur.
Ze heten nu Fallen Angel!
Oud 8 februari 2010, 19:43   #285
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Imans die oproepen tot geweld, zelfs moorden, zijn volgens mij veel gevaarlijker dan Wilders die dat nog nooit heeft gedaan.
Wilders is even gevaarlijk voor moslims als seculieren vroeger waren voor de Kerk.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 19:48   #286
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het moslim probleem zit niet zozeer in de moslimhoek maar in die van de politiek actieve linksradicalen. Volkert van der Graaf en dat soort. Dat wordt langzamerhand steeds duidelijker. Ze hebben zich nu duidelijk laten zien en schuwen geen geweld.
De dagen van weleer.
Oud 8 februari 2010, 20:10   #287
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Fallen Angel

Tja wat moet je nou met zo'n antwoord.

Maar goed, we weten nu op welk platform je huist. Ik begreep dat al uit je onderschrift, maar dacht meer dat het een grapje was. Dus niet.

Dat richten was in de overdrachtelijke zin bedoeld, maar dat zal wel buiten je interpretatiemodule liggen.

De linksradicalen, stukjes versleten communisme, zijn in feite niets anders dan anarchisten.
Alle bollebozen uit de politiek veren enthousiast overeind. Stukjes Maagdenhuiscultuur komen plotse;ling weer boven water.
RaRa, Rote Armee, Action Directe, ze worden allemaal springlevend. De Cramers en de Vogelaars en Duyvendaks ondergaan een verjongingskuur.
Ze heten nu Fallen Angel!
Waar deze persoonlijke aanval op slaat is mij een raadsel.

Moest u het niet weten ik ben een pacifist.
Mijn onderschrift slaat alleen op het persoonlijke (individuele) bezit van vuurwapens ter persoonlijke zelfverdediging.
Een recht dat een staat niet mag beperken uit schrik voor zijn burgers (de onderliggende motivatie van praktisch alle vuurwapenwetten).

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 februari 2010 om 20:17.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 21:18   #288
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wilders is even gevaarlijk voor moslims als seculieren vroeger waren voor de Kerk.
Ge vat het recht!

Laatst gewijzigd door The Common Sense : 8 februari 2010 om 21:19.
The Common Sense is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 23:30   #289
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest u het niet weten ik ben een pacifist. .
En toch die wreedaardige islam verdedigen, raar.
Oud 8 februari 2010, 23:34   #290
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=Remofski;4581666]Wilders zaait alleszins niet meer haat dan de imams die hij aanklaagt, en die zie je zelden of nooit op het beklaagdenbankje zitten. QUOTE]

Komt misschien nog.

Een groep westerlingen die zich beledigd voelt door de aanhoudende kritiek van moslims op het westen, heeft besloten een proefproces op te starten. De aanklacht van de westerlingen is neergelegd in vier punten:

Islam is belediging van Westerse waarden.

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10207
Oud 9 februari 2010, 11:05   #291
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet ging de discussie over dit:

Een paar persoonlijke interpretaties van bevooroordeelde artikeltjes en personen, geldt nergens als "aantonen".

Dat u niks aangetoond heeft, is al door andere posters opgemerkt. in uw vorig antwoord negeert u dit echter compleet.

Weet u nog wel wat een discussie feitelijk is? Ik betwijfel of veel mensen het hier nog weten.

Het doel van een discussie is om je meningen te delen en die van andere te leren kennen. Na het duidelijk maken van je mening, anderen als vuil behandelen omdat ze niet met je akkoord gaan, is even vuil als een mening opdwingen, maar het klinkt gewoon minder erg.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 14:07   #292
Remofski
Burger

Remofski's schermafbeelding

Standaard

Waarom reageert iedereen nog op die Fallen Angel? Het is toch overduidelijk wat er met hem aan de hand is. Ofwel geeft hij onwetend domme antwoorden, ofwel - en dat tweede is waarschijnlijker - beantwoordt hij aan de volgende definitie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)

Remofski is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 16:44   #293
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Trollen hebben de neiging om na X tijd een permanente ban aan hun been te hebben.

Als u denkt dat mijn bijdrage niet strookt met het forumreglement mag u altijd het rode driehoekje gebruiken.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 9 februari 2010, 17:02   #294
Remofski
Burger

Remofski's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trollen hebben de neiging om na X tijd een permanente ban aan hun been te hebben.

Als u denkt dat mijn bijdrage niet strookt met het forumreglement mag u altijd het rode driehoekje gebruiken.
Ik vind negeren persoonlijk een betere oplossing.

Ik ben wel altijd bereid mijn mening bij te sturen, mocht er een zinnig argument uit komen.
Remofski is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 17:19   #295
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remofski Bekijk bericht
Ik vind negeren persoonlijk een betere oplossing.

Ik ben wel altijd bereid mijn mening bij te sturen, mocht er een zinnig argument uit komen.
Ik wist niet dat Wilders ooit een zinnig woord heeft gezegd.
http://www.youtube.com/watch?v=_VJPnRpDUzY

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 februari 2010 om 17:22.
Oud 9 februari 2010, 18:04   #296
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat Wilders ooit een zinnig woord heeft gezegd.
Voor zover ik uit uw berichten her en der heb kunnen opmaken, bent u zelf, vergeleken met Wilders, een intellectuele dwerg. Met meer pretenties dan duizend Wilders'en bij elkaar. Dat dan weer wel.
Oud 9 februari 2010, 18:11   #297
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
04/02 De Nederlandse politicus Geert Wilders manipuleert teksten uit de Koran. Dat zeggen zes verschillende islam-experts.

Wilders, leider van de PVV, wordt vervolgd omdat hij zich discriminerend zou hebben uitgelaten jegens moslims. Hij zou ook haat hebben gezaaid met zijn uitspraken.

Zes experts op het vlak van de Koran, islamologie, Arabische taal etc. beschuldigen Wilders ervan dat hij teksten uit de Koran uit de context rukt. Zo zou hij verzen in stukken kappen. Hierdoor wordt het vreedzame stuk uit het boek verstopt, zeggen ze.
Bovendien zou "een logische analyse van volledige Korancitaten" volgens hen aantonen dat Wilders' opvattingen over de gewelddadigheid van de islam ingaan tegen wetenschappelijke feiten.
Brief

De experts hebben hun bevindingen via een brief aan het Openbaar Ministerie en de rechtbank in Amsterdam overgemaakt. Ook Bram Moszkowicz, Wilders' advocaat, ontving een exemplaar.

Eerder had Wilders er zelf op aangedrongen dat experts als getuigen zouden worden opgeroepen in de zaak, zodat ze konden bevestigen dat hij de waarheid had verteld over de islam. Dat verzoek werd afgewezen.

http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...n-experts.aspx
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 18:26   #298
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
04/02 De Nederlandse politicus Geert Wilders manipuleert teksten uit de Koran. Dat zeggen zes verschillende islam-experts.

Wilders, leider van de PVV, wordt vervolgd omdat hij zich discriminerend zou hebben uitgelaten jegens moslims. Hij zou ook haat hebben gezaaid met zijn uitspraken.

Zes experts op het vlak van de Koran, islamologie, Arabische taal etc. beschuldigen Wilders ervan dat hij teksten uit de Koran uit de context rukt. Zo zou hij verzen in stukken kappen. Hierdoor wordt het vreedzame stuk uit het boek verstopt, zeggen ze.
Bovendien zou "een logische analyse van volledige Korancitaten" volgens hen aantonen dat Wilders' opvattingen over de gewelddadigheid van de islam ingaan tegen wetenschappelijke feiten.
Brief

De experts hebben hun bevindingen via een brief aan het Openbaar Ministerie en de rechtbank in Amsterdam overgemaakt. Ook Bram Moszkowicz, Wilders' advocaat, ontving een exemplaar.

Eerder had Wilders er zelf op aangedrongen dat experts als getuigen zouden worden opgeroepen in de zaak, zodat ze konden bevestigen dat hij de waarheid had verteld over de islam. Dat verzoek werd afgewezen.

U bent in de multiculturele valkuil gevallen, dat pro-seculiere meningen een vorm van extremisme zijn. Enig idee waarom Wilders niet goed kan opschieten met partijen als de BNP en FN? Etnocentrisme is niet aan hem besteed en hij zegt er zelfs van te walgen. Juist om die reden zou ook u een reden moeten hebben de Islam te vrezen, want deze religie streeft naar het stichten van een monocultuur! Deze situatie is nogal paradoxaal, en daarom is het niet verwonderlijk dat een heleboel goedbedoelend linkse mensen een ideologie steunen die zwaar conservatief en mens-onvriendelijk is (i.e. Islam).

Zoals Pat Condell het zegt:
Citaat:
Whenever some senior clergyman is quoted in the media, he goes out of his way to portray secular opinion as a form of extremism: when it’s they, themselves, that are the extremists, insisting that we deny the evidence of our own senses, not only to prove a raft of unprovable absurdities, but to let them dictate many aspects of our lives. How much more extreme do you want it?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 18:28   #299
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Ik word een beetje Wilders-moe.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 18:28   #300
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Brief

U komt wel erg laat met dit bericht. Dat is vier dagen geleden al door de nodige mensen van commentaren voorzien:

Citaat:
Wilders-getuige kraakt kritiek islamkenners

vrijdag 5 februari 2010 12:51

Arabist Hans Jansen heeft kritiek op de zes wetenschappers die zeggen dat Geert Wilders Koranteksten selectief citeert en dat hij er zich misleidend over uitlaat. 'De brief van de gepensioneerde hoogleraren laat te wensen over.'

‘Er staan geen verwijzingen in naar preken in de moskee, naar handboeken van de sharia, of naar Korancommentaren. Ook is de brief niet door islamitische godsdienstige leiders meeondertekend. Hoogstens de belangrijke moslimtheoloog Tofik Dibi is het er mee eens.’

De arabist, die een van de drie getuigen in het Wilders-proces is, noemt de brief een wensdroom: ‘Was het maar waar dat de islam is zoals de briefschrijvers stellen.’

Deze zes hoogleraren willen naar eigen zeggen tegenwicht bieden aan de deskundigen die Wilders bij zijn proces zal laten getuigen.

Zij schrijven dat Wilders de meer vreedzame Koranteksten verstopt en zo het beeld over de islam manipuleert. De meeste moslims zijn al lang geen voorstander meer van verspreiding van het geloof met het zwaard, aldus de islamgeleerden.

ansen zet hier tegenover: ‘In preken in de moskee, in de handboeken van de sharia, en in de Korancommentaren wordt opgeroepen tot het intimideren, vermoorden en beoorlogen van andersdenkenden. Dat is wel heel makkelijk te controleren. Ook de Koran zelf kan wel heel gemakkelijk opgevat worden als een opdracht tot intimidatie, sluipmoord, moord, en oorlog.’

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Po...lamkenners.htm
Hier kunt u de brief van arabist Jansen zelf lezen

Ook zéér lezenswaardig: Wie zijn de zes anti-Wilders geleerden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be