Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2010, 11:43   #281
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ook nogmaals, ik heb dat van een persoon die ik heel erg vertrouw.

maar soit, we zullen het objectiveren : waarom kunnen snelheidsboetes zonder log uit de film geknipt worden ? waarom wordt dit gat niet gedicht ?

dit is immers een gat dat iedereen, heel menselijk, kan corrumperen.

En die persoon die jij vertrouwt heeft dat van een persoon die hij dan weer vertrouwd enz enz.

Ken je het spelletje dat je een zin zegt en dat de gehele klas dat één voor één moet doorvertellen? Dan weet je ook wel wat de laatste persoon in de rij meestal uit zijn botten slaat

Corruptie is overal. Ik heb bij een telecommunicatie bedrijf gewerkt en zelfs daar is corruptie, hetzij van geven tot compensaties tot crediteringen voor personen die ze kennen enz.

Iedereen is trouwens passief corrupt zolang je meedraait in het kapitalistisch systeem

Laatst gewijzigd door Mcnab : 5 januari 2010 om 11:45.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 11:51   #282
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
En die persoon die jij vertrouwt heeft dat van een persoon die hij dan weer vertrouwd enz enz.

Ken je het spelletje dat je een zin zegt en dat de gehele klas dat één voor één moet doorvertellen? Dan weet je ook wel wat de laatste persoon in de rij meestal uit zijn botten slaat

Corruptie is overal. Ik heb bij een telecommunicatie bedrijf gewerkt en zelfs daar is corruptie, hetzij van geven tot compensaties tot crediteringen voor personen die ze kennen enz.

Iedereen is trouwens passief corrupt zolang je meedraait in het kapitalistisch systeem
neen, die persoon die ik ken heeft dat zelf meegemaakt. en geheel niet extremistisch en pragmatisch meegespeeld ... gelukkig ... want ondertussen is hij/zij er al lang genoeg om ook al voorbeelden gezien te hebben van nieuwelingen die dat systeem wel ddll aan de kaak hebben willen stellen ... die hun job wordt zo 'onleuk' dat ze niet blijven ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 11:55   #283
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ok laat ons ervan uitgaan dat je beweringen waarheid zijn.
Het is niet omdat één politiezone corrupt is (bv door het gevolg van een corrupte commisaris), dat alle politiezones corrupt zijn.

Verder baseer je je bevindingen nog steeds op een subjectieve visie van een enkeling in een politiezone.

Als ik als enige opgroei in een straat met enkel allochtonen die me elke dag afmotten heb ik ook het idee dat alle allochtonen crapuul zijn. Terwijl ik daarbij niet ver genoeg kijk om te zien dat de marrokaan om de hoek msch een fijne mens is
Oud 5 januari 2010, 11:56   #284
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen, die persoon die ik ken heeft dat zelf meegemaakt. en geheel niet extremistisch en pragmatisch meegespeeld ... gelukkig ... want ondertussen is hij/zij er al lang genoeg om ook al voorbeelden gezien te hebben van nieuwelingen die dat systeem wel ddll aan de kaak hebben willen stellen ... die hun job wordt zo 'onleuk' dat ze niet blijven ...
Ik zie nog altijd geen enkele valabele reden om dat allemaal "zomaar" voor waarheid door te slikken.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 11:59   #285
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok laat ons ervan uitgaan dat je beweringen waarheid zijn.
Het is niet omdat één politiezone corrupt is (bv door het gevolg van een corrupte commisaris), dat alle politiezones corrupt zijn.

Verder baseer je je bevindingen nog steeds op een subjectieve visie van een enkeling in een politiezone.

Als ik als enige opgroei in een straat met enkel allochtonen die me elke dag afmotten heb ik ook het idee dat alle allochtonen crapuul zijn. Terwijl ik daarbij niet ver genoeg kijk om te zien dat de marrokaan om de hoek msch een fijne mens is
kijk als de mogelijkheid bestaat om ongestraft met iets weg te komen (flitsfoto's wissen zonder log) ... dan zal dat vrijwel altijd en overal gebeuren ... niet naief zijn ... we zijn allemaal mensen.

zulke dingen moeten structureel onmogelijk gemaakt worden...en anders is er sprake van mismanagement ...

let erop dat ik die kleine garnaal die zoiets doet weinig meer verwijt dan kleinmenselijk te zijn ...

maar de manager die zulk een lek laat voortbestaan ... die organiseert een systeem van corruptie ... als hij/zij dit wetens/willens doet (en dat is zijn taak) dan verdient hij ontslag en veroordeling.
Oud 5 januari 2010, 12:05   #286
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
kijk als de mogelijkheid bestaat om ongestraft met iets weg te komen (flitsfoto's wissen zonder log) ... dan zal dat vrijwel altijd en overal gebeuren ... niet naief zijn ... we zijn allemaal mensen.
Ik denk niet dat dit iets met naïviteit te maken heeft en dat men onder beleid van bepaalde commisarissen daar wel degelijk strenger toezicht op houd dat daar geen misbruik van gemaakt kan worden.

Citaat:
zulke dingen moeten structureel onmogelijk gemaakt worden...en anders is er sprake van mismanagement ...
Daar geef ik je volledig gelijk in. Maar dan dien je de vinger te wijzen naar het achterhaald informatica systeem dat de politie gebruikt en de persoon die verantwoordelijk is om de nodige fondsen vrij te maken om hier verandering in te brengen.

Citaat:
let erop dat ik die kleine garnaal die zoiets doet weinig meer verwijt dan kleinmenselijk te zijn ...

maar de manager die zulk een lek laat voortbestaan ... die organiseert een systeem van corruptie ... als hij/zij dit wetens/willens doet (en dat is zijn taak) dan verdient hij ontslag en veroordeling.
Zie vorig antwoord.
Oud 5 januari 2010, 12:34   #287
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Allez, over wat gaan we vandaag eens praten?

Maar dan rustig wel liefst, niet zoals gisteren met (bijna) allemaal staan roepen tegen mij.
Hoe zou dat komen?
En we zijn beleefd gebleven he.
Oud 5 januari 2010, 12:36   #288
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als men ongevraagd nieuwe mensen aanbiedt van hun snelheidsovertreding te doen verdwijnen (na!!! de feiten : "ik deed die nare flitsboete daar en dan voor jouw even weg")
mensen die daar furieus op reageren wegpest ... een commissaris die daarop reageert met "ik kan daar niks aan doen" ...

is dat dan geen systeem mss ???
dat is op zijn minst een gat in de procedures wat bijzonder sympel te vermijden zou zijn met een beetje simpele software ... (gedelete platen vglijken met de personeelsdatabank ... )

waarom wordt zo'n corrumperend gat niet gedicht ? is dat dan geen mismanegement mss ???

Het is onmogelijk nog boetes weg te doen.
PV's zijn genummerd, die kan je niet kapot scheuren zonder dat er vragen over gesteld worden.
De flitscamera registreerd, kan niet weggemoffeld worden.
Oud 5 januari 2010, 12:42   #289
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Behalve dan de politie zoals uit deze draad wel blijkt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 13:17   #290
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Niet uit de context trekken he.
Gisteren zat je nog te schreeuwen dat alle flikken passief corrupt zijn.
Ik haalde daarom aan dat iedereen passief corrupt is, gewoonweg om aan te tonen hoe onnozel je uitspraak was.
Oud 5 januari 2010, 13:20   #291
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het is onmogelijk nog boetes weg te doen.
PV's zijn genummerd, die kan je niet kapot scheuren zonder dat er vragen over gesteld worden.
De flitscamera registreerd, kan niet weggemoffeld worden.
eens een flitsovertreding een boete is, dan is dat idd moeilijk tot onmogelijk, maar in het stadium ervoor nog wel.

de resultaten van de flitscamera's worden manueel behandeld ... en op dat moment is er mogelijkheid om stukjes te wissen of als onleesbaar te catalogeren ... en dit gebeurt dus ook.

terwijl de software bestaat om dit automatisch te doen of op zijn minst te loggen welke delen 'geknipt' worden ...

mismanagement, en een stinkend potje dus.
Oud 5 januari 2010, 13:25   #292
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
eens een flitsovertreding een boete is, dan is dat idd moeilijk tot onmogelijk, maar in het stadium ervoor nog wel.

de resultaten van de flitscamera's worden manueel behandeld ... en op dat moment is er mogelijkheid om stukjes te wissen of als onleesbaar te catalogeren ... en dit gebeurt dus ook.

terwijl de software bestaat om dit automatisch te doen of op zijn minst te loggen welke delen 'geknipt' worden ...

mismanagement, en een stinkend potje dus.
Dat potje zal dan niet zo'n groot stinkend potje zijn vermits al die gegevens verzameld en bewerkt worden in één centrale.

Het is niet dat men op elk politiebureau nekeer kan zien of piet van op den hoek een boete heeft gehad of dat jeff van aan den toog te snel gereden heeft.
Oud 5 januari 2010, 13:27   #293
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat potje zal dan niet zo'n groot stinkend potje zijn vermits al die gegevens verzameld en bewerkt worden in één centrale.

Het is niet dat men op elk politiebureau nekeer kan zien of piet van op den hoek een boete heeft gehad of dat jeff van aan den toog te snel gereden heeft.
wat u nu zegt, zou me verbazen, maar ik kan er nu geen uitsluitsel over geven. ik vraag er wel eens naar binnenkort.
Oud 5 januari 2010, 13:32   #294
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet uit de context trekken he.
Gisteren zat je nog te schreeuwen dat alle flikken passief corrupt zijn.
Ik haalde daarom aan dat iedereen passief corrupt is, gewoonweg om aan te tonen hoe onnozel je uitspraak was.
Schreeuwen niet echt, ik zei het gewoon. Enige overdrijving is u dus niet vreemd.
Oud 5 januari 2010, 13:36   #295
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
wat u nu zegt, zou me verbazen, maar ik kan er nu geen uitsluitsel over geven. ik vraag er wel eens naar binnenkort.

Zo werkt het in Nederland alleszinds.
Een computer leest de nr plaat op de wagen, controleert die in de databank van de politie en drukt hiervan een proces verbaal af.

Laatst gewijzigd door Mcnab : 5 januari 2010 om 13:37.
Oud 5 januari 2010, 13:38   #296
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo werkt het in Nederland alleszinds.
Een computer leest de nr plaat op de wagen, controleert die in de databank van de politie en drukt hiervan een proces verbaal af.
ik zeg het ik ben niet zeker, maar uit de uitleg heb ik opgemaakt dat identificatie lokaal (in elke politiezone) gebeurt in B
Oud 5 januari 2010, 13:41   #297
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Schreeuwen niet echt, ik zei het gewoon. Enige overdrijving is u dus niet vreemd.
Citaat:
Op zijn minst erkennen dat ze allemaal corrupt zijn, en dat het niet anders kan zijn omdat het systeem door en door corrupt is.
*Kuch kuch*
Oud 5 januari 2010, 13:43   #298
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
ik zeg het ik ben niet zeker, maar uit de uitleg heb ik opgemaakt dat identificatie lokaal (in elke politiezone) gebeurt in B
Kan zijn dat boetes per politiezone afgehandelt worden dit met name wat het opsturen van de boete zelf betreft, maar het herkennen van de nr plaat en afdrukken van de pv op zich wordt gedaan door een automatisch computersysteem.

Over België ga ik me hierover niet uitspreken.... Denk dat zij ook al op die manier werken, maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Oud 5 januari 2010, 13:44   #299
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*Kuch kuch*
Tja, ik zie mezelf daar nu niet direkt staan schreeuwen. Ik zeg het gewoon.

Maar goed, het is uw interpretatie.
Oud 5 januari 2010, 13:45   #300
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Goed, u zei het en ik vind dat u overdreef.
Laat ons het daarop houden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be