Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Voka wil het prepensioen afschaffen. U ook?
Ik ook 56 61,54%
ik niet 29 31,87%
ik weet het eigenlijk niet 6 6,59%
Aantal stemmers: 91. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2011, 05:21   #281
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Hier de oplossing:

Duitse eurocommissaris: "Stuur gepensioneerden naar Griekenland voor herstel"
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 07:50   #282
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Doe de gepensioneerde ambtenaren erbij, die hebben toch een uitgesteld loon, dus altijd opvorderbaar
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 12:40   #283
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste:
geen Vlaming met gezond verstand gaat ontkennen dat het volgende plaatje nooit zal kunnen opgaan:
- studeren tot je 20° (om gemakkelijk te tellen)
- werken tot je 50° (30 jaar bijdragen)
- prepensioen en pensioen tot je 80° (30 jaar ontvangen) (waarvan eventueel de laatste 5 jaar nog met enorme medische kosten: een nieuwe heup, een by-pass, een vals gebit, een elektische rolstoel ...)

Ten tweede:
als een bedrijf vertrekt naar een ontwikkelingsland, dan is er tenminste werk in dat ontwikkelingsland. In zulke landen ga je niet moeten afkomen met een productie die moet geleverd worden door vele hoog geschoolden .. bla bla ... kunt gij u een betere en meer nutvolle ontwikkelingshulp inbeelden ? Vertrouwt gij er niet op dat zelfs in die landen langzamerhand ook vakbonden zullen betere werkvoorwaarden afdwingen (of zijt ge een racist, dat gij vindt dat die mensen ginder tot minder in staat zouden zijn dan wij hier in 't verleden?)
1) Wie vraagt hoog geschoolden voor werken die op 14 dagen ook aangeleerd kunnen worden in een bedrijf?
2) Wie sluit en verhuist bedrijven enkel om meer winst te maken en gooit mensen op straat. Zoals reeds eerder gezegd kan of wil je niet beseffen dat het in het voordeel van die bedrijven is dat het brug- of prepensioen is ingevoerd en niet voor de buiten gekeilde werknemers.. Je vind enkel prepensioenen van 50 jaar, na een sluiting. Anders is de minimumleeftijd zo wie zo 58 jaar.

3) Wat jou ontwikkelingshulp door bedrijven voor de mensen daar betekent heb ik met eigen ogen gezien en als jezelf eens zou gaan kijken en vragen stellen aan de werknemers zou je wel anders piepen. En jou bedrijven zorgen er wel voor, door repressie, dat vakbonden in die landen niet van de grond komen. En als ze zoals je zegt langzamerhand van de grond komen blijft er nog een continent over (Afrika) om naar te verhuizen. En als je praat over en hun verdienste kan ik je vertellen dat een manager-functie daar ligt tussen 2.000 en 3.000 roepie per maand. Komt overeen met 2.000 �* 3.000 Bfr. Stuur je hooggeschoolde kinderen er naar toe als je wil dat ze rijk worden.
Wat dat racist betreft,ik ben een ''kleine linkse'' en ik kan niet goed om met rechtse leugenklootzakken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 12:53   #284
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
't Is wel eigenaardig dat (klein)links nooit de werking van onze openbare dienst in vraag stelt... en hoe de 'ontvangsten' 'aangewend' worden...

Dan zouden waarschijnlijk vele mensen bij het betalen van hun belastingen niet het gevoel hebben dat ze geld in een vergeetput smijten...
Ik vind het eigenaardig dat mijn inkomen door iedere ambtenaar gekend is. En ik vraag me iedere dag af hoe die rechtse regeringen de "ontvangsten" zo snel opgesoupeerd krijgen. Waarom praat jij over geld in de " vergeetput " als het in de zakken (zie banken) van hun vriendjes verdwijnt. Of je moet hun zakken, vergeetputten noemen.
Oud 29 juli 2011, 12:59   #285
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik vind het eigenaardig dat mijn inkomen door iedere ambtenaar gekend is. En ik vraag me iedere dag af hoe die rechtse regeringen de "ontvangsten" zo snel opgesoupeerd krijgen. Waarom praat jij over geld in de " vergeetput " als het in de zakken (zie banken) van hun vriendjes verdwijnt. Of je moet hun zakken, vergeetputten noemen.
Om een correct antwoord te krijgen...
Bel met Bellens... of als die bezet is met de PS...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 13:10   #286
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
we gaan toch eens het verschil tussen links en rechts uitleggen

Links zegt:

we gaan de belasting op de rijken verhogen.
we gaan de beleggingen van rijken belasten
we gaan subsidies geven aan de armen

Rechts zegt:

we verhogen de belasting voor iedereen
we belasten alle beleggingen
we gaan iedereen subsidies geven

Nu een ander merkwaardig verschil

Links zegt:
de auto's moeten minder CO2 uitstoten, dus we gaan de auto's van de rijken meer belasten
de arme mensen moeten hun daken isoleren zodat ze minder energie verbruiken, dus we gaan daar een isolatiepremie voor bedenken
de dokter moet gesubsidieerd worden voor de arme mensen meer dan voor de gewone burger, en liefst nog gratis met de maximum factuur, en een heleboel regeltjes met groeinormen dat dokters niet teveel mogen voorschrijven en andere blabla.
de werklozen moeten verminderen, dus we gaan een pwa systeem bedenken.
aardgas en elektricitiet mag je bijna niet belasten, want anders gaan die arme sukkelaar in de koude zitten, en dat mag niet
het openbaar vervoer moet gestimuleerd worden, en dan de burger rijdt teveel met zijn eigen auto en vervuilt teveel blabla

Rechts zegt:
belast gewoon de aardolie meer en iedereen zal minder verbruiken..
verminder de lasten op arbeid voor isolatiewerken.
verhoog het remgeld van de dokter, dan verminder je de medische consumptie.
verlaag gewoon de lasten op arbeid voor deelsectoren, die groeisectoren worden voor onze economie, en die dan daardoor werklozen gaan activeren
verhoog maar de prijs van aardgas en elektriciteit, en zorg vooral dat onze industrie competitief blijvt, en voor de rest dat de consument zich zo zuinig mogelijk gedraagt. De stijging komt vanzelf bij de indexsprong, dus iedereen kan die verhoging betalen.
openbaar vervoer moet even competitief gemaakt worden als individueel vervoer, zodat de burger zijn keuze maakt op basis van prijskwaliteit. Wat je wel kunt doen is zorgen dat de marginale kostprijs van een autorit verhoogt door een filetaks of een citytaks in te voeren.

Het verschil is gewoon dit:

dat Links niet begrijpt hoe economie in elkaar zit, maar wel altijd maar aan het roer wilt zitten en aan de knopjes wilt draaien
terwijl dat Rechts gewoon nogal dikwijls puur economisch redeneert hoe je hetzelfde probleem meestal fundamenteler en beter oplost.

Het gevolg is
Dat links een loodzware administratie in leven roept die vanalles uitspookt om zogezegd de economie te sturen

En dat rechts zonder administratie maar door gewoon logisch na te denken, hetzelfde resultaat haalt.
Oud 29 juli 2011, 13:12   #287
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Typisch dat zo'n rode hond weer een hand boven zijn hoofd wordt gehouden. Een week na Noorwegen kun je natuurlijk geen enkele rode nu nog iets verwijten.
Oud 29 juli 2011, 13:27   #288
subocaj

Standaard

Citaat:
Om een correct antwoord te krijgen bekijk deze link

http://asp.gva.be/dossiers/-e/europa...ie/dossier.asp

Om je gerust te stellen ze mogen van mij iedereen die in overheidsdienst, als politieker of ambtenaar, betrapt word op fraude, onmiddelijk zijn hele hebben en houden aanslaan en aan de belastingen schenken. Dan zien wij er ook niets van terug, maar hij of zij ook niet.
Oud 29 juli 2011, 13:36   #289
subocaj

Standaard

Nog een link iets ouder. Is van het "links blaadje" knack.

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...e-119467730184
Oud 29 juli 2011, 13:50   #290
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een link iets ouder. Is van het "links blaadje" knack.

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...e-119467730184
Nu werkt er eens iemand van links... en dan werkt die link niet...

Knack.be » Pagina niet gevonden

Er is altijd wel iets link met links...

Laatst gewijzigd door freelancer : 29 juli 2011 om 13:50.
Oud 29 juli 2011, 15:05   #291
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu werkt er eens iemand van links... en dan werkt die link niet...

Knack.be » Pagina niet gevonden

Er is altijd wel iets link met links...
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4677301841.htm
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 15:13   #292
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat zou wel eens kunnen kloppen...

Om zekerheid te hebben...

Bel met Bellens...
of als die bezet is met de PS...
Oud 3 augustus 2011, 10:26   #293
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou wel eens kunnen kloppen...

Om zekerheid te hebben...

Bel met Bellens...
of als die bezet is met de PS...
Zo schreeuwen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 11:05   #294
subocaj

Standaard

Ik heb geprobeerd Bartje te bellen, maar ik kreeg VOKa aan de lijn.
Oud 3 augustus 2011, 11:37   #295
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kwa onnozelheid kan dit tellen.
Oud 3 augustus 2011, 13:06   #296
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Kwa onnozelheid kan dit tellen.
Bel eens Voka en vraag naar Bart Voka
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 13:09   #297
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar ben ik dat daarjuist, van dezelfde auteur, nog tegengekomen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 14:27   #298
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste:
geen Vlaming met gezond verstand gaat ontkennen dat het volgende plaatje nooit zal kunnen opgaan:
- studeren tot je 20° (om gemakkelijk te tellen)
- werken tot je 50° (30 jaar bijdragen)
- prepensioen en pensioen tot je 80° (30 jaar ontvangen) (waarvan eventueel de laatste 5 jaar nog met enorme medische kosten: een nieuwe heup, een by-pass, een vals gebit, een elektische rolstoel ...)

Ten tweede:
als een bedrijf vertrekt naar een ontwikkelingsland, dan is er tenminste werk in dat ontwikkelingsland. In zulke landen ga je niet moeten afkomen met een productie die moet geleverd worden door vele hooggeschoolden .. bla bla ... kunt gij u een betere en meer nutvolle ontwikkelingshulp inbeelden ? Vertrouwt gij er niet op dat zelfs in die landen langzamerhand ook vakbonden zullen betere werkvoorwaarden afdwingen (of zijt ge een racist, dat gij vindt dat die mensen ginder tot minder in staat zouden zijn dan wij hier in 't verleden?)
ze mogen van mij vanaf morgen de vakbond exporteren naar china. Wedden dat ze daar binnen de week buitengezwierd worden
Oud 3 augustus 2011, 15:49   #299
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Wie vraagt hoog geschoolden voor werken die op 14 dagen ook aangeleerd kunnen worden in een bedrijf?
Communistische regimes !

Citaat:
2) Wie sluit en verhuist bedrijven enkel om meer winst te maken en gooit mensen op straat.
....
Niet diegenen die duizenden mensen lieten aanwerven door de spoorwegen en andere openbare bedrijven, zonder dat er werk voor was. De belastingbetaler onderhield hen wel ...

Citaat:
Zoals reeds eerder gezegd kan of wil je niet beseffen dat het in het voordeel van die bedrijven is dat het brug- of prepensioen is ingevoerd en niet voor de buiten gekeilde werknemers.. Je vind enkel prepensioenen van 50 jaar, na een sluiting. Anders is de minimumleeftijd zo wie zo 58 jaar.
Wie ontslagen wordt, moet in één simpel maar betaalbaar opvangsysteem terecht komen; betaalbaar houdt onder meer in dat er blijvend naar werk gezocht moet worden, met de nodige positieve en negatieve prikkels; geen toestemmingen om de helft van je leven op kosten van een andere te teren.

Citaat:
3) Wat jou ontwikkelingshulp door bedrijven voor de mensen daar betekent heb ik met eigen ogen gezien en als jezelf eens zou gaan kijken en vragen stellen aan de werknemers zou je wel anders piepen. En jou bedrijven zorgen er wel voor, door repressie, dat vakbonden in die landen niet van de grond komen. En als ze zoals je zegt langzamerhand van de grond komen blijft er nog een continent over (Afrika) om naar te verhuizen. En als je praat over en hun verdienste kan ik je vertellen dat een manager-functie daar ligt tussen 2.000 en 3.000 roepie per maand. Komt overeen met 2.000 �* 3.000 Bfr. Stuur je hooggeschoolde kinderen er naar toe als je wil dat ze rijk worden.
Ook voor ontwikkelingslanden (en ik ben er in meer geweest, als ambtenaar, dan jij zult vermoeden) geldt dat werk een van de betere garanties is op welvaart.
(kan wel wreed verstoord worden door communistische gewapende rebellengroepjes ...)

Citaat:
Wat dat racist betreft,ik ben een ''kleine linkse'' en ik kan niet goed om met rechtse leugenklootzakken.
Daar ga je in Vlaanderen toch mee moeten leren leven, als ge tenminste rekening wilt houden met verkiezingsuitslagen.
Verhuis zeker niet naar Wallonië, want ze gaan daar heel rap bijdraaien, na hun onafhankelijkheid.
Overigens zijt gij geen kleine linkse maar wel een klein-linkse.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 15:52   #300
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan heel goed.
Hoe meer kans op een klimaat waarin jobs gecreëerd kunnen worden, hoe beter.
Zelfs al zijn jobs dingen waarbij gewerkt moet worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be