![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder moet je trachten iets te begrijpen en niet de boel in de maling nemen. De waanzin zit dus in je eigen hoofd. Ik heb daar geen last van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de rest van dit forum wel. En wellicht ook zo goed als iedereen om je heen, voor zover er nog iemand over is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 3 april 2010 om 00:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hegel.
Dit is dan het standpunt van Hegel en heeft dan in mijn atoomtheorie een objectieve realiteit gekregen als Gods eeuwig Rijk in de microkosmos, dwz daar bestaat die oneindige Geest ook werkelijk en niet alleen maar in het denken van Hegel. Bij Hegel is het nog subjectief en bij mij objectief, want Hegel kan dan niet aantonen waar die oneindige Geest van hem dan bestaat. Hij komt dan niet verder dan de historische ontwikkeling van de Geest op aarde. En verder blijft Hegel in het christendom steken met het accent op de Geest als individu, dwz als Jezus. En Jezus is nog niet de Geest, maar de Ziel als Liefde. En Hegel is in zijn dialectisch denk-systeem duidelijk veel verder dan het christendom, maar heeft dat zelf niet in de gaten. Hij blijft dan tussen het ene en het andere inhangen, omdat ie de Heilige Geest niet objectief kan aantonen, het blijft de Heilige Geest van Hegel zelf of van de mensheid op aarde in een historische ontwikkeling en dan ook van Jezus als mens en individu. Hegel is al wel de filosoof van de Heilige Geest, maar zit toch nog vast aan die oude Jezus. Maar het Ik dat ik hier bedoel in: Ik ben de Geest, is niet het Ik als individu, maar de Geest die zichzelf noemt, en waarvan ik de oneindige objectiviteit kan aantonen in mijn atoomtheorie. En ook als ik zou zeggen: ik ben God, dan bedoel ik mij zelf niet als individu, maar ik bedoel mijzelf in een identificatie met mijn atoomtheorie, namelijk dat mijn atoomtheorie God is en dat God zich hierin uitspreekt en ik daarmee geïdentificeerd ben. Ik ben zelf mijn atoomtheorie en als zodanig ben ik God zelf. En als ik zeg: ik ben Jezus, ook dan is dat niet omwille van mij als individu als zodanig, maar omwille van mijn atoomtheorie die ik dan als individu vertegenwoordig op aarde voor de mensen. Omdat ik hierin tussen God en de mensen sta. En dan ben ik hierin niet meer de oude Jezus, maar de wedergeboren Jezus vanuit een ander standpunt en een nieuwe boodschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zeg je zoiets. Die twee zouden best nog eens goede vriendjes kunnen worden.
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die in psychiatrische inrichtingen werken, zijn daar wel aan gewend. Daar zit het ook vol Jezussen, Caesars en Napoleons.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#292 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar de ware harriechristus zit niet in een inrichting, maar loopt wel rond in de wereld die een gekkenhuis is, vol van Rafs die menen vreselijk gevoelig en intelligent te zijn, maar alleen maar eindeloze beledigingen kunnen uiten.
Laatst gewijzigd door harriechristus : 3 april 2010 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het hoogtepunt van mijn leven - 35 á 36 jaar.
Ik beschouw dat zelfbewustzijn van het oneindige als hoogtepunt van mijn leven. En dan beschouw ik mijn leven als een bergbeklimming met mijn godsbegrip als hoogtepunt en daarna de afdaling naar de mensen daar beneden. Ik was toen 35 á 36 jaar en misschien valt dat hoogtepunt ook nog zo ongeveer in het midden van mijn leven en dan zou ik ongeveer 70 á 72 jaar worden, maar zo precies hoeft dat natuurlijk niet uit te komen. Die idee dat het een hoogtepunt op een berg zou zijn komt dan overeen met het verhaal van Mozes die boven op de berg de stenen tafelen met de wet kreeg van God en ook met Jezus' bergrede als hoogtepunt. Je kunt het leven overigens ook vergelijken met de baan van de zon, die op het midden van de dag zijn hoogtepunt bereikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het al gezegd. Feit: Je gelooft dat de stemmetjes in je hoofd (van je atoomwezentjes) je een concept hebben doen 'begrijpen'. Nu zijn er 3 mogelijkheden. 1. Het concept is correct en dan is het logisch dat de atoomwezentjes in ons ons in staat zouden stellen dat ook te begrijpen. Maar dat is niet zo, dus mogelijkheid 1 vervalt 2. Je concept is correct, maar je atoomwezentjes spelen een sadistisch spelletje met jou door ons 'dom te houden'. Gezien je zegt dat je atoomwezentjes het goed voorhebben met jou en de mens vervalt ook mogelijkheid 2 3. Je concept is niet correct en er zijn geen atoomwezentjes.
![]() |
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() "The force is strong in Harrie"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
|
![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 4 april 2010 om 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus maak je maar geen zorgen: zelfs de allerdomste zullen het op het laatst begrijpen. Citaat:
Maar het is bekend dat mensen met nieuwe ideeën vaak eerst alleen maar allerlei nonsens en beledigingen over zich heen krijgen. Het is gewoon angst voor het nieuwe. Is dat eenmaal voorbij dan komen ze eindelijk op het slimme idee dat het wel eens waar zou kunnen zijn wat ik zeg. En is het uiteindelijk geaccepteerd, dan mag niemand er meer aan twijfelen. Zo was het eerst ook met de kerk en nu met de wetenschap. En dan komt straks mijn atoomtheorie. Laatst gewijzigd door harriechristus : 4 april 2010 om 22:52. |
||||
![]() |
![]() |