![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kan je nu praten met iemand die steeds maar zegt : "het is niet waar" maar zelf geen argumenten of stellingen aanbrengt. Laatst gewijzigd door Cdude : 2 april 2010 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Europees Commissaris
|
![]() Kwajagan, verschillende knappe koppen hier hebben je al heel duidelijk uitgelegd dat "voor de oerknal" niet bestond. Over iets dat niet bestaat kan je niks zinnigs zeggen, zelfs niet gokken. Wat jij doet is is iemand verwijten dat je niet mag vragen welke kleur zijn auto heeft, nadat hij je heeft gezegd dat hij geen auto heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stan: What the hell do you think you're doing?! Cartman: A book signing. Stan: I looked through your stupid book! It's 540 pages of ripping on Wendy and calling her a slut! Cartman: I do not directly say she's a slut! Stan: [reading from book] "Wendy Testaburger has proven time and time again that she will do anything to pleasure her vagina. Whether it is the school football team or the janitors on their break, Wendy spends her time as president on her knees or on her back taking the old in-out for hours on end!" Cartman: [leans over the table and points something out to him] You didn't read the rest, dude. Stan: [reading] "Or does she?" Cartman: "Or does she?" See, that's a question. I'm asking questions, Stan! Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 april 2010 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
heb het geloof ik al eerder genoemd: big bang is onzin, cfc verhaal is onzin, wel je zult nu ook wel begrijpen dat Globl warming onzin is, cosmologie is nonsens. evolutietheorie is een lachertje (nou je zou je eerder diep moeten schamen) , quantumfysica is een blunder. etc etc eigenlijk zeg ik dit, en blijkbaar ben ik niet de enige: Citaat:
wel eigenlijk zou je hier een aparte thread voor kunnen openen, maar bottom line is dat we om via de 'wetenschap' ge brain washed zijn! ik weet dat het weinig in een keer is, maar het is heel veel wil je het helemaal uitdiepen. Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 13:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ten tweede is het toch geen antwoord. het heeft nooit bestaan dus hebben we het er niet over! Dus VOOR de oerknal was er niets!?? WIE zegt dat? HOE WEET je dat? ok ok leg maar uit! man o man waanzin regeert hier! Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laten we duidelijk zijn dat ik geantwoord heb wat *de voorgestelde modellen suggereren* omtrent jouw vraag, niet over wat men "weet". Men weet natuurlijk niet veel over wat er voor een zeker moment in de tijd is gebeurd, omdat men natuurlijk minder en minder waarneembare aanwijzingen heeft ; maw, minder en minder falsifieerbare voorspellingen die een onderscheid tussen de verschillende hypothesen kunnen maken. Het "beste" signaal dat we hebben is de kosmische achtergrondstraling, en die komt van ongeveer 300 000 jaar NA de BB. Een ander signaal komt van veel vroeger, namelijk de nucleosynthese. Dat peilt naar tussen 3 en 20 minuten na de BB. Nog verder terug en we zitten op de baryogenese, een nog niet helemaal uitgeklaarde zaak (en DAAR hebben experimenten zoals in de CERN wel een invloed op het begrip van de zaak). Een goeie beschrijving van de problematiek vind je in het heel bekende boekje "The First Three Minutes" van Nobelprijswinnaar Steven Weinberg. En van daarvoor hebben we niet veel. Daar stopt onze "traditionele wetenschappelijke kennis" als het ware. Maar met de theorieen die we hebben, kunnen we hypothesen maken. Daarover hebben we het hier. Over welke hypothesen men kan maken in het kader van gekende theorieen. Er is in principe nog een ander signaal, de neutrino background, dat van 2 seconden na de BB dateert. Maar dat is voorlopig nog te zwak om waargenomen te worden - misschien zullen we het ooit eens meten. Als je dus vraagt "en wat was er VOOR de big bang, dan kan men enkel maar zeggen wat men daarover kan zeggen in het theoretische kader van die hypothesen. En zo een theoretisch kader is de "simpele" big bang theorie (Friedman oplossing) waar het antwoord is: "de tijdsparameter neemt enkel positieve waarden aan" zoals noorderbreedte geen waarden groter dan 90 graden aanneemt. Maar zoals ik ook heb aangegeven zijn er andere hypothesen, zoals sommige vormen van inflatie, die het toelaten om "oneindig ver terug" te gaan met wat men een tijdsparameter zou kunnen noemen. Vergeet niet dat in Einstein's algemene relativiteit, tijd een geometrische betekenis heeft. Er is dus een geometrische vorm (volgens de oplossing van de Einstein vergelijkingen die men beschouwt) en als daar gewoon bepaalde stukken niet aan zitten, dan kan je niet vragen wat er daar dan zit, he. In de standaard BB oplossing stopt het geometrische stuk "tijd" dus bij t = 0. In inflationistische oplossingen heeft men veel ingewikkelder dingen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2010 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() o ja background radiation! wel kunnen we een boekje over open doen!
man jij slikt blijkbaar alles wat de officiele wetenschap voor je neus zet, ongelooflijk! Citaat:
Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu ja, jij claimen kan iedereen.(zie quote hierboven) Achter argumenten kan je blijkbaar wachten tot infinity. Als gebrainwashte wacht ik nog steeds op de "waarheid" en argumenten. Ik hoor echter alleen "eenzinsslogans" Ik claim dat de kleur van de zon GROEN is Laatst gewijzigd door Cdude : 2 april 2010 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() nope, is dat alles wat je kan zeggen, ik ben zo stom en achterlijk geweest dat ik het officiele verhaal ooit geloofd heb,
Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het punt is dat je het antwoord niet begrijpt, gezien de hardnekkige formulering van uw vraag. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |