![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat niemand in de massamedia de moeite doet om dat dossier deftig uit te leggen aan de mensen. Ook de N-VA en het VB niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() Sta me toe dit hele verhaal in twijfelt te trekken.
Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2010 om 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We hebben een grote gemeenschappelijke bagage waar we, indien we dat willen mee naar een gemeenschappelijke toekomst kunnen gaan. Maar je moet willen natuurlijk. Sommigen blijven liever in hun parochie, los van de wereld, maar zo werkt het niet. We zitten in een mondiale economie (wat onlangs pijnlijk duidelijk is geworden) en we zullen de macht en kennis van alle landen nodig hebben willen we er een gouden toekomst van maken.
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ligt het eraan dat jij nog steeds niet begrepen hebt (of liever: doet alsof je niet begrijpt) dat de Vlamingen en de Belgische Francofonie twee totaal verschillende werelden zijn. Noem mij eens één beleidsdomein waar Nederlandstaligen en Franstaligen dezelfde mening en dezelfde voorkeuren hebben. Prent het eens goed in je kop: deze staat is de optelsom van drie naties en één bastaard: de Vlaamse, de Waalse, de Duitstaligen en de Brusseleirs-Bruxellois. Het zal je na de verkiezingen misschien iets duidelijker worden.
![]() |
#286 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
|
![]() Citaat:
Dat zegt meer over de politici dan over de mensen.
![]() |
![]() |
#289 |
Vreemdeling
|
![]() Het betreft hier een vete tussen domme vlamingen en domme walen gevoerd door sluwe politiekers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
|
![]() Citaat:
De 'stammen' willen helemaal geen oorlog, maar de leiders hebben wat teveel testosteron.
![]() |
![]() |
#291 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
|
![]() het is dè realiteit.
en dit al 180 jaar lang. Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 mei 2010 om 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het probleem met die leiders is dat ze smpathisanten en militanten achter zich hebben staan, die de hele boel opjutten. Jammer, want ik heb Belgie lief -beide delen- en het doet pijn te zien dat men de "boel niet bijelkaar kan houden", zoals "onze" Job Cohen zo treffend plachtte uit te drukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke taboe's? Welke blokkades? Welke loopgraven? Het politieke conflict dat de Belgische staat al van in het begin kenmerkt een stammenoorlog noemen, vind ik wat overdreven. Het gaat veeleer over de, gelukkig mislukte, pogingen om de Belgische staat kunstmatig te vormen naar een door de destijdse elite gewenst model. Dat dit politieke conflict tussen de Belgische elite en het volk herleid werd en wordt tot een communautair conflict tussen Vlamingen en Walen is een even grote volksverlakkerij als beweren dat katholieken en protestanten elkaar de kop inslaan omwille van hun religies.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar is het net bijzonder relevant om het land te besturen. Hoe kan je anders uitleggen dat een regering daarover valt?
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
of dacht je dat voor 1970 het beter was met de wafelijzerpolitiek? mss moet je dat eens opzoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Alweer een steekhoudend en superscherp argument van ons Shadowke.
Welnu, ge weet dat ik niks weet -ik ben immers een Hollander, die de kennis van een amoebe heeft, waarom licht u me dan niet in? Waarom informeert u mij niet, maar komt u slechts met one-liners, die misschien uw slagvaardigheid bewijzen, maar mij verder niets leert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
|
![]() |
![]() |
![]() |