Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ?
Ja 47 45,63%
Neen 56 54,37%
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2010, 12:43   #281
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
het doet me juist veel plezier dat de hasbara die je opsomt zich met dergelijke praktijken inlaten, ze hebben immers geen andere keuze meer, de waarheid over de schandelijke misdaden van hun terreurstaat beginnen steeds pijnlijker en genanter te knagen.
Wat ik hier nu zo grappig vind, is de meest uiterst linkse bietekwieten broederlijk hand in hand te zien lopen met gasten zoals Max van Dietschland en Kallikles
Maar je moet vooral niet zeggen dat het racisten zijn !

Laatst gewijzigd door den dinges : 6 juni 2010 om 12:44.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 12:48   #282
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mooie post, Nierika, en dat niet vanwege het compliment dat je mij maakt (ik hoop dat ik het verdien, en dat je je niet vergist door dat 'nooit' te gebruiken).

Ik zag gisteren voor het eerst de film "Avatar" (op DVD), en ik heb die twee keer na elkaar bekeken.
The crappiest film of the year en die bekijk jij 2 X op een zeldzame hete "zomer" dag?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 12:51   #283
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wat is er Vlaams aan die mensen ? Drie magrebijnse namen ?
Is Geert Bourgeois een Fransman en Jean-Claude Van Cauwenberghe een Vlaming?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 13:17   #284
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Toch wel schandalig dat 42% de zionistische schurkenstaat steunt.
In dit ondanks het gratis podium dat die 2 dames aan een hele tijd krijgen in de media. de VRT heeft een nieuw heldenduo gevonden.
Het was vandaag weereens een zielige vertoning in de weekelijkse propaganda show op zondag
Oud 6 juni 2010, 13:18   #285
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Spreken deze personen aan hun keukentafel Nederlands? Of kunnen ze gewoon een woordje nederlands spreken? Zeer twijfelachtig .
Oud 6 juni 2010, 13:25   #286
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Spreken deze personen aan hun keukentafel Nederlands? Of kunnen ze gewoon een woordje nederlands spreken? Zeer twijfelachtig.
Ik weet dat niet. Ga je dat afleiden uit hun familienaam? Ga je ook de talenkennis van iemand als Faoud Ahidar afmeten aan zijn naam?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 6 juni 2010, 13:27   #287
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet dat niet. Ga je dat afleiden uit hun familienaam? Ga je ook de talenkennis van iemand als Faoud Ahidar afmeten aan zijn naam?
Neen, maar ik heb géén enkel bewijs dat ze wel enige kennis van de Nederlandse taal hebben en deze actief in hun leven gebruiken.
Oud 6 juni 2010, 13:28   #288
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Neen, maar ik heb géén enkel bewijs dat ze wel enige kennis van de Nederlandse taal hebben en deze actief in hun leven gebruiken.
Wat is de relevantie daarvan? Zijn mijn Lingalatalige buren soms geen Vlamingen meer?
Oud 6 juni 2010, 15:46   #289
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Die twee meisjes zijn twee stomme door Hamas and Co gemanipuleerde geitjes en Hoogmoed een fanatiek moslim die overloopt van judenhaat. Wat jou betreft, ik dacht dat je meer verstand had. Niet dus...
ah hou je antisemitische kwats voor je zelf kerel.

Mij bestempelen als jodenhater daar lach ik eens goed mee!

Mij bestempelen als zionisten hater maakt mij fier!

Want daar is een WEZENLIJK verschil tussen, alleen proberen jullie telkens en telkens opnieuw dat LAF verband te leggen!

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 15:51   #290
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
ah hou je antisemitische kwats voor je zelf kerel.

Mij bestempelen als jodenhater daar lach ik eens goed mee!

Mij bestempelen als zionisten hater maakt mij fier!

Want daar is een WEZENLIJK verschil tussen, alleen proberen jullie telkens en telkens opnieuw dat LAF verband te leggen!
Zionisten (Joodse nationalisten) haten is makkelijk ja. De slappelingen die niet voor hun rechten durven opkomen, dáár voor zijn, is pas pervers.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 15:53   #291
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zionisten (Joodse nationalisten) haten is makkelijk ja. De slappelingen die niet voor hun rechten durven opkomen, dáár voor zijn, is pas pervers.

Het recht burgers te doden mmm azo inderdaad dan ben je in de zionisten hun ogen een slappeling!

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 16:07   #292
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Israël wordt steeds militaristischer en trekt zich steeds minder aan van de internationale publieke opinie. Dat is waar. Maar de Zionistische propaganda-machine werkt nog steeds op volle toeren:
- broodroof op kritische Joodse academici in de VS
- epuratie van Israëlkritische journalisten in Frankrijk
- AIPAC is rijker en machtiger dan ooit
- ...

Wat kan er nobeler zijn dan het doorbreken van de Zionistische blokkade op een arme landstreek van weerloze burgers?

Spreken over "één van de strijdende partijen" is pervers en "filthy" om het met de woorden van Finkelstein te zeggen. Aan de ene kant heb je een van de meest geavanceerde legers ter wereld. Aan de andere kant heb je Palestijnse vluchtelingen die verjaagd zijn van het grondgebied dat nu "Israël" heet en die opeengepakt in Gaza trachten te overleven en met de moed der wanhoop verzet bieden tegen een van de meest geavanceerde legers ter wereld.

Dat argument is een leugen, en dat weet je heel goed. Het is een leugen die het goed doet bij een gedesinformeerd Europees en Amerikaans publiek, dat jarenlang de propaganda van het moderne, democratische Israël omringd door barbaarse antisemieten door de strot geramd heeft gekregen.

Het is een leugen, vermits het doorlaten van melkpoeder, van cement voor de wederopbouw van alles wat Israël heeft vernietigd, van speelgoed voor de kinderen, van medicijnen, absoluut niets met wapens te maken heeft.

Dit is niet alleen pervers. Het is wraakroepend. Jij acht de slachtoffers verantwoordelijk voor de moord. Jij doet het proces van de slachtoffers, om de beulen vrij te pleiten. De maskers vallen, Hertog: onder je "democratische", "redelijke" masker schuilt de apologie van de haat en de steun aan de Israëlische misdaden.

Jij beschouwt het doorbreken van een illegale militaire blokkade door ongewapende burgers als een oorlogsdaad en acht het omsingelen van deze burgers met oorlogsschepen en het vermoorden van een tiental en het verwonden van een zestigtal onder hen als een logisch gevolg. Jij beschouwt deze burgerslachtoffers zelfs als "minstens zo schuldig" als de moordenaars!

Je ziet zelf niet in dat wat je hier doet wraakroepend is. Er zijn een aantal precedenten in de geschiedenis waarop regeringen het vuur hebben laten openen op burgers die zich verzetten tegen onrecht, en telkens reageerde de wereld met afschuw en veroordeling. Ook hier zal het niet anders zijn.

Je staat in je blootje, en beseft het zelf niet.

Cynisch ben je inderdaad. De manier waarop je deze jongedames, die hun levens riskeerden om het onrecht aan te klagen, op een lage, persoonlijke manier aanvalt, is erg klein van je. Dat je het onrecht dat ze aanklagen tussen aanhalingstekens zet, betekent dat je ofwel totaal niet weet wat er daar gebeurt, ofwel dat je zó cynisch geworden bent dat elke menselijke empathie je vreemd is geworden. In beide gevallen heb ik een diep medelijden met jou.

De manier waarop u deze actie probeert voor te doen als een actie van Hamas, terwijl het een actie van NGO's en vredesactivisten was van over de hele wereld, is bijzonder lachwekkend.

Altijd hetzelfde excuus: de misdaden van Israël aanklagen zou "een open deur intrappen" zijn. Ondertussen sterven wel elke dag Palestijnen door uw "open deur". En wat doet u? De misdaden minimaliseren en de slachtoffers criminaliseren.

Schaam u!

U kunt beter dan dergelijk naïeve en onnozele praat. Netanyahu is altijd een havik geweest die gedreven wordt door haat voor alles wat Palestijns is. De misdaden die hij nu pleegt, liggen in het verlengde van alle misdaden die hij in zijn carrière heeft gepleegd. Het gaat hier geenszins om een uitschuiver.
Ik krijg het u maar niet uitgelegd heh? een samenvatting van mijn voorgaande post in telegramstijl:

Ik veroordeel het optreden van de Israelische commando's. Het was buitensporig, dom, er zijn onschuldige slachtoffers bij gevallen én het was onnodig. Dit veroordelen lijkt mij vanzelfsprekend. Zelfs zo vanzelfsprekend dat het op het intrappen van een open deur lijkt.

U mengt drie groepen: 1. onschuldige internationale activisten; 2. onschuldige Palestijnse bevolking en 3. Hamas (en de moslimbroederschap), als strijdende partij. U doet alsof deze drie groepen samenvallen, dat doen ze niet.

Deze actie is georganiseerd door IHH, een organisatie met banden met, en grote financier van Hamas en de moslimbroederschap. Dat is geen geheim, geen complottheorie. Zij zijn er zelf heel open over. De Nederlandse organisator /activist is de vertegenwoordiger van Hamas in Nederland en in publicaties (o.a. van de moslimbroederschap) heeft hij vantevoren aangegeven wat de eventuele acties waren zodra (dus niet indien) de actie uit de hand was gelopen. Tegen andere activisten (o.a. tegen Anne de Jong) is hij blijven zeggen dat 'Israël ze wel zou doorlaten' en dat 'er geen gevaar te duchten was'. Deze mensen zijn dus medeverantwoordelijk voor de gevolgen van de actie. Zij wisten dat de actie gevaarlijk was (ze gingen n.b. een militaire blokkade hardhandig doorbreken), ze zouden er zelf wel voor zorgen.

Ik val geen enkele onschuldige activist persoonlijk aan, ook de beide Vlaamse meisjes niet. Hun idealisme en de intentie persoonlijk tegen onrecht te strijden siert ze. Dat NGO's en vredesactivisten mede-organisator zijn is vanuit hun oogpunt begrijpelijk maar het feit dat ze zich hebben laten misbruiken maakt de situatie alleen maar wranger.

Maar wat me dwarszit is dat ze bij Phara in een soort stripverhaal-setting hun getuigenis doen, ééndimensionaal, opgevoerd als idealistische avontuurlijke Vlaamse meisjes vechtend tegen het grote boze Israël, terwijl er mensen zijn gestorven en Hamas feestviert omdat het doel is bereikt. Van de naïviteit die dit uitstraalt word ik inderdaad cynisch.

Je ziet mij - in tegenstelling tot anderen - nergens zeggen dat de hulpgoederen niet nodig zijn. Ik wil zeer best geloven dat de Palestijnse bevolking in Gaza het moeilijk heeft. Ook ik vind dat deze bevolking hulp moet worden geboden. Dat was op verschillende manieren mogelijk geweest: een échte geweldloze actie, diplomatieke druk of desnoods - als het echt niet anders kan - openlijk met militaire middelen.

Ja, ik vind het gevaarlijk dat Israël zich steeds minder aantrekt van de wereld en de publieke opinie, zelfs de mening van bondgenoten telt steeds minder. Ja, ik veroordeel deze commando-actie. Maar ik krijg een vieze smaak in de mond van de manier waarop er door kwaadwillenden met de levens van onschuldige activisten is gespeeld. Deze zijn misbruikt, en goed ook.

Bewijs me het tegendeel en ik trek mijn woorden terug mét excuses. Maar alle, werkelijke alle, signalen wijzen erop dat Hamas en de moslimbroederschap deze (propaganda-)slag hebben opgezet én gewonnen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 16:50   #293
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom niet.
Ze zullen het nooit doen, daarmee kan je de joden geen schade berokkenen en Turkije is een islamstaat, die mogen minderheden verdrukken. Koerden zijn met zo'n dertig miljoen, werden en worden ernstig gediscrimineerd over verschillende landen en er wordt hun nog altijd geen eigen land gegund, maar dit krijgt hier in het westen amper aandacht.
Zo ook met andere minderheden zoals Assyriers, Kopten,enz. Maar ook christelijke Arabieren en joden die nog elders leven in het midden-oosten en noord-afrika. Vele van die joden zijn dan daarom ook geëmigreerd naar Israël met alle gevolg voor de Palestijnen dan weer.

Wat ook altijd zo hypocriet is dat de meeste regimes in het midden-oosten dictatoriaal zijn en zich weinig aantrekken van mensenrechten en minderheden en dan zelf kritiek hebben op Israël en deze regimes krijgen dan ook dikwijls westerse steun zoals Israël.

Hoe je het ook bekijkt de media in het westen werkt met twee maten en gewichten als het om Israël gaat.

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 6 juni 2010 om 16:51.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 17:03   #294
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Ze zullen het nooit doen, daarmee kan je de joden geen schade berokkenen en Turkije is een islamstaat, die mogen minderheden verdrukken. Koerden zijn met zo'n dertig miljoen, werden en worden ernstig gediscrimineerd over verschillende landen en er wordt hun nog altijd geen eigen land gegund, maar dit krijgt hier in het westen amper aandacht.
Een foto van de laatste 1 mei-optocht in Antwerpen.
Nog iets te vertellen?
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 6 juni 2010, 17:11   #295
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een foto van de laatste 1 mei-optocht in Antwerpen.
Nog iets te vertellen?
12 Koerden! Proficiat.
onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 17:15   #296
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
12 Koerden! Proficiat.
Zeg dat wel.
Oud 6 juni 2010, 17:25   #297
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je kan de mensonterende uitspraken van een "Onnoembaar" die oproept tot moord op twee onschuldige Vlaamse meisjes enkel en alleen omdat ze de misdaad hebben begaan zich in te zetten voor de mensenrechten, niet op gelijke hoogte stellen met de terechte verontwaardiging van Hoogmoed en anderen i.v.m. Israël's gruwelijke misdaden, ook niet wanneer deze verontwaardiging tot verbale uitschuivers leidt.

Wie neutraal blijft tussen de onderdrukker en de onderdrukte, steunt de onderdrukker.
Ze steunen een organisatie die een bloederige burgeroorlog uitvocht en honderden van hun eigen volk een ticketje paradijs schonk, die een debiele en wrede shariawetgeving in Gaza hanteert en de vernietiging van Israël wensen.
Oké, dat ze terug mochten komen in een lijkzak was wat overdreven,oké maar die geiten mochten voor mijn part in Gaza blijven, zich hullen in een burka en 18 nieuwe halfbloed-hamaskrijgertjes baren in het overbevolkte Gaza om daarna als zelfmoord-martelaressen, zich te vroeg laten ontploffen in een leeg openbaar toilet in een achterbuurt van Tel Aviv.Dan moeten ze hun lichaamsdelen verzamelen tussen de Joodse stront...Zou dat niet תודה zijn? Tov in het Hebreeuws.Ons woordje tof is afgeleid van het yiddische Tov...Even ter informatie.
onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 17:34   #298
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ons woordje tof is afgeleid van het yiddische Tov...Even ter informatie.
Het Yiddisch is als taal langetijd onderdrukt geweest door de zionistische beweging in Israël, en is vandaag nog steeds niet erkend in Israël. Ook even ter informatie...
Oud 6 juni 2010, 17:35   #299
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Een belg met een franse voor - of achternaam vergelijken met een magrebijnse allochtoon-met -belgische - papieren is er toch redelijk ver over, vind je niet ? Nou nee, waarschijnlijk vind je dat niet...Vraag me af waarom ik de vraag nog stel...Hopeloos geval...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2010, 17:38   #300
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze steunen een organisatie die een bloederige burgeroorlog uitvocht en honderden van hun eigen volk een ticketje paradijs schonk, die een debiele en wrede shariawetgeving in Gaza hanteert en de vernietiging van Israël wensen.
Oké, dat ze terug mochten komen in een lijkzak was wat overdreven,oké maar die geiten mochten voor mijn part in Gaza blijven, zich hullen in een burka en 18 nieuwe halfbloed-hamaskrijgertjes baren in het overbevolkte Gaza om daarna als zelfmoord-martelaressen, zich te vroeg laten ontploffen in een leeg openbaar toilet in een achterbuurt van Tel Aviv.Dan moeten ze hun lichaamsdelen verzamelen tussen de Joodse stront...Zou dat niet תודה zijn? Tov in het Hebreeuws.Ons woordje tof is afgeleid van het yiddische Tov...Even ter informatie.
En schlemiel?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be