![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
47 | 45,63% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
56 | 54,37% |
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar je moet vooral niet zeggen dat het racisten zijn ! ![]() ![]() Laatst gewijzigd door den dinges : 6 juni 2010 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het was vandaag weereens een zielige vertoning in de weekelijkse propaganda show op zondag ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Europees Commissaris
|
![]() Spreken deze personen aan hun keukentafel Nederlands? Of kunnen ze gewoon een woordje nederlands spreken? Zeer twijfelachtig .
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet dat niet. Ga je dat afleiden uit hun familienaam? Ga je ook de talenkennis van iemand als Faoud Ahidar afmeten aan zijn naam?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, maar ik heb géén enkel bewijs dat ze wel enige kennis van de Nederlandse taal hebben en deze actief in hun leven gebruiken.
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is de relevantie daarvan? Zijn mijn Lingalatalige buren soms geen Vlamingen meer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mij bestempelen als jodenhater daar lach ik eens goed mee! Mij bestempelen als zionisten hater maakt mij fier! Want daar is een WEZENLIJK verschil tussen, alleen proberen jullie telkens en telkens opnieuw dat LAF verband te leggen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het recht burgers te doden mmm azo inderdaad dan ben je in de zionisten hun ogen een slappeling! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik veroordeel het optreden van de Israelische commando's. Het was buitensporig, dom, er zijn onschuldige slachtoffers bij gevallen én het was onnodig. Dit veroordelen lijkt mij vanzelfsprekend. Zelfs zo vanzelfsprekend dat het op het intrappen van een open deur lijkt. U mengt drie groepen: 1. onschuldige internationale activisten; 2. onschuldige Palestijnse bevolking en 3. Hamas (en de moslimbroederschap), als strijdende partij. U doet alsof deze drie groepen samenvallen, dat doen ze niet. Deze actie is georganiseerd door IHH, een organisatie met banden met, en grote financier van Hamas en de moslimbroederschap. Dat is geen geheim, geen complottheorie. Zij zijn er zelf heel open over. De Nederlandse organisator /activist is de vertegenwoordiger van Hamas in Nederland en in publicaties (o.a. van de moslimbroederschap) heeft hij vantevoren aangegeven wat de eventuele acties waren zodra (dus niet indien) de actie uit de hand was gelopen. Tegen andere activisten (o.a. tegen Anne de Jong) is hij blijven zeggen dat 'Israël ze wel zou doorlaten' en dat 'er geen gevaar te duchten was'. Deze mensen zijn dus medeverantwoordelijk voor de gevolgen van de actie. Zij wisten dat de actie gevaarlijk was (ze gingen n.b. een militaire blokkade hardhandig doorbreken), ze zouden er zelf wel voor zorgen. Ik val geen enkele onschuldige activist persoonlijk aan, ook de beide Vlaamse meisjes niet. Hun idealisme en de intentie persoonlijk tegen onrecht te strijden siert ze. Dat NGO's en vredesactivisten mede-organisator zijn is vanuit hun oogpunt begrijpelijk maar het feit dat ze zich hebben laten misbruiken maakt de situatie alleen maar wranger. Maar wat me dwarszit is dat ze bij Phara in een soort stripverhaal-setting hun getuigenis doen, ééndimensionaal, opgevoerd als idealistische avontuurlijke Vlaamse meisjes vechtend tegen het grote boze Israël, terwijl er mensen zijn gestorven en Hamas feestviert omdat het doel is bereikt. Van de naïviteit die dit uitstraalt word ik inderdaad cynisch. Je ziet mij - in tegenstelling tot anderen - nergens zeggen dat de hulpgoederen niet nodig zijn. Ik wil zeer best geloven dat de Palestijnse bevolking in Gaza het moeilijk heeft. Ook ik vind dat deze bevolking hulp moet worden geboden. Dat was op verschillende manieren mogelijk geweest: een échte geweldloze actie, diplomatieke druk of desnoods - als het echt niet anders kan - openlijk met militaire middelen. Ja, ik vind het gevaarlijk dat Israël zich steeds minder aantrekt van de wereld en de publieke opinie, zelfs de mening van bondgenoten telt steeds minder. Ja, ik veroordeel deze commando-actie. Maar ik krijg een vieze smaak in de mond van de manier waarop er door kwaadwillenden met de levens van onschuldige activisten is gespeeld. Deze zijn misbruikt, en goed ook. Bewijs me het tegendeel en ik trek mijn woorden terug mét excuses. Maar alle, werkelijke alle, signalen wijzen erop dat Hamas en de moslimbroederschap deze (propaganda-)slag hebben opgezet én gewonnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Minister
|
![]() Ze zullen het nooit doen, daarmee kan je de joden geen schade berokkenen en Turkije is een islamstaat, die mogen minderheden verdrukken. Koerden zijn met zo'n dertig miljoen, werden en worden ernstig gediscrimineerd over verschillende landen en er wordt hun nog altijd geen eigen land gegund, maar dit krijgt hier in het westen amper aandacht.
Zo ook met andere minderheden zoals Assyriers, Kopten,enz. Maar ook christelijke Arabieren en joden die nog elders leven in het midden-oosten en noord-afrika. Vele van die joden zijn dan daarom ook geëmigreerd naar Israël met alle gevolg voor de Palestijnen dan weer. Wat ook altijd zo hypocriet is dat de meeste regimes in het midden-oosten dictatoriaal zijn en zich weinig aantrekken van mensenrechten en minderheden en dan zelf kritiek hebben op Israël en deze regimes krijgen dan ook dikwijls westerse steun zoals Israël. Hoe je het ook bekijkt de media in het westen werkt met twee maten en gewichten als het om Israël gaat.
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555) Laatst gewijzigd door Argusx43 : 6 juni 2010 om 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog iets te vertellen?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Minister
|
![]()
![]() |
#297 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Oké, dat ze terug mochten komen in een lijkzak was wat overdreven,oké maar die geiten mochten voor mijn part in Gaza blijven, zich hullen in een burka en 18 nieuwe halfbloed-hamaskrijgertjes baren in het overbevolkte Gaza om daarna als zelfmoord-martelaressen, zich te vroeg laten ontploffen in een leeg openbaar toilet in een achterbuurt van Tel Aviv.Dan moeten ze hun lichaamsdelen verzamelen tussen de Joodse stront...Zou dat niet תודה zijn? Tov in het Hebreeuws.Ons woordje tof is afgeleid van het yiddische Tov...Even ter informatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Yiddisch is als taal langetijd onderdrukt geweest door de zionistische beweging in Israël, en is vandaag nog steeds niet erkend in Israël. Ook even ter informatie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Banneling
|
![]() Een belg met een franse voor - of achternaam vergelijken met een magrebijnse allochtoon-met -belgische - papieren is er toch redelijk ver over, vind je niet ? Nou nee, waarschijnlijk vind je dat niet...Vraag me af waarom ik de vraag nog stel...Hopeloos geval...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |