![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?(motivatie posten aub) | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
55 | 66,27% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
28 | 33,73% |
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet zo. Ze krijgen geen geld om "niets te doen". Ze krijgen een zitpenning omdat ze verkozen zijn en hun achterban vertegenwoordigen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor. Helemaal niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Europees Commissaris
|
![]() NIEUWSFLASH:
Geybels neemt ontslag als jongerenvoorzitter De Standaard: Kim Geybels (28) moet ook ontslag nemen als voorzitter van Jong NV-A. Gisteren raakte bekend dat ze opstapt als senator. Ze raakte afgelopen weekend betrokken bij een drugsdeal in de Thaise hoofdstad Bangkok. Haar vriend die haar vergezelde, een N-VA gemeenteraadslid, wordt uit de partij gezet. Geybels was samen met gewezen N-VA-medewerker Bas Luyten (30), een getrouwd N-VA gemeenteraadslid in Keerbergen met wie ze een relatie heeft, op vakantie in Thailand. Luyten zou in Bangkok op zoek gegaan zijn naar drugs, en nam een stel dealers mee naar hun hotelkamer. Daar zou een transactie plaatsgevonden hebben. Kort nadien, zo luidt de versie die Geybels aan haar partij opbiechtte, namen de dealers opnieuw contact op. Ze zouden een grote partij drugs verstopt hebben in de kamer en dreigden ermee de Thaise politie te verwittigen als het paar niet met een stevige som geld over de brug kwam; de twee gingen op die chantage in. In paniek belde de Limburgse zondagmorgen haar partij op om de coördinaten van de Belgische ambassade in Bangkok te weten te komen. Ze vertelt een warrig verhaal over drugs die iemand in haar drankje zou gedaan hebben. De ambassade kwam tussenbeide en zette de twee op het eerste vliegtuig richting Parijs. Het is onduidelijk of de Thaise politie erbij te pas gekomen is. Volgens de N-VA is er geen klacht ingediend en werd Geybels niet gearresteerd. Het warrige verhaal van Geybels doet de N-VA vermoeden dat er meer aan de hand is. Ze werd onmiddellijk na haar aankomst in België op het matje geroepen. In een gesprek met senaatsvoorzitter Danny Pieters (N-VA) werd haar duidelijk gemaakt dat ze ontslag moest nemen. Ze ontkent dat ze zelfs drugs heeft gebruikt. Luyten, met wie Geybles een 'destructieve relatie' zou hebben, is geen onbeschreven blad. De ex-jongerenvoorzitter van de N-VA werd door Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans (N-VA) aan de deur gezet als medewerker omdat er 'heel moeilijk met hem te werken viel'. Bovendien zou Luyten een zwaar verslavingsprobleem hebben. Het zou daarbij niet alleen gaan om drugs maar ook om opiaten, zoals morfine. Vorige week nam Geybels uitgerekend hem in dienst als persoonlijke medewerker in de Senaat. De partijtop vond dat onaanvaardbaar. Vandaag raakte bekend dat Luyten uit de partij wordt gezet. De N-VA probeerde gisteren de zaak zo sober mogelijk te spelen. In een korte mededeling vroeg de partij om het verhaal met omzichtigheid te behandelen, 'uit respect voor het privéleven van de betrokkene'. ‘Ernstige persoonlijke problemen’ gaf de Limburgse op als reden voor haar ontslag. Dat VTM kort na de middag al weet had van het verhaal - en er in het journaal groot mee uitpakte - gooide dat plan helemaal overhoop. Geybels zou in de Senaat opgevolgd worden door Piet De Bruyn (N-VA), de huidige woordvoerder van de Vlaamse minister van Begroting Philippe Muyters (N-VA).
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 1 september 2010 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geybels mag N-VA-jongeren niet meer voorzitten Belga wo 01/09/2010 - 12:03 Kim Geybels moet ontslag nemen als jongerenvoorzitter van de N-VA. Gisteren werd het nieuws al verspreid dat de N-VA'ster uit Lummen ontslag neemt als senatrice nadat was gebleken dat ze betrokken was bij een drugsincident in Thailand. Kim Geybels was met haar vriend Bas Luyten, N-VA-gemeenteraadslid in Keerbergen, op vakantie in de Thaise hoofdstad Bangkok toen ze betrokken raakte bij een drugsdeal. De Thaise politie had drugs gevonden in de hotelkamer waar Geybels en Luyten verbleven en zou geld gevraagd hebben om de zaak toe te dekken. Een taxichauffeur uit Bangkok met wie Geybels en Luyten bevriend waren geraakt, zou de drugs in hun kamer verstopt hebben tijdens een feestje. In kranteninterviews ontkent Geybels dat ze zelf drugs gebruikt. Intussen is wel gebleken dat Geybels' vriend Bas Luyten een drugsverleden heeft. In mei van dit jaar werd hij ontslagen als medewerker van Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans omdat hij niet meer normaal kon functioneren door zijn drugsverslaving. Maar Geybels heeft Luyten vorige week zelf toch in dienst genomen als persoonlijke medewerker in de Senaat. Dat is tegen de afspraken die de N-VA met alle parlementsleden heeft gemaakt. Personeelsleden moeten allemaal gescreend worden, ook al zijn ze lid van de partij. De partijtop vond de aanwerving onaanvaardbaar en heeft haar tot ontslag gedwongen. Luyten is ook uit de partij gezet. Kim Geybels is spoedarts in een ziekenhuis in Overpelt. Daar wil men voorlopig geen commentaar kwijt.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 1 september 2010 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel daar betaal je nauwelijks een campagne mee. Dit weet ik uit persoonlike ervaring. ![]() Je weet dan nog niet zeker of je verkozen bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah iemand met ervaring, hoeveel (procentueel?) gesponsord door de partij?
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf ook + 20 jaar geleden opgekomen in de Antwerpse politiek,heb daar toen ook veel geld aan verloren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() God beware ons...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn gemeenteraad zitten zo goed als geen zelfstandigen. In het college zelfs geen enkele.
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dju toch hé.
Geybels had beter mij gebeld om te rollebollen in Bangkok. (ze zou het beamen: je baise comme un dieu !) Als ze dat wou, mocht ze mij zelfs eerst nog een vasectomie aannaaien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, de Sp.A...
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |