Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig?
Schuldig 48 38,71%
Onschuldig 76 61,29%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2010, 21:55   #281
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Stop dan met te zeggen dat jouw bevindingen (staalharde) feiten zijn.
Het is juist dat (voorlopig) gebrek aan bewijzen, dat ons belet van feiten te spreken (enkel van veronderstellingen)
Ik geef alleen feiten als staalharde feiten, nooit conclusies.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 27 september 2010 om 21:55.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 22:25   #282
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Feit is wel dat veel mensen niet dùrven geloven dat een 'frisse jonge dame' ook een slecht karakter of zelfs een moordenares kan zijn.
Dat zet namelijk hun wereldbeeld, dat aaneenhangt van clichés, op losse schroeven.
Moordenaars horen nu eenmaal ongure mannen met stoppelbaarden te zijn, en jonge vrouwen zijn lief en onschuldig.
Ik hoop maar dat dat soort naïeve mensen nooit de verkeerde puppyblik tegenkomt die hun vertrouwen wint.

Inderdaad, want ze heeft het typische uiterlijk van een -lelijke!- simpele Vlaamse trien éh. Het kon hun zuster, hun dochter, hun moeder zijn, zo iemand achten vele mensen niet in staat om te moorden. Eigenlijk bijzonder naïef en vooral idioot.

Voorbeeld tot vergelijking:

Monseigneur Vangheluwe wordt afgebroken tot op de grond, echter ....... indien hij net als Els Clootewyfs zijn lippen stevig op elkaar hield, dan was hij waarschijnlijk nog steeds Bisschop, want .......had zijn slachtoffer bewijzen? A jah, van horen zeggen......
Niet dat ik het wil opnemen voor hem hoor, laat dat duidelijk zijn.

Of een andere vergelijking: neem nu Sekkaki (of hoe spel je zn naam?).
Die mens is in mijn ogen veel minder verachtelijk dan de moordenaar(es) van Vandoren -jaja, Els Vandoren werd vermoord, dat is meer dan duidelijk, geen zelfmoord of ongeval- en wel omdat Sekkaki geen enkele moord op zijn geweten heeft.
Hoe laf/wreed/vals/achterbaks moet je wel niet zijn om een 'vriendin', een persoon die alle vertrouwen in je schept en zich in een heel zwakke positie stelt -parachutespringen is gebaseerd op vertrouwen-zo te gaan vermoorden?? Dit is echt een vieze, valse, laffe moord. Veel erger nog dan de moord enkele maanden geleden op de onfortuinlijke kinesiste -ook deze moord is in geen enkel opzicht goed te praten, geen enkele moord trouwens!!- want hier betrof het slachtoffer een loutere onbekende, en de moord was niet eens gepland, laat staan gewild.
De doder van de kinesiste is in mijn ogen bijlange zo slecht niet als de moordenaar van Els Vandoren, maar ......... er is geen enkel bewijs tegen de moordenaar van E V itt de doder van de kinesiste.

Maar ja, de doder van de kinesiste was een man met een donkere huid, andere origine en ander godsdienst. Waarschijnlijk zal dit er wel iets mee te maken hebben. Zielig, zielig, zielig!!

Maar het zal wel meer te maken hebben dat de moord op de kinesiste bijzonder geweldadig was, en de moord op Vandoren bijzonder geniepig, stil, onopmerkzaam.

Conclusie: de domme Vlaming schreeuwt erom op een valse, geniepige, laffe, achterbakse manier bedot te worden.

Ik beweer niet dat Els Cl. de moordenares is, maar wel dat ik sterk vermoed dat zij de moordenares is, maar dit doet niet ter zake.
Mijn vermoedens berusten op de resultaten van de jarenlange, doorgedreven, objectieve onderzoeken, uitgevoerd door team van mensen die hun kennen, en waar de gekende conclusie's de enige logische uitkomsten waren.

En alstublieft: laat die idiote mantra's, genre: "men moest een dader hebben en men stelde Cl.. aan als verdachte, en het hele verdere onderzoek is daarop gebaseerd....blablablablablabla.....". Doe normaal en wees intelligent.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 27 september 2010 om 22:27.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 22:36   #283
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik geef alleen feiten als staalharde feiten, nooit conclusies.
nee, je wil jouw bevindingen als feiten laten doorgaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 22:39   #284
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feit is wel dat veel mensen niet dùrven geloven dat een 'frisse jonge dame' ook een slecht karakter of zelfs een moordenares kan zijn.Dat zet namelijk hun wereldbeeld, dat aaneenhangt van clichés, op losse schroeven.
Moordenaars horen nu eenmaal ongure mannen met stoppelbaarden te zijn, en jonge vrouwen zijn lief en onschuldig.
Ik hoop maar dat dat soort naïeve mensen nooit de verkeerde puppyblik tegenkomt die hun vertrouwen wint.
natuurlijk KAN het zijn dat zij het gedaan heeft. Dan moet dat wel netjes aangetoond worden, en liefst met de nodige bewijzen. En mogelijk gebeurt dat nog tijdens het proces. Maar iemand blijft onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

Citaat:
Oud 27 september 2010, 22:45   #285
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
natuurlijk KAN het zijn dat zij het gedaan heeft. Dan moet dat wel netjes aangetoond worden, en liefst met de nodige bewijzen. En mogelijk gebeurt dat nog tijdens het proces. Maar iemand blijft onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Maar dat zegt iedereen hier toch? Er is toch niemand hier die haar als schuldige aanwijst? Wij beweren niks, maar wij vermoeden. Daarop is deze draad gebaseerd en er is zelfs een poll over.
Oud 27 september 2010, 22:46   #286
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Zijn bevindingen? Maakt hij deel uit van de recherche missch? Ik denk dat hij die feiten enkel maar haalt uit de persartikelen.
Oud 27 september 2010, 22:49   #287
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is wel dat veel mensen niet dùrven geloven dat een 'frisse jonge dame' ook een slecht karakter of zelfs een moordenares kan zijn.
Dat zet namelijk hun wereldbeeld, dat aaneenhangt van clichés, op losse schroeven.
ze kunnen er niet allemaal zo uitzien eh:
http://www.youtube.com/watch?v=yFBcjII3QAE

(op het einde wordt ze toch wel akelig zenne...)

maar anderen zien er zo uit:

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 27 september 2010 om 22:54.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 23:25   #288
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als er ook maar èèn overtuigend bewijsstuk in het dossier zat, dan was ze niet vrijgelaten.
Dat klopt, en laat maar zien hoe zwak die algehele bewijslast dan wel moet zijn....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 23:30   #289
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beweer niet dat Els Cl. de moordenares is, maar wel dat ik sterk vermoed dat zij de moordenares is, maar dit doet niet ter zake.
Ah neen ? Heel uwen tekst staat vol van beschuldigingen aan het adres van een persoon en je laat er niet de minste twijfel over bestaan wie die persoon is ...
Een beetje smaakmakerij hé
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Inderdaad, want ze heeft het typische uiterlijk van een -lelijke!- simpele Vlaamse trien éh. Het kon hun zuster, hun dochter, hun moeder zijn, zo iemand achten vele mensen niet in staat om te moorden. Eigenlijk bijzonder naïef en vooral idioot.

Voorbeeld tot vergelijking:

Monseigneur Vangheluwe wordt afgebroken tot op de grond, echter ....... indien hij net als Els Clootewyfs zijn lippen stevig op elkaar hield, dan was hij waarschijnlijk nog steeds Bisschop, want .......had zijn slachtoffer bewijzen? A jah, van horen zeggen......
Niet dat ik het wil opnemen voor hem hoor, laat dat duidelijk zijn.

Of een andere vergelijking: neem nu Sekkaki (of hoe spel je zn naam?).
Die mens is in mijn ogen veel minder verachtelijk dan de moordenaar(es) van Vandoren -jaja, Els Vandoren werd vermoord, dat is meer dan duidelijk, geen zelfmoord of ongeval- en wel omdat Sekkaki geen enkele moord op zijn geweten heeft.
Hoe laf/wreed/vals/achterbaks moet je wel niet zijn om een 'vriendin', een persoon die alle vertrouwen in je schept en zich in een heel zwakke positie stelt -parachutespringen is gebaseerd op vertrouwen-zo te gaan vermoorden?? Dit is echt een vieze, valse, laffe moord. Veel erger nog dan de moord enkele maanden geleden op de onfortuinlijke kinesiste -ook deze moord is in geen enkel opzicht goed te praten, geen enkele moord trouwens!!- want hier betrof het slachtoffer een loutere onbekende, en de moord was niet eens gepland, laat staan gewild.
De doder van de kinesiste is in mijn ogen bijlange zo slecht niet als de moordenaar van Els Vandoren, maar ......... er is geen enkel bewijs tegen de moordenaar van E V itt de doder van de kinesiste.

Maar ja, de doder van de kinesiste was een man met een donkere huid, andere origine en ander godsdienst. Waarschijnlijk zal dit er wel iets mee te maken hebben. Zielig, zielig, zielig!!

Maar het zal wel meer te maken hebben dat de moord op de kinesiste bijzonder geweldadig was, en de moord op Vandoren bijzonder geniepig, stil, onopmerkzaam.

Conclusie: de domme Vlaming schreeuwt erom op een valse, geniepige, laffe, achterbakse manier bedot te worden.

Mijn vermoedens berusten op de resultaten van de jarenlange, doorgedreven, objectieve onderzoeken, uitgevoerd door team van mensen die hun kennen, en waar de gekende conclusie's de enige logische uitkomsten waren.

En alstublieft: laat die idiote mantra's, genre: "men moest een dader hebben en men stelde Cl.. aan als verdachte, en het hele verdere onderzoek is daarop gebaseerd....blablablablablabla.....". Doe normaal en wees intelligent.
Ow komaan MagNi ,
Citaat:
Mijn vermoedens berusten op de resultaten van de jarenlange, doorgedreven, objectieve onderzoeken, uitgevoerd door team van mensen die hun kennen, en waar de gekende conclusie's de enige logische uitkomsten waren
Welk team ? Datzelfde "team" dat niet eens in staat is om een eensluitend psychiatrisch profiel te schetsen of het "team" dat gemakshalve de meest voor de hand liggende persoon er uitpikken en daar proberen een "daderprofiel" op te kleven ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 23:31   #290
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een normaal leven leiden zal moeilijk worden ja, ook bij vrijspraak.
Ze is dan vrijgesproken bij gebrek aan harde bewijzen.
Daarmee is natuurlijk niet bewezen dat ze het niét gedaan heeft.
dat hoeft ook niet.

Citaat:
Oud 27 september 2010, 23:32   #291
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Maar dat zegt iedereen hier toch? Er is toch niemand hier die haar als schuldige aanwijst? Wij beweren niks, maar wij vermoeden. Daarop is deze draad gebaseerd en er is zelfs een poll over.
Ik lees hier toch meer dan "vermoedens" , ik zie hier en daar zelfs beschuldigingen staan
Oud 27 september 2010, 23:35   #292
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet het totaalpakketje bekijken , dan zie je dat er iets niet klopt aan die beschuldigingen ...
Er zijn nog andere mogelijke daders maar die verdwijnen nu naar de achtergrond doordat men zich enkel naar die Els toespitst.
Oud 27 september 2010, 23:44   #293
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Je moet het totaalpakketje bekijken , dan zie je dat er iets niet klopt aan die beschuldigingen ...
Er zijn nog andere mogelijke daders maar die verdwijnen nu naar de achtergrond doordat men zich enkel naar die Els toespitst.
De bedrogen echtgenoot onder andere....

Of misschien wel een man die in één klap van zijn twee minnaressen wou verlost zijn...

Of misschien wél een onbekende jaloerse derde van de parachutistenclub....

Wie zal het zeggen....

Ik weiger in ieder geval een oordeel te vellen louter op basis van vermoedens alléén ...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 23:55   #294
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Arme Aileen. Compleet gek (gemaakt?).
Wat een eikel van een interviewer trouwens.
Zo van 'en, klaar voor morgen?'
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 23:58   #295
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn nog andere mogelijke daders
Mja.
Die zullen aanvankelijk ook wel in overweging genomen zijn neem ik aan.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 08:50   #296
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De bedrogen echtgenoot onder andere...
Is dat degene die nu samen met de kindjes het proces volgt en z'n kinderen héél den uitleg over hun moeders driehoekrelatie laat volgen ???
'k Vraag me af wat voor beeld die kinderen ondertussen van hun moeder hebben en vooral waarom het nodig is dat zij heel die smeerboel over hun moeder moeten aanhoren ...
Oud 28 september 2010, 09:12   #297
Bebob
Provinciaal Statenlid

Standaard

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.... Dat lijkt de threadstarter te zijn vergeten.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 09:14   #298
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

(op het einde wordt ze toch wel akelig zenne...)
[/IMG]
Heh, echt geschift e, zo'n mensen

Niet dat Clottemans hiermee vergeleken kan worden, maar goed
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 09:41   #299
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat degene die nu samen met de kindjes het proces volgt en z'n kinderen héél den uitleg over hun moeders driehoekrelatie laat volgen ???
'k Vraag me af wat voor beeld die kinderen ondertussen van hun moeder hebben en vooral waarom het nodig is dat zij heel die smeerboel over hun moeder moeten aanhoren ...
Die kindjes zijn jonge volwassenen en hebben al genoeg gelezen en gezien in de media..bescherming is overbodig..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 10:16   #300
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nope

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be