Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2010, 21:03   #281
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Politie dient enkel ter bescherming van een gegoede laag van de bevolking. Zonder vernielingen is de intensiteit van ontevredenheid trouwens niet zichtbaar. Er is hier ooit zo eens een enorme mars geweest ... geen enkel masker ... geen enkel gevolg. 70% van frankrijk staakt .. geen gevolg. Je zou voor minder gefrustreerd geraken en een raam ingooien (die voor meer verzekerd kan worden als ze gekost heeft).
Gefrustreerd of niet, maar in mijn maatschappelijke visie: een raam ingooien is deze raam zelf betalen, en als het echt de eerste keer is, dan zou je er vanaf mogen komen met een boeteke van 500 €. Als het niet de eerste keer is, dan 1000 € boete en een paar weekenddagen in den bak.

Ik ben ook voor het Amerikaans systeem: is het de derde keer, dan kan het onmogelijk minder zijn dan 15 jaar bak.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 21:41   #282
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gefrustreerd of niet, maar in mijn maatschappelijke visie: een raam ingooien is deze raam zelf betalen, en als het echt de eerste keer is, dan zou je er vanaf mogen komen met een boeteke van 500 €. Als het niet de eerste keer is, dan 1000 € boete en een paar weekenddagen in den bak.

Ik ben ook voor het Amerikaans systeem: is het de derde keer, dan kan het onmogelijk minder zijn dan 15 jaar bak.
Ik kan me niet direct een misdaad voorstellen waarvoor je hier 45 jaar zou krijgen.

Of zou je de wet Lejeune afschaffen?
Oud 17 november 2010, 09:15   #283
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Hoeveel agenten ken je?

Dat is niet nodig ... de agenten kennen u .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 09:19   #284
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die flikken zijn krapuul de luxe. Altijd geweest.
Als je ze godverdomme allemaal op een hoop smijt, heb je nog niet genoeg brainmassa voor een normaal mens.

De brigade van de ééncelligen zijn het

zalig
Oud 17 november 2010, 09:21   #285
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Wie respect verdient, krijgt respect. En dat geldt in twee richtingen.

Ne scheurkalender bij het vb krantje gekregen van meester filip ?
Oud 17 november 2010, 09:23   #286
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
oemmmmmmpffff Waf!

Idd .... hij was die hard 4 aan het zien en dacht dat het journaal op stond .
Oud 17 november 2010, 10:26   #287
AsGard_SGO
Vreemdeling

AsGard_SGO's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar AsGard_SGO
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love4everybody Bekijk bericht
Nu de klok 5 voor 12 aanduid, de mensen geïrriteerd en gefrustreerd, begint de ware aard van de democratie zijn kop te tonen:

Politie worden meer en meer agressiever, kennen geen wetten, worden beschermd en hebben alle rechten om weerloze burgers in elkaar te meppen, ja, zelf levenslang te verminken.

Getuige, deze docente democratie, antropologe die tijden de 'No border' betoging (en ik citeer):

in het politiekantoor bij haar aanhouding, omdat ze foto's nam tijdens de betoging.

(je kan dit zelf vaststellen op een paar YouTube video's ook, waar politiemensen in burger hardhandig fotografen aanvallen)

Lees ook dit relaas van een paar 'No borders' activisten, hoe zij werden mishandelt.
http://www.dewereldmorgen.be/foto/20...p#comment-6669

Blijkbaar zijn de politiemannen in burger (stevig bewapend en met harnas voorzien) enkel uit op geweld en hardhandig afreageren van hun frustraties.
Zoiets als hooligans, maar dan officieel.

Eerder werden ook vreedzame burgers opgesloten die een krijtactie (n.a.v. 9-11 memorial) hielden.
http://www.wacbelgium.be/nl/evenemen...aakte-waarheid
D.w.z. met krijt leuzen op de straat tekenen.
Blijkbaar heel illegaal en gevaarlijk voor de nationale veiligheid!!!
Kinderen tot zelfs ouderen die inde buurt liepen werden opgepakt en in de amigo gestoken. Er zijn verhalen van kinderen die zich moesten uitkleden, waarbij politiemensen graptjes maakten van verkrachten. Er is ook een verhaal van een 16 jarig meisje dat opgesloten werd bij een 7 tal mannen, enz...

Dit naast de gebruikelijke vernederingen, spuwen, vastketenen, diefstal van goederen, enz,... Blijkbaar gewoon bij de politie, want geen haan die er om kraaide in het kantoor dat dit gebeurt.

Ik herinner je eraan, dat dit nog steeds België is waar we over spreken !

Zie ook het hardhandige optreden in Stutgard, waar mensen verminkt werden voor het leven door het waterkanon. Hier werden ook kinderen gearresteerd en aangevallen !

http://www.spiegel.de/fotostrecke/fo...cke-60024.html

Een paar videobeelden van onlangs:

* Politiegeweld tijdens Europese demo
http://www.youtube.com/watch?v=1qIgF9IVQiI

* Nog politiegeweld tijdens Europese betoging
http://www.youtube.com/watch?v=-IU7PIk6kV4

* En nog meer politiegeweld:
http://www.youtube.com/watch?v=8oCea...eature=related

Er werd ook een betoging tegen dit politiegeweld georganiseerd onlangs:

Wie noemt dit nog democratie ???Dit is een pure politiestaat in werking, wat u ziet. Terug naar het duitsland voor 1940, waar de knokploegen van de politie burgers in elkaar ramt, om de macht te grijpen...
Wat een idiotie... ge kunt gewoon niet tegen elke vorm van gezag waarschijnlijk en hebt zelf een zwaar verstoord beeld van de maatschappij. Het ontbreekt u elke logica en denkt enkel in termen van een eigen fascistisch-anarchistisch wereldbeeld.
Oud 17 november 2010, 17:01   #288
love4everybody
Burger

love4everybody's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGard_SGO Bekijk bericht
Wat een idiotie... ge kunt gewoon niet tegen elke vorm van gezag waarschijnlijk en hebt zelf een zwaar verstoord beeld van de maatschappij. Het ontbreekt u elke logica en denkt enkel in termen van een eigen fascistisch-anarchistisch wereldbeeld.
heb je wel gelezen waar het om gaat? of brabbel je maar zo wat?
Oud 17 november 2010, 17:23   #289
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love4everybody Bekijk bericht
heb je wel gelezen waar het om gaat? of brabbel je maar zo wat?

Brabbel brabbel brabbel dus .... eigen zever eerst .
Oud 18 november 2010, 15:34   #290
love4everybody
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Brabbel brabbel brabbel dus .... eigen zever eerst .
hehe, dacht ik ook
Oud 18 november 2010, 16:37   #291
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik kan me niet direct een misdaad voorstellen waarvoor je hier 45 jaar zou krijgen.

Of zou je de wet Lejeune afschaffen?
Ben je nu zo grimmig dat je op een duistere manier ineens op 45 jaren begint ?
In Amerika is een systeem van bijzondere herhaling: als je je tweede veroordeling krijgt, dan krijg je de verwittiging: de volgende veroordeling, zelfs al is het maar voor een klein federaal misdrijfje, dan is de minimum tarief 15 jaar bak.
Zoek het op: Three strikes law.

Verder ben ik groot voorstander van de Wet Lejeune.
Natuurlijk niet systematisch op een derde van de straf, maar meer individueel beoordeeld.
Dan kom je vrij, en dan weet je dat de jaren die je niet uitgedaan hebt, erbij komen als je nog eens voor een misdrijf veroordeeld wordt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 november 2010 om 16:40.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 17:32   #292
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

geweld door de politie is niets in vergelijking met het geweld van de linkse extremisten, vaak gemaskerde jongeren die auto's, eigendommen, banken en winkels vernielen, zonder rekening te houden dat die mensen er dagelijks voor moeten werken.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 17:39   #293
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
geweld door de politie is niets in vergelijking met het geweld van de linkse extremisten, vaak gemaskerde jongeren die auto's, eigendommen, banken en winkels vernielen, zonder rekening te houden dat die mensen er dagelijks voor moeten werken.
Begrijpend lezen jongen.

Tegen welk geweld deden de flikken iets hier?
Oud 18 november 2010, 17:41   #294
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgende keer moeten ze dus auto's, eigendommen, banken en winkels vernielen maar wél rekening houden met de mensen die er dagelijks voor werken?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 09:06   #295
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Belgisch politiegeweld
Enkele dagen geleden plaatste ik op mijn site een brief van de World Council of Anthropological Associations (WCAA). U kan hem hierbij vinden. Deze zeer achtenswaardige beroepsvereniging protesteert ermee onder alle antropologen 'worldwide' tegen de behandeling die prof. Marianne Maeckelbergh te beurt viel vanwege de Brusselse politie tijdens het No Border Camp.

In onze eigen media (tenzij op MO*) lazen we er bij mijn weten (bijna) niets over. Weer eens een voorbeeld van hoe nieuws 'nieuws' en een feit een 'feit' wordt.

Wat blijkt gebeurd te zijn? Onder de titel "Wat niemand zich kan inbeelden: mijn nacht van geweld in handen van de Belgische politie" (vertaald uit het Engels), lees ik van de hand van prof. Maeckelbergh, hoe zij opgepakt werd terwijl ze een bijeenkomst bijwoonde van het 'No Border Camp' (een actie die pleit voor open grenzen), er filmde en nota's nam.

Haar onderzoeksproject, overigens een project dat door een wetenschappelijke commissie werd goedgekeurd en gefinancierd, bestaat erin om dit soort bijeenkomsten wereldwijd te bestuderen en op hun democratisch gehalte te toetsen. Wat is haar overkomen? Ze werd opgepakt, 14 uur lang vastgehouden, een tijd lang geketend aan een radiator op een politiebureau, geslagen, uitgescholden voor 'vuile hoer' (en ik beperk me), … en dan uiteindelijk door een rechter vrijgelaten, maar zonder dat ze al haar materiaal terugkreeg.

Hebt u daarover gehoord? Het was bij mijn weten in alle geval geen belangrijk nieuws. Dat VT4 via een eetprogramma goed scoort, is in Vlaanderen een bericht dat dringend aan de bevolking moet worden toevertrouwd. Anno 2010 is dat uiteraard veel belangrijker nieuws. Evident, niet? Nu ben ik zelf geen voorstander van open grenzen. Dit discours komt in mijn ogen een 20-tal jaar te vroeg. Later zal het misschien nog de meest natuurlijke zaak worden, maar nu in mijn ogen nog niet.

Maar wel vind ik dat iemand volledig het recht heeft om daarvoor te pleiten, en ook … om onderzoek te doen over hoe mensen die daarvoor pleiten zich organiseren. Heeft de Belgische politie echt 14 uur nodig gehad om na te gaan of de betrokken professor (verbonden aan de universiteit van Leiden) een wetenschapster was? Als dat zo is, dan vrees ik echt voor onze veiligheid als hier ooit een aanslag beraamd wordt, want dan zijn we in alle geval zeer slecht bediend en georganiseerd.

Als ze het niet hebben willen onderzoeken, dan heb ik echter ook een probleem. Leef ik dan nog wel in een samenleving waar respect voor wetgeving en voor faire behandeling van mensen een prioriteit is? Verontrustend is ook een andere vaststelling: prof. Maeckelberg beweert manifest dat minstens één politieman zijn verklaring aanpaste om de politie niet in moeilijkheden te brengen. Ach zo? Mooi, zeg.

Op 17 november contacteerde ik collega Maeckelbergh met de vraag hoe het nu zat met haar zaak? Zij schrijft: "Ik ben ondertussen nog eens verhoord door de federale gerechtelijke politie die sinds 7 oktober de taak heeft om de 'feiten' (waarbij zij het inslaan van de ruiten bij het politiecommissariaat bedoelen) te onderzoeken. Deze agenten hebben mij meer als getuige dan als verdachte behandeld, en lijken ook het gedrag van de politie te onderzoeken, maar hun taak is vooral de activisten te onderzoeken. Zij hebben wel de camera, die ik bij me had, en mijn USB-stick eindelijk teruggegeven (beide waren ingehouden zonder enig schriftelijk bewijs). Voorts heb ik niets van de politie of Turtelboom gehoord."

"Ik ben heel blij met jullie steun en zal volgende week wat tijd proberen vrij te maken om iets voor jullie te schrijven. Als er bepaalde vragen zijn waar u antwoord op zou willen, dan hoor ik dat graag.”

Hierop heb ik haar geantwoord om nu eens zeer professioneel een analyse te maken, heel kort, van wat er volgens haar gebeurd is en van wat ze denkt over de manier waarop de Belgische regering en de Belgische politie met zulke gebeurtenissen omgaan? (Ik zal het dan aan dit bericht toevoegen onder de “beantwoord” teksten.)

Wees ondertussen ook maar zeker dat die gebeurtenissen steevast een tijdlang aan de orde zullen komen op wetenschappelijke internationale congressen telkens als het Belgisch migratiebeleid ter sprake zal komen. Dat mag je verwachten. Want zie, het is allemaal mooi om allerlei dingen te vertellen over migratie en integratie, die in hoofde van allerlei politici bij ons in wezen vooral als taak hebben om in te spelen op de publieke opinie.

Maar minstens zo belangrijk is het, voor ons, om te weten wat er reëel eigenlijk allemaal gebeurt, en om te zien hoe wij internationaal als klungelaars belachelijk gemaakt worden, omdat sommige politiediensten (- ik wil niet veralgemenen) blijkbaar niet meer weten wat professioneel optreden zou moeten betekenen en sancties uitblijven voor wie ons te schande maakt.

Johan Leman
Bron http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-politiegeweld

Niemand hoeft dit blijkbaar te weten ..???... De media en de overheid bepalen namelijk waar wij over kunnen zeveren en wat wij dienen te weten . Al een geluk is er het internet !

Laatst gewijzigd door Wisord : 26 november 2010 om 09:13.
Oud 26 november 2010, 09:13   #296
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Dat is voor mij de grens in betogen. Er mag voor alles en nog wat betoogt worden, maar andermans zaken beschadig je niet.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 09:14   #297
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom met U zo getiketakt om er zaken bij te sleuren die niet gebeurt zijn in Brussel?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 09:56   #298
love4everybody
Burger

Standaard

Blijkbaar was het toch niet uit de duim gezogen
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...eagenten.dhtml
Citaat:
Het aantal klachten over agressieve politieagenten is in vijf jaar tijd verdubbeld. Dat blijkt uit het jaarverslag van het comité P, het controle-orgaan van de politie.

Het Comité P, dat de politiediensten in ons land controleert, ontving vorig jaar 2.401 klachten, 2,7% meer dan het jaar voordien, leert Le Soir uit het rapport.

Eén op de zeven bleek gegrond. De klachten over onvriendelijke of zelfs agressieve agenten en agenten die weigeren om zaken op te tekenen, namen opnieuw toe. Ze zijn nu goed voor bijna 6 procent van alle klachten, dat is dubbel zoveel als 5 jaar geleden....
Oud 16 december 2010, 12:40   #299
kameleon
Minister

Standaard

Inbeslagnames worden zelf in beslag genomen door de politie

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...3136.art?ckc=1
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 13:08   #300
louis1949
Banneling

Standaard

als ik berichtel lees van mensen hier op het forum die de politie flikken noemen weet ik
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be