Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2010, 19:50   #281
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de koran is het LETTERLIJKE woord van Allah, van en voor alle tijden. Het is een zeer eenvoudig boek en alles staat erin vermeldt en iedereen begrijpt wat er staat.

Wat jij ermee doet is jouw zaak. Ik vind het duidelijk.
Wat jij daarvan gelooft is jouw zaak.

Ik vroeg :
"Bedoel je nu dat een moslim die de Koran niet letterlijk neemt, geen moslim is maar een afvallige?"

Ja, het is een afvallige.
of
Neen, het is geen afvallige.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 19:50   #282
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mijn punt is, dat de moslimbashers, die een groep veroordelen wegens de daden van 1 individu, dezelfde "redenering" volgens als de racisten.
Het staat toch klaar en duidelijk uitgelegd in de tekst. Je hoeft daar toch geen uitleg meer bij.

Ik plaats dit hier, omdat het hier van toepassing is.
Ik zou dit in zowat elke draad onder I&I kunnen zetten.
Je krijgt er maar niet genoeg van hé!
Er lopen al veel te veel "individuën-verrijkers" rond, doe niet alsof het om één persoon gaat. En laat dat racisten-gedoe maar vallen! Racisten, daarmee bedoel je al de mensen die die multiculmiserie kotsbeu zijn en hun belastingscenten liever aan wat anders zouden zien uitgeven dan aan massa's armlastige vreemdelingen uit de vier wereldhoeken die men hier dan nog toelaat veel eisen te stellen en een grote bek op te zetten?
Tijd dat we allemaal "racisten" worden dan om die mesthoop die steeds groter wordt op te kuisen! Zoals ooit de term "gueuzen" ipv een scheldnaam een eretitel werd....
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 19:50   #283
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
De handdruk is geen universeel gebaar.

In Indië begroeten de hindoes elkaar bijvoorbeeld met een namaste.

Toch wel indrukwekkend hoe bepaalde vlamingen zichzelf weer maar eens druk maken om andere gebruiken. Alles wat in hun plaatje past is deftig. De rest is marginaal en hoort hier niet thuis. Lachwekkend.
Wel hier in West Europa, in Vlaanderen evenals gelijkheid man en vrouw, dus is het weigeren vrouwen ene hand te geven pure discriminatie, ookal gelden ergens anders in de wereld andere normen, hier gelden deze van ons.
Wen er maar aan...ook jij moet dit respecteren indien je niet wilt discrimineren.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 19:52   #284
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is binnen het jodendom zo. Binnen de islam niet, wijsneus.
Binnen de islam ook. Menstruerende vrouwen zijn onrein. Mogen de moskee niet of hun maatjes een knuffel geven of ze mogen hun rituele wassing helemaal opnieuw beginnen.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 19:52   #285
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zeg, je hebt toch wel iets geleerd over dit land? Onze wetgeving is een weerspiegeling van onze cultuur, gelijkheid man en vrouw is daarin vastgelegd en dat ga je ontkennen?
Hoezo is onze wetgeving" niets Vlaams" wat is dat voor totale onzin, het is onze wetgeving!
Gelijkheid tussen man en vrouw, daar is inderdaad niks vlaams aan. Begrijp je dat niet ofzo? Zullen we er een tekeningske bij maken voor jou?

Over gelijkheid tussen man en vrouw gesproken. Kom me nu niet vertellen dat de vrouwen gelijk staan aan de man in dit belgenland. Kijk maar eens goed rond in bepaalde bedrijven, in de politiek, overheid, ...
Oud 21 november 2010, 19:53   #286
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Binnen de islam ook. Menstruerende vrouwen zijn onrein. Mogen de moskee niet of hun maatjes een knuffel geven of ze mogen hun rituele wassing helemaal opnieuw beginnen.
Leugenaar.
Oud 21 november 2010, 19:55   #287
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelijkheid tussen man en vrouw, daar is inderdaad niks vlaams aan. Begrijp je dat niet ofzo? Zullen we er een tekeningske bij maken voor jou?

Over gelijkheid tussen man en vrouw gesproken. Kom me nu niet vertellen dat de vrouwen gelijk staan aan de man in dit belgenland. Kijk maar eens goed rond in bepaalde bedrijven, in de politiek, overheid, ...
Liever onze Westerse vrouw/man gelijkheid, dan de islamitische versie waar de vrouw steeds eigendom is van een ander : de vader, de echtgenoot, en als die er niet meer zijn, de broers of de zonen zelfs als zijn dat snotneuzen).

Laatst gewijzigd door Ninelle : 21 november 2010 om 19:55.
Oud 21 november 2010, 19:55   #288
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik kan me volledig achter deze mening scharen.

Het is niet omdat wij vanuit onze cultuur bepaalde aanrakingen de norm vinden, dat alle culturen dat zo hoeven te aanvaarden.

Mocht een bepaalde cultuur vanuit hun gewoontes bij een ontmoeting een goede tongzoen draaien, Marie zou er ook voor passen denk ik (ik kan me natuurlijk vergissen)
Men kan inderdaad niemand "dwingen" tot bepaalde aanrakingen. Ik heb ook liever dat sommige venten met hun fikken van mij blijven. Voor te familiair gedoe met venten waar ik geen nauwe band mee heb ben ik overigens niet te vinden.

Maar dat is de kern van de zaak niet eh. De kern is de vraag of we, met de groei van de islam, evolueren naar een maatschappij waar vrouwen opnieuw lager in rangorde komen te staan (er is nu al niet veel overschot, en we komen van VER...).

Toch al een paar keer mijn capaciteiten door moslims zien verbonden worden met mijn geslacht. Dat gaat soms subtiel. Uitspraken als "voor een vrouw doe je dat wel goed" laten echter niet echt veel aan de fantasie over eh... Dat is natuurlijk niet "eigen" aan de moslims, er lopen genoeg seksistische autochtonen rond, helaas. 'k Heb het wel zelden meegemaakt dat een contact met een moslim niét seksistisch uitdraaide. Ben zo'n beetje stilaan de hoop aan 't verliezen dat het allemaal uitzonderingen zijn... Zowel in de Bijbel als in de Koran vallen toch wel serieus seksistische dingen te vinden. 't Wordt echt wel tijd dat daar volledig vanaf gestapt wordt, van dat seksisme, in plaats van het nog erger te maken
Oud 21 november 2010, 19:56   #289
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Wel hier in West Europa, in Vlaanderen evenals gelijkheid man en vrouw, dus is het weigeren vrouwen ene hand te geven pure discriminatie, ookal gelden ergens anders in de wereld andere normen, hier gelden deze van ons.
Wen er maar aan...ook jij moet dit respecteren indien je niet wilt discrimineren.
Wie bepaalt hier de waarden en normen? Jij zeker?

Ik zou niet weten waarom 'ik' daaraan zou moeten wennen. Spreek liever int algemeen want het siert u niet om te doen alsof u mij persoonlijk kent.
Oud 21 november 2010, 19:56   #290
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Leugenaar.
Nee dat is zo. Trouwens jullie moslimvrouwen mogen in een achterkamertje van de moskee gaan zitten. So far, de islamitische gelijkheid ts moslim en moslima
Oud 21 november 2010, 19:59   #291
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het wel, het gaat over gebruikelijke beleefdheidsvormen waarmee je anderen groet, en niet over wat onder vrienden wel of niet gebruikelijk zou zijn, daar vrouwen op basis van gender van uitsluiten is doodsimpel discriminatie, en blijkbaar vind u dat dus goed.
Nee, het zijn lokale gebruiken die niet noodzakelijk hoeven gedeeld te worden door anderen.
Mijn Franse vrienden begrijpen bijvoorbeeld dat ik de mannen niet kus omdat dit bij ons niet de gewoonte is.

Mensen dwingen fysieke handelingen te stellen die ze niet willen vind ik er over.
Oud 21 november 2010, 20:00   #292
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Nee, het zijn lokale gebruiken die niet noodzakelijk hoeven gedeeld te worden door anderen.
Mijn Franse vrienden begrijpen bijvoorbeeld dat ik de mannen niet kus omdat dit bij ons niet de gewoonte is.

Mensen dwingen fysieke handelingen te stellen die ze niet willen vind ik er over.
²
Oud 21 november 2010, 20:01   #293
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Nee dat is zo. Trouwens jullie moslimvrouwen mogen in een achterkamertje van de moskee gaan zitten. So far, de islamitische gelijkheid ts moslim en moslima
Duidelijk. Je weet niets af van een moskee en nog minder over de reinheid binnen de islam.
Oud 21 november 2010, 20:03   #294
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:

De sexuele connotatie die jij en moslims verbinden aan een hand schudden is zo geladen als de fantasie die jullie er in jullie hoofd aan verbinden. Waarom er persé zo'n connotatie bijhalen? T'is niet meer dan een beleefheidsvorm.
Oud 21 november 2010, 20:04   #295
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Men kan inderdaad niemand "dwingen" tot bepaalde aanrakingen. Ik heb ook liever dat sommige venten met hun fikken van mij blijven. Voor te familiair gedoe met venten waar ik geen nauwe band mee heb ben ik overigens niet te vinden.
Daar zijn we het al over eens.

Citaat:
Maar dat is de kern van de zaak niet eh. De kern is de vraag of we, met de groei van de islam, evolueren naar een maatschappij waar vrouwen opnieuw lager in rangorde komen te staan (er is nu al niet veel overschot, en we komen van VER...).
Het is inderdaad niet waarover deze draad gaat, ik beperkte mijn antwoordde dan ook alleen maar tot het 'handen geven' deel van de discussie.

Dat bepaalde mannen het lastig hebben orders te aanvaarden van vrouwen is vandaag de dag inderdaad nog een probleem (en niet alleen onder allochtone mannen) en moet, zoals ik al schreef, aangepakt worden.

Citaat:
Toch al een paar keer mijn capaciteiten door moslims zien verbonden worden met mijn geslacht. Dat gaat soms subtiel. Uitspraken als "voor een vrouw doe je dat wel goed" laten echter niet echt veel aan de fantasie over eh...
Klopt, en het is iets dat er niet makkelijk uit te krijgen is.

Citaat:
Dat is natuurlijk niet "eigen" aan de moslims, er lopen genoeg seksistische autochtonen rond, helaas. 'k Heb het wel zelden meegemaakt dat een contact met een moslim niét seksistisch uitdraaide. Ben zo'n beetje stilaan de hoop aan 't verliezen dat het allemaal uitzonderingen zijn... Zowel in de Bijbel als in de Koran vallen toch wel serieus seksistische dingen te vinden. 't Wordt echt wel tijd dat daar volledig vanaf gestapt wordt, van dat seksisme, in plaats van het nog erger te maken
Natuurlijk is het tijd dat het seksistische aangepakt wordt, en dit los van of de persoon in kwestie nu al dan niet een bepaald kleurtje heeft.
Gelijke straf voor gelijke feiten.
Oud 21 november 2010, 20:05   #296
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Duidelijk. Je weet niets af van een moskee en nog minder over de reinheid binnen de islam.
Toch wel. Ik lees daar namelijk over.
Trouwens ga je nu ontkennen dat jullie moslims er een apartheidssysteem op na houden in de moskee. Sexuele segregatie heet dat. Vieze, onreine vrouwen weg in een achterkamertje of achter een gordijn.
Oud 21 november 2010, 20:06   #297
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij is verteld dat het enige verbod rond menstruerende vrouwen is dat er geen geslachtsgemeenschap mag zijn tijdens de menstruatie.
En dat menstruerende vrouwen niet onrein zijn (allez, toch niet de gelovige, want gelovigen kunnen niet onrein zijn), hoogstens 'plaatselijk verontreinigd'.
Oud 21 november 2010, 20:06   #298
Alboreto

Standaard

Citaat:
De sexuele connotatie die jij en moslims verbinden aan een hand schudden is zo geladen als de fantasie die jullie er in jullie hoofd aan verbinden. Waarom er persé zo'n connotatie bijhalen? T'is niet meer dan een beleefheidsvorm.
Die seksuele connotatie waarover je spreekt is volledig op uw rekening.

Ik weet dat het een irrationele gevoel is waardoor ik liever mannen geen kus geef als beleefdheidsvorm terwijl anderen er totaal geen probleem mee hebben, maar ik ben blij dat ik hiervoor op begrip kan en mag rekenen van mijn vrienden.
Oud 21 november 2010, 20:07   #299
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Toch wel. Ik lees daar namelijk over.
Trouwens ga je nu ontkennen dat jullie moslims er een apartheidssysteem op na houden in de moskee. Sexuele segregatie heet dat. Vieze, onreine vrouwen weg in een achterkamertje of achter een gordijn.
Lezen op die bokalen site is niet genoeg. Misschien zelf eens een moskee bezoeken, makker..
Oud 21 november 2010, 20:08   #300
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij is verteld dat het enige verbod rond menstruerende vrouwen is dat er geen geslachtsgemeenschap mag zijn tijdens de menstruatie.
En dat menstruerende vrouwen niet onrein zijn (allez, toch niet de gelovige, want gelovigen kunnen niet onrein zijn), hoogstens 'plaatselijk verontreinigd'.
Een moslim die zijn rituele wassing gedaan heeft voor hij de moskee ingaat en door een of ander toeval een menstruerende vrouw aanraakt, mag zijn wassing herbeginnen. Hetzelfde als een hond zijn pas kruist.

Laatst gewijzigd door Ninelle : 21 november 2010 om 20:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be