Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2010, 13:30   #281
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Heb je een probleem met het onderwerp van de papzakkerij?
Voor BDW fans ligt dat onderwerp gevoelig .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 14:01   #282
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Er is geen enkele reden om een wantrouwen te hebben tegen bepaalde kleurlingen, op basis van vroegere ervaringen en/of empirische waarnemingen.

Ik dacht dat de mensheid al voldoende geëvolueerd was om de "normale, natuurlijke reactie" te beredeneren.
Het is normaal om wat ongekend is te wantrouwen. Vertrouwen moet immers opgebouwd worden. Maar het is niet normaal om een afkeer of haat te hebben voor alles wat ongekend is.
Ik heb mijn spontane afkeer voor mannen met pak en das en vrouwen met duex-piece en (naald)hakken al tientallen jaren geleden overwonnen.
En toch zit u hier regelmatig te spoken op vrouwen met hoge hakken.
Oud 26 december 2010, 14:14   #283
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Vrouwen met hoge hakken , wat is daar mis mee ? Is dat ook al een groep nu ?
Oud 26 december 2010, 14:18   #284
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Vrouwen met hoge hakken , wat is daar mis mee ? Is dat ook al een groep nu ?
Voor mij is daar niks mee, ik repliceerde op een regeltje in de post van Artisjok.
Oud 26 december 2010, 14:27   #285
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
natuurlijk ligt gedrag niet vast samen met de huidskleur.
maar cultuur is dat wel: iemand die rechtstreeks van bij de papoua's wordt geimporteerd kan vast nog wel een lekker mensenknookje smaken. Diezelfde persoon die hier van kleinsaf aan wordt opgevoed met andere normen en waarden heeft een totaal ander gedragspatroon.
Hetzelfde met mensen die worden opgevoed met een bepaald ideologisch patroon: ook die mensen kunnen een gezamenlijk gedrag vertonen dat niks met huidskleur te maken heeft maar alles met de cultuur en gedragspatroon die het gevolg zijn van die ideologie.
En d�*�*r mag men dan geen commentaar op hebben?
Waar mag je geen commentaar op hebben?

Gedrag ligt ook niet vast door cultuur en/of ideologische opvoeding.
Wij zijn beide in dezelfde "Vlaamse cultuur" opgevoed. We zijn beide katholiek opgevoed. (ongeveer in dezelfde tijd)
En toch hebben we zo'n verschillende visie, ideologie, gedrag,....
Waaraan ligt dit dan?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 14:36   #286
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar mag je geen commentaar op hebben?

Gedrag ligt ook niet vast door cultuur en/of ideologische opvoeding.
Wij zijn beide in dezelfde "Vlaamse cultuur" opgevoed. We zijn beide katholiek opgevoed. (ongeveer in dezelfde tijd)
En toch hebben we zo'n verschillende visie, ideologie, gedrag,....
Waaraan ligt dit dan?
sorry! maar wil U aub geen vergelijking maken tussen uw "opvoeding" en de mijne? Straks druk je weer op het driehoekje omdat mijn taalgevoeligheid niet in uw kraam past!

Of beweert U nu dat ik op uw gedrag wèl commentaar mag leveren, maar op dat van Mohammed niet omdat dit racistisch is?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 14:37   #287
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met "spoken op"? Is dit Antwerps?

Over vrouwen met hoge hakken heb ik steevast geschreven dat ik niet begrijp waarom ze zulke marteltuigen willen dragen. Ik schreef daarover ook dat sommige van die vrouwen dit dragen omdat ze verplicht worden/zich verplicht voelen.

Ik heb echter nooit enige afkeer voor die vrouwen geuit.
Oud 26 december 2010, 14:38   #288
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Over vrouwen met hoge hakken heb ik steevast geschreven dat ik niet begrijp waarom ze zulke marteltuigen willen dragen.
Citaat:
Ik schreef daarover ook dat sommige van die vrouwen dit dragen omdat ze verplicht worden/zich verplicht voelen.
ja ik krijg thuis klop als ik niet met mijn hoge hakken naar het werk ga!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 december 2010, 14:40   #289
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
sorry! maar wil U aub geen vergelijking maken tussen uw "opvoeding" en de mijne? Straks druk je weer op het driehoekje omdat mijn taalgevoeligheid niet in uw kraam past!

Of beweert U nu dat ik op uw gedrag wèl commentaar mag leveren, maar op dat van Mohammed niet omdat dit racistisch is?
Ik vraag enkel een verklaring voor het feit dat mensen met een gelijkaardige opvoeding in een gelijkaardige cultuur toch zo verschillend kunnen zijn wat betreft ideologie, visie, gedrag....
Oud 26 december 2010, 14:45   #290
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Het is toch op zijn minst vreemd dat niemand er een probleem mee heeft dat je je kind niet alleen bij een pitbull wil laten omdat pitbulls erom bekend staan te bijten.
Maar wanneer je je huis niet wil verhuren aan bepaalde etnische groepen omdat die erom bekend staan van hun tuin een stort te maken en het niet zo nauw nemen met hygiëne en onderhoud van de woonst, dan vertoon je abnormaal en verwerpelijk gedrag.
Links is overigens zeer hypocriet op dat vlak.
De meest frappante vorm van dit soort linkse hypocrisie zagen we recent in Nederland, waar vooraanstaand antiraciste Femke Halsema haar kinderen van een 'zwarte' school haalde om ze naar een 'witte' school te sturen.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 26 december 2010 om 14:45.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 14:49   #291
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Over vrouwen met hoge hakken heb ik steevast geschreven dat ik niet begrijp waarom ze zulke marteltuigen willen dragen. Ik schreef daarover ook dat sommige van die vrouwen dit dragen omdat ze verplicht worden/zich verplicht voelen.

Spoken op : veel commentaar hebben of overdreven kritisch zijn. Misschien is de uitdrukking in West-Vlaanderen niet gekend, ik weet niet of het typisch Antwerps is, ik woon in het Antwerpse maar gebruik nog veel uitdrukkingen uit de Kempen.
Ik wil hier niet off-topic gaan dus wens ik er niet verder op in te gaan maar u hebt dikwijls blijk gegeven van minachting voor vrouwen die koket zijn. Ik kan best appreciëren dat een vrouw mooi wil zijn en zich graag laat zien. Valse bescheidenheid is bij mij uit den boze zeker als het gevoel uit bigotterie voortkomt.
Oud 26 december 2010, 14:51   #292
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Het is toch op zijn minst vreemd dat niemand er een probleem mee heeft dat je je kind niet alleen bij een pitbull wil laten omdat pitbulls erom bekend staan te bijten.
Maar wanneer je je huis niet wil verhuren aan bepaalde etnische groepen omdat die erom bekend staan van hun tuin een stort te maken en het niet zo nauw nemen met hygiëne en onderhoud van de woonst, dan vertoon je abnormaal en verwerpelijk gedrag.
De meest frappante vorm van dit soort linkse hypocrisie zagen we recent in Nederland, waar vooraanstaand antiraciste Femke Halsema haar kinderen van een 'zwarte' school haalde om ze naar een 'witte' school te sturen.

Wat wil je nu eigenlijk zeggen .... dat het gerechtvaardigt en natuurlijk is om racist te zijn ? Wel raar dat de enige die problemen hebben nu net die racisten zijn ...
Oud 26 december 2010, 14:52   #293
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
In welke mate zou dat goed zijn ..?.. Ik denk dat het voor de persoon in kwestie ook gezonder en beter zou zijn dat zijn wantrouwen ten opzichte van zijn medemensen op een normaal gezond niveau zit en niet gebaseerd is op raciale of culturele achtergrond . Racisme is is dat opzicht zowel een individueel probleem als een maatschapelijk .... het gaat voorbij aan het gezond verstand.
Geen antwoord ??

Oud 26 december 2010, 14:59   #294
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Spoken op : veel commentaar hebben of overdreven kritisch zijn. Misschien is de uitdrukking in West-Vlaanderen niet gekend, ik weet niet of het typisch Antwerps is, ik woon in het Antwerpse maar gebruik nog veel uitdrukkingen uit de Kempen.
Ik wil hier niet off-topic gaan dus wens ik er niet verder op in te gaan maar u hebt dikwijls blijk gegeven van minachting voor vrouwen die koket zijn. Ik kan best appreciëren dat een vrouw mooi wil zijn en zich graag laat zien. Valse bescheidenheid is bij mij uit den boze zeker als het gevoel uit bigotterie voortkomt.
Ik heb nooit minachting geuit voor vrouwen die koket zijn.
Zoals ik net schreef :

Oud 26 december 2010, 15:05   #295
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag enkel een verklaring voor het feit dat mensen met een gelijkaardige opvoeding in een gelijkaardige cultuur toch zo verschillend kunnen zijn wat betreft ideologie, visie, gedrag....
waar haalt U het uit dat ik een gelijkaardige opvoeding als die van U zou hebben gekregen?

cultureel gezien zijn we uiteraard gelijk: beide vrouwen zijn gewoon hun mond open te doen, hun eigen ideeën te verkondigen, zich niet als onderdanig schepsel te gedragen, zich als individu stand te houden in de maatschappij, ervan uit te gaan dat ze een eigen bijdrage kunnen leveren, vrijheid van meningsuiting propageren (daarom hoeft die mening niet mijn mening te zijn), gelijkwaardigheid tussen de verschillende zogenaamde rassen te accepteren, gelijkheid tussen de sexen te accepteren, eigen verantwoordelijkheid (inclusief vrijheid) te veronderstellen.... etc... me dunkt is dat een gelijkaardig cultureel patroon.
Je hebt blijkbaar nog nooit met mensen uit een totaal verschillende cultuur gesproken precies. Die houding kan nogal eens danig verschillen. Zeker op gebied van eigen verantwoordelijkheid en vrijheid.

Oud 26 december 2010, 15:07   #296
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een zéér dikke 2

Vergeet ook Wouterke Bos niet! die zijn kinnekes hoeven ook niet zo noodzakelijk verrijkt te worden hoor.

Oud 26 december 2010, 15:09   #297
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
een zéér dikke 2

Vergeet ook Wouterke Bos niet! die zijn kinnekes hoeven ook niet zo noodzakelijk verrijkt te worden hoor.

Vergeet de islambashende en pedoprietser verdedigende VB niet .. onze kindjes zijn met de kerk in goede handen , dank u rechts .

Laatst gewijzigd door Wisord : 26 december 2010 om 15:10.
Oud 26 december 2010, 15:10   #298
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je laat je kind toch niet alleen bij om het even welke hond!

Zijn er bepaalde etnische groepen die erom bekend staan van hun tuin een stort te maken en het niet zo nauw nemen met hygiëne en onderhoud van de woonst?
Ik ken wel wat rasechte Vlamingen/Belgen wiens tuin een stort was; en hun huis ook iets in die richting.
Was daar niet een programma over op één of andere commerciële zender.

Het verhaal van Femke Halsema moet je wel correct vertellen. Ze haalde er haar kinderen weg omdat het een concentratieschool was; niet omdat er ook allochtonen school lopen.
Oud 26 december 2010, 15:16   #299
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook wat ik dacht.
Oud 26 december 2010, 15:19   #300
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zijn er bepaalde etnische groepen die erom bekend staan van hun tuin een stort te maken en het niet zo nauw nemen met hygiëne en onderhoud van de woonst?
Ik ken wel wat rasechte Vlamingen/Belgen wiens tuin een stort was; en hun huis ook iets in die richting.
Was daar niet een programma over op één of andere commerciële zender.

Het verhaal van Femke Halsema moet je wel correct vertellen. Ze haalde er haar kinderen weg omdat het een concentratieschool was; niet omdat er ook allochtonen school lopen.
En die andere school zou ook een gemengde school zijn.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be