Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 december 2010, 14:17   #281
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
enkel in het westen van het land is dat bekend en dan nog enkel bij oudere mensen (die het nog wel eens gebruiken). Jongeren zullen het hoogstens nog begrijpen; maar weinig jongeren die het nog zullen gebruiken.
Vermooscht, dat zou het het Vlaams geweest zijn door het Hollands volgens ene provinciaal (A. Rodenbach).
Scarabaeida is offline  
Oud 23 december 2010, 15:26   #282
HomoErgaster
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik veroordeel het Belgisch nationalisme maar evenzeer als het Vlaamse. En wat België gedaan heeft in Congo, moet men tenzeerte nuanceren. De grootste wreedheden zijn begaan tijdens het bestaan van Congo Vrijstaat. België had niets te maken met dit gebied, zeker juridisch niet. De Vrijstaat was niet eens een kolonie van België. Dat was persoonlijk bezit van Leopold II. Er waren trouwens zeer weinig Belgen in Congo-Vrijstaat. Dat wordt ook bevestigd in het boek 'Congo' van David van Reybrouck. Hoogstens een paar honderdtal. Dus u bent weer bezig met clichés die u lukraak overneemt omdat ze in uw politieke kraam passen. Maar vermits u zelf bevestigt dat u vooringenomen bent, verwondert het mij dan ook niet. Dus ik zal u maar niet vragen het boek eens te lezen.

Edoch, wij Limburgers voelen ons ook één, maar we zijn geen nationalisten, wij zijn chauvinisten en we houden van onze streek, van onze taal en van onze mensen.Maar dat is heel wat anders dan dat vlaggengezwaai van u . En dat gejengel over 'eigen volk eerst', hmm, ik hoor dat niet graag. Helem�*�*l niet graag zelfs. Want de geschiedenis verklapt me dat ik dit moet beschouwen als één grote wanklank.
Je bent nationalistischer dan je zelf denkt, meer zelfs, je geeft soms blijk van meerderwaardigheidsgevoelens als je het over Nederlanders hebt. Je vermomt dat wel altijd handig met begrippen als 'zuiderse mentaliteit'..

En gelieve niet meer in mijn naam te praten, en in naam van zo'n achthonderdduizend mensen... en dan anderen durven aanspreken op vooringenomenheid, ik snap dat niet.
HomoErgaster is offline  
Oud 23 december 2010, 15:28   #283
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HomoErgaster Bekijk bericht
Je bent nationalistischer dan je zelf denkt, meer zelfs, je geeft soms blijk van meerderwaardigheidsgevoelens als je het over Nederlanders hebt. Je vermomt dat wel altijd handig met begrippen als 'zuiderse mentaliteit'..

En gelieve niet meer in mijn naam te praten, en in naam van zo'n achthonderdduizend mensen... en dan anderen durven aanspreken op vooringenomenheid, ik snap dat niet.
Dubbelnick van Quercus en E. Gidius?
Oud 23 december 2010, 15:31   #284
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dubbelnick van Quercus en E. Gidius?
Vermoedelijk gewoon een acoliet der Ollanders
Hollander is offline  
Oud 23 december 2010, 15:35   #285
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Vermoedelijk gewoon een acoliet der Ollanders
So wie so. En dat E.Gidius het niet zo nauw neemt met de waarheid weten we opnieuw dankzij Het Oosten. Maar eigenlijk was dit oud nieuws. Zoals Het Oosten terrecht heeft ontmaskerd, beweerde het E. Gidius bij hoog en bij laag dat hij geen Groot-Nederlander was. Maar een paar posts later versprak hij zich. Pech voor de man.

Wat is dat toch bij die Vlaams-nationalisten (en bij de nationalisten in het algemeen), dat ze altijd de waarheid willen verdraaien. Vroeg of laat komt die toch uit, al moeten het de kraaien uitbrengen.

Laatst gewijzigd door system : 23 december 2010 om 15:47.
system is offline  
Oud 23 december 2010, 15:44   #286
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Verontschuldig u niet, uw BDW-gebash is onbetaalbare propaganda.
Ik begrijp trouwens de NVA-adepten alhier niet dat ze daar over struikelen. Ze weten dat elke kritiek op De Wever weer goed is voor tien extra stemmen. Ze zouden u dankbaar moeten zijn in plaats van op uw kap te zitten.
U probeert anders datgene wat ik stel over Bart Dewever wel altijd te met de nodig furie en moeite tevergeefs te ontzenuwen. Zo' n goede propaganda voor Dewever moet het dan alweer niet zijn, anders deed u zich niet eens de moeite om op deze zogenaamde 'gratis reclame voor Dewever' te reageren.

Laatst gewijzigd door system : 23 december 2010 om 16:11.
system is offline  
Oud 23 december 2010, 15:50   #287
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik herinner me nog dat Mieke Vogels (jaja !) naar Jan Peumans verwees als de 'schoolmeester uit Limburg'. Ik moest meteen aan iemand anders denken toen ik haar die uitdrukking hoorde gebruiken.

Nu voglens mij is het wel een Limburgse eigenschap, wegens de lage bevolkingsdichtheid van de provincie. Daarom zijn er ook meer typische dorpsonderwijzers die een spilfiguurrol overnemen.
Peumans is een Limburger. Tot daartoe. Maar ik moet correct blijven. Hij heeft me al een paar flaters begaan als voorzitter van het Vlaams parlement. Maar goed, de NVA heeft niets beters en dus zullen ze het daar dan maar ook mee moeten doen. Er zijn er slechtere.

Laatst gewijzigd door system : 23 december 2010 om 16:12.
system is offline  
Oud 23 december 2010, 15:54   #288
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qab Bekijk bericht
Volgens de absolute cijfers is de N-VA de grootste partij van België
en zal dat ook zo blijven in de toekomst en iedereen is daar blij mee !
Vlug rijp, vlug rot.
system is offline  
Oud 23 december 2010, 16:05   #289
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HomoErgaster Bekijk bericht

Volgens mij bent u zelf een levende vermomming. Want iedere zogenaamde Limburger die ontkent dat Limburgers een 'wij-gevoelen' kennen, is fake.

Laatst gewijzigd door system : 23 december 2010 om 16:09.
system is offline  
Oud 23 december 2010, 16:15   #290
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlug rijp, vlug rot.
Is dit een persoonlijke projectie of een nuchtere vasstelling ?

Vele Limburgers zijn blij met de N-VA, wist U dat niet ?

De enige zonde in het heelal is de onwetendheid,
begin van alle kwaad, meneer !

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 23 december 2010, 16:34   #291
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik veroordeel het Belgisch nationalisme maar evenzeer als het Vlaamse. En wat België gedaan heeft in Congo, moet men tenzeerte nuanceren. De grootste wreedheden zijn begaan tijdens het bestaan van Congo Vrijstaat. België had niets te maken met dit gebied, zeker juridisch niet. De Vrijstaat was niet eens een kolonie van België. Dat was persoonlijk bezit van Leopold II. Er waren trouwens zeer weinig Belgen in Congo-Vrijstaat. Dat wordt ook bevestigd in het boek 'Congo' van David van Reybrouck. Hoogstens een paar honderdtal. Dus u bent weer bezig met clichés die u lukraak overneemt omdat ze in uw politieke kraam passen. Maar vermits u zelf bevestigt dat u vooringenomen bent, verwondert het mij dan ook niet. Dus ik zal u maar niet vragen het boek eens te lezen.
Die Belgische mythe-vorming toch. De kolonisatie van Kongo was een persoonlijk project van Leopold II? En wat gebeurde er met de opbrengsten van de rubber-plantages? Die werden aangewend om de Belgische begroting aan te zuiveren, want België was eind 19de eeuw bijna failliet, en om een aantal megalomane investeringen in België door te voeren zoals het koloniaal museum of de promenade van Oostende. Facit: er werden +/- 6 miljoen negers vermoord en de opbrengst daarvan kwam België ten goede. België draagt dan ook de volledige morele verantwoordelijkheid voor wat er in Kongo gebeurd is. En kom alstublieft niet af met de onzin van "wir haben es nicht gewusst". Het feit dat Kongo geen officiële kolonie was van België had uitsluitend te maken met het feit dat België geen kolonies mocht hebben van de verdragslanden, het statuut van een personele unie met Kongo-Vrijstaat was niets meer dan een camouflage-truuk.
Die hoogstens een paar honderdtal Belgen in Kongo-Vrijstaat is trouwens duidelijk een leugen. Bij de overname van Kongo door de Belgische staat werden er immers 1720 Belgische koloniale ambtenaren overgenomen. Dat is dus zonder alle privé-personen.

Citaat:
Edoch, wij Limburgers voelen ons ook één, maar we zijn geen nationalisten, wij zijn chauvinisten en we houden van onze streek, van onze taal en van onze mensen. Maar dat is heel wat anders dan dat vlaggengezwaai van u . En dat gejengel over 'eigen volk eerst', hmm, ik hoor dat niet graag. Helem�*�*l niet graag zelfs. Want de geschiedenis verklapt me dat ik dit moet beschouwen als één grote wanklank.
En uit welk volkje zijn volkslied komen volgende frazen dan wel?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door http://nl.wikipedia.org/wiki/Limburgs_volkslied
Waar der vaad’ren schone taal klinkt met held're kracht.
Waar men kloek en fier van aard, vreemde praal veracht.
Eigen zeden, eigen schoon
. ’t hart des volks bekoort.
Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord!
Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord!
Vuile fascisten, dat volkje!
fonne is offline  
Oud 23 december 2010, 16:34   #292
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Ik heb dat al meermalen gezegd dat ik wars ben van elke vorm van nationalisme...
Van Noord-Nederlanders bent u ook nogal wars, niet?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 23 december 2010, 16:37   #293
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij bent u zelf een levende vermomming. Want iedere zogenaamde Limburger die ontkent dat Limburgers een 'wij-gevoelen' kennen, is fake.
mijn Limburgse collega's (en dat zijn er toch nogal wat), ontkennen dat toch ook hoor. dat wordt serieus opgeklopt, volgens hun.

maja, wie zijn zij hé, in ieder geval geen systems......
Oud 23 december 2010, 16:40   #294
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... dat gejengel over 'eigen volk eerst', hmm, ik hoor dat niet graag. Helem�*�*l niet graag zelfs...
Ik hoor dat ook niet zo graag.

Ik nodig u dan ook vriendelijk uit om samen met mij eens "Hollanders éérst" te zeggen.

U zult wel merken dat u daar niet dood van gaat.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 23 december 2010, 16:47   #295
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kunnen die nu een wij-gevoelen hebben, voor iets dat pas sinds begin van de 19de eeuw bestond en geen enkele historische grond heeft (of het moet het Waalse Hertogdom Limbourg zijn)? Of gaat het alleen over het Land van Loon en zijn alle Limburgse gemeenten die daar niet bijbehoorden uitgesloten van het wij-gevoel? Hoe zit dat nu in feite, is dat wij-gevoel niet iets kunstmatig dat de Limburgs-nationalisten de bevolking proberen aan te praten?
fonne is offline  
Oud 23 december 2010, 16:51   #296
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mijn Limburgse collega's (en dat zijn er toch nogal wat), ontkennen dat toch ook hoor. dat wordt serieus opgeklopt, volgens hun.

in het Jaar 2010 was heel Vlaanderen bezet door handlangers van Bart de Wever, de Grote Vlaamse Leider.
Héél Vlaanderen? Nee, één kleine nederzetting aan de Maaskant bleef moedig weerstand bieden…
fonne is offline  
Oud 23 december 2010, 16:56   #297
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Hoe kunnen die nu een wij-gevoelen hebben, voor iets dat pas sinds begin van de 19de eeuw bestond en geen enkele historische grond heeft (of het moet het Waalse Hertogdom Limbourg zijn)? Of gaat het alleen over het Land van Loon en zijn alle Limburgse gemeenten die daar niet bijbehoorden uitgesloten van het wij-gevoel? Hoe zit dat nu in feite, is dat wij-gevoel niet iets kunstmatig dat de Limburgs-nationalisten de bevolking proberen aan te praten?
Hoe het komt weet ik niet, maar het Limburgs 'wij-gevoelen' is vaak een feit. Ik heb het altijd ook zo ervaren. Dat begon al bij de grens in de tijd van mijn ouders met de plaat 'De Limburgers heten u welkom'. Bij de ene zal dit gevoelen al feller zijn dan bij de anders, dat geef ik toe. Ook is het Limburgs volkslied alom bekend, zowel in Nederlands Limburg als Belgisch Limburg.De volkszanger zanger Jo Erens was een (Nederlands)Limburger, die de lieveling was van de beide Limburgen. Enz, enz.

Uit de oude doos: Jo Erens.
http://www.youtube.com/watch?v=9_yTWylp2dc

Het Limburgs volkslied:
http://www.youtube.com/watch?v=SYvxxxah_TI

En tenslotte: André Rieu
http://www.youtube.com/watch?v=BjQum...eature=related

Laatst gewijzigd door system : 23 december 2010 om 17:09.
system is offline  
Oud 23 december 2010, 17:06   #298
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
in het Jaar 2010 was heel Vlaanderen bezet door handlangers van Bart de Wever, de Grote Vlaamse Leider.
Héél Vlaanderen? Nee, één kleine nederzetting aan de Maaskant bleef moedig weerstand bieden…
Ze hadden dan ook de hulp van de buitengewone druïde Systematicus.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 23 december 2010, 17:07   #299
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Dat klopt, net zoals het Vlaming "gevoel" zwaar wordt opgeklopt door de Vlaamse pers en politici, maar dat is weer niet het geval zeker?
solidarnosc is offline  
Oud 23 december 2010, 17:11   #300
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat klopt, net zoals het Vlaming "gevoel" zwaar wordt opgeklopt door de Vlaamse pers en politici, maar dat is weer niet het geval zeker?
Speel maar eens "Vlaanderen mijn land" in een bomvolle antwerpse sport/evenementenhal. En het hoeven géén Tura fans te zijn he. Maar tranen zullen er vloeien!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be