![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De islam daarentegen is dat vanaf het prille begin geweest, en is dat nog altijd, terwijl de politieke ambities van het christendom na jaren van strijd eindelijk getemd zijn en onder controle worden gehouden. Het christendom kent tegenwoordig zijn plaats. Nu de islam nog.
![]() |
![]() |
#282 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
( ps. Katholieken deden net hetzelfde en gingen nog een stapje verder -> morisken ) Je bent bekend met het begrip neologisme ? Het gaat over het woord dus dat zijn intrede doet ( in het Nederlands ) en de eventuele betekenis die er wordt aan gegeven. Die is nu wel wat anders dan de oorspronkelijke betekenis, niet ? Citaat:
In principe heb ik daar geen problemen mee. Woorden/begrippen zijn middelen om vlug-vlug een beeld over te brengen waar je anders een heel boek voor nodig hebt. Waar ik me dus wel aan stoor is dat NU men handig gebruikt maakt van die vaak door elkaar gebruikte termen om de hele zaak ( moslim,mohammedaan,islam,etc ) terug onder één noemer 'islamisme' te zetten waar de laatste bekende betekenis gereserveerd was voor net dat uitwas van de politieke ideologie die niet vies was om twee torens neer te halen. Laatst gewijzigd door praha : 11 september 2011 om 22:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Perfect naar analogie kan men nog steeds stellen dat het christendom met glans de test doorstaat. Ik mag immers met hetzelfde recht stellen dat eenieder die zich beroept op _ of refereert naar die godsdienst of er ergens nog maar lid vanuit maakt dan mag gerekend worden tot de volgelingen van het christendomisme. Ga dan vervolgens de teksten na... dat zijn die van het oude testament dus ook -> dat wordt zo letterlijk gesteld in het nieuwe Die mag ik dus ook letterlijk en los van iedere context of iedere historische beschouwing nemen Tel nu de doden en maak de balans. Met glans zeg ik U ! En al de volgelingen van het christendomisme die zich wel als deftige burgers gedragen .... tjah die mag ik dan beschouwen als 'slechte' gelovigen waarvan we weten dat eens het zovér komt ze wel de kant van die fanatiekelingen zullen kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man - als ie al ooit leefde - was niet gewelddadig. 't OT waarnaar je refereert is 't 'verhaal' van de joden, op verhalende wijze gebracht, neergeschreven door 'mensen', de namen van de auteurs zijn bekend itt dat andere boek dat 't rechtstreekse, onveranderbare woord van 'n onzichtbaar wezen zou zijn, voor �*lle mensen, �*lle tijden en in gebiedende wijs! De stichter/profeet was zélf gewelddadig, 'n karavaanrover en 'n oorlogsvoerder. Vergelijk beide levenswijzen en voorbeelden voor hun volgelingen...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( en met cijfermateriaal is die islam dan maar klein bier ) bovendien zou je mij dan ook moeten kunnen wijsmaken dat iedere mohammedaan die dus per definitie onderhevig is aan die ideologie ( want er is geen verschil zeg je ) dat dus ook nastreeft. Veel geluk ! Citaat:
newsflash ! Dat is helemaal niet 'bestreden'....dat is dan enkel even onder controle. Die hele 'ideologie' is nog geen haar veranderd en ze doen nog steeds hun ding hier binnen ( grotendeels ) de lijnen van de wet. Aan de hand van de wantoestanden elders in de wereld te oordelen en het tevens ook zeer grote getal van gelovigen blijft het dus uitkijken. Wat houdt nu precies dat uitkijken in ? Dat is kritisch zijn, ze geen haarbreed toegeven .. ze niet vóór en niet achtersteken zolang ze de wet respecteren. Gaan we dat nu ook proberen met dat andere gevaar ? Citaat:
Blijkbaar wilt SDX speciale maatregelen voor dien islam. Dien islam mag blijkbaar niet genieten van dezelfde privileges als dat christendom en volgelingen mogen blijkbaar ook niet dezelfde rechten benutten als Jan Modaal. Moeten ze dat nog ergens verdienen of zo ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kunt je de moeite besparen om het uit te leggen overigens, aangezien je van alles een vergelijking tussen christendom en islam o.i.d. lijkt te willen maken, en dat lijkt me meer iets voor het subforum Religie. Wat ik ontopic hierover nog wel kwijt wil, is dat ik jou medeverantwoordelijk zal achten, mocht het ooit zover komen.
![]() |
![]() |
#290 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Daarom dat ze een politieke partij hebben en zich bovenal nog democratisch noemen ? Ik vrees dat je je vergist. Volgens mij heeft iedere godsdienst ( maar in veel meerdere mate die drie woestijngedrochten ) dezelfde ambitie : hun regeltjes opdringen De methode om dat te doen kan verschillen afhankelijk van de tijdsgeest, hun sterkte, etc ... maar het doel blijft steeds hetzelfde. Je kan dat niet temmen .... je kan dat enkel in controle houden door strikt de grenzen af te bakenen en voor de rest zoveel mogelijk te negeren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor den 1001x keer Door dat te blijven herhalen wordt dat er niet méér waar op. Het is aan jou om aan te tonen dat iedere moslim zo denkt en redeneert en desnoods ook zal handelen omdat hij/zij geïndoctrineerd is door dat boekske en/of de andere geschriften en/of zijn/haar entourage. Veel succes ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verrijk jezelf, zodat je weet waar je over praat. Citaat:
Citaat:
Overigens; leef jij nog onder 't katholieke of christelijke juk, schrijft meneer pastoor jou nog voor wat je moet doen? In mijn familie al 3 generaties NIET meer. Citaat:
Lees 't anders nog eens, misschien begrijp je 't dan, ik schrijf nochtans duidelijk genoeg, geen wazige wartaal waar kop noch staart van te maken is.
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoef niet aan te tonen dat èlke moslim zo denkt, redeneert en/of handelt, dat heb ik nergens beweerd, ik spreek over 'islam'! Natuurlijk doet niet èlke moslim deze terreurdaden, maar de grote meerderheid zwijgt en die grote zwijgende meerderheid is gevaarlijker dan die paar terroristen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 1) Het zijn zijn volgelingen... laten we daar gemakkelijkheidshalve van uit gaan. ( maar ja we hebben nog andere gelovigen ook hé van datzelfde slag ) 2) Zijn voorbeeld was helemaal niet zo schoon al jij denkt dat dat is 3) Het is niet alleen zijn voorbeeld maar al wat er naast is opgetekend ( vooral dien despoot van een Paulus ) en uitgevaardigd is dat van betekenis is 4) Christus zegt zelf dat de oude wetgeving STRIKT moet gerespecteerd worden.... hij verwijst naar het oude testament 5) Naar alle waarschijnlijkheid was dien Jezus toch niet zo een vreedzame Citaat:
Citaat:
Heeft God dat ander boekske dan zelf geschreven ? Dat was toch ook maar een profeet ( weliswaar de laatste zei ie zelf ) net zoals in het OT het ook allemaal profeten ed meer zijn. Citaat:
Citaat:
Het christendom (NT incluis ? OT) dat langere tijd (NU nog steeds) algemeen als zéér goed en wreedzaam werd beschouwd of althans dat denken we ( al is de ware toedracht wel anders ), is dan véél méér en erger gebruikt/misbruikt geworden. Dien islam die we algemeen als des duivels beschouwen heeft minder teweeg gebracht en als er wat gemoord/geplunderd/etc werd dan zou dit zogezegd (volgens jou ) perfect in geest van het boekske passen. Christendom heeft zich 'gereformeerd' en heeft de spitse kantjes er uiteindelijk af gelaten ( zie opmerking boven over hoe we het NU ervaren ) terwijl islam nog onveranderd ( zo stel je dat keer op keer ) gebleven is. Met als resultaat : nog steeds méér moorden op conto van dat christendom. Hoe slaagt dien bijbel er toch in zo de mensen zand in de ogen te strooien dat ze mekaar toch kunnen/mogen uitmoorden ? Hoe zat dat nu weer met die waarschuwing van die valse godsdienst in den bijbel ? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dit hoort er nog perfect in thuis daar jij nog steeds in dit topic uitgaat van dezelfde premisse ... die we dan maar als waar moeten aannemen ? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?” (…) "De islam is in werkelijk niet alleen een godsdienst maar ook een ideologie, een sociaal-politieke leer. In wezen verschilt die toestand niet van het communisme dat aan de samenleving een bepaalde morele code en een manier van leven wou opleggen." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net omdat ik niks moet weten van om 't even welke religie, wil ik niet leven onder 'n �*nder, nog wreder religieus juk waar vrouwen minderwaardige wezens zijn. Vandaar dat dit met alle mogelijke middelen moet voorkomen en bestreden worden, net als de katholieke kerk verguisd, beledigd, belachelijk gemaakt en bestreden is. Eenieder die vrij van om 't even welk religieus juk wil leven heeft de plicht er zich tegen te verzetten, 't te bestrijden, en dat doe je niet door allerhande toegevingen te doen, uitzonderingsmaatregelen te tolereren, op eisen in te gaan en te faciliteren! Zo simpel ligt dat. Nu ga ik naar bed, slaapwel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En wat zou dat stoffig boek moeten aantonen, SDX Gaat dat ons het bewijs leveren dat eenieder die een godsdienst beleid gebaseerd op dat stoffig boek geïndoctrineerd door die vermeende totalitaire ideologie ? Citaat:
Citaat:
En weet ge... uit mijn vorige antwoord betreffende (het respecteren van die wetten) zou je alvast hebben kunnen uitmaken dat ik zo nu en dan wat vraag aan willekeurige mohamedanen en daar ook antwoord op krijg. In dit geval is het antwoord dus njet Maar ja ze zullen wel weer liegen tegen een dhimmi gelijk ik, nietwaar ?* Citaat:
Er zijn geen méér fratsen en grillen dan die er zijn voor de katholieken of wie dan ook.... 't zijn er gewoon andere en dat stoort je * Citaat:
Maar nu ge 't zegt ...de plaatselijke imam schrijft mij ook geen regels voor. Maar ja dat zal nog wel komen zeker ? * Citaat:
I.p.v. van wat op de man te spelen...vertel me dan eens wat al die privileges dan mogen zijn ? Citaat:
Zéer duidelijk hoor... alleen blijft het bij het herhalen van aloude mantra's. Je schijnt, na al die tijd, nog steeds niet door te hebben dat jij wat dient aan te tonen.... niet omgekeerd. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Leuk geprobeerd, maar dit soort pogingen om mensen woorden in de mond te leggen, wordt al door een lagere schoolleerling doorzien.
![]() |